Mededeling

Collapse
No announcement yet.

comfortabele break

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• comfortabele break

ga me binnenkort een nieuwe wagen bestellen, de E91 is afgeschreven.

Belangrijkste 3 vereisten:

- automaat
    - goeie zetels (sportzetels in E91 geven wel veel steun, maar zijn niet comfy)
    - voldoende ruimte om spullen voor 2 kleine kinderen mee te nemen

bij voorkeur op lpg, maar vrees dat ik opnieuw voor diesel zal moeten gaan

heb al eens testrit gedaan met XC60. Schone auto, perfecte zetels, goeie automaat (op de D4), maar vrij krappe koffer

Skoda octavia RS vond ik onaangenaam rijden

BMW5 zit aan de bovenkant van budget, dus die zal vrij kaal zijn

misschien toch naar een Peugeot 508 kijken? Of ford mondeo (slechte zaken gehoord over afwerkkwaliteit)?

o, gaat om zakelijke aankoop, dus CO2 uitstoot belangrijk voor VAA en aftrekbaarheid

Volvo V70 of Mercedes E?

Comment

mercedes is een no-go
      V70 heeft volgens mij geen fiscaal gunstige automaten

jaguar heeft op dit moment een mooie promo op de XF. Zeer dik uitgerust voor net geen 42K. Daar heb je volgens mij geen vergelijkbare 5-reeks voor, toch?

Comment

Neen, maar de XF is wel fin de carrière en die 2.2 is nu ook niet bepaald de meest verfijnde dieselmotor in die klasse...
        Blijft een mooie wagen, dat wel.
        2.0 JTDm

Comment

fin de carriere maakt me niet zoveel uit. Dacht dat die 2.2 juist een erg goeie motor was, maar de 8-traps automaat zou wat minder zijn

Comment

autobak is de zf-8, maar de sturing is wat minder dan bij bmw (zo zegt de pers)

Comment

t is geen slechte motor, zit ook in veel Land Rovers maar niet de meest discrete en ook fiscaal minder interessant dan 520d bvb.
              bak is idd. krak dezelfde ZF
              2.0 JTDm

Comment

ZF is idd dezelfde.

Enkel een andere mapping
                BMW X5 45e

Comment

Mazda 6 , zowel de diesel als benzine zijn verkrijgbaar met een automaat .
                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                    mercedes is een no-go
                    V70 heeft volgens mij geen fiscaal gunstige automaten
                    Diezelfde D4 met automaat uit de XC60 is toch ook leverbaar in de V70?
                    En rijdt nog comfortabeler dan de XC60 en heeft een ruimere koffer.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

XF limited edition. Topic closed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                        mercedes is een no-go
                        waarom ?

break kies je om de ruimte, een benz is altijd de grootste
                        comforbabel kies je omdat het rust geeft, benz is de rustigste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                          Mazda 6 , zowel de diesel als benzine zijn verkrijgbaar met een automaat .
                          +1
                          Ruimte: check
                          Automaat: check
                          Goeie zetels: kan ik me niet meer zo goed herinneren maar ik dacht wel dat die comfortabel zaten en genoeg steun boden
                          Acceptabele CO2 uitstoot: check

En na de facelift ziet het er van binnen ook goed uit.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                            XF limited edition. Topic closed
                            2de hands zijn ze betaalbaar, enorm veel waardeverlies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              Diezelfde D4 met automaat uit de XC60 is toch ook leverbaar in de V70?
                              En rijdt nog comfortabeler dan de XC60 en heeft een ruimere koffer.
                              blijkbaar veranderd, en nu zelfs supergunstig in de D3 met automaat!
                              voila, V70 komt daarmee bovenaan het lijstje! geen betere zetels dan in een volvo

Comment

Qua comfort, afwerkingskwaliteit en rijeigenschappen kan ik een 508 alleen maar aanraden.
                                Zetels zitten echt top.
                                Ik heb nu 150K op de mijne en hij zit/rijdt nog altijd top (Wel de comfort zetels met uitschuifbaar zitstuk).
                                Nog steeds geen rammeltjes te bespeuren en alles werkt nog zoals het hoort.
                                Moest ik hem terug nemen, zou ik wel van de 18" wielen wegblijven, vanwege een nog beter comfort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  2de hands zijn ze betaalbaar, enorm veel waardeverlies.
                                  Jeps krijg er al goesting van om ene aan te schaffen maar zal nog niet voor eerste jaar zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Jeps krijg er al goesting van om ene aan te schaffen maar zal nog niet voor eerste jaar zijn

Je bent niet alleen!

Comment

508 scoort erg goed qua CO2 uitstoot, met 180pk. Not bad. En stukken goedkoper dan de V70 (en de jag)

maar 't is natuurlijk wel een peugeot :-(

Comment

Mijn keuze zou zijn ofwel een A6 avant ofwel een Peug 508 , met die laatste al enkele keren meegereden, akkoord t'is geen A6 maar prijs/kwaliteit is dit eentje om in het achterhoofd te houden en ik ken er verschillende die eentje hebben en qua betrouwbaarheid niks te klagen hebben.

Comment

Working...
                                        X