Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 plug in hybride of Volvo XC90 plug in hybride?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW X5 plug in hybride of Volvo XC90 plug in hybride?

    Moeilijke keuze voor mij vandaar graag enige hulp.

    Naar mijn bescheiden mening hebben volgende modellen volgende voor en nadelen;
    heb enkel met de 2 dieselversies van +-220 pk gereden

    BMW

    - minder vermogen 300 pk
    - 90% fiscaal aftrekbaar
    + rijplezier
    + vermoed hogere restwaarde
    + hogere fleetkorting

    Volvo
    + vermogen 400 pk
    + 100% fiscaal aftrekbaar
    + touch screen middenconsole
    - minder leuk om mee te rijden
    - vermoed lagere restwaarde
    - lagere fleetkorting (en enkel op de basisprijs niet op de opties)

    graag jullie mening en alvast dank
    57
    BMW X5 40e
    22,81%
    13
    Volvo XC90 hybride
    77,19%
    44
    BMW 428I cabrio - 05/2015

  • #2
    De mogelijkheid "geen van beiden" ontbreekt in je poll ...

    Comment


    • #3
      persoonlijk vind ik de nieuwe X5 niet echt mooi, de XC90 wel vooral de voorkant
      .

      Comment


      • #4
        Waarom staat "+rijplezier" ook niet bij Volvo XC90?
        Voor de rest ben ik het wel eens met je punten.
        Ondanks dat ik de Volvo mooier vind zou ik toch voor een X5 gaan enkel en alleen voor de restwaarde maar staar je daar vooral niet blind op want tegen dat jij die mag/moet verkopen/overnemen gaan die prijzen al fameus gekelderd zijn. Ook niet iedereen zal zomaar een hybride willen overnemen tegen voor jou een "correcte" prijs.
        Langs de andere kant, waarom zou je een BMW of Volvo hybride kopen als die merken niet dezelfde ervaring hebben als Lexus bvb. Een nieuwe RX is geen mogelijkheid?


        Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          heb je reeds een inschatting gemaakt van de hogere fiscale aftrek tov. de lagere restwaarde en fleetkorting ?
          Als het financiële een rol speelt dan kan je dit best op de volledige duur proberen te bepalen en niet alleen bij aanschaf en verkoop

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Waarom staat "+rijplezier" ook niet bij Volvo XC90?
            Voor de rest ben ik het wel eens met je punten.
            Ondanks dat ik de Volvo mooier vind zou ik toch voor een X5 gaan enkel en alleen voor de restwaarde maar staar je daar vooral niet blind op want tegen dat jij die mag/moet verkopen/overnemen gaan die prijzen al fameus gekelderd zijn. Ook niet iedereen zal zomaar een hybride willen overnemen tegen voor jou een "correcte" prijs.
            Langs de andere kant, waarom zou je een BMW of Volvo hybride kopen als die merken niet dezelfde ervaring hebben als Lexus bvb. Een nieuwe RX is geen mogelijkheid?


            Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Ik zou toch uiteindelijk voor de XC90 gaan tussen deze twee. De afwerking en het design staan voor mezelf op een hoger trapje dan de BMW. Restwaarde mja.. eerder door de motor.
            Maar ik geef je wel gelijk omtrent de Lexus. Jarenlange bewezen betrouwbare ervaring in hybride, exclusiever en meer karakter. Voor mij ook de Lexus.

            Comment


            • #7
              Als iets anders (de Lexus dus ) niet in aanmerking kan of mag komen, dan is de keuze hier tussen de twee moeilijk als het niet duidelijk is waar je prioriteiten liggen.

              Financieel? Zou me in eerste instantie verwonderen, want anders kies je niet voor zo'n luxe SUV. Maar als de prioriteit daar toch ligt, dan zou ik zeker afwachten om met beide een goede realistische test uit te voeren voor wat het reële verbruik betreft. Het zou mij sterk verwonderen dat je de moed zou hebben om extra kosten te maken voor laadstation thuis én om elke dag consequent de batterij aan de stekker op te laden. Ik heb er zelf ook nog niet mee gereden (wel met een Porsche Panamera e-hybrid), maar ik vermoed dat je bij normaal gebruik en mits dagelijks in de stekker steken tot een verbruik kan geraken van 5 à 6 liter, maar als je bijna nooit oplaadt je gemakkelijk rond de 9 à 10 uitkomt (idem als bij een Cayenne e-hybrid). Geen idee hoe beide modellen zich ten opzichte van mekaar verhouden op het vlak van aanschafprijs met vergelijkbare uitrusting, want ook dat kan dan een rol spelen.
              Ruimte? Veel ruimte nodig, ga dan voor de Volvo, want die heeft een ruime balzaal als interieur + 7 zits mét comfortabele zit voor volwassenen op de achterste rij
              Comfort? Ook dan ga je best voor de Volvo, want die heeft veel betere zetels

              Maak ook maar eens een zo realistisch mogelijke berekening om na te gaan of de grote meerprijs van de plug-ins kan gecompenseerd worden door het fiscale gegeven.
              Persoonlijk zou ik ook nog wat twijfels hebben in de betrouwbaarheid, want het aantal echo's dat ik al gelezen/gehoord heb van veelvuldige elektronische problemen bij dergelijke plug-ins (Audi A3 e-tron, Porsche Cayenne en Panamera) waarbij in sommige gevallen de volledige elektronica vervangen wordt (weliswaar onder garantie), loopt de laatste tijd nogal op.

              Comment


              • #8
                Dag El Greco,
                de lexus is geen optie vanwege de hogere co2 uitstoot
                BMW 428I cabrio - 05/2015

                Comment


                • #9
                  Ik zat zelf te kijken naar de nieuwe GLE Plugin hybrid

                  De XC90 is leuk om mee te rijden, we hebben er eentje meegekregen als test voor 2 weken.

                  X5 en XC90 zaten volgens op de zelfde prijs. tzal geen 5000 euro schelen.

                  Ik zou voor de BMW gaan maar mijn hart zegt GLE Hybrid voor de V6.

                  alle 3 de configuraties online zitten rond de 95K. Natuurlijk BMW en Mercedes hebben mooie fleetkorting . Naar restwaarde zou ik niet kijken, binnen 4 jaar geven ze toch geen fluit meer voor "oude wagens".

                  Comment


                  • #10
                    Al een keuze kunnen maken ?

                    Ik heb ondertussen een offerte gekregen voor de GLE 500e en de XC90 T8.

                    Mijn ervaring/mening is als volgt:

                    De kortingen zijn vergelijkbaar, ook de basisprijs is vergelijkbaar. Wel is het zo dat er in de basisprijs van de volvo meer standaard inbegrepen is (bvb leder, panoramisch dak en nog enkele dure dingen) waardoor je bij de volvo dus 'goedkoper' uitkomt.

                    Ook is de CO2 uitstoot van de volvo nog wat lager, waardoor deze 100% fiscaal inbrengbaar is t.o.v. 90% voor de GLE.

                    Welke de mooiste is, is subjectief. Ik ben van thuis uit groot gebracht met Mercedes, maar ik vind deze volvo er fantastisch uitzien!

                    Wel vraag ik me af wat de cijfers gaan zijn voor de nieuwe Q7 PHEV. Ik verwacht hier wel nog wat van...

                    Comment


                    • #11
                      Voor de hybride kennis van BMW zou ik mij geen zorgen maken. Volgens een kennis van me die ingenieur is bij Toyota zou BMW de technologie gebruiken van Toyota. Synergie voor oa de 1.6 diesel die Toyota van BMW gebruikt
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb de Porsche Cayenne Hybride besteld
                        Last edited by zwien; 03/02/2016, 12:54.
                        BMW 428I cabrio - 05/2015

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door zwien Bekijk Berichten
                          Ik heb de Porsche Cayenne Hybride besteld
                          gij zijt ook zo ene die de fiscale voordelen opraapt en tegelijk toch 12 liter brandstof verstookt?
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • #14
                            Vriend van mij heeft onlangs hetzelfde dilemma aan mij voorgelegd. Hij heeft de X5 besteld.

                            Persoonlijk zou ik voor de XC90 gaan, alleen al vanwege het interieur.

                            Comment


                            • #15
                              Hopelijk staan die hybride Porsches al wat beter op punt want die Panamera en Cayenne e-hybrids waren in het begin een ramp qua betrouwbaarheid (ook hier op het forum nog ene zijn relaas over gedaan)
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #16
                                Mijne baas heeft de X5 besteld. Voor hem was er geen keuze. Hij heeft 3 volvo's gehad. S80 die goed beviel. Dan een XC90 wat een miseriebak was, en daarna nog een XC90 dat ook een miseriebak was. En nu is hij wat vies van Volvo.

                                Comment


                                • #17
                                  Groot voordeel van de Volvo tov de andere is dat de elektromotor achteraan zit en dus niet gekoppeld met de verbrandingsmotor. Dat zorgt niet alleen voor een mindere mechanische belasting van de componenten maar is er ook nooit een overgang te voelen.
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #18
                                    ongelofelijk toch dat lde beproefde en zich zelf bewezen exus door iets meer co2 uit de boot valt terwijl zeer vermoedelijk in praktijk hij evenveel of zelfs minder zou verbruiken.. wetgeving.. man toch.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb de kandidaten in dit veld ook even bekeken/overwogen, en uiteindelijk was de XC90 de enige die ik serieus kon nemen. Rijplezier als criterium gebruiken voor deze 'bakken' is sowieso erg vreemd, maar als dat dan toch meespeelt moet het de Cayenne zijn. Echter wat mij betreft:

                                      • Lexus wordt hier telkens opnieuw vermeld, maar speelt gewoon niet in hetzelfde spel mee. Geen plug-in, dus geen ZEV op korte afstanden, en fiscaal een pak minder interessant. Plus ook een 'acquired taste'.
                                      • De GLE was al lelijk toen hij op de markt kwam, en de jaren (nog de naamswissel) hebben hem deugd gedaan. Enige wat in zijn voordeel spreekt is de V6, maar dat maakt ook dat hij flink zal zuipen eens de stroom op is. Hoe de batterij in de koffer geintegreerd is, is belachelijk.
                                      • De X5 slaat de bal m.i. helemaal mis door te gaan voor een 4-cilinder met een (voor dergelijke hybride) veel te laag totaal systeemvermogen. Die wagens wegen een ton, en als we dan toch hybride moeten gaan wil ik in ruil daarvoor PKs. Ook het moeten opgeven van de 7 zitplaatsen is een tegenvaller.
                                      • Blijft de XC90. De mooiste van de groep, zowel van binnen als vanbuiten, alsook de ruimste. De enige die echt met een plug-in concept in het hoofd uitgetekend is. Nadelen zijn dat het eigenlijk een voorwieltrekker is, en dat de ervaring schijnbaar niet die van 400 PK is. Maar als je bedenkt waarvoor je zo'n model echt koopt, is dit toch veruit de beste keuze.
                                      • De Cayenne is de best rijdende, maar wat is hij lelijk.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                        ongelofelijk toch dat lde beproefde en zich zelf bewezen exus door iets meer co2 uit de boot valt terwijl zeer vermoedelijk in praktijk hij evenveel of zelfs minder zou verbruiken.. wetgeving.. man toch.
                                        Dat is niet alleen met hybrides. Kijk maar naar de Skoda Superb en de VW Passat voor de leasemarkt. Als ge ne 2.0d DSG6 met 150pk wilt, heeft die 116gr CO2. Dus 75% aftrekbaar. Hadden ze er 1gr vanaf gepitst, was het 80%. En steeds meer en meer bedrijven laten voor diesels 115gr als maximum toe. Hier laten ze heel wat bakkies voor schieten van mensen die absoluut nen automaat willen en toch wat pk's. Degenen die nen auto kopen voor de looks en de ruimte en schijt hebben aan wat vermogen, daar zitten ze dan wel goed met de 1.6DSG7.

                                        En zo is het wel bij elk merk iets.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X