Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Pseudo-)sleeper onder de € 5000 VAA bruto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • (Pseudo-)sleeper onder de € 5000 VAA bruto

    Ik wil mijn MY2010 Golf GTI vervangen door iets "serieuzer".

    Vereisten:
    - benzine
    - meer dan 4 cilinders
    - RWD of AWD
    - liefst 4 deuren want ik moet er mee naar de crêche!
    - xenon, sportzetels, parkeersensoren voor en achter, cruise control
    - sportieve uitstraling (R/S-line, M-pakket, etc) maar toch nog ingetogen
    - rap, eventueel na stage 1 of 2 kuur
    - jaarlijks voordeel alle aard onder de € 5000 bruto (VAA-calculator)
    - tweedehands mag ook (komt het VAA ten goede)

    Niet nodig:
    - overbodige luxe: open dak, lederen zetels, comfortsleutel, automatische cruise control, camera's, etc.
    - veel kofferruimte: de familiekar is een A4 Avant
    - dikke GPS of radio: achteraf inbouwen is goedkoper en beter voor de VAA

    Kanshebbers:
    - Audi S1 en S3: niet meer dan 4 cilinders, maar voldoen verder wel redelijk aan alle eisen. Alhoewel die 4 uitlaten overdreven zijn.
    - Audi A4 B8 3.0 TFSI: ik stond op het punt er een te bestellen toen deze uit de verkoop bleek gehaald te zijn. De B9 zou ook in 3.0 TFSI worden geleverd, maar die info is nog niet bevestigd. En al helemaal niet de prijs en CO2-uitstoot.
    - BMW 340i sportautomaat: voldoet aan alle eisen, ik heb alleen mijn twijfels over de automaat aangezien ik altijd manueel heb gereden.
    - VW Golf R: idem als S3 maar "slechter" imago

    Holy grail:
    - Alpina B3 F30: maar daarmee overschreid ik ruim mijn budget
    - Avantus' A6 sleeper: het spijt mij nog altijd dat ik zijn verkoopstopic te laat heb gezien

    Er zijn testritten geboekt met de Golf R en de 435i GC sportautomaat. Ik wacht nog op boekingen met de S1, S3, S4 en de RS3.

    Ik sta open voor suggesties, want ik staar mij momenteel blind op het aanbod van Audi, BMW en VW. Ik zou de opvolger eind dit jaar bestellen.
    Do Epic Shit.

  • #2
    Ik zou de 340i nemen. Heeft 6 cilinders, 4 deuren en is snel zat.

    Maak je geen zorgen over de automaat. Die ZF is heerlijk.

    Once you go ZF you never go back.

    Het rijmt niet, maar you get the picture.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Ik zou de 340i nemen. Heeft 6 cilinders, 4 deuren en is snel zat.

      Maak je geen zorgen over de automaat. Die ZF is heerlijk.

      Once you go ZF you never go back.

      Het rijmt niet, maar you get the picture.
      Dit. Ik heb de F10 535i (wat nu dus zgz 40i wordt) met ZF 8-traps and there is no turning back idd, wat een zalige bak is dat!
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #4
        Zit in net dezelfde situatie (zelfs ook met een Golf MY2010) en heb mijn ogen laten vallen op 435d/435i. Ik heb de ruimte echter niet nodig en dus een M135i zou ruimschoots voldoen (hebben ook een tweede familiewagen). Geen simpele keuze, aangezien ik al zoveel opties heb overlopen. Momenteel hebben we maar 1 kind, maar als alles goed gaat zal dit in de komende jaren minstens twee worden. Een ruimere tweede auto is dan misschien ook wel handig.
        BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i

        Comment


        • #5
          Die automaat is heel goed, nobrainer voor mij.
          Ik heb dezelfde afweging vorig jaar gemaakt en ben dan uiteindelijk voor de ActiveHybrid3 gegaan. 300+pk en 139g CO². Ik vrees echter dat ie nieuw niet meer te krijgen is.
          Binnenkort komt ook de 330e (plug-in), is wel maar 4cil.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door schep Bekijk Berichten
            Zit in net dezelfde situatie (zelfs ook met een Golf MY2010) en heb mijn ogen laten vallen op 435d/435i. Ik heb de ruimte echter niet nodig en dus een M135i zou ruimschoots voldoen (hebben ook een tweede familiewagen). Geen simpele keuze, aangezien ik al zoveel opties heb overlopen. Momenteel hebben we maar 1 kind, maar als alles goed gaat zal dit in de komende jaren minstens twee worden. Een ruimere tweede auto is dan misschien ook wel handig.
            Voor hetzelfde geld schilder je daar een tweeling en zit je er met 3

            Comment


            • #7
              Kun je met die automaat nog driften? Niet dat dat een vereiste is, maar als ik dan toch RWD heb wil ik het wel eens proberen. Volgende week donderdag heb ik zoals gezegd een testrit met de 435i GC. Ik zal de automaat dan goed aan de tand voelen.

              Wat met wel een beetje zorgen baart is het feit dat de ZF 8HP45 bak in de *35/40i op 450 Nm is berekend. Mocht ik ooit willen chippen, dan lijkt me dat toch een probleem: Bruno haalt 520 Nm uit de 335i.
              Do Epic Shit.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten

                - VW Golf R: idem als S3 maar "slechter" imago
                Leg uit aub?
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
                  Kun je met die automaat nog driften? Niet dat dat een vereiste is, maar als ik dan toch RWD heb wil ik het wel eens proberen. Volgende week donderdag heb ik zoals gezegd een testrit met de 435i GC. Ik zal de automaat dan goed aan de tand voelen.

                  Wat met wel een beetje zorgen baart is het feit dat de ZF 8HP45 bak in de *35/40i op 450 Nm is berekend. Mocht ik ooit willen chippen, dan lijkt me dat toch een probleem: Bruno haalt 520 Nm uit de 335i.
                  Tuurlijk kunt ge daar mee driften. Allez, die auto kan dat en gij moet dat leren . Ga er trouwens maar eens eerst mee rijden vooraleer je nadenkt of de bak het geweld van chippen wel aankan, is standaard al niet echt traag.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
                    Kun je met die automaat nog driften? Niet dat dat een vereiste is, maar als ik dan toch RWD heb wil ik het wel eens proberen. Volgende week donderdag heb ik zoals gezegd een testrit met de 435i GC. Ik zal de automaat dan goed aan de tand voelen.

                    Wat met wel een beetje zorgen baart is het feit dat de ZF 8HP45 bak in de *35/40i op 450 Nm is berekend. Mocht ik ooit willen chippen, dan lijkt me dat toch een probleem: Bruno haalt 520 Nm uit de 335i.
                    Ja... Een 340i is zo traag dat je moet chippen direct...

                    Met wat rij je nu eigenlijk? Een M3?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      Leg uit aub?
                      Voor de goegemeente is een Golf met velgen een johnnykar.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ja... Een 340i is zo traag dat je moet chippen direct...

                      Met wat rij je nu eigenlijk? Een M3?
                      Vandaar staat er "mocht ik ooit willen ...".
                      Do Epic Shit.

                      Comment


                      • #12
                        340i kan manueel ook hoor.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                          340i kan manueel ook hoor.
                          Inderdaad, maar dan stoot hij minstens 172 g CO2 / km uit en dat is ver boven mijn VAA-budget.
                          Do Epic Shit.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Voor hetzelfde geld schilder je daar een tweeling en zit je er met 3
                            Als dat zou gebeuren zal ik toch eens voor een DNA test gaan, niemand van onze beide familes heeft een tweeling
                            BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
                              Voor de goegemeente is een Golf met velgen een johnnykar.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #16
                                Als je toch de plaats niet nodig hebt zou ik liever een M235i hebben ipv een 340

                                Ivm S3 vs. Golf R, ik heb beide uitgebreid testgereden en voor een keer moet ik 'de boekskes' gelijk geven: de Audi rijdt minder leuk dan de VW. Prijsverschil is bij gelijke uitrusting klein, maar velen kiezen tussen beide toch voor de badge
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • #17
                                  Denk niet dat de "goegemeente" andere gevoelens heeft bij een S3 dan een Golf R.
                                  Beide zijn bijna ultieme sleepers.

                                  Tis dat je al een A4 hebt, anders een S4 avant? 2e hands uit Duitsland.
                                  Dat is de ultieme sleeper.
                                  En zeer goed chipbaar.
                                  2012 Volkswagen Golf R

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                                    Denk niet dat de "goegemeente" andere gevoelens heeft bij een S3 dan een Golf R.
                                    Beide zijn bijna ultieme sleepers.
                                    Idd, 'k zou zelfs meer zeggen... het is géén BMW, wat misschien een voordeel is in de ogen van de goegemeente?
                                    Vind persoonlijk de Golf R een heel interessante auto, heb 'em ook even overwogen. Het is gewoon allround gezien een waanzinnig goede auto en geniet ook mijn voorkeur tov alles in deze thread, ...
                                    Misschien een onnozel en oppervlakkige opmerking nog, maar het type velg op de Golf R vind ik super belangrijk... ik ken het type of naam van de velg niet uit m'n hoofd, een type race/lichtgewicht en licht concave velg die ik echt een 'must have' vind. Dan straalt de auto juist genoeg 'kracht' uit om zich in een positieve manier te onderscheiden van een gewone Golf, zonder dat het ordinair wordt.

                                    Comment


                                    • #19

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Als je toch de plaats niet nodig hebt zou ik liever een M235i hebben ipv een 340

                                        Ivm S3 vs. Golf R, ik heb beide uitgebreid testgereden en voor een keer moet ik 'de boekskes' gelijk geven: de Audi rijdt minder leuk dan de VW. Prijsverschil is bij gelijke uitrusting klein, maar velen kiezen tussen beide toch voor de badge
                                        De M235i vind ik minder mooi dan de F30, ik heb inderdaad de ruimte niet nodig maar wel de extra deuren. Bovendien is de M235i praktisch even duur als de 340i maar heeft hij wel een hogere CO2-uitstoot (minstens 176 g vs 152 g).

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                                        Denk niet dat de "goegemeente" andere gevoelens heeft bij een S3 dan een Golf R.
                                        Beide zijn bijna ultieme sleepers.

                                        Tis dat je al een A4 hebt, anders een S4 avant? 2e hands uit Duitsland.
                                        Dat is de ultieme sleeper.
                                        En zeer goed chipbaar.
                                        Ik had eigenlijk de A4 3.0 TFSI op het oog in plaats van de S4: dezelfde motor, maar een lagere CO2 en catalogusprijs. De VAA voor een S4 is helaas te hoog, maar voor de A4 3.0 kan het nog net. Ik weet ook wel dat er grotere verschillen zijn tussen de A4 3.0 en S4 dan enkel het motormanagement.

                                        Ik zoek regelmatig naar de A4 B8 3.0 TFSI op Autoscout24 en Mobile.de, maar er zijn er maar weinig en vooraleer ik hem tweedehands zou kopen wil ik eerst de specs van de B9 3.0 TFSI kennen.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Idd, 'k zou zelfs meer zeggen... het is géén BMW, wat misschien een voordeel is in de ogen van de goegemeente?
                                        Vind persoonlijk de Golf R een heel interessante auto, heb 'em ook even overwogen. Het is gewoon allround gezien een waanzinnig goede auto en geniet ook mijn voorkeur tov alles in deze thread, ...
                                        Misschien een onnozel en oppervlakkige opmerking nog, maar het type velg op de Golf R vind ik super belangrijk... ik ken het type of naam van de velg niet uit m'n hoofd, een type race/lichtgewicht en licht concave velg die ik echt een 'must have' vind. Dan straalt de auto juist genoeg 'kracht' uit om zich in een positieve manier te onderscheiden van een gewone Golf, zonder dat het ordinair wordt.
                                        De Golf R heeft het minst mijn voorkeur omdat ik al 5 jaar in een GTI rij, en ik eigenlijk eens iets anders wil. Maar donderdag ga ik hem testrijden, en wie weet moet ik mijn mening dan grondig bijstellen.

                                        Qua velgen geef ik je overschot van gelijk: de standaard 18" Cadiz (?) die er op ligt, vind ik verschrikkelijk. En die 4 uitlaten ook, wat H&R ermee gedaan heeft vind ik al beter ook al zijn ze niet vertrokken van een Golf R. En het totaalplaatje is ook wel té johnny.



                                        De body kit die H&R heeft toegepast is trouwens VW OEM.
                                        Last edited by tterpelle; 30/06/2015, 23:18.
                                        Do Epic Shit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X