Ik wil mijn MY2010 Golf GTI vervangen door iets "serieuzer".
Vereisten:
- benzine
- meer dan 4 cilinders
- RWD of AWD
- liefst 4 deuren want ik moet er mee naar de crêche!
- xenon, sportzetels, parkeersensoren voor en achter, cruise control
- sportieve uitstraling (R/S-line, M-pakket, etc) maar toch nog ingetogen
- rap, eventueel na stage 1 of 2 kuur
- jaarlijks voordeel alle aard onder de € 5000 bruto (VAA-calculator)
- tweedehands mag ook (komt het VAA ten goede)
Niet nodig:
- overbodige luxe: open dak, lederen zetels, comfortsleutel, automatische cruise control, camera's, etc.
- veel kofferruimte: de familiekar is een A4 Avant
- dikke GPS of radio: achteraf inbouwen is goedkoper en beter voor de VAA
Kanshebbers:
- Audi S1 en S3: niet meer dan 4 cilinders, maar voldoen verder wel redelijk aan alle eisen. Alhoewel die 4 uitlaten overdreven zijn.
- Audi A4 B8 3.0 TFSI: ik stond op het punt er een te bestellen toen deze uit de verkoop bleek gehaald te zijn. De B9 zou ook in 3.0 TFSI worden geleverd, maar die info is nog niet bevestigd. En al helemaal niet de prijs en CO2-uitstoot.
- BMW 340i sportautomaat: voldoet aan alle eisen, ik heb alleen mijn twijfels over de automaat aangezien ik altijd manueel heb gereden.
- VW Golf R: idem als S3 maar "slechter" imago
Holy grail:
- Alpina B3 F30: maar daarmee overschreid ik ruim mijn budget
- Avantus' A6 sleeper: het spijt mij nog altijd dat ik zijn verkoopstopic te laat heb gezien
Er zijn testritten geboekt met de Golf R en de 435i GC sportautomaat. Ik wacht nog op boekingen met de S1, S3, S4 en de RS3.
Ik sta open voor suggesties, want ik staar mij momenteel blind op het aanbod van Audi, BMW en VW. Ik zou de opvolger eind dit jaar bestellen.
Vereisten:
- benzine
- meer dan 4 cilinders
- RWD of AWD
- liefst 4 deuren want ik moet er mee naar de crêche!
- xenon, sportzetels, parkeersensoren voor en achter, cruise control
- sportieve uitstraling (R/S-line, M-pakket, etc) maar toch nog ingetogen
- rap, eventueel na stage 1 of 2 kuur
- jaarlijks voordeel alle aard onder de € 5000 bruto (VAA-calculator)
- tweedehands mag ook (komt het VAA ten goede)
Niet nodig:
- overbodige luxe: open dak, lederen zetels, comfortsleutel, automatische cruise control, camera's, etc.
- veel kofferruimte: de familiekar is een A4 Avant
- dikke GPS of radio: achteraf inbouwen is goedkoper en beter voor de VAA
Kanshebbers:
- Audi S1 en S3: niet meer dan 4 cilinders, maar voldoen verder wel redelijk aan alle eisen. Alhoewel die 4 uitlaten overdreven zijn.
- Audi A4 B8 3.0 TFSI: ik stond op het punt er een te bestellen toen deze uit de verkoop bleek gehaald te zijn. De B9 zou ook in 3.0 TFSI worden geleverd, maar die info is nog niet bevestigd. En al helemaal niet de prijs en CO2-uitstoot.
- BMW 340i sportautomaat: voldoet aan alle eisen, ik heb alleen mijn twijfels over de automaat aangezien ik altijd manueel heb gereden.
- VW Golf R: idem als S3 maar "slechter" imago
Holy grail:
- Alpina B3 F30: maar daarmee overschreid ik ruim mijn budget
- Avantus' A6 sleeper: het spijt mij nog altijd dat ik zijn verkoopstopic te laat heb gezien
Er zijn testritten geboekt met de Golf R en de 435i GC sportautomaat. Ik wacht nog op boekingen met de S1, S3, S4 en de RS3.
Ik sta open voor suggesties, want ik staar mij momenteel blind op het aanbod van Audi, BMW en VW. Ik zou de opvolger eind dit jaar bestellen.
Comment