Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Pseudo-)sleeper onder de € 5000 VAA bruto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Cadiz trekt idd. op geen hol, noch in 18, noch in 19"
    Pretoria is wat je hebben moet op de R

    [IMG/[/IMG]
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • #22
      Is dat ook Limestone Grey? Ik had gehoopt dat het nog wat lichter was zoals in de car configurator.

      Lapiz Blue vind ik het mooiste, maar dat is ook wel wat te opvallend. Limestone Grey met de donkere Pretoria's zou ik nemen, mocht het dan toch de R worden.
      Do Epic Shit.

      Comment


      • #23
        Klopt Limestone Grey, is idd. irl wat lichter maar hangt af van de lichtinval

        [IMG][/IMG]

        Lapiz Blue valt irl wat tegen, zeker bij grijs weer
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          Leg uit aub?
          Sleeper is missing? Denk ik

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            Als je toch de plaats niet nodig hebt zou ik liever een M235i hebben ipv een 340

            Ivm S3 vs. Golf R, ik heb beide uitgebreid testgereden en voor een keer moet ik 'de boekskes' gelijk geven: de Audi rijdt minder leuk dan de VW. Prijsverschil is bij gelijke uitrusting klein, maar velen kiezen tussen beide toch voor de badge
            235 of 135 en creche gaan niet zo goed samen?

            Comment


            • #26
              Juist, je rijdt al 5j een GTI
              Beetje overgelezen.

              Maar dan snap ik dat je niet direct voor een R wilt gaan.
              Een R is sneller, maar ook niet zo heel veel spannender of leuker.
              2012 Volkswagen Golf R

              Comment


              • #27
                Hmmm tegenover een 6 GTI toch zeker wel.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #28
                  Vanmorgen heb ik drie kwartier in de R rondgescheurd. De DSG is even wennen, maar wel aangenaam. Ik reed het grootste deel van de tijd in manuele stand. Zelf schakelen vind ik nog altijd het fijnst. Je verliest wel gauw de notie van de versnelling waarin je rijdt: ik heb vaak op de display moeten kijken in hoeveelste ik zat.

                  Het geluid is ook veel indrukwekkender dan ik gewend ben van de GTI, en vertrekken uit stilstand is natuurlijk ook flitsend snel. Mijn (gechipte) GTI herneemt wel beter vanaf 80 heb ik gemerkt. Waarschijnlijk omdat er 55 Nm meer koppel is dan in de R, en minder gewicht wegens FWD en manuele bak.

                  Het stuur van de R vind ik dan weer minder tov dat van mij. Het lijkt groter, of de rand is dunner. En de afplatting onderaan is minder uitgesproken.

                  Al bij al is de R een rappe en goedsturende bak, maar de testrit heeft mij zeker niet kunnen overtuigen. Ik vermoed dat de S3 gelijkaardig zal zijn, misschien zelfs minder leuk om te rijden. Maar die ziet er dan weer veel beter uit, imho.
                  Do Epic Shit.

                  Comment


                  • #29
                    340i aub, Die ZF bak is een juweeltje!!!

                    Zonder een M-pakket en dan heb je toch een deftige sleper hoor, 99 % van de bevolking denkt dat er een 316 d naast hen staat. Alleen de kenners zien het aan de uitlaatjes
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                      340i aub, Die ZF bak is een juweeltje!!!

                      Zonder een M-pakket en dan heb je toch een deftige sleper hoor, 99 % van de bevolking denkt dat er een 316 d naast hen staat. Alleen de kenners zien het aan de uitlaatjes
                      Tegenwoordig staat er een uitlaatpijp links en rechts op een veel lagere motorisering als optie. Ik dacht eens een 220i active tourer met de uitlaat van een 35i gezien te hebben.

                      Edit hierzo

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Tegenwoordig staat er een uitlaatpijp links en rechts op een veel lagere motorisering als optie. Ik dacht eens een 220i active tourer met de uitlaat van een 35i gezien te hebben.

                        Edit hierzo

                        Ahzo, reden te meer om de 340i te pakken
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • #32
                          RS3 super wagen. wel niet goedkoop, maar dan heb je wel een leuke wagen !
                          Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                          Klikerdeklikhier
                          Car name: Octavius Rsus

                          Comment


                          • #33
                            Of koop iets leuks en blijf weg van VAG ..?
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                              RS3 super wagen. wel niet goedkoop, maar dan heb je wel een leuke wagen !
                              Die is niet te krijgen onder de € 5000 VAA / jaar: als je de (Duitse) basis-RS3 neemt zonder één enkele optie kom je op € 52700. Bij een CO2-uitstoot van 189 gram / km geeft dan € 6052,97 VAA / jaar.

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                              Of koop iets leuks en blijf weg van VAG ..?
                              Dat is het doel van deze thread: "iets leuks" vinden. Wat stel je voor?
                              Do Epic Shit.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten

                                Al bij al is de R een rappe en goedsturende bak, maar de testrit heeft mij zeker niet kunnen overtuigen. Ik vermoed dat de S3 gelijkaardig zal zijn, misschien zelfs minder leuk om te rijden. Maar die ziet er dan weer veel beter uit, imho.
                                S3 mooier dan R?
                                Ehm...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                  S3 mooier dan R?
                                  Ehm...
                                  Ik zou voor een S3 sedan gaan. En die vind ik veel mooier dan een Golf.


                                  Vanmiddag ben ik gaan testrijden met de 435i Gran Coupé met sportautomaat. Die sportautomaat is inderdaad heel goed bevallen. Ik had verwacht dat er merkbare vertraging zou zijn tussen het schakelen met de paddles en de effectieve verandering van versnelling, maar daar heb ik helemaal niks van gemerkt. Naar mijn idee ging het even snel als de DSG.

                                  De afwerking en materiaalkeuze in de BMW staat wel lager dan in de Golf. Zelfs dan in mijn Golf 6. Het plastic voelt veel goedkoper aan. Maar eens je bent vertrokken, maakt dat allemaal niks meer uit: dan is het Freude am Fahren!
                                  Het stuur ligt ook heel goed in de hand. Helaas geen afplatting onderaan, maar dat is een detail.

                                  Het geluid van de motor en uitlaat is aangenamer dan de Golf R. De Golf R is luider en drukker, na een tijdje raakte ik het beu. Bij de 435i was dat helemaal niet het geval: als je rustig rijdt hoor je weinig, en als je doorduwt hoor je een serieuze brom.

                                  Qua rijplezier vind ik het heel moeilijk: de BMW is heel solide gebouwd en ligt stevig op de weg. Dat gekoppeld aan de > 300 pk zorgt ervoor dat je heel makkelijk 180 rijdt, zonder het te beseffen. En dat vind ik jammer: ik besef liever wel dat ik te hard rij. Het is namelijk helemaal niet mijn bedoeling om lang 180 km/u te rijden, ik wil liever even optrekken en dan weer uitbollen naar een aanvaardbare snelheid. Maar als je aan 180 nog niet veel merkt, is de lol daar ook van af.

                                  Ik heb waarschijnlijk heel tegenstrijdige eisen.
                                  Do Epic Shit.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Tegenwoordig staat er een uitlaatpijp links en rechts op een veel lagere motorisering als optie. Ik dacht eens een 220i active tourer met de uitlaat van een 35i gezien te hebben.

                                    Edit hierzo

                                    Is de standaard uitlaat van de 220i AT... maw: tegenwoordig doen ze maar wat bij BMW.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
                                      Dat is het doel van deze thread: "iets leuks" vinden. Wat stel je voor?
                                      Ik dacht eerst aan een Jag XE, maar die lijkt mij wat te duur als het op VAA aankomt.
                                      Een BMW of een leuke Alpina moet toch wel lukken ? Als echt goed rechtdoor knallen u ding is, misschien is er wel een dikke Merc die voldoet ?
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        Ik dacht eerst aan een Jag XE, maar die lijkt mij wat te duur als het op VAA aankomt.
                                        Een BMW of een leuke Alpina moet toch wel lukken ? Als echt goed rechtdoor knallen u ding is, misschien is er wel een dikke Merc die voldoet ?

                                        Op de Alpina B3 had ik gehoopt, maar die komt toch wel heel duur uit qua VAA. Zelfs eentje uit 2013 zonder opties overschrijdt mijn budget ruim.

                                        Jaguar is mooi, maar de 3.0L modellen stoten bijna 200 g CO2/km uit. Ik heb zelfs Volvo bekeken! Maar die hebben enkel FWD, ook al gooien ze daar meer dan 300 pk op.

                                        Mercedes spreekt me nog het minste aan. Ik hoop dat ik rap de S1 kan testen. Dat lijkt me ook nog een prettige raket.
                                        Do Epic Shit.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
                                          Het geluid van de motor en uitlaat is aangenamer dan de Golf R. De Golf R is luider en drukker, na een tijdje raakte ik het beu. Bij de 435i was dat helemaal niet het geval: als je rustig rijdt hoor je weinig, en als je doorduwt hoor je een serieuze brom.
                                          Zit er nog een Soundactuator in de R. Of hoe ze het tegenwoordig ook noemen...
                                          Is een kunstmatig geluid dat voor het constande gedreun zorgt in de cabine.
                                          Ik heb dat ding zeer snel uitgetrokken in mijn 6. Nu enkel geluid van uitlaat en turbo. Luid bij WOT, kalm als je cruised.
                                          2012 Volkswagen Golf R

                                          Comment

                                          Working...
                                          X