Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is dat ook Limestone Grey? Ik had gehoopt dat het nog wat lichter was zoals in de car configurator.
Lapiz Blue vind ik het mooiste, maar dat is ook wel wat te opvallend. Limestone Grey met de donkere Pretoria's zou ik nemen, mocht het dan toch de R worden.
Als je toch de plaats niet nodig hebt zou ik liever een M235i hebben ipv een 340
Ivm S3 vs. Golf R, ik heb beide uitgebreid testgereden en voor een keer moet ik 'de boekskes' gelijk geven: de Audi rijdt minder leuk dan de VW. Prijsverschil is bij gelijke uitrusting klein, maar velen kiezen tussen beide toch voor de badge
Vanmorgen heb ik drie kwartier in de R rondgescheurd. De DSG is even wennen, maar wel aangenaam. Ik reed het grootste deel van de tijd in manuele stand. Zelf schakelen vind ik nog altijd het fijnst. Je verliest wel gauw de notie van de versnelling waarin je rijdt: ik heb vaak op de display moeten kijken in hoeveelste ik zat.
Het geluid is ook veel indrukwekkender dan ik gewend ben van de GTI, en vertrekken uit stilstand is natuurlijk ook flitsend snel. Mijn (gechipte) GTI herneemt wel beter vanaf 80 heb ik gemerkt. Waarschijnlijk omdat er 55 Nm meer koppel is dan in de R, en minder gewicht wegens FWD en manuele bak.
Het stuur van de R vind ik dan weer minder tov dat van mij. Het lijkt groter, of de rand is dunner. En de afplatting onderaan is minder uitgesproken.
Al bij al is de R een rappe en goedsturende bak, maar de testrit heeft mij zeker niet kunnen overtuigen. Ik vermoed dat de S3 gelijkaardig zal zijn, misschien zelfs minder leuk om te rijden. Maar die ziet er dan weer veel beter uit, imho.
Zonder een M-pakket en dan heb je toch een deftige sleper hoor, 99 % van de bevolking denkt dat er een 316 d naast hen staat. Alleen de kenners zien het aan de uitlaatjes
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Zonder een M-pakket en dan heb je toch een deftige sleper hoor, 99 % van de bevolking denkt dat er een 316 d naast hen staat. Alleen de kenners zien het aan de uitlaatjes
Tegenwoordig staat er een uitlaatpijp links en rechts op een veel lagere motorisering als optie. Ik dacht eens een 220i active tourer met de uitlaat van een 35i gezien te hebben.
Tegenwoordig staat er een uitlaatpijp links en rechts op een veel lagere motorisering als optie. Ik dacht eens een 220i active tourer met de uitlaat van een 35i gezien te hebben.
Edit hierzo
Ahzo, reden te meer om de 340i te pakken
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
RS3 super wagen. wel niet goedkoop, maar dan heb je wel een leuke wagen !
Die is niet te krijgen onder de € 5000 VAA / jaar: als je de (Duitse) basis-RS3 neemt zonder één enkele optie kom je op € 52700. Bij een CO2-uitstoot van 189 gram / km geeft dan € 6052,97 VAA / jaar.
Al bij al is de R een rappe en goedsturende bak, maar de testrit heeft mij zeker niet kunnen overtuigen. Ik vermoed dat de S3 gelijkaardig zal zijn, misschien zelfs minder leuk om te rijden. Maar die ziet er dan weer veel beter uit, imho.
Ik zou voor een S3 sedan gaan. En die vind ik veel mooier dan een Golf.
Vanmiddag ben ik gaan testrijden met de 435i Gran Coupé met sportautomaat. Die sportautomaat is inderdaad heel goed bevallen. Ik had verwacht dat er merkbare vertraging zou zijn tussen het schakelen met de paddles en de effectieve verandering van versnelling, maar daar heb ik helemaal niks van gemerkt. Naar mijn idee ging het even snel als de DSG.
De afwerking en materiaalkeuze in de BMW staat wel lager dan in de Golf. Zelfs dan in mijn Golf 6. Het plastic voelt veel goedkoper aan. Maar eens je bent vertrokken, maakt dat allemaal niks meer uit: dan is het Freude am Fahren!
Het stuur ligt ook heel goed in de hand. Helaas geen afplatting onderaan, maar dat is een detail.
Het geluid van de motor en uitlaat is aangenamer dan de Golf R. De Golf R is luider en drukker, na een tijdje raakte ik het beu. Bij de 435i was dat helemaal niet het geval: als je rustig rijdt hoor je weinig, en als je doorduwt hoor je een serieuze brom.
Qua rijplezier vind ik het heel moeilijk: de BMW is heel solide gebouwd en ligt stevig op de weg. Dat gekoppeld aan de > 300 pk zorgt ervoor dat je heel makkelijk 180 rijdt, zonder het te beseffen. En dat vind ik jammer: ik besef liever wel dat ik te hard rij. Het is namelijk helemaal niet mijn bedoeling om lang 180 km/u te rijden, ik wil liever even optrekken en dan weer uitbollen naar een aanvaardbare snelheid. Maar als je aan 180 nog niet veel merkt, is de lol daar ook van af.
Tegenwoordig staat er een uitlaatpijp links en rechts op een veel lagere motorisering als optie. Ik dacht eens een 220i active tourer met de uitlaat van een 35i gezien te hebben.
Edit hierzo
Is de standaard uitlaat van de 220i AT... maw: tegenwoordig doen ze maar wat bij BMW.
Dat is het doel van deze thread: "iets leuks" vinden. Wat stel je voor?
Ik dacht eerst aan een Jag XE, maar die lijkt mij wat te duur als het op VAA aankomt.
Een BMW of een leuke Alpina moet toch wel lukken ? Als echt goed rechtdoor knallen u ding is, misschien is er wel een dikke Merc die voldoet ?
Ik dacht eerst aan een Jag XE, maar die lijkt mij wat te duur als het op VAA aankomt.
Een BMW of een leuke Alpina moet toch wel lukken ? Als echt goed rechtdoor knallen u ding is, misschien is er wel een dikke Merc die voldoet ?
Op de Alpina B3 had ik gehoopt, maar die komt toch wel heel duur uit qua VAA. Zelfs eentje uit 2013 zonder opties overschrijdt mijn budget ruim.
Jaguar is mooi, maar de 3.0L modellen stoten bijna 200 g CO2/km uit. Ik heb zelfs Volvo bekeken! Maar die hebben enkel FWD, ook al gooien ze daar meer dan 300 pk op.
Mercedes spreekt me nog het minste aan. Ik hoop dat ik rap de S1 kan testen. Dat lijkt me ook nog een prettige raket.
Het geluid van de motor en uitlaat is aangenamer dan de Golf R. De Golf R is luider en drukker, na een tijdje raakte ik het beu. Bij de 435i was dat helemaal niet het geval: als je rustig rijdt hoor je weinig, en als je doorduwt hoor je een serieuze brom.
Zit er nog een Soundactuator in de R. Of hoe ze het tegenwoordig ook noemen...
Is een kunstmatig geluid dat voor het constande gedreun zorgt in de cabine.
Ik heb dat ding zeer snel uitgetrokken in mijn 6. Nu enkel geluid van uitlaat en turbo. Luid bij WOT, kalm als je cruised.
Comment