Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Camionette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Camionette?

    Ik speel met het idee om een bestelwagen te kopen. De Skoda Octavia II zouden we houden voor de vrouw (die haar Toyota Carina E dan zou weg doen).

    De vraag is natuurlijk: welke?

    Vereisten:
    - automaat/DSG
    - comfortabele stoelen
    - automatische airco
    - motor die een "vlotte" rijstijl toelaat
    - trekhaak met aanhangwagenstabilisatie

    Qua looks zie ik een VW Transporter T5 edition 25 volledig zitten, maar de prijs een heel stuk minder.

    Suggesties?

  • #2
    Als ik nu zou moeten kiezen zou ik gaan voor de mercedes sprinter met automaat of een iveco daily.
    De automaten die momenteel op de renault master/opel movano ed... zitten zijn gerobotiseerde bakken en ik rij momenteel 3 jaar met dergelijk geval en is naar mijn mening geen aanrader...
    Vroeger een dsg automaat gehad in de touran daar was ik zeer content van.

    Persoonlijk vind ik de transporter een schoon machine, maar de prijs zwaar overroepen .... maar ja, daar moet je natuurlijk zelf over beslissen wat het je waard is.

    Comment


    • #3
      Heel groot moet ze niet zijn, type Transporter, Vito, Vivaro... is méér dan genoeg. Aan de andere kant, modellen zoals een Caddy zijn dan weer iets te klein naar mijn goesting, hoewel ze het voordeel hebben toch iets meer als een personenwagen te rijden.

      Zelf ben ik ook zeer tevreden over de DSG, vandaar dat ik richting Volkswagen kijk, al is dat daarom niet noodzakelijk op andere vlakken de betere keuze.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
        Heel groot moet ze niet zijn, type Transporter, Vito, Vivaro... is méér dan genoeg. Aan de andere kant, modellen zoals een Caddy zijn dan weer iets te klein naar mijn goesting, hoewel ze het voordeel hebben toch iets meer als een personenwagen te rijden.

        Zelf ben ik ook zeer tevreden over de DSG, vandaar dat ik richting Volkswagen kijk, al is dat daarom niet noodzakelijk op andere vlakken de betere keuze.
        En de maxi caddy?

        Comment


        • #5
          Zelf ben ik ook naar een alternatief aan het kijken voor mijn Renault Master L1H2 (automaat), reden is voornamelijk dat hij te groot is voor het beoogde gebruik.
          Bijgevolg kijk ik naar ongeveer dezelfde dingen :

          - automaat
          - 3 plaatsen vooraan op 1 zitrij
          - max 2m hoog
          - lichte vracht
          - voorkeur voor benzine/CNG maar dat is altijd moeilijk bij bedrijfsvoertuigen

          Waar ik tot nu toe ben toe gekomen :

          Nissan NV200 valt af wegens geen automaat en geen 3 plaatsen. De e-NV200 was mss wat had die 3 plaatsen gehad.
          VW T5 of Vito hebben wss wel wat ik zoek, maar zijn nogal prijzig
          Hyundai H1 heeft weer geen automaat
          Iveco heeft geen kleinere camionetten
          Isuzu idem
          Toyota proace ticks all the boxes maar is duur vind ik
          Ford heeft een uitgebreid gamma aan bedrijfswagens maar ik weet iet waar ze een automaat in aanbieden (iemand ?)
          Peugeot/Citroën & Renault ook nog eens moeten uitzoeken
          VW staat uiteraard sterk met zijn DSG in de caddy's ..
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
            Zelf ben ik ook naar een alternatief aan het kijken voor mijn Renault Master L1H2 (automaat), reden is voornamelijk dat hij te groot is voor het beoogde gebruik.
            Bijgevolg kijk ik naar ongeveer dezelfde dingen :

            - automaat
            - 3 plaatsen vooraan op 1 zitrij
            - max 2m hoog
            - lichte vracht
            - voorkeur voor benzine/CNG maar dat is altijd moeilijk bij bedrijfsvoertuigen

            Waar ik tot nu toe ben toe gekomen :

            Nissan NV200 valt af wegens geen automaat en geen 3 plaatsen. De e-NV200 was mss wat had die 3 plaatsen gehad.
            VW T5 of Vito hebben wss wel wat ik zoek, maar zijn nogal prijzig
            Hyundai H1 heeft weer geen automaat
            Iveco heeft geen kleinere camionetten
            Isuzu idem
            Toyota proace ticks all the boxes maar is duur vind ik
            Ford heeft een uitgebreid gamma aan bedrijfswagens maar ik weet iet waar ze een automaat in aanbieden (iemand ?)
            Peugeot/Citroën & Renault ook nog eens moeten uitzoeken
            VW staat uiteraard sterk met zijn DSG in de caddy's ..
            Tourneo connekt 1.6 turbobenzine 150pk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
              Tourneo connekt 1.6 turbobenzine 150pk
              Ja maar dat is een ludospace .. in hun bedrijfswagengamma hanteren ze weer heel andere motorisaties en vind ik geen automaten terug ..
              rare jongens bij ford
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                Ja maar dat is een ludospace .. in hun bedrijfswagengamma hanteren ze weer heel andere motorisaties en vind ik geen automaten terug ..
                rare jongens bij ford
                Dan gooi je de banken eruit... Zoveel taks betaal je toch niet op een 1600..

                Comment


                • #9
                  En de nieuwe caddy 1.4tsi dsg?

                  Edit: Net op de site van vw gezien... Is beschikbaar, maar niet goedkoop (18500 excl.btw)
                  Last edited by ; 03/07/2015, 15:38.

                  Comment


                  • #10
                    Die zou idd perfect zijn in maxi uitvoering
                    Prob bij die ford als je daar de zetels uitgooit blijf je VAA betalen op een wagen die je echt louter professioneel gebruikt.

                    Vandaar ook dat ik geen 2e bank wil (anders had ik bv naar een rodius kunnen kijken), want dat geeft toch altijd discussies. Wel jammer want die is echt wel ruim en rijdt vrij comfortabel en is helemaal niet duur. Mss wel een optie voor de TS ?

                    Een pickup is niet echt practisch voor mijn gebruik.

                    VW kennende gaat dat wel een kostelijk bakske zijn die caddy

                    EDIT: op de configurator gaan kijken : geen 3 plaatsen vooraan bij de caddy
                    EDIT2: bij de meeste franse merken heb je een extenso cabine die wel 3 plaatsen mogelijk maakt ... de Fiat Doblo heeft dit ook en daar bestaat een 1.6D met MTA versnellingsbak van ...
                    Last edited by MaXX99; 03/07/2015, 15:51.
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Ja maar dat is een ludospace .. in hun bedrijfswagengamma hanteren ze weer heel andere motorisaties en vind ik geen automaten terug ..
                      rare jongens bij ford
                      Bij de uitleg over de prestaties van de Transit Connect vind ik toch een vermelding van een automaat op de 1.6 ecoboost van 150 pk.

                      Ik heb eens een nieuwe Caddy Maxi geconfigureerd (1.4 TSI DSG) en kom met wat uitrusting al rap aan 24.000 btw-loze euro's.

                      Comment


                      • #12
                        In het formaat van de transporter e.d. heb je amper keuze als je met al uw vereisten iets wil, ik zit ook nog steeds te twijfelen, maar dan om nog wat andere redenen

                        Vereisten:
                        - automaat/DSG
                        - comfortabele stoelen
                        - automatische airco
                        - motor die een "vlotte" rijstijl toelaat
                        - trekhaak met aanhangwagenstabilisatie
                        MB Vito is een optie, die heeft automaat, eletronische airco en goede zetels, kan je in 190pk krijgen en heeft trekhaak met stabiliteitsbewaking op.

                        Transporter heeft ook alles, maar op de T5 geen aanhangwagenstabilisatie dacht ik

                        Citroën Jumpy, Peugeot Export en Fiat Scudo
                        in pure camionette vorm dus met bank vooraan en schot dan, geen automatische airco en geen automaat mogelijk en ook geen aanhangwagenstabilisatie. Die 2.0Hdi voelt wel vlot aan. Maar windgeruis valt enorm tegen, weglegging is ook minder vind ikzelf.

                        Opel Vivaro/Renault Traffic/Nissan Primastar
                        het nieuwe model met die 1.6 Diesel zou pas in het najaar (of volgend jaar) die automaat van Renault krijgen, EDC, maar de mechaniekers die ik al gesproken heb (en eerlijk zijn) raden dit zeker niet aan op deze wagens, zeker niet als je gaat trekken.
                        Automatische airco en aanhangwagenstabilisatie is mogelijk, zetels zijn ook niet slecht en isolatie is een pak beter dan de Franse-Italiaanse Drievuldigheid. En ja die 1.6 is niet slecht, maar bewezen is hij ook nog niet.

                        Ford Transit Custom
                        Geen automaat, geen automatische airco, wel goede zetels en bewezen dieselmotoren.

                        Dan is er nog de Huyndai H1, heeft een ruime motor 2.5liter, maar geen automatische airco, geen automaat en stoelen zijn ook niet de meest comfortabelste op de markt, zeker als je wat groter bent.

                        Comment

                        Working...
                        X