Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aan allen bedankt voor de snelle reacties! Afgaande op de meningen krijgt de Volvo iets meer krediet dan de Passat. Maar één ding is duidelijk, een slechte keuze bestaat niet tussen beide auto's.
Ik heb gisteren een testrit gedaan met de Passat 120pk DSG en moet zeggen dat die heel vlot rijdt. Misschien iets te weinig power (rijdt nu met een 136pk), maar heel vlot in het verleggen. Verder goed uitgerust (adaptive cruise control!) en de mogelijkheid om nog manueel te verleggen indien gewenst. Mooie standaard uitrusting en ruimte zat natuurlijk. Het stuur ligt ook goed in de hand.
Een 2e testrit was met de Volvo D3 manueel (150pk). Rijdt ook heel goed. De lederen zetels zitten natuurlijk fantastisch + een goed muziekinstallatie. Dat maakt al een groot verschil als je veel km doet. Hij is kleiner vanbinnen, maar ruimte is niet het belangrijkste voor mij. Ook ziet de V60 Ocean Race er mooi uit met de 18" velgen. En die leren zetels (of heb ik dit al gezegd :-)
Mijn conclusie is dat het aankomt op details.
--> Passat heeft betere uitrusting en meer ruimte. Het interieur is strak maar ook sober. De DSG 120pk rijdt heel soepel en moet zo goed als niet onder doen voor mijn huidige 136pk Passat. Ook krijg ik er bij de Passat nog de keyless acces + koffer die automatisch opent.
--> De Volvo V60 rijdt ook fantastisch. Het interieur is ook strak. Het digitale dashboard spreekt mij ook wel aan. Stil aan hoge snelheid. Extra opties naast de standaard Ocean Race krijg ik er niet meer bij. Standaard uitrusting qua veiligheid is ongeëvenaard. Hij zit fantastisch.
Een 3e testrit met de automaat D2 V60 zal beslissend zijn voor mijn keuze. Echt moelijke keuze (en ja, wat een luxeprobleem!!)
Misschien ook rekening mee houden dat S60/V60 stilaan op hun einde van hun modellencyclus lopen, introductie was in 2010 en face-lift 2j. geleden. Als je daar 4-5j. moet mee rijden zal het minstens de helft van de tijd een oud model zijn.
Ik rijd persoonlijk niet graag met een oud model, voor anderen is dat dan weer geen issue
Voor mij persoonlijk wint de Volvo op vlak van comfort en karakter, maar de Volkswagen is praktischer en betrouwbaarder. Een Passat (of eender welke VW buiten de GTI/GTD/..) vind ik ronduit saai. Ik heb zelf een Golf 7, en dat is net hetzelfde, een grijze mus in het verkeer.
Geef mij 1 week een Volvo mee, en ik garandeer u dat die kapot gaat (met dezelfde rijstijl als ik nu met mn VW heb)
Voor mij persoonlijk wint de Volvo op vlak van comfort en karakter, maar de Volkswagen is praktischer en betrouwbaarder. Een Passat (of eender welke VW buiten de GTI/GTD/..) vind ik ronduit saai. Ik heb zelf een Golf 7, en dat is net hetzelfde, een grijze mus in het verkeer.
Geef mij 1 week een Volvo mee, en ik garandeer u dat die kapot gaat (met dezelfde rijstijl als ik nu met mn VW heb)
Daar ben ik zeker van van niet.
Ik heb op mijn vorig werk (uw huidig werk )redelijk wat kilometers gereden in Golf5, Golf6 en Golf6 Station.
Ik kan u wel een hele waslijst geven van stukken die ik heb gehad.
En ik was niet alleen, veel collega's met stukken aan die bakken...
op mijn nieuw werk rijden veel V40's en V60's rond, daar hoor ik meer positieve zaken van qua betrouwbaarheid
Elk merk zal wel zijn maandagochtendmodellen hebben rondrijden zeker... mijn 3 vw's hebben nooit kuren gehad. Mijn Seat wel.. ook maar 1 probleem, maar wel een stevig! Mijn Nissan was ook goed, net zoals mijn Opel en Fiat. Over mijn Jeep kan ik thrillers schrijven! Ben ik dan een referentie? Nee, van mijn 7 auto's heb ik 2x pech gehad...
De passat geniet mijn voorkeur door mijn ervaring met het merk. Maar ik zou me ook zonder probleem in de Volvo zien rijden.
Ik heb de combinatie 1.6tdi en dsg-7 in de Caddy met 102pk/250nm in een carroserie van bijna 1800kg en een aerodynamica van een huis wat net voldoende is om toch vlot genoeg voort te bewegen. Een 120pk sterke passat met een deftige aerodynamica en 2-300kg minder gewicht zal je niet in verlegenheid brengen.
Een 2liter volvo zal ook wel net dat extra brengen.
Comment