Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 vs Passat Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V60 vs Passat Variant

Ik heb al een aantal topics gezien over dit onderwerp, de Volvo S60 tegenover de Passat Variant. Maar ik vraag het toch even opnieuw. Als je zou mogen kiezen, welke van de 2 zouden jullie kiezen (liefst op basis van eigen ervaring).
    Bijkomend gaan voor de
    1. 120pk 1.6Tdi (Passat) met automaat of de V60 D2 Ocean Race met automaat (ik rij ongeveer 50000km per jaar).
    2. 150pk versie Passat of V60 D3 Ocean Race, beiden manueel

Thx

met de passt geen ervaring maar ik ben positief verrast over de V60D3 manueel (wel nog de 5cyl 136pk versie)
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Veel ruimte nodig? Passat
      Anders Volvo.

Al met Volvo gereden met nieuwe passat niet.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

V60 d3 manueel. Manueel puur omdat je dan kan kiezen voor zwaardere variant.

Comment

en als je toch voor de automaat gaat: de volvo wegens 2.0 ipv 1.6 sinds kort...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Maar veel verschil voel je niet hoor tussen beide. Klinkt beter en iets soepeler in lage toeren. Op vlak van prestaties zo goed als gelijk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Wil je ruimte : de Passat.
              Voor alles anders : de Volvo

Comment

Laatst ook voor de beiden gaan zien.
                De Passat is zalig qua uitrusting als dat binnen het budget past, maar dan wel in de 1,6 in mijn geval daar ik alleen maar automaat wil. En qua CO2 in de 2,0 DSG6 is VW niet de beste leerling.
                De Volvo V60 D3 is kleiner, maar met de juiste uitrustingen ook wel een zalig wagentje.

Ik had offertes laten maken, maar er zat nog een dikke €3000 verschil dat de VW duurder was voor de 1,6DSG7. Maar qua opties was deze ook nog een heel stuk meer.

Comment

Hier ook voor gelijkaardige keuze gestaan:
                  - VW passat variant 120pk manueel ,metaal kleur, business pro class (grote GPS) en nog een budget van 500 euro voor opties (getinte achterramen, verwarmde zetels)
                  - Volvo V60 2.0 D2 Ocean Race Plus pack en geen optie budget meer.

Met beide wagen gaan test rijden.
                  Volvo zetels
                  Maar de koffer ingang was redelijk klein tegenover de passat. En omdat ik veel rondrij met fietsen in het koffer ...
                  Hartverscheurende keuze sinds ik groot volvo fan ben.
                  Maar sinds een dikke maand staat er een Passat voor de deur.

Comment

Als je 50K per jaar doet, dan kan je misschien toch wel duidelijk prioriteiten opstellen:
                    - zit daar ook wel wat file tussen, dan zou ik de automaat verkiezen boven de extra pk
                    - is laadruimte belangrijk, dan passat boven Volvo
                    - ik heb geen ervaring met Volvo, maar ik hoor vaak lovende woorden over de zetels. Gezien de tijd die je doorbrengt in de wagen misschien ook niet onbelangrijk.

Comment

Zelfde bemerking als velen hierboven.
                      Als je de ruimte niet nodig hebt, de volvo, anders de passat.
                      Ik heb met beide auto's al gereden.
                      De passat is misschien nog net ietsje stiller, maar zeker geen reden om de V60 te laten staan.

Qua motoren , moeilijke keuze. Als je veel in België alleen rijdt, zou ik voor de automaat gaan.
                      Moet je ook al eens wat buitenlandse snelwegkm's gaan, zou ik voor de sterkere motor gaan.

Comment

ik zou persoonlijk eens met beide wagens gaan rijden in beide motorversies en dan een afweging maken.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ik ben heel tevreden van mijn V60. Grote voordeel van de Passat lijkt me de ruimte binnen+koffer, en het feit dat hij recenter is van ontwerp. De Passat lijkt me de meest rationele keuze, maar qua uiterlijk vind ik de die toch wat 'te gewoon' ogen, tov. de V60 die er imo nog altijd mooi uitziet.
                          Ik zou zelf kiezen voor de V60 in D3, 115-120pk vind ik net te weinig voor dit type wagens (persoonlijk uiteraard).
                          Ocean Race pakket is echt wel knap op een V60.

Maar dus idd testrit doen, zo ben ik destijds helemaal overstag gegaan voor de V60

Comment

okee, de V60 is geen pakezel maar om nu te zeggen dat je er geen ruimte in hebt?
                            vorige zomer met 4 man+hond en bagage naar zuid frankrijk gereden en hadden nog ruimte over... alles in de koffer(incl hond)
                            Tenzij je koerierdienst doet en grote paketten moet leveren zie ik geen reden om een V60 te klein te vinden. probeer hem maar eens te parkeren...
                            Zelf ben ik uitermate tevreden van de D3(wel nog een 5 cilinder 136pk).
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ook hier een tevreden Volvo-rijder. Het zetelcomfort wordt dagelijks geapprecieerd. De koffer is groot genoeg (gezin met twee kinderen van 9 & 13). Een fiets krijg je inderdaad niet zo gemakkelijk door de kofferopening gewrongen.
                              Gezien het aantal kilometer dat je bij elkaar rijdt, zou ik echter met een wijde boog om de D2 lopen.

Ocean Race heeft heel knappe zetels (dit weekend een XC60 OR van nabij bewonderd, de oranje stitching en opdruk op het antracieten leder is prachtig), en de lelijke 'krassen' in de middenconsole-inleg van de vorige versie zijn verleden tijd.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Misschien niet helemaal van toepassing hier, maar mijn V60 is momenteel bij de plastisch chirurg om enkele 'rimpels' weg te werken ... vervangwagen is een Skoda Octavia Break voor een week ... en het verschil in binnenruimte en kofferruimte is echt wel indrukwekkend ... ik kan mij voorstellen dat de Passat Variant minstens even groot, zoniet nog ruimer is.

Vooral plaats op de achterbank en in de koffer is een stuk ruimer dan in de V60, mijn zetel staat helemaal naar beneden en zo ver mogelijk achteruit (ben 205cm groot, dus heb wat ruimte nodig) ... in de V60 is er zo goed als geen plaats meer achter mij, in deze Skoda kan nog gerust een volwassene zitten.

Nu de sportzetels in de V60 en de 'ambiance' binnen in de R-Design versie is niet te overtreffen, het interieur en de blauwe kleur van de V60 Ocean Race is trouwens ook echt wel mooi ... maar eerlijk is eerlijk ... het blijft in vergelijking een kleindere auto onze Volvo.
                                2015 Volvo V60 R-Design
                                Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Gezien de Passat quasi elke vergelijkingstest wint zou ik die kiezen. Ruimte, comfort, rijgedrag.....enz is beter of gelijkwaardig aan de concurrentie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    Als je 50K per jaar doet, dan kan je misschien toch wel duidelijk prioriteiten opstellen:
                                    - zit daar ook wel wat file tussen, dan zou ik de automaat verkiezen boven de extra pk
                                    - is laadruimte belangrijk, dan passat boven Volvo
                                    - ik heb geen ervaring met Volvo, maar ik hoor vaak lovende woorden over de zetels. Gezien de tijd die je doorbrengt in de wagen misschien ook niet onbelangrijk.
                                    Heb m'n D2 met automaat sinds begin april en heb er al 15 000 km op zitten, gemiddeld 60 000 per jaar. Ik ben D5 en D3 gewoon geweest, maar als puur gebruiksobject is een D2 zeker voldoende. Het mag altijd wat meer, maar dat kan je van een D5 ook zeggen.
                                    Het is niet dat die underpowerd is, wil gerust enkele filmpjes tonen van hoe vlot ik me door 't verkeer beweeg (en dat hangt vaak niet af van het aantal pk's maar van wakker zijn).

Maar elke km die ik doe, is er eentje al genietend. Daar draagt de stilte en het comfort van ophanging en zetels een serieus steentje toe bij, en daarnaast ook de goede muziekinstallatie.

Ik geef het maar mee, omdat sommigen een D2 afraden met dergelijk aantal gereden km's per jaar.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Gezien de Passat quasi elke vergelijkingstest wint zou ik die kiezen. Ruimte, comfort, rijgedrag.....enz is beter of gelijkwaardig aan de concurrentie.
                                      Behalve de Mondeo, wat rijgedrag betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Akkoord!

Comment

Working...
                                        X