Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xc90/xc70/a6/c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Xc90/xc70/a6/c

    Ik weet het erg verschillende auto's, wegligging, zitpositie,.... Maar allemaal hebben ze een serieuze aantrekkingskracht.
    wat is er voor mij belangrijk: automaat, geventileerd leder en comfortabele zitpositie, trekhaak ( enkel voor fietsendrager en bescherming bumper liefst hoge aftrekbaarheid (vennootschap).
    Mijn profiel: om en bij de 60.000 km waarvan 80% autosnelweg maar wel dagelijks filegevoelig.
    • XC 90 D4 FWD inscription: een prachtig design, maar mijn vrees is het verbruik... CO2 = 136 dus 75% aftrekbaar
    • XC 70 D4 FWD summum: altijd al liefhebber geweest van deze auto ( you love it or you gate it) nadeel is volgend jaar verdwijnt hij maar is niet doorslaggevend CO2 = 127 dus 75% aftrekbaar
    • A6 avant 2l met 190 pk (tenzij jullie meerwaarde zien in de 150pk) met beetje van alles en nog wat van opties. CO2 = 115 dus 80% aftrekbaar
    • C 300 hybrid estate. Avantgarde of AMG uitvoering. CO2 = 99 dus 90% aftrekbaar.


    Budget om en bij de 50.000€ exclusief btw.

    voor mij is het een beetje kiezen met het verstand of het hart maar wil jullie tips graag horen. Dus shoot.

  • #2
    Geen liefhebber van SUV's of opgehoogde breaks.
    C vind ik alleen mooi in exclusive uitvoering.

    Uit deze lijst dus de A6. Is imo het meeste auto voor het geld. (en hopelijk niet de zoveelste zwarte)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Geen liefhebber van SUV's of opgehoogde breaks.
      Idem, en evenmin zou ik persoonlijk de zoveelste A6 kiezen.

      V70 D4, D5 of T5 voor mij, of C300 in dit lijstje.

      Comment


      • #4
        Ik zou ook eens kijken naar de VAG stal met ondermeer de Passat die binnenkort ook in GTE trim uitkomt, of de Skoda Superb. Met die laatste hou je nog geld over en hou je je VAA wat binnen de perken.
        Je zou ook naar de Citroën C5 kunnen kijken met de nieuwe Euro6 motoren. Heel lage CO2, echte snelwegcruisers zeker met de hydro ophanging en aantrekkeliijke tarieven in de bussines uitvoeringen (wel gedateerd interieur).
        Zoals steeds is het jammer dat Lexus geen breaks heeft of je zou daar eens kunnen aankloppen, maar misschien vallen er u nu wel koopjes te rapen op de oude RX vermits de nieuwe voor de deur staat ?
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
          Ik zou ook eens kijken naar de VAG stal met ondermeer de Passat die binnenkort ook in GTE trim uitkomt, of de Skoda Superb. Met die laatste hou je nog geld over en hou je je VAA wat binnen de perken.
          Je zou ook naar de Citroën C5 kunnen kijken met de nieuwe Euro6 motoren. Heel lage CO2, echte snelwegcruisers zeker met de hydro ophanging en aantrekkeliijke tarieven in de bussines uitvoeringen (wel gedateerd interieur).
          Zoals steeds is het jammer dat Lexus geen breaks heeft of je zou daar eens kunnen aankloppen, maar misschien vallen er u nu wel koopjes te rapen op de oude RX vermits de nieuwe voor de deur staat ?
          Goeie hint, Maxx
          Ter info
          De Lexus RX 450h bestaat op dit moment nog als interessant actiemodel in '25th Anniversary Edition'. Hybride, 299pk, 145 g/km CO2 = 75% aftrekbaar. € 51.198 ex BTW nettoprijs, maar misschien nog af te dingen naar 50 rond...?
          Als comfort, ruimte, véél standaarduitrusting en relax filewerk de keuzefactoren zijn, dan zou ik deze zeker overwegen. (leaflet met prijslijst: http://issuu.com/lexus-europe/docs/l...082014_n/3?e=0)

          Een greep uit de uitrusting van de Anniversary Edition: metaallak, elektrisch verstelbare en verwarmde voorzetels met bestuurdersgeheugen, elektrisch verstelbare stuurkolom met automatische in- en uitstapfunctie, keyless entry & start, lederen binnenbekleding, navigatiesysteem, elektrisch schuifdak of vast panoramisch dak, specifieke 19" aluvelgen, elektrische achterklep, zelfdimmende binnen- en buitenspiegels, premium audio met 12 luidsprekers en DAB, usb aansluiting, bluetooth, spraaksturing,... enz...



          De nieuwe RX blijft op hetzelfde prestatieniveau en zal vermoedelijk liggen rond 130 g/km, maar stijgt ook een beetje in prijs. De eerste exemplaren van de nieuwe worden eind november in de showrooms verwacht.

          Comment


          • #6
            Uit dit lijstje zou ik voor een mooi uitgeruste A6 gaan met 150pk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
              Goeie hint, Maxx
              Ter info
              De Lexus RX 450h bestaat op dit moment nog als interessant actiemodel in '25th Anniversary Edition'. Hybride, 299pk, 145 g/km CO2 = 75% aftrekbaar. € 51.198 ex BTW nettoprijs, maar misschien nog af te dingen naar 50 rond...?
              Als comfort, ruimte, véél standaarduitrusting en relax filewerk de keuzefactoren zijn, dan zou ik deze zeker overwegen. (leaflet met prijslijst: http://issuu.com/lexus-europe/docs/l...082014_n/3?e=0)

              Een greep uit de uitrusting van de Anniversary Edition: metaallak, elektrisch verstelbare en verwarmde voorzetels met bestuurdersgeheugen, elektrisch verstelbare stuurkolom met automatische in- en uitstapfunctie, keyless entry & start, lederen binnenbekleding, navigatiesysteem, elektrisch schuifdak of vast panoramisch dak, specifieke 19" aluvelgen, elektrische achterklep, zelfdimmende binnen- en buitenspiegels, premium audio met 12 luidsprekers en DAB, usb aansluiting, bluetooth, spraaksturing,... enz...

              met

              De nieuwe RX blijft op hetzelfde prestatieniveau en zal vermoedelijk liggen rond 130 g/km, maar stijgt ook een beetje in prijs. De eerste exemplaren van de nieuwe worden eind november in de showrooms verwacht.

              tjah, een verbruik van 9 à 10 liter benzine ten opzichte van 4 tem 9 liter diesel van de wagens uit mijn lijstje zorgt voor een aanzienlijkverschil op jaarbasis....

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                tjah, een verbruik van 9 à 10 liter benzine ten opzichte van 4 tem 9 liter diesel van de wagens uit mijn lijstje zorgt voor een aanzienlijkverschil op jaarbasis....
                Da's waar, daar kan ik niks tegen inbrengen. Maar de RX speelt ook een beetje in een andere klasse qua luxe, natuurlijk. En binnen 3 à 4 jaar kost diesel evenveel als benzine, eventueel belangrijk voor herverkoopwaarde

                Comment


                • #9
                  XC70 voor mij,echt super wagen die comfort en rijplezier combineert
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #10
                    Persoonlijk zou ik waarschijnlijk de a6 kiezen, maar ik vind het vooral een vreemd lijstje. Een xc90 is toch iets helemaal anders dan een c 300.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                      Persoonlijk zou ik waarschijnlijk de a6 kiezen, maar ik vind het vooral een vreemd lijstje. Een xc90 is toch iets helemaal anders dan een c 300.
                      Je hebt gelijk, het is een raar lijstje. Ik zou het durven indelen in kiezen met verstand en kiezen met het hart.
                      C300 en A6 zijn verstandige keuzes: redelijk zuinige wagens die fiscaal aantrekkelijk zijn.
                      de XC's zijn wagens waar mijn hart van sneller slaat.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                        C300 en A6 zijn verstandige keuzes: redelijk zuinige wagens die fiscaal aantrekkelijk zijn.
                        de XC's zijn wagens waar mijn hart van sneller slaat.
                        to each his own
                        ik zou daar geen seconde over moeten nadenken, zo'n A6 staat 10 jaar voor qua bouwkwaliteit en design... maar dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke mening.

                        edit: tov een XC70 welteverstaan

                        Comment


                        • #13
                          De XC70 is einde reeks aan het worden en daarom zou ik die al niet nemen tenzij jouw dat niet kan schelen.
                          De XC90 is natuurlijk het neusje van de zalm.
                          De Audi A6 Avant is maar een saaie alledaagse verschijning die je enkel maar leuk kan maken met een massa dure opties.
                          De C300 Hybrid estate is een kleine auto en valt daarom moeilijk te relateren aan de vorige.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            A6 staat 10 jaar voor qua bouwkwaliteit en design.
                            Audi produceert naar mijn persoonlijke en bescheiden mening al ruim 20 jaar hetzelfde saaie design, met alle modellen als iets grotere of kleinere kopiën van elkaar en met een interieur waar je depressief van wordt.
                            Maar inderdaad, ieder zijn ding .

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                              Audi produceert naar mijn persoonlijke en bescheiden mening al ruim 20 jaar hetzelfde saaie design, met alle modellen als iets grotere of kleinere kopiën van elkaar en met een interieur waar je depressief van wordt.
                              Maar inderdaad, ieder zijn ding .
                              Volvo, ruim 20 jaar gekend voor hun spannend design? bulderlach!

                              Comment


                              • #16
                                Jij bent over het fantastische Audi design begonnen, ik niet.

                                Zoals gezegd, ieder zijn ding.
                                Ik weet in elk geval heel goed waar ik het liefste mee rijd, en ik bulderlach eens goed als ik weer een paar uur van een rit kunnen genieten heb .
                                Ooit Audi gereden, en nee, laat maar wat mij betreft.
                                Last edited by K2; 10/07/2015, 20:59.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                  Jij bent over het fantastische Audi design begonnen, ik niet.

                                  Zoals gezegd, ieder zijn ding.
                                  Ik weet in elk geval heel goed waar ik het liefste mee rijd, en ik bulderlach eens goed als ik weer een paar uur van een rit kunnen genieten heb .
                                  Ooit Audi gereden, en nee, laat maar wat mij betreft.
                                  OK dan...
                                  Toch denk ik dat je een behoorlijk gekleurde bril moet opzetten om het interieur van een XC70 te verkiezen boven dat van een A6... of eender welke concurrent.

                                  Het interieur van de XC90 vind ik wel echt knap, de uitzondering van het gamma.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Morgen normaal eens de XC 90 en de A 6 proefrijden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou (logisch ) dan voor een A6 gaan. Is een 3.0l 211/218pk - 125gr te hoog gegrepen?
                                      Op de tweede plaats zou ik voor de XC90 gaan. Prachtig machien, alleen een beetje jammer van de motorisatie. Verbruik zal sowieso hoger liggen dan bij een Ultra A6.
                                      De C300h zou ik links laten liggen. Ben de laatste tijd toch al geen fan meer van MB, maar zou het in combi met het hybride-gedoe al helemaal niet meer betrouwen. Eén merk voor hybride, Lexus...en nu we toch bij Lexus zitten, waarom geen NX 300h AWD als een RX te hoog gegrepen is?
                                      NX = € 43500 / -90% / BIV, € 107,06 / VAA, € 103,06 / Jvb, € 587,40
                                      In jou geval misschien geen slechte keuze.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                        En binnen 3 à 4 jaar kost diesel evenveel als benzine, eventueel belangrijk voor herverkoopwaarde
                                        Dat hoor ik al jaren, en nog nooit is het verschil zo groot geweest als heden...
                                        Misschien moet Lexus maar eens over een diesel-h gaan denken...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X