Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xc90/xc70/a6/c

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Ik zou ook voor de A6 gaan, maar dan wel met de 3l motor, voor het budget dat je voor ogen hebt moet je toch al iets kunnen samenstellen. Nog steeds veel wagen voor je geld en niet onbelangrijk met 60.000/jaar zeer betrouwbaar.
    Tja, er zijn er hier die stellen dat Audi al 20 jaar saai design neerzet en dan een Volvo XC70 voorstellen , laat me niet lachen, op die manier kom je maar weinig geloofwaardig over...

Wat betreft die Lexus, tja, ik kan je één ding zeggen die NX300 is misschien wel een leuke auto , het zal dan wel met 60.000km/jaar een heel dure zijn om te rijden, onder de 10 liter krijg je dat ding nauwelijks tenzij je steeds met een ei onder de pedaal gaat rijden , ik weet dat best goed want een goede maat van me heeft er sinds een maandje of 2 eentje ( komt van een diesel ), ook die CVT in combinatie met die 2liter benzinemotor is echt om van te huilen als je eentje zoals de mijne gewoon bent... bij Lexus gaan ze toch eens moeten gaan kijken bij Audi hoe zo'n CVT af te stellen, die Lexus afstelling is echt gewoon 2 keer niks...
    Nog enkele maanden geduld en ik ga je het weten te vertellen...😷👻

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Maat rijdt vorig model rx_hybrid in de stad en beweert 8.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Maat rijdt vorig model rx_hybrid in de stad en beweert 8.5
        8,5 is idd een normaal verbruik voor een RX 450h. Spritmonitor geeft iets aan van 8,8 en daar zit Duitse snelweg bij. Een vergelijkbare BMW X5 diesel zit daar aan 10 liter, een Audi Q5 aan 9 en een Q7 aan 10.

Comment

Gisteren met een XC90 gereden. Een kleine 200 km afgemaald en gecombineerd autosnelweg (incl file) , gewestwegen en landelijke wegen. ik moet zeggen wat een auto, het is baden in luxe en naar mijn mening een stuk aangenamer dan in een x5. verbruik met een D5 AWD motor ligt om en bij de 8 liter. Ik moet zeggen de eerste maal met een head up display en ik kan het enorm smaken.
          Eerstdaags nog de Mercedes en de A6 proberen.

Wat de prijzen betreffen lopen die voor gelijkaardige uitrustingsniveau's heel dicht hij elkaar (na korting):
          • Geklimatiseerde zetels
          • head up
          • parkeerassistent
          • trekhaak
          • premium muziekinstallatie
          • beetje van alles en nog wat van rijhulp en veiligheids features
          • verduisterde ramen
          • ....

Mercedes 50.000€
          Audi 51.000€
          Volvo 53.500€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
            Gisteren met een XC90 gereden. Een kleine 200 km afgemaald en gecombineerd autosnelweg (incl file) , gewestwegen en landelijke wegen. ik moet zeggen wat een auto, het is baden in luxe en naar mijn mening een stuk aangenamer dan in een x5. verbruik met een D5 AWD motor ligt om en bij de 8 liter. Ik moet zeggen de eerste maal met een head up display en ik kan het enorm smaken.
            Eerstdaags nog de Mercedes en de A6 proberen.

Wat de prijzen betreffen lopen die voor gelijkaardige uitrustingsniveau's heel dicht hij elkaar (na korting):
            • Geklimatiseerde zetels
            • head up
            • parkeerassistent
            • trekhaak
            • premium muziekinstallatie
            • beetje van alles en nog wat van rijhulp en veiligheids features
            • verduisterde ramen
            • ....

Mercedes 50.000€
            Audi 51.000€
            Volvo 53.500€
            Mocht de motorisatie van een XC90 nog een vijf cilinder bevatten zou hij zeker de opvolger van de Ml kunnen zijn. Nu riskeren we het toch niet in één van deze versies, jammer genoeg.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

XF al overwogen?

Comment

Een c is toch wel een klasse lager dan de a6, en 2 klasses lager dan de xc90? Die kan je toch niet vergelijken?

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                  Een c is toch wel een klasse lager dan de a6, en 2 klasses lager dan de xc90? Die kan je toch niet vergelijken?
                  tjah het is misschien een een raar lijstje, zoals reeds eerder aangehaald maar ik vind ze allen wel iets hebben.
                  Persoonlijk denk ik, normaal zal ik daar tegen woensdagavond meer over weten, dat de luxe wel evenwaardig zal zijn in de configuratie die ik voorgevel heb. Natuurlijk kan je de ruimte niet vergelijken. Daar heb je gelijk in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Tuurlijk niet, zoals mijn laatste zin in vorige post, helemaal geen probleem mee.
                    A propos, ik vind een V70 ook mooi, langs buiten...maar vanbinnen vind ik het allemaal maar pover, zowel "design" als kwalitatief.
                    Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                    Niet iedereen denkt in die traditionele klasses. Ik heb uiteindelijk gekozen tussen een 520d Touring en een 420d Gran coupé. Ook een 320d, A3 e-tron, een X3, i3 + REx, een V60, de C300 en de Espace maakten oorspronkelijk deel uit van 't lijstje. Ik kies een wagen die ik leuk vind, niet in functie van wat de buurman van mijn auto denkt.

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                    tjah het is misschien een een raar lijstje, zoals reeds eerder aangehaald maar ik vind ze allen wel iets hebben.
                    Persoonlijk denk ik, normaal zal ik daar tegen woensdagavond meer over weten, dat de luxe wel evenwaardig zal zijn in de configuratie die ik voorgevel heb. Natuurlijk kan je de ruimte niet vergelijken. Daar heb je gelijk in.
                    En de vraag is dan, heb je die ruimte nodig ;-). Hier wordt de 520d F11 vervangen door een 420d GC
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Tjah ik heb inderdaad wel ruimte nodig. Laat ons zeggen dat een c klasse het minimale is om dagelijks alles te doen zonder al te veel overschot.
                      Vandaag een A6 (2l 190pk) proefgereden en moet zeggen leuke motor, het start-stop systeem ( waar ik eigenlijk zo geen grote voorstander ben) fungeerde een pak minder dan op de volvo, de automaat vind ik niet super super maar doet zijn werk wel naar behoren. Ik vond wel dat de hendel voor de cruisecontrol op een vervelende plaats zat en vond precies geen blijf met mijn voet tijdens het cruisecontrol rijden. Mijn laatste 2 firmawagens zijn dan ook monovolumes met genoeg voet/beenruimte. Het is al een aantal jaar geleden dat ik met een gewone break op de baan was.
                      Nu dit is iets die niet onoverkomelijk is.
                      waar ik wel wat meer moeite mee had was de achterbank en de ongelooflijk grote tunnel in het midden. In en uitstappen langs dezelfde kant met meerdere mensen wordt zo wel een grotere klus.

Wordt vervolgd...

Comment

Xc90 D4 is maar rond maart leverbaar.... En onderhoudscontracten wensen ze bij volvo maar tot aan 200.000 km af te sluiten wat mij ook een beetje een wrang gevoel geeft.

Comment

Daarnet een contract getekend voor een XC70. De underdog en volgens velen de meest saaie wagen. Ik kan niet ontkennen dat er mooiere in het lijstje zaten maar hij doet wat hij moet doen en dan ook met verve. Tevens ook belangrijk dat ik er overal mee kan komen zond scheef bekeken te worden door de badge.
                          Alvast bedankt aan allen die een bijdrage geleverd heeft.

Comment

Na de XC90 met voorsprong de coolste Volvo.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

een C300 heb je toch nooit voor 50k? ik zat al aan 65k voor de 250
                              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                een C300 heb je toch nooit voor 50k? ik zat al aan 65k voor de 250
                                Wel, ik had er eentje samengesteld om duimen en vingers van af te likken voor iets meer weliswaar exclusief btw en inclusief alle kortingen.
                                Maar zoals gezegd het is de underdog geworden... Laat ons zeggen dat een van de redenen voor het afvallen van de Mercedes is dat ik graag als persoon behandeld wordt in de garage en bij Mercedes heb ik 2 onaangename ervaringen gehad in de garages.

Comment

Ik kan bevestigen, V70 is effectief underdog, en vervoert je in alle comfort. De XC zelfs nog een tikkeltje zachter geveerd (mogelijks door de langere veerweg?).
                                  Goeie keuze. Al ben ik zelf niet voor zo een XC qua uiterlijk, wel qua rijden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

topkeuze!
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Hierbij het lijstje van mijn bestelling:

exterieur
                                      • Onyx Black Metallic
                                      • Lichtmetalen velgen 18" Pan

Interieur
                                      • Inscription geventileerd Softleder ffblack/Chestnut
                                      • Met leder bekleed stuurwiel met Silk metal inleg
                                      • Met leder beklede versnellingspookknop
                                      • Inleg Milled Aluminium

Motor & transmissie
                                      • D4 Geartronic 8-traps automaat

Uitrustingsniveau
                                      • Summum

Pakketten
                                      • IntelliSafe Pro Pack

Collision Warning met Pedest. Detection
                                      Full Autobrake
                                      ACC
                                      Lane Departure Warning met Driver Alert Control

• Winter Pack

Verwarmde ruitensproeierkoppen
                                      Verwarmbare zitplaatsen voor
                                      Verwarmbare voorruit

• Versatility Pack

Elektrisch bediende achterklep
                                      Quick Fold neerklapbare rugleuning passagierszetel vooraan
                                      Boodschappentashouder in de bagageruimte
                                      Nylon veiligheidsnet (in 2 delen, 60/40)
                                      12V stopcontact in de bagageruimte

• Security Pack

Ruiten deuren
                                      bagageruimte en achterklep van gelamin. Glas
                                      Private Locking functie voor opbergvak onder laadvloer
                                      Volvo Guard alarm
                                      Personal Car Communicator incl. Keyless Drive

Opties
                                      • Elektrisch verstelbare zitplaats passagier
                                      • Park Assist Camera
                                      • Dakspoiler
                                      • Drempelsierprofielen 'Cross Country'
                                      • Trekhaak, vast, 13-polig
                                      • Park Assist voor + achter
                                      • Getinte ruiten in achterdeuren en bagageruimte
                                      • Weglaten motorembleem
                                      • Zonnebrilhouder
                                      • Subwoofer met geïntegr. 2x130W versterker (onder laadvloer)
                                      • Sensus Connect Premium Sound

Comment

Jawadde, dik uitgerust deze XC70.

Mogen we het netto prijskaartje kennen voor dit moois, dus inclusief korting??

Comment

Tjah laat ons zeggen dat ik een zeer tevreden man ben. Ik zit nog een stuk onder het vooropgestelde budget dus wat moet een mens nog meer hebben...

Comment

Working...
                                          X