Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste wagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eerste wagen?

    Hallo, ik zal binnenkort moeten kiezen welke auto ik zou moeten kopen maar ik zit met een dilemma, ik heb geen idee hoe of wat ik zou kopen.
    Ik twijfel wat tussen een golf IV 1.6i (wegens wetsverandering volgend jaar mag je nimeer rond de singel met een 15 jaar oude diesel heb ik gehoord) anders zou het de 1.9TDi worden maar ik heb geen idee hoe dat nu zit met de wetgeving.
    Of een ford focus 1.6tdci maar ik heb gelezen dat er problemen waren met de turbo die erop zit, liefst wil ik iets vertrouwbaar voor lange afstanden, het hoeft geen focus of golf te zijn maar dat zijn de 2 wagens die ik in gedachte had, ik ben nieuw op dit forum dus het spijt me als ik dit fout heb geplaatst!

  • #2
    Belangrijkste vraag, wat is je budget, hoe lang wil je hem bijhouden en hoeveel km doe je per jaar ?
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      Belangrijkste vraag, wat is je budget, hoe lang wil je hem bijhouden en hoeveel km doe je per jaar ?
      budget kan hij waarschijnlijk een zinnig antwoord op geven

      hoeveel km waarschijnlijk niet, aangezien 't zijn eerste auto is...

      vorig jaar zelfde gehad voor mijn dochter: bewust gekozen om onder de 2000€ te blijven bij aankoop, een 2000€ reserve te voorzien voor een herstellingske hier en daar, een benzine genomen wegens geen gedacht hoeveel ze zou rijden(en een vergelijkbare 2ehandsdiesel is toch duurder in aankoop) momenteel na 10 maanden zit ze aan 7000km....
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        budget kan hij waarschijnlijk een zinnig antwoord op geven

        hoeveel km waarschijnlijk niet, aangezien 't zijn eerste auto is...

        vorig jaar zelfde gehad voor mijn dochter: bewust gekozen om onder de 2000€ te blijven bij aankoop, een 2000€ reserve te voorzien voor een herstellingske hier en daar, een benzine genomen wegens geen gedacht hoeveel ze zou rijden(en een vergelijkbare 2ehandsdiesel is toch duurder in aankoop) momenteel na 10 maanden zit ze aan 7000km....
        Idd inschatting maken hoeveel kms is moeilijk bij he eerste wagen. ik Had geschat 8500km op een jaar. Ik zit nu na een jaar op 10000km en de wagen in 2,5maand niet gebruik geweest dus ben dik over de ingeschatte afstand gegaan. En ik het eerste half jaar nog geen vast rijbewijs had dus niet zo veel gereden heb. Wat me dan weer in problemen brengt met de verzekering. ik heb de wagen 1500 betaald een +-1000 euro aan herstellingskosten op dat jaar tijd waarvan een groot deel zelf opgelost zijn. Dus waar de kosten toch wel mee vielen.
        RIP Den borre!

        Comment


        • #5
          Mijn budget is rond de 3000 euro maar ik zoek toch nog iets goedkoper voor er geval als er inderdaad herstellingen moeten gebeuren.
          En de hoeveelheid kilometer zou rond een 10.000 à 14.000 kilometers gok ik, ik moet elke dag al 60 kilometer rijden maar ik zou wel van plan zijn om op vakanties te gaan met de wagen, niet zo ver natuurlijk maar toch een afstandje.

          Comment


          • #6
            dat zullen dan een pak meer km's worden.
            200(werk)dagen x 60km = 12 000km. daar nog wat prive km's bij... ik schat dat je tussen de 15 en 20k km zal komen (ik neem elke dag de trein en fiets naar het werk en zit nog aan 40 000km/jaar de laatste tijd).

            ik dacht dat je de singel wel nog rond mag, je mag het centrum niet meer in met lager dan een euro 4 diesel (ongeveer rond 2006) of een euro3 met roetfilter.
            benzinewagens mogen een pak ouder zijn om nog binnen te mogen. mijn eerste wagen was een opel ascona 1.6SV (benzine) en ik woonde 43km van mijn werk. reed dus elke dag bijna 90km voor werk alleen. heb eigenlijk nooit gedacht om die te vervangen door een diesel destijds. men eerste diesel kocht ik zowat 10jaar later toen ik bijna 300km moest doen voor heen en terug naar het werk (deed dat toen nog met een dodge 5.2V8 en die ZOOP 120-130liter per rit. gelukkig maar 1x per week).

            ik zou niet teveel spenderen aan een beginnersauto maar gewoon met iets goedkoop gaan rijden. als je wat gereden hebt, zal je vanzelf al beter weten welke auto je beter ligt. je kan dan ook eens met een auto van familie/vriend rijden zodat je weet welke je volgende wordt.
            een benzine is vinniger op hogere toeren, maar je moet hoog doortrekken( wel een leuk geluid). een diesel is koppelrijker op lage toeren en is beter voor te cruizen
            Last edited by ; 12/07/2015, 09:37.

            Comment


            • #7
              Ik dacht er aan om een golf IV 1.9TDi te kopen want ik hoorde wel dat ze doenbaar zijn voor lange ritten maar ik heb geen flauw benul of de wagen een roetfilter heeft, hetzelfde voor een polo (de ietwat nieuwere met de ronde golf V achtige lichtjes), als iemand een suggeste heeft voor een wagen die wel vertrouwbaar is (eender welke), het is welkom

              Comment


              • #8
                bij mijn weten geen roetfilter.

                Comment


                • #9
                  Ik zou toch eerder eens kijken voor een benzine.
                  Zo heel veel kilometers gaan dat ook niet zijn, diesel wordt weeral duurder...
                  Is meestal ook goedkoper met minder kilometers.
                  En geen turbo die kapot kan gaan etc.
                  Desnoods eens in Nederland kijken, daar is veel meer benzine te vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben gewoon wat bang voor het verbruik met een benzine wagen, een 1.6i ligt ook al vrij hoog vergeleken met een 1.9tdi, maar ik had wel een 1.6 golf IV gevonden voor 1350 euro wat mij wel redelijk lijkt, anders zou het een polo worden

                    Comment


                    • #11
                      Bij vergelijkbaar vermogen zal een diesel steeds minimum 2 liters brandstof minder verbruiken dan een benzine. Op korte termijn zal er geen prijsverschil meer zijn tussen diesel en benzine, dus mag je voor een 15000km per jaar een verschil ramen in kosten van +- 500 euros ten nadeel van de benzine. Benzineverbruik zal ook beïnvloed worden door je rijstijl.

                      Comment


                      • #12
                        Is de auto enkel voor jezelf? Waarom dan ene gezinswagen als een Focus of Golf?
                        Een peugeot 206, Ford fiesta, vw polo... passen beter bij je situatie nee? In benzine zeker voor een 2000-2500 degelijke exemplaren te vinden. Ik heb twee jaar geleden een 206 gekocht euro met 60.000km op voor 3000.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • #13
                          Het zijn toch maar hatchbacks? De coupe versies van de wagens, ik heb al met iemand gereden die een fiesta had (ouder model) maar ik kreeg het wat benauwd binnen, net zoals een clio, maar ik zal zeker eens zien naar een peugeot 206 en een polo.
                          Ik heb al eens in Nederland en Duitsland gekeken en inderdaad, daar hebben ze veel meer benzine wagens en ik zoek een wagen van rond de 90-110pk sinds dat ik al eens heb gereden met een renault kangoo die 68pk had (wel een zware auto) dat ging ook niet vooruit, ik zal veel autosnelweg moeten rijden ook dus liefst ook niet te traag maar ja ik kan niet alles hebben in een eerste wagen.
                          Hoelang zou een benzinewagen mee kunnen gaan als die al 200k kilometers heeft gedaan? Ja als die goed onderhouden is maar dat zegt iedereen als die zijn wagen verkoopt natuurlijk, maar op een standaardbasis (gewoon naar service gebracht, tijdig olie veranderd), hoeveel kilometers zou een wagen dan nog mee kunnen?

                          Comment


                          • #14
                            zou ik me niet teveel zorgen over maken als het 'oude' benzine is, dus zonder turbo en voldoende cc's.
                            Mijn 2e wagen was een Toyota Corolla 1.3, gekocht op 120.000km, mijn broer en ik hebben die naar + 200.000km gereden zonder problemen. Enkele jaren geleden heb ik oldtimer Golf Cabrio 1985 gekocht (1. met 251.000km, reed perfect zonder problemen en nog vlot genoeg.
                            Als ik dat allemaal vergelijk met nieuwe diesel leasewagens, bijna allemaal al best wat kosten voor 120.000km: egr kleppen vervuild/vervangen, turbo problemen, etc
                            Privewagen zoek ik een benzine, of ik moet echt veel kilometers doen (+50.000/jaar), maar dat doe ik dan toch niet prive.

                            Er zijn toch genoeg wagens te vinden rond de 100.000km? Dan kan je nog wel 3-4 jaar rijden.
                            Zoek iets rond de 2000 euro, zijn er kosten >700euro dan moet je gewoon andere wagen zoeken.
                            Last edited by Chris_147; 25/07/2015, 00:02.

                            Comment


                            • #15
                              Moet het hatchback zijn?
                              Want ik heb het gevoel dat je sedan of liftback over het algemeen goedkoper kan krijgen (wegens niet cool), denk dan bvb aan Rover 45 (is Honda onderhuids, dus zeer betrouwbaar), Mitsubishi Carisma,... zulke wagens.
                              Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

                              Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

                              Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !
                              Last edited by Chris_147; 25/07/2015, 00:17.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dylanl Bekijk Berichten
                                Ik dacht er aan om een golf IV 1.9TDi te kopen want ik hoorde wel dat ze doenbaar zijn voor lange ritten maar ik heb geen flauw benul of de wagen een roetfilter heeft, hetzelfde voor een polo (de ietwat nieuwere met de ronde golf V achtige lichtjes), als iemand een suggeste heeft voor een wagen die wel vertrouwbaar is (eender welke), het is welkom
                                Excellente keuze, alleen hebben er veel de kwaliteit ontdekt en hebben de meesten redelijk wa km's (motor is oerdegelijk maar onderhoudshistorie is dan wel belangrijk voor andere slijtagedelen)

                                Sent from my D5803 using Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                  Ik heb het artikel gevonden over de oude dieselwagens voor iemand die het nog niet wist.

                                  En ik heb gewoon wat met auto's die niet te groot maar ook niet te klein zijn, het geeft me wat een makkelijker gevoel maar ze zijn wel erg goedkoop voor het bj en de kilometers.

                                  En ik denk dat het een benzine word, een golf iv 1.6i met 170.000kms op voor 1000euro, de wagen moet wel een tijdje mee kunnen gaan en ik zal ook grote afstanden afleggen dus ik hoop wel dat het zou lukken, ben nog niet zeker van de keuze maar voel me het beste met die wagen (qua rijgedrag) ookal heb ik er nog niet zoveel getest.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hou er misschien best rekening mee dat er heel wat oerdegelijke diesels zijn die met gemak 300.000 km halen. Bij een benzine is dat niet zo evident dacht ik. Sommige heb je bij 170.000 al redelijk hoge kosten aan om ze op de baan te houden...

                                    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      dat zullen dan een pak meer km's worden.
                                      200(werk)dagen x 60km = 12 000km. daar nog wat prive km's bij... ik schat dat je tussen de 15 en 20k km zal komen (ik neem elke dag de trein en fiets naar het werk en zit nog aan 40 000km/jaar de laatste tijd).

                                      ik dacht dat je de singel wel nog rond mag, je mag het centrum niet meer in met lager dan een euro 4 diesel (ongeveer rond 2006) of een euro3 met roetfilter.
                                      benzinewagens mogen een pak ouder zijn om nog binnen te mogen. mijn eerste wagen was een opel ascona 1.6SV (benzine) en ik woonde 43km van mijn werk. reed dus elke dag bijna 90km voor werk alleen. heb eigenlijk nooit gedacht om die te vervangen door een diesel destijds. men eerste diesel kocht ik zowat 10jaar later toen ik bijna 300km moest doen voor heen en terug naar het werk (deed dat toen nog met een dodge 5.2V8 en die ZOOP 120-130liter per rit. gelukkig maar 1x per week).

                                      ik zou niet teveel spenderen aan een beginnersauto maar gewoon met iets goedkoop gaan rijden. als je wat gereden hebt, zal je vanzelf al beter weten welke auto je beter ligt. je kan dan ook eens met een auto van familie/vriend rijden zodat je weet welke je volgende wordt.
                                      een benzine is vinniger op hogere toeren, maar je moet hoog doortrekken( wel een leuk geluid). een diesel is koppelrijker op lage toeren en is beter voor te cruizen
                                      40k kilometers per jaar, enkel privé, das ook redelijk stevig!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                        Hou er misschien best rekening mee dat er heel wat oerdegelijke diesels zijn die met gemak 300.000 km halen. Bij een benzine is dat niet zo evident dacht ik. Sommige heb je bij 170.000 al redelijk hoge kosten aan om ze op de baan te houden...

                                        Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
                                        benzine haalt even makkelijk hoge km's. alleen denken mensen dat benzines niet gemaakt zijn om km's te draaien en doen ze die vroegtijdig weg.
                                        men capri heeft iets van een 300 000km, men sierra V6 heeft 303 of 307 000km.
                                        de garage waar men golf vandaag komt heeft een jetta 1.8GT 136pk staan met 505 000km en dat was de vervangwagen van de garage de laatste jaren (is aan kant gezet wegens roest aan de deuren).
                                        men dodge V8 had iets meer dan 320 000km op LPG.

                                        en diesels kunnen een pak meer aan. men golfke zit op 482 000km nu, men benz die ik kocht staat op 384 000km. ga maar eens kijken in het grote kmstanden topic hoeveel er boven de 300k zitten. dat is niet enkel weggelegd voor benz en VW hoor.


                                        plaats 17 bv: porsche carrera 3.6 benzine met 313 000km
                                        plaats 10: volvo 2.0 op LPG met 464 000km
                                        plaats 8: benz 3.0 benzine op LPG 485 000km.
                                        en dan zeggen ze ook alijd dat LPG voertuigen rapper verslijten... nog zo een fabeltje.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door globe Bekijk Berichten
                                        40k kilometers per jaar, enkel privé, das ook redelijk stevig!
                                        30/07/2014: 448K km -> 30/07/2015: 482K km. de laatste 12maand dus 34 000km, en dat varieert van maand tot maand.
                                        op 3jan 2015 had ik 458k km, en nu 7maand later sta ik op 482k km of 24 000km al op 7maand of 3500km/maand (42k /jaar als ik zo doorga)
                                        Last edited by ; 01/08/2015, 07:03.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X