Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 1,2TFSI of 1,4TFSI of 1,4TFSI CoD

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 1,2TFSI of 1,4TFSI of 1,4TFSI CoD

Iemand ervaringen met deze motoren?
    Klopt het dat de 1,2 niet zo betrouwbaar is ?

Is het cilinder on demand zijn meerprijs waard? (vermogen speelt geen rol!)
    Misschien dat de 1,2TFSI toch net iets te licht is voor een A3?

1.2 heb ik al mee gereden, op zich niks verkeerd mee om vlot mee in het verkeer te rijden.
    Ik zou echter gaan voor de 1.4, puur omdat dit toch een pak vlotter rijd (zeker met wat volk in de auto).

Comment

Zou ook de 1.4 kiezen.

Cod, tja ligt een beetje aan uw rijstijl. Als ge veel lange constante ritten doet gaat dat mss lonen anders niet.

Comment

Nu ge hier toch zijt, al veel reactie gehad op uwe OPC?

En zou 1.4 nemen, gewoon om overschot te hebben.

Comment

werd die 1.2 nu vervangen door de 1.0 tfsi of komt deze er gewoon extra bij? in Duitsland kan je in de Golf deze 3 cilinder al kiezen.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

in de A1 is nu nog enkel 1,0 en 1,4tfsi dacht ik!

nickotje, is niet voor mij, mijn neef heeft 2 weken geleden zijn 2j oude A1 perte total gereden. Gelukkig niet in fout en slechts lichte verwondingen. Hij zou nu miss maatje groter willen gaan en voor een benzine ipv de 1,6tdi!

OPc staat blijkbaar nog online maar denk niet dat ik hem voorlopig wegdoe wel weinig reactie op gekregen, die van u was sneller weg he

Comment

En de betrouwbaarheid van beide?
              Is daar meer over bekend ?

Comment

Zijn nog redelijk nieuwe motoren. Denk dat ge dan beter een op een Audi/VW forum gaat kijken.

Comment

Ik rij een golf met de 1.4tsi ACT.
                  Reken voor het verbruik toch een dikke 7 liter/100km

Comment

Ik dacht gewoon dat ik het hier al een paar keer gelezen had dat er distributie problemen zijn/waren met 1,2 tfsi's?

Comment

Met de huidige motoren zijn nog geen problemen opgedoken, ze zijn ook terug naar riemen ipv kettingen geloof ik.

Ik vond de 1.2 tsi in een golf vii verrassend goed rijden, zeker in combinatie met dsg bak.

Wil je echt goeie prestaties, dan moet je voor de 1.4 150pk gaan, de 122pk is niet veel sneller dan de 1.2 105pk.

Comment

Ik rij zelf met een Golf VII 1.4TSI 122 en die is zeker vlot genoeg voor mijn rijstijl. Het verbruik valt ook goed mee, na 3000 km staat de meter op 6,5. Niet slecht aangezien ik meestal maar korte afstanden doe. Bij mn 116i was dat 8l. Ik heb een maat die de 140pk heeft en die voelt wel nog iets vlotter. Als je wat sportiever rijdt zou ik zeker voor de 150pk versie gaan. Die 1.4's zijn wel nog kettingen maar dat zal nu wel al opgelost zijn zeker?..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                          Ik dacht gewoon dat ik het hier al een paar keer gelezen had dat er distributie problemen zijn/waren met 1,2 tfsi's?
                          Ik dacht net dat de 1.2 méér betrouwbaar was dan de 1.4
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Dit mag op slot ;-)

Het is een A3 Sportback S-line 1.4tfsi CoD geworden ...

Comment

Working...
                            X