Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Soit in cijfers heb je gelijk, in beleving en gevoel zijn grotere motoren imo leuker en smeuïger.
    Zal ik ook nooit tegenspreken... .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Het snot voor de ogen?

      Een E46 330d doet in cijfers 7,2 naar de 100 en een 325d 6,8 en de 325d is 3km/u sneller in topsnelheid.

      Is zo goed als geen verschil .)

      tis echt het snot voor de ogen, tis 8.6 pfl automaat vs 6.8

      maar de 0 tot 100 ligt vooral aan de vervalsing die de zf-8 geeft, net als bij de hernemingen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Het snot voor de ogen?

        Een E46 330d doet in cijfers 7,2 naar de 100 en een 325d 6,8 en de 325d is 3km/u sneller in topsnelheid.

        Is zo goed als geen verschil .


        Soit in cijfers heb je gelijk, in beleving en gevoel zijn grotere motoren imo leuker en smeuïger.
        de e46, is nu de 225d kwa gewicht en afmetingen. Heeft ondertussen ook 231pk...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          en 330d van 15 jaar terug had 184pk en 325d MY15 heeft er 218, beke appelen met citroen vergelijken hé.
          Ah ok, ik keek naar een FL 30d
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Ah ok, ik keek naar een FL 30d
            twas ni naar u, twas eerder naar jakkel

            logisch dat een auto met meer pk sneller is dan een auto met minder pk, ongeacht het aantal cilinders
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              de e46, is nu de 225d kwa gewicht en afmetingen. Heeft ondertussen ook 231pk...
              Beetje mierenneukerij van mij, maar de 225d heeft nu 224 pk. Het zijn de BMW X-modellen die in de 25d een paar extra pk's krijgen, met name 231.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Beetje mierenneukerij van mij, maar de 225d heeft nu 224 pk. Het zijn de BMW X-modellen die in de 25d een paar extra pk's krijgen, met name 231.
                Ieder zijn ding he!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  allemaal veel te simpel. Ge spreekt nog niet over versnellingsbakverhoudingen, brugverhoudingen, wielmaat, bandenmaat, gewicht van de auto, aerodynamica, lange- of korteslag motor, enzovoort. Als het allemaal zo simpel was.

                  Ge maakt er hier allemaal een spelleke van om uw eigen gelijk te halen.
                  mannen onder een, het belangrijkste is: door de botsing der meningen ontspringt de waarheid...
                  door hier veel te lezen heb ik toch al iets opgestoken... Maar wel het kaf van het koren scheiden...

                  Comment


                  • Er is wel 1 ding zeker!

                    Met meer cilinders heb je een grotere e-piemel!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                      twas ni naar u, twas eerder naar jakkel

                      logisch dat een auto met meer pk sneller is dan een auto met minder pk, ongeacht het aantal cilinders
                      Dan houd je wel geen rekening met koppel. Hoe hoger het koppel hoe sneller die wagen uit de startblokken zal schieten.

                      Een 330d met 258 pk is sneller naar de 100 dan een 328i ( en die laatste weegt dan nog zeker 100kg minder)

                      Ok de 328i heeft een fractie minder pk's maar verwaarloosbaar gezien verschil in gewicht geen issue.

                      Zaken zoals de versnellingsbak maken ook een groot verschil. Zo is de 330d F30 sneller dan de 335d E90 en dit volgens mij louter door de ZF8
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Er is wel 1 ding zeker!

                        Met meer cilinders heb je een grotere e-piemel!
                        Tot je aant t licht staat met een 4 cilindertje uit een AMG 45 of S3...

                        En binnen een jaar of twee zal het 25d blok ook wel 260+pk hebben en dan
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • Zoals al aangehaald. De versnellingsbak doet ook veel.
                          Mijn ford is niet vooruit te branden in de verkeerde vitesse.

                          Soms wel een bummer als je bij het optrekken te vroeg opschakeld

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Tot je aant t licht staat met een 4 cilindertje uit een AMG 45 of S3...

                            En binnen een jaar of twee zal het 25d blok ook wel 260+pk hebben en dan
                            De 330e zou wel een mooi alternatief kunnen vormen...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              twas ni naar u, twas eerder naar jakkel

                              logisch dat een auto met meer pk sneller is dan een auto met minder pk, ongeacht het aantal cilinders
                              En mijn reactie was naar diabolic toe die beweert dat een 3.0 een beter/langer koppelverloop heeft dan een krachtige 2.0 (vierpitter). Ik heb dat gewoon even met cijfers en vergelijkingen weerlegt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Dan houd je wel geen rekening met koppel. Hoe hoger het koppel hoe sneller die wagen uit de startblokken zal schieten.

                                Een 330d met 258 pk is sneller naar de 100 dan een 328i ( en die laatste weegt dan nog zeker 100kg minder)

                                Ok de 328i heeft een fractie minder pk's maar verwaarloosbaar gezien verschil in gewicht geen issue.

                                Zaken zoals de versnellingsbak maken ook een groot verschil. Zo is de 330d F30 sneller dan de 335d E90 en dit volgens mij louter door de ZF8
                                is de 328 een turboblok of niet? want dat is op zich al genoeg om de vergelijking scheef te trekken. Een krachtige turbodiesel met de juiste bak is vandaag de dag moeilijk te kloppen.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  En mijn reactie was naar diabolic toe die beweert dat een 3.0 een beter/langer koppelverloop heeft dan een krachtige 2.0 (vierpitter). Ik heb dat gewoon even met cijfers en vergelijkingen weerlegt.
                                  allez dan

                                  en 't is weerlegd
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                    allez dan

                                    en 't is weerlegd
                                    Sorry, ik ben maar tot m'n 14 naar 't school geweest.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Sorry, ik ben maar tot m'n 14 naar 't school geweest.
                                      Dat is lang genoeg voor het Autoforum...

                                      Comment


                                      • Ik denk dat we toch allemaal overeen kunnen komen dat iedere auto liefhebber de zwaarste motor zal kiezen als het financieel mogelijk is.

                                        Nu de discussies die nu gaande is vind ik wel interessant . Oude 6cilinder vs nieuwe 4 cilinder . Zal de popcorn maar klaarzetten.
                                        Ik heb lange tijd met een C250cdi facelift gereden die met box een 230a240pk zou moeten hebben en geloof mij icm met de automaat reed dat echt niet slecht . Denk niet dat een oude e46 330d automaat mij meer plezier had geboden . Ik vind het een beetje gek waarom men oude en nieuwe met elkaar vergelijkt . Ik vind dat als er vergelijkingen gemaakt worden je dit enkel bij de motoren van dezelfde reeks kunt doen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Tot je aant t licht staat met een 4 cilindertje uit een AMG 45 of S3...

                                          En binnen een jaar of twee zal het 25d blok ook wel 260+pk hebben en dan
                                          Dan rijd ik misschien met een 40i?

                                          Bmw heeft doorgaans de neiging om elke 3 jaar een 8-9pk er bij te doen. De 25d heeft nu 224pk (231 in x moddelen) . Ik zie de nieuwe 30d zo een 270pk krijgen, dus een 25d met 260pk is nog niet voor direct (standaard) .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X