Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 4 cilinders vs 4 cilinder +

    Wie vindt het niet erg van met een makke 4 cilinder rond te rijden als daily of niet en waarom.

    4 Cilinders zijn op enkele uitzonderingen na hoofdzakelijk niet veel bijzonders. Wie deelt deze stelling?


    (Verderzetting discussie van 530D te koop topic)
    U hoeft dit niet te lezen.

  • #2
    Het begint al met makke 4 cilinders...

    Kwestie van ze allemaal over de zelfde kam te scheren. A45, S2000, de 2.0 uit de S3 en Golf R...
    Niks mak aan.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      ik vind dat niet erg, heb 4 4cilinders staan(1600cc, 1800cc, 1900cc en 2000cc + een 2 cilinder van 800cc). Zou ik liever met een v12 alle dagen rijden? ja indien mijn loon ook verdrievoudigd.

      de volgende dat ik koop moet toch een paar cilinders (6 dus) meer hebben gewoon omdat het eens iets anders is. Alleen...die taksen djezus zeg. R32 lichtevracht ofzo
      2015 BMW S1000R
      2010 Renault Clio RS Cup
      1987 Volkswagen Golf GTI

      Comment


      • #4
        Ik snap eigenlijk niet hoe ik met een 18d soms boetes krijg. Totaal ongeluk denk ik om net geflitst te worden wanneer het bergaf en wind mee gaat .

        Ik ken het genoegen om met 6 cilinders rond te rijden, vind ik erg om het grootste deel van mijn verplaatsingen met een makke 4-cilinder af te malen? Neen.

        Comment


        • #5
          Nuja, liever een eigen 4 cilinder hebben dan te moeten stoefen met de 6-cilinders van de schoonpapa .


          Ik verkies een 6cil boven een 4cil anyday, ook al is een 4cil sneller dan mijn 6cil. Gewoon voor het geluid/loopcultuur/gasrespons,...
          Dat kan nooit nagedaan worden door minder cilinders, en zeker niet met turbo's en toestanden, ook al zeggen de fabrikanten van wel.


          Maar ik kan begrijpen dat mensen daar niet zo ver in gaan als ik .

          Uiteraard heb ik dan over gewone auto's en niet modellen die namaz aanhaalt
          BMW X5 45e

          Comment


          • #6
            Zou ik liever in een 6 cilinder alle dagen rondrijden, ja.
            Maar helaas verdien ik ook niet zodanig veel dat ik dat er ook allemaal extra aan wil geven...
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

            1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

            Comment


            • #7
              Ik rijd zelfs rond met een grote smile en dat met een driecilinder! Eat that!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Het begint al met makke 4 cilinders...

                Kwestie van ze allemaal over de zelfde kam te scheren. A45, S2000, de 2.0 uit de S3 en Golf R...
                Niks mak aan.

                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                Dat zijn uitzonderingen. Nu persoonlijk vind ik dat het blok van een S2000 standaard ook maar een tam ding is hoor. No offence.
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                  Ik rijd zelfs rond met een grote smile en dat met een driecilinder! Eat that!
                  ignorance is bliss
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    ignorance is bliss
                    Ik sta met mijn voeten op de grond en moet niet per sé de grootste hebben. Ik hoef niets te compenseren

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                      Zou ik liever in een 6 cilinder alle dagen rondrijden, ja.
                      Maar helaas verdien ik ook niet zodanig veel dat ik dat er ook allemaal extra aan wil geven...
                      De veronderstelling dat een zescilinder zoveel duurder zou zijn dan een viercilinder is ook maar een onnozele reden vind ik persoonlijk (no offense naar jou toe hé).
                      True, je betaalt meer taksen (voor sommigen is een dikke €300 veel geld per jaar), maar daar blijft het ongeveer ook bij.
                      Dat een bv een 3.0 I6 diesel meer zou verstoken dan een 2.0 I4 is ook weer zever in de meeste gevallen. Naftjes laat ik in het midden, hoewel ik ook gemiddeld aan 7L zat met m'n 1e wagen, en dat was een 1.2'ke. Dat ik dan 11L haal met een 3.0 I6 van 13 jaar oud vind ik zeer mooi tov die 1.2.
                      Ik verstook 7,5L met mijn 2.4 I5 diesel, terwijl er hier genoeg op het forum zijn die hun 330d / 530d lager krijgen dan mij.

                      Nu om ontopic te antwoorden, nee geen problemen met een I4.
                      Maar ik zal waarschijnlijk wel iets met meer cilinders kiezen, als de mogelijkheid zich aanbiedt (model enz...).

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                        Ik sta met mijn voeten op de grond en moet niet per sé de grootste hebben. Ik hoef niets te compenseren
                        Wat is dat nu voor bullshit?
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          De veronderstelling dat een zescilinder zoveel duurder zou zijn dan een viercilinder is ook maar een onnozele reden vind ik persoonlijk (no offense naar jou toe hé).
                          True, je betaalt meer taksen (voor sommigen is een dikke €300 veel geld per jaar), maar daar blijft het ongeveer ook bij.
                          Dat een bv een 3.0 I6 diesel meer zou verstoken dan een 2.0 I4 is ook weer zever in de meeste gevallen. Naftjes laat ik in het midden, hoewel ik ook gemiddeld aan 7L zat met m'n 1e wagen, en dat was een 1.2'ke. Dat ik dan 11L haal met een 3.0 I6 van 13 jaar oud vind ik zeer mooi tov die 1.2.
                          Ik verstook 7,5L met mijn 2.4 I5 diesel, terwijl er hier genoeg op het forum zijn die hun 330d / 530d lager krijgen dan mij.

                          Nu om ontopic te antwoorden, nee geen problemen met een I4.
                          Maar ik zal sowieso wel iets met meer cilinders verkiezen, als de mogelijkheid zich aanbiedt (model enz...).
                          Ik redeneerde wel even in mijn eigen situatie.
                          Nu even het voorbeeld verder zetten in mijn eigen situatie dan, stel ik kocht een E270cdi ipv een 220CDI, dat zou betekenen dat:

                          - Meer BIV
                          - Meer taks
                          - Véél meer verzekering

                          Voor mij als jonge gast toch wel dingen om eens over na te denken vind ik persoonlijk, het moet allemaal niet nog gekker worden hé..
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Wat is dat nu voor bullshit?
                            Ik zie niet in wat daar meer bullshit aan is dan 'ignorance is bliss'? Blijkbaar kan jij en nog enkelen er maar niet over dat er mensen met minder dan 6 cilinders rijden. Ik zie niet in wat het aantal cilinders met rijplezier te maken heeft? Wees eens content dat je zelf met een mooie 6 cilinder kan rijden en laat de anderen denken wat ze willen, vooral ook rijden wat ze willen hier.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Voor mij als jonge gast toch wel dingen om eens over na te denken vind ik persoonlijk, het moet allemaal niet nog gekker worden hé..
                              Maar wel als jonge gast in een E willen rijden, jaja.




                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                Ik redeneerde wel even in mijn eigen situatie.
                                Nu even het voorbeeld verder zetten in mijn eigen situatie dan, stel ik kocht een E270cdi ipv een 220CDI, dat zou betekenen dat:

                                - Meer BIV
                                - Meer taks
                                - Véél meer verzekering

                                Voor mij als jonge gast toch wel dingen om eens over na te denken vind ik persoonlijk, het moet allemaal niet nog gekker worden hé..
                                Ja BIV is voor mij niet echt een argument, tenzij ge bij de blaften van motoren gaat shoppen, of de speciallekes zoals bv een Evo waarbij de BIV belachelijk is (en dat voor een I4!).
                                Hoger dan een 3.0 ga ik ook waarschijnlijk zelf nooit gaan.
                                En zoals aangehaald, taks is voor mij te verwaarlozen.
                                Verzekering heeft niets met de cilinderinhoud te maken hé. In uw specifieke voorbeeld heeft een 270 gewoon meer vermogen tov de 220.
                                Vergelijk een Benz A180 eens met een A45 AMG. Ook I4's, maar de laatste zal ook een pakske meer verzekering zijn dan mijn 330i bv.

                                Wat niet wil zeggen dat ik in jouw specifieke situatie je keuze snap hé

                                Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                Maar wel als jonge gast in een E willen rijden, jaja.




                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                  Ik zie niet in wat daar meer bullshit aan is dan 'ignorance is bliss'? Blijkbaar kan jij en nog enkelen er maar niet over dat er mensen met minder dan 6 cilinders rijden. Ik zie niet in wat het aantal cilinders met rijplezier te maken heeft? Wees eens content dat je zelf met een mooie 6 cilinder kan rijden en laat de anderen denken wat ze willen, vooral ook rijden wat ze willen hier.
                                  man man,

                                  Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld maar soit. Smileys niet gezien. "" ?

                                  En ik hoef mijn keuzes niet te verantwoorden tegenover jou laat staan dat ik ze ga opdringen u bent vrij om te doen en laten wat je wil. Alleen kan je als autoliefhebber niet ontkennen dat de loopcultuur van een 6 cilinder bij voorkeur "in lijn" veel aangenamer is dan een 4 pitter.
                                  U hoeft dit niet te lezen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                    Maar wel als jonge gast in een E willen rijden, jaja.




                                    Jep en daar '' maar een 220cdi '' dat kan ik betalen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                    man man,

                                    Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld maar soit. Smileys niet gezien. "" ?

                                    En ik hoef mijn keuzes niet te verantwoorden tegenover jou laat staan dat ik ze ga opdringen u bent vrij om te doen en laten wat je wil. Alleen kan je als autoliefhebber niet ontkennen dat de loopcultuur van een 6 cilinder bij voorkeur "in lijn" veel aangenamer is dan een 4 pitter.
                                    Dat is helemaal waar, mijn hobbywagen is dan ook een 6cyl!
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Alleen kan je als autoliefhebber niet ontkennen dat de loopcultuur van een 6 cilinder bij voorkeur "in lijn" veel aangenamer is dan een 4 pitter.
                                      Dat wordt ook nergens ontkent hé

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                        man man,

                                        Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld maar soit. Smileys niet gezien. "" ?

                                        En ik hoef mijn keuzes niet te verantwoorden tegenover jou laat staan dat ik ze ga opdringen u bent vrij om te doen en laten wat je wil. Alleen kan je als autoliefhebber niet ontkennen dat de loopcultuur van een 6 cilinder bij voorkeur "in lijn" veel aangenamer is dan een 4 pitter.
                                        Mijn excuses dan. Ik zal ook nooit ontkennen dat de loopcultuur anders is bij een 6 cilinder, grote fan van uw oranje ding trouwens, maar er zijn mensen die anders denken dan u. Dus ja, ik zou zelf liever met een 4 cilinder diesel rijden in de week, dan is het nog zo tof om over te stappen naar een weekendspeelgoedje.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X