Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    De beste 6 inlijn is naar mijn mening trouwens nog steeds de BMW S54B32

    - Betrouwbaar
    - Zuinig
    - Betaalbaar
    - Waanzinnig lekkere inlaat sound
    - Gaat als de brandweer
    - Bullet proof op circuit
    - 3.2l -> 8k RPM =

    Meer dan 100k km van genoten in M3 maatpak.

    ps: oranje ding is ondertussen al dik 6 maand geleden verkocht.

    Mening ivm. N54 in 1M

    - zuinig
    - betaalbaar
    - niet echt betrouwbaar
    - gaat als de brandweer
    - sound is ok maar niet wow
    - niet gemaakt voor een hele dag op circuit te vlammen extra koeling en grotere IC zijn nodig. Anders vrij snel RIP Turbo's en chippen is een big nono als je met een gerust hart wil tracken of je moet nog meer geld in koeling investeren.
    Last edited by Alfa-Beemer; 27/07/2015, 23:39.
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Wie vindt het niet erg van met een makke 4 cilinder rond te rijden als daily of niet en waarom.

      4 Cilinders zijn op enkele uitzonderingen na hoofdzakelijk niet veel bijzonders. Wie deelt deze stelling?


      (Verderzetting discussie van 530D te koop topic)
      Ik rij liever met "mijn" viercilinder, dan de 6 cilinder of 8 of 12 van iemand anders.
      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

      2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
        Mijn excuses dan. Ik zal ook nooit ontkennen dat de loopcultuur anders is bij een 6 cilinder, grote fan van uw oranje ding trouwens, maar er zijn mensen die anders denken dan u. Dus ja, ik zou zelf liever met een 4 cilinder diesel rijden in de week, dan is het nog zo tof om over te stappen naar een weekendspeelgoedje.
        True dat!
        Mijn daily 330i was nu geen scheurijzer, maar als ge dan qua performance naar iets overstapt dat trager is / anders loopt als daily, da's toch ambetant.
        Nu ja, de D5 is een zeer aangename diesel dus het valt nog mee, maar moest ik terug naar bv een 118d van 136 pk moeten overschakelen, 'k zou de 1e maanden toch m'n stuur wat opfretten

        Comment


        • #24
          En dan wetende dat ik, en nog heel wat andere van hier met een 75pk tamme diesel reden
          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
          Current:
          1987 Mercedes-Benz W124 200D
          1979 Mercedes-Benz W123 280E
          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
          Ex:
          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
          1976 Mercedes-Benz W123 250
          1987 Mercedes-Benz W124 230E

          1979 Mercedes-Benz W123 300d
          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
          1980 Mercedes-Benz W123 280
          1989 Mercedes-Benz W124 230E

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
            En dan wetende dat ik, en nog heel wat andere van hier met een 75pk tamme diesel reden
            Heb ik ook nog met een 75pk atmo naftje gereden. Als 1e kar was dat plezant, toen moest ge nog werken om vooruit te geraken
            Maar nu zou ik toch passen ze

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
              Mijn excuses dan. Ik zal ook nooit ontkennen dat de loopcultuur anders is bij een 6 cilinder, grote fan van uw oranje ding trouwens, maar er zijn mensen die anders denken dan u. Dus ja, ik zou zelf liever met een 4 cilinder diesel rijden in de week, dan is het nog zo tof om over te stappen naar een weekendspeelgoedje.
              Tjah, en ik denk nog anders dan u
              Toen ik (begin de) 20 was stelde ik mij vragen of ik in het weekend ging overstappen op mijn brommer, of met de fiets/tram ging blijven rijden. Dus al dat gedoe over 4-6 cylinder deed voor mij toen niet terzake. Na mijn legerdienst(!) kocht ik mijn eerste wagen. Een 4 cylinder. Uiteraard.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • #27
                Van de 6 inlijn single turbo Diesel 6 pitters ben ik het meest onder de indruk van de N57D30O1 zoals er eentje in mijn F31 steekt.

                Zalig ding.

                - zeer zuinig
                - koppel, koppel, koppel
                - ZF 8-Traps sport auto = Must!
                - Betaalbaar
                - Klinkt niet slecht voor een zelfontbrander
                - Gaat als de brandweer in F3x pak
                - Trekt + 2ton zonder blozen
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Tjah, en ik denk nog anders dan u
                  Toen ik (begin de) 20 was stelde ik mij vragen of ik in het weekend ging overstappen op mijn brommer, of met de fiets/tram ging blijven rijden. Dus al dat gedoe over 4-6 cylinder deed voor mij toen niet terzake. Na mijn legerdienst(!) kocht ik mijn eerste wagen. Een 4 cylinder. Uiteraard.
                  Even iets terzijde, uw Vespa? Dat is niet echt veel sneller dan sommige wagens. Waarom rijd je daar mee? Lijkt me toch ook omdat het ontspannend is? Power is dus toch niet op elk moment nodig? Oke, Scooter vs auto is geen 100% correcte vergelijking, maar er zijn ook scooters met een pak meer pk's dan die vespa?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Even iets terzijde, uw Vespa? Dat is niet echt veel sneller dan sommige wagens. Waarom rijd je daar mee? Lijkt me toch ook omdat het ontspannend is? Power is dus toch niet op elk moment nodig? Oke, Scooter vs auto is geen 100% correcte vergelijking, maar er zijn ook scooters met een pak meer pk's dan die vespa?
                    Sorry voor de OT bij voorbaat.

                    Nog nooit op een 300 GTS gereden merk ik. Ding trekt 99% van de wagens los aan de lichten. Boven de 100 rij ik daar zelden mee. Ik heb sinds mijn 14 jaar +\- 30 zware en minder zware motoren gehad. Deze is het beste van 2 werelden voor mij. MAAR dit voertuig wordt enkel ingezet in de stad en op secundaire weg. Zwaardere scooters zijn ook totaal niet zo compact als een Vespa. Die wringt zich makkelijk overal tussen. Dat heeft een totaal andere inzetbaarheid dan een auto. En ja, er is altijd baas boven baas.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                      Ik rij liever met "mijn" viercilinder, dan de 6 cilinder of 8 of 12 van iemand anders.
                      Heeft de steek niet door precies.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                      Even iets terzijde, uw Vespa? Dat is niet echt veel sneller dan sommige wagens. Waarom rijd je daar mee? Lijkt me toch ook omdat het ontspannend is? Power is dus toch niet op elk moment nodig? Oke, Scooter vs auto is geen 100% correcte vergelijking, maar er zijn ook scooters met een pak meer pk's dan die vespa?
                      'T is een super sport, dus een Bugatti onder de vespa's.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                        Heeft de steek niet door precies.
                        Ik zou niet weten waarom ik mij aangesproken moet voelen.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Sorry voor de OT bij voorbaat.

                          Nog nooit op een 300 GTS gereden merk ik. Ding trekt 99% van de wagens los aan de lichten. Boven de 100 rij ik daar zelden mee. Ik heb sinds mijn 14 jaar +\- 30 zware en minder zware motoren gehad. Deze is het beste van 2 werelden voor mij. MAAR dit voertuig wordt enkel ingezet in de stad en op secundaire weg. Zwaardere scooters zijn ook totaal niet zo compact als een Vespa. Die wringt zich makkelijk overal tussen. Dat heeft een totaal andere inzetbaarheid dan een auto. En ja, er is altijd baas boven baas.
                          Ik heb er wel al mee gereden, heb eerder al gezegd dat het mijn ding niet is. Gaat me ook helemaal niet over de Vespa. Je schrijft zelf: "Deze is het beste van 2 werelden voor mij." Wel, verleg dat eens naar het 6 en 4 cilinder verhaaltje. Ik denk dat vele mensen in dat standpunt zitten. Die zijn blij met wat ze hebben. Ook voor hun is er beter, een 6 of meer cilinder, maar ze zijn tevreden met hun 4. Het dient in hun ogen toch maar om gewoon mee tot 120 te tuffen en dat volstaat

                          Als het op snelheid gaat bekijken is het een oneerlijk vergelijk tussen een auto en een tweewieler, als je die vespa zal vergelijken met andere tweewielers dan hangt die toch in de tweede helft qua prestaties. Maar inderdaad, scooters zijn handig en ideaal bij lagere snelheden

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                            Jep en daar '' maar een 220cdi '' dat kan ik betalen.



                            Dat is helemaal waar, mijn hobbywagen is dan ook een 6cyl!
                            Ik ben maar ne sukkel dan de mijn hobbyauto is tegelijk mijn daily. Daarboven is het maar een 4 cilindertje en en staat zelf nog geen dak op, daarvoor moet ik nog sparen.
                            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                            2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                              Heeft de steek niet door precies.



                              'T is een super sport, dus een Bugatti onder de vespa's.

                              Zo'n Vespa is niet traag hoor, daar zou je nog van verschieten.
                              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                              2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb altijd al gezegd dat ik totaal geen probleem heb met 4 cylinders. Ik ben een autoliefhebber die altijd al gedroomd heeft van een 6 cylinder. Mag dat? Waarom zou ik andere mensen niet begrijpen? Ik heb zelf lang met 4 gereden, en was daar toen tevreden mee, al was het een droom ooit met 6 te rijden. Ik heb veel geduld gehad hiervoor, altijd andere prioriteiten gehad waar ik nu klaar mee ben.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Het begint al met makke 4 cilinders...

                                  Kwestie van ze allemaal over de zelfde kam te scheren. A45, S2000, de 2.0 uit de S3 en Golf R...
                                  Niks mak aan.

                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                  De chauffeur compenseert dat hé.
                                  2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                  2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                    De chauffeur compenseert dat hé.
                                    Ik dacht ik zoek even voor de grap een foto van een MX5 met een knap kind in maar buiten wat tjoening trutten valt er precies niks te vinden.

                                    Beetje te populair bij de derde leeftijd die dingen.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Ik heb altijd al gezegd dat ik totaal geen probleem heb met 4 cylinders. Ik ben een autoliefhebber die altijd al gedroomd heeft van een 6 cylinder. Mag dat? Waarom zou ik andere mensen niet begrijpen? Ik heb zelf lang met 4 gereden, en was daar toen tevreden mee, al was het een droom ooit met 6 te rijden. Ik heb veel geduld gehad hiervoor, altijd andere prioriteiten gehad waar ik nu klaar mee ben.
                                      Uit uw posts kan je ook heel wat anders afleiden hoor. Natuurlijk mag je als autoliefhebber dromen van een 6 cilinder, dat juich ik enkel toe. Maar daarom hoeft er toch niet lacherig gedaan worden naar 'minder'? Ik ben blij dat je uw droom verwezenlijkt hebt, het kon veel slechte qua 6 cilinders

                                      Comment


                                      • #39
                                        Liever een turbo of hoogtoerig 4 cilinder blok dan een tamme V(l) 6
                                        Nee, liever een V10 van de lfa
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Liever een turbo of hoogtoerig 4 cilinder blok dan een tamme V(l) 6
                                          Nee, liever een V10 van de lfa
                                          Subaru

                                          Comment

                                          Working...
                                          X