Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4 cilinders vs 4 cilinder +
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat is vloeken in de kerk!
Comment
-
Daily 1400 nafte geen probleem mee.
Liever een 6l nee danku das niet fijn op mijn route. Autostrade en dikke motor ja!
Liever een i5 met groot turbogat veel plezanter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIk zou niet weten waarom ik mij aangesproken moet voelen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenUit uw posts kan je ook heel wat anders afleiden hoor. Natuurlijk mag je als autoliefhebber dromen van een 6 cilinder, dat juich ik enkel toe. Maar daarom hoeft er toch niet lacherig gedaan worden naar 'minder'? Ik ben blij dat je uw droom verwezenlijkt hebt, het kon veel slechte qua 6 cilinders“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDe topicopener heeft het waarschijnlijk over een standaard 4 cilinder dieseltje. Er rijden tegenwoordig meer dan genoeg 1.6 dieseltjes rond die soms echt een straf zijn om mee te rijden.
Comment
-
Je hebt 4 cilinders en 4 cililnders uiteraard...
Mij gaat het per see niet om aantal cilinders. Leukste blok waar ik mee gereden heb is nog altijd de S2000 in een Honda van + 10j oud. Ik heb ook al met enkele zescilinders kunnen rijden (niet zelf gehad) en geen enkele kwam in de buurt van de unieke loopcultuur en fun van het blok van de S2000. De enige die ongeveer hetzelfde leuke karakter gaf was een 130i (ook al was het anders).
De stelling dat zescilinders dus beter zijn gaat voor mij niet op... Uiteraard over het gros gezien zal het altijd leuker vertoeven zijn maar hangt zo veel van de wagen af. Een zescilinder in een diesel vind ik niet zoooo speciaal. De dieselblokken van bv een 30d zijn inderdaad agressief en loeien er hard in + bloedsnel, probleem is dat je direct weer moet gaan schakelen en het zo een klein bereik is zoals bij elke diesel.
Daar hou ik niet van, diesels met hun klein bereik waar ze vermogen vrijlaten. Ik rij dus zelf met een diesel (4cil 150pk) en er is niet veel mis met het blok maar weet al vrij zeker dat mijn volgende gewoon terug een benzine zal worden. Of dat nu een 4 of zescilinder zou zijn laat ik in het midden, hangt gewoon van type wagen af. Je kan een wagen van 1300kg ook niet gaan vergelijke met een boot van 2ton. Ik hou gwn van de loopcultuur van een benzine, liefst zelfs nog een atmosferische Ik zal je wat meer zeggen, ik verkies zelfs een e87 130i boven een 125i of misschien zelfs een M135i Turbo's, ik ben er nog altijd geen dikke fan van.Last edited by SteakFriet; 28/07/2015, 09:19.
Comment
-
pfff, wat een vergelijkingen hier weer allemaal.
6cilinders... dat zijn er 2 te kort hé .
al diegenen die hier zo zeggen: zeker nooit met ne 6cyl gereden... toch wel en vind er NIKS beter aan dan een 4cyl buiten t mooier geluid. maar ik heb dan ook al V8 gereden en das pas zalig. leuke roffel, extreem lage toeren (stationair stond mijn V8 op 450rpm), dat brute koppel dat onderin ineens eruit komt. dat heeft een V6 ook niet.
om het nog extreemer te maken waren mijn 2dailys een golf2 met 4cyl en een dodge met V8. de garage staat ook nog vol V6'jes (heb de 2.0-2.3-2.8 en 3.0 van ford staan).
dat heeft allemaal een verschillend karakter. voor te cruizen en in de file te staan, verkies ik weinig vermogen. ik mag dan echt volgas gaan en tot 4500rpm, ik rijd nog niet rap genoeg om tegen men voorligger te plakken...
als ik een remork ofzo trek, dan verkies ik 100% zeker een V8, daar kan geen motor aan tippen.
en als dat een zomerritje is, dan een v6 met de ramen open, leuk gezang van de motor.
is de ene sneller of trager, bwa... met 2.0 capri 4cyl trek vlot naar 7000rpm (155Nm 101pk), is een heel hoogtoerig blokje (3500-7000rpm) en haalt hoge snelheden. met de caravan erachter is het een ware ramp en sneuvelen de koppelingsplaten.
een identieke capri maar met 2.0V6 motor doet het dan meer op lage toeren en haalt maximum 6500rpm. 90PK en 150Nm. het gebrek aan de hoogtoerige pk's wordt tenietgedaan door het groter gebied van het koppel. met toch 11pk minder is het een betere caravantrekker (vandaar mijn ombouw van 2.0 4cyl naar 2.0V6).
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenEn dan wetende dat ik, en nog heel wat andere van hier met een 75pk tamme diesel reden
het grote voordeel: ik mag op nat weer een bocht pakken en echt volgas geven. gene schrik dat diene gaat schuiven. zelf op sneeuw moet ik de koppeling laten schieten, wil ik wielspin krijgen
Comment
-
Een capri... Zalig. Eerst komt de neus, 10 minuten later de cabine Kwa motorisaties hebben die altijd wat teleurgesteld in die tijd, waren bijna altijd lage motorisaties in die wagens, werd meer gekocht voor de looks. Doet mij denken aan een Opel GT. All show, no go. Prachtige oldtimer wel!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEn dan hebben we het nog niet over de configuratie... in v, lijn, boxer met en zonder turbo/compressor/diesel/benzine...
Type gebruik, voornamelijk stad/autosnelweg/korte/grote afstanden
Eigen gewicht van de auto
Beladen/onbeladen
Type bestuurder...
1001 meningen...
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Wij zijn hier op minder dan een jaar tijd van 2 diesels (4 cylinders, 1500cc en 2000cc) naar een 6 een 3 en een 2 cylinder gegaan.
Voor mij persoonlijk is geluid, 75% van mijn rijbeleving. Die 3L 6 in lijn klinkt fenomenaal, mocht alleen iets harder brullen die uitlaat
Die 0.9cc 3 cyl in lijn klinkt ook geweldig eens je hem in toeren schopt. Lachen verzekerd.
De 2Cyl is een boxer (motor) en klinkt ook fenomenaal
Zoals gezegd ieder zijn ding, ik ben er bij mijn switch wel achter gekomen dat die 6cyl in gebruikskosten toch niet zo veel meer kost dan mijn 1500 dci. Laat het mij anders stellen, voor hetgeen ik er voor terug krijg vind ik het dubbel en dik waard.
Toch heb ik stiekem al eens aan kijken geweest om hem misschien ni in te wisselen voor een 2.4 i5 van volvo ( een V70 R bijvoorbeeld) vind ik net nog iets beter klinken.... op youtube
Zou het eens moeten testen he2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
Comment