Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Een capri... Zalig. Eerst komt de neus, 10 minuten later de cabine Kwa motorisaties hebben die altijd wat teleurgesteld in die tijd, waren bijna altijd lage motorisaties in die wagens, werd meer gekocht voor de looks. Doet mij denken aan een Opel GT. All show, no go. Prachtige oldtimer wel!
    lage motorisaties??? een 1.6S uit 1979 had 91pk, 12sec van 0-100, starre achteras!!!, en een top van 170km/h.
    mijn opel ascona 1.6S uit 1988 (bijna 10jaar later) had 82pk (0-100 in 12,5sec)

    ford capri 3.0 V6 xpack had 175pk en deed 0-100 in 7,4sec met een top van 209km/h. ik vind dat best sterke cijfers voor eind jaren 70.
    dan heb je nog de 2.8 tickford turbo (205pk) die 0-100 in 6sec doet
    de ford capri mako met 5.0 V8 mustang blok die 250pk haald.

    daartussen nog een hoop 2.0 (90pk), 2.3 (115pk) 2.8 (160pk), gewone 3.0 met 136pk V6jes... t is niet omdat er vroeger een paar zo een 1.3 (60pk) of gewone 1.6 (73pk) kochten dat alle capris wat teleurstellen qua motorisaties.
    autos die bijna 4,5meter lang waren, sportcoupe en een gewicht tussen 990kg (2.0S) en 1300kg (5.0V8 ) hadden.

    ik heb eigenlijk nog maar weinig 1.3's gezien in capris. de 1.6S al genoeg, 2.0S is ook veel voorkomend en dan alle V6'en (2.0 en 2.3 vooral). de 3.0blokken zijn in belgie niet te vinden, die vind je meer in nederland. de 2.8blokken zijn dan heel gewild geweest in duitsland. als je dus ene zoekt, moet je wel naar het buitenland. mijn 3.0 is een NLer.

    ff op 2dehands gekeken wat er te koop staan
    3.0 voor 17 000€
    1.6 voor 7000€
    2.3 POTK
    1.6 voor 4250€
    2.6 voor 15 000€ (en die is geen echte, 2.6 bestond nietmeer in 76, is enkel tot 73 geleverd)
    1300 V4 potk
    2.0S 2200€
    1.6 POTK
    1.6 potk
    ...
    Last edited by ; 28/07/2015, 12:09.

    Comment


    • #82
      De enige reden waarom ik nu een 530i gekocht heb is omdat ik de kleinere motorisaties te traag vond. Als die 530i nu een 2l viercilinder had ipv een dikke zesser, het had mij geen hol uitgemaakt.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #83
        Ik heb gisteren een V10 gereden, ben ik nu een endboss?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Ik heb gisteren een V10 gereden, ben ik nu een endboss?
          Nee ge zijt maar een tussenbaas, enkel als ge met de W16 hebt gereden moogt ge de endboss zijn

          Comment


          • #85
            Feit is ook dat velen geen zware motorisatie kunnen en ook dikwijls durven kopen. Ze denken dat het zo veel kost dat het hen zal ruïneren terwijl ze nog nooit de rekening hebben gemaakt. Ze rijden dan hun hele leven met een (ultra)lichte motorisatie en iedereen die een zware bak heeft heeft hem geleend of is een opschepper... Triestig volkje hoor.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Nee ge zijt maar een tussenbaas, enkel als ge met de W16 hebt gereden moogt ge de endboss zijn
              Ok 😁 Bij BMW hebben ze bij mijn weten geen zwaardere motorisatie dan de V10 uit de vorige M5/M6. Dan toch een BMW endboss?

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Feit is ook dat velen geen zware motorisatie kunnen en ook dikwijls durven kopen. Ze denken dat het zo veel kost dat het hen zal ruïneren terwijl ze nog nooit de rekening hebben gemaakt. Ze rijden dan hun hele leven met een (ultra)lichte motorisatie en iedereen die een zware bak heeft heeft hem geleend of is een opschepper... Triestig volkje hoor.
                Had ik ook al geschreven in het gedeeltelijk gewiste topic.
                Kostprijs/fun-verhouding kloppen wel!
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                  De enige reden waarom ik nu een 530i gekocht heb is omdat ik de kleinere motorisaties te traag vond. Als die 530i nu een 2l viercilinder had ipv een dikke zesser, het had mij geen hol uitgemaakt.
                  Wat heb je gekocht? E39?


                  Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Nee ge zijt maar een tussenbaas, enkel als ge met de W16 hebt gereden moogt ge de endboss zijn

                  Meegereden, telt dat ook?
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Feit is ook dat velen geen zware motorisatie kunnen en ook dikwijls durven kopen. Ze denken dat het zo veel kost dat het hen zal ruïneren terwijl ze nog nooit de rekening hebben gemaakt. Ze rijden dan hun hele leven met een (ultra)lichte motorisatie en iedereen die een zware bak heeft heeft hem geleend of is een opschepper... Triestig volkje hoor.
                    Zo zijn er inderdaad ook.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ok  Bij BMW hebben ze bij mijn weten geen zwaardere motorisatie dan de V10 uit de vorige M5/M6. Dan toch een BMW endboss?
                    How zeker, vergeet de V12 niet uit de E32 / E38 750i, of de E31 850i enz...

                    Comment


                    • #90
                      De V12 uit de 7 reeks heeft 544pk.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Meegereden, telt dat ook?
                        Hm, hangt er vanaf hoe snel het was, als het + 300 was telt het

                        Comment


                        • #92
                          Nee da nie


                          300+ rij ik liever zelf (nog maar 2x gedaan), ik vertrouw andere mensen zo niet
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten


                            How zeker, vergeet de V12 niet uit de E32 / E38 750i, of de E31 850i enz...
                            Nee hoor maar ik heb het over recente wagens. Een M6 verpletterd zo'n oude V12 gewoon.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Nee da nie


                              300+ rij ik liever zelf (nog maar 2x gedaan), ik vertrouw andere mensen zo niet
                              Hoe was de sound feitelijk?

                              Comment


                              • #95
                                Ik zal eens herhalen wat ik gisteren al geschreven heb:

                                Ik had destijds een Audi A6 1.9 tdi met 110 pk. Ik heb héél dikwijls moeten horen of die kas niet veel te dik was voor dat golf-moteurke wat er maar in lag (een 520d had trouwens maar 100 cc meer).

                                Voor mij persoonlijk was dat méér dan voldoende. Het was toch maar om elke dag aan 70km per uur te gaan werken. Ik persoonlijk ben altijd van mening geweest dat mijn dagelijkse wagen vooral comfortabel en betrouwbaar moet zijn. Als ik iets wil wat snel is, dan koop ik mij wel een tweede kar (een benzine!) bij om in het weekend eens mee uit te komen.

                                ELKE dag als ik ga werken geniet ik ervan om op het gemak te rijden, airco op, en naar wat leuke muziek te luisteren. Ik zal mij indien nodig wel amuseren in het weekend met wat anders

                                My 2 cents

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten




                                  Meegereden, telt dat ook?

                                  Nee hoor, dat telt niet. 😝

                                  Meegereden komaan zeg. In dat gedeeltelijk gewiste topic had er ook ene meegereden met een 520d en die vond dat een snelle wagen... Dan lach ik toch eens goed hoor.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Nee hoor maar ik heb het over recente wagens. Een M6 verpletterd zo'n oude V12 gewoon.
                                    Bwa, denk dat een BMW V12 LMR of de McLaren F1 de vloer aanveegt met een M6, maar goed, da's misschien wat appelen met peren vergelijken

                                    Comment


                                    • #98
                                      Dat is ook een snelle wagen !

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Hoe was de sound feitelijk?
                                        Moeilijk uit te leggen.

                                        Je verwacht daar een kabaal van jewelste als je de specs ziet, maar eigenlijk is dat nog redelijk "stil" en beschaafd.
                                        Bij startup is dat wat V8 brabbel precies a la 55AMG van vroeger maar iets stiller. En bij gewoon rijden hoor je gewoon niks.

                                        Bij full pull hoor eigenlijk vooral geblaas van die turbo's. bv een porsche 911 turbo toen was luider.


                                        Maar ik heb ook al exemplaren gehoord met mansory uitlaat op en die zijn een PAK luider en klinken ook gewoon beter.


                                        Jammer dat het al zo lang geleden is, zou graag eens zelf aan het stuur zitten van zo'n beest
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Lacherig? Als ik zeg dat een 520d niet voldoet als motor in die zware kas, dan is dat mijn objectieve mening. Heb ermee gereden, en vond het traag. Heb ook met een 320d gereden, en vond dat al beter. Maar het blijft een A-B auto. Ik ben gewoon geen dielselrijder, de loopcultuur van een diesel zegt mij geen fluit. Ik hou van wat toeren, en het geluid van een benzine. Er zijn trouwens zalige hoogtoerige 4 cylinders! Een 6 cylinder is gewoon soepeler. Ik doe ook gewoon te weinig kilometers voor een diesel.
                                          Ik ken iemand met een Tesla. Hij vond een 530d veel te lam voor op - en afritten. En veel soepeler dan een V8... om maar te zeggen hoe relatief aantal cylinders en dikke motoren zijn... ze worden allemaal dik afgetroefd door electrische wagens.

                                          Zelfs de dikste RR wordt bleekjes en doet het in zijn broek naast de nieuwe Tesla SUV... is toch lachen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X