Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Nee hoor, dat telt niet. 

    Meegereden komaan zeg. In dat gedeeltelijk gewiste topic had er ook ene meegereden met een 520d en die vond dat een snelle wagen... Dan lach ik toch eens goed hoor.
    Hoezo? Ik kan met mijn C180 125pk (denk ik?) makkelijk en comfortabel 160-170km/h aanhouden in Duitsland. Dat is toch snel? En een 520d is een stuk sneller... Wil je 200km/h of meer rijden, ga dan naar een circuit, dergelijke snelheden zijn eens goed even voor de lol, maar aan die snelheden langere tijd cruisen is ook in Duitsland niet verantwoord (en ook niet meer doenbaar door drukte tegenwoordig denk ik?).

    Dus ja, een 520d is een snelle wagen. Maar geen wagen voor een circuit... maar dan word je met een 530i ook belachelijk gemaakt door echte race wagens...

    My 2 cents

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
      Hoezo? Ik kan met mijn C180 125pk (denk ik?) makkelijk en comfortabel 160-170km/h aanhouden in Duitsland. Dat is toch snel? En een 520d is een stuk sneller... Wil je 200km/h of meer rijden, ga dan naar een circuit, dergelijke snelheden zijn eens goed even voor de lol, maar aan die snelheden langere tijd cruisen is ook in Duitsland niet verantwoord (en ook niet meer doenbaar door drukte tegenwoordig denk ik?).

      Dus ja, een 520d is een snelle wagen. Maar geen wagen voor een circuit... maar dan word je met een 530i ook belachelijk gemaakt door echte race wagens...

      My 2 cents

      Bwaaa.


      De keren dat ik in DE zit kan ik toch telkens lange stukken doen tegen 230 en meer.


      Vorige keer ben ik met een forummer en nog iemand naar de ring gereden. Nieuwe baan van +- 7km van 5 baanvakken gewoon tegen cc 240 kunnen rijden.
      En wat verder een lang stuk autostrade van makkelijk 60km met snelheden die tussen de 180 - 245 gingen zonder problemen.

      Ik denk dat wij zonder tussenstops gemakkelijk op 1.45u aan de ring zouden staan, door de goede banen daar


      Op enkele linksplakkers na natuurlijk (typisch dat dat toch telkens Belgen zijn die in de weg rijden )
      Last edited by kefkie; 28/07/2015, 16:19.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Altijd die zever van wil je snel rijden, ga naar een circuit. Zelf rij ik niet sneller dan de meesten hier, maar een snelle bocht, acceleratie, oprit of klaverblad kan ik van genieten. Ook inhalen zonder talmen is zalig. Een 5 is sowieso belachelijk voor circuit, tenzij een M. Een 520d snel, lol. Voor dagelijkse verplaatsingen voldoende, voor wie A-B genoeg acht, niet meer dan dat.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Altijd die zever van wil je snel rijden, ga naar een circuit. Zelf rij ik niet sneller dan de meesten hier, maar een snelle bocht, oprit of klaverblad kan ik van genieten. Ook inhalen zonder talmen is zalig. Een 5 is sowieso belachelijk voor circuit, tenzij een M. Een 520d snel, lol. Voor dagelijkse verplaatsingen voldoende, voor wie A-B genoeg acht, niet meer dan dat.

          Ik heb nochtans met mijn 5 als op de 'ring gereden zonder mij belachelijk te maken
          BMW X5 45e

          Comment


          • Ik rij VEEEEL rustiger en zelfs minder hard met mijn 3l i6 met 340 pk dan met mijn 1.5 DCI met 110 pk.
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


            2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Ik heb nochtans met mijn 5 als op de 'ring gereden zonder mij belachelijk te maken
              Beetje verkeerd uitgedrukt, gaat zeker, maar een potente 3 is meer gepast

              Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
              Ik rij VEEEEL rustiger en zelfs minder hard met mijn 3l i6 met 340 pk dan met mijn 1.5 DCI met 110 pk.
              Dit.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Allee Mercules, moet jij toch weten zeker.
                Dat ben ik ja.
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                  Ik ken iemand met een Tesla. Hij vond een 530d veel te lam voor op - en afritten. En veel soepeler dan een V8... om maar te zeggen hoe relatief aantal cylinders en dikke motoren zijn... ze worden allemaal dik afgetroefd door electrische wagens.

                  Zelfs de dikste RR wordt bleekjes en doet het in zijn broek naast de nieuwe Tesla SUV... is toch lachen.

                  En na een paar 100km zit je in je Tesla of ander elektrisch hok te zweten en ultra economisch te rijden omdat je niet aan de volgende laadpaal geraakt... Dan lach je toch ook eens goed met je zware diesel met een range van 700km en een vultijd van enkele minuten.

                  Comment


                  • Mijn vader heeft een f11 528i, 6-in-lijn NA. De laatste der Mohikanen dus. Het was kiezen tussen een platte benzine 3.0 of een 30d. De tragere bezine is na al die tijd nog steeds de goeie keuze vind ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                      Mijn vader heeft een f11 528i, 6-in-lijn NA. De laatste der Mohikanen dus. Het was kiezen tussen een platte benzine 3.0 of een 30d. De tragere bezine is na al die tijd nog steeds de goeie keuze vind ik.

                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        En na een paar 100km zit je in je Tesla of ander elektrisch hok te zweten en ultra economisch te rijden omdat je niet aan de volgende laadpaal geraakt... Dan lach je toch ook eens goed met je zware diesel met een range van 700km en een vultijd van enkele minuten.

                        Of heb je niet het volle vermogen omdat de batterijen té warm worden met het weer van afgelopen weken.

                        Daar sta je dan met je 700pk
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Of heb je niet het volle vermogen omdat de batterijen té warm worden met het weer van afgelopen weken.

                          Daar sta je dan met je 700pk
                          of uw aandrijfgeheel heeft het te warm na een paar keer "insane" ... . Nah Tesla is helemaal nog geen alternatief voor de autoliefhebber.
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                            Mijn excuses dan. Ik zal ook nooit ontkennen dat de loopcultuur anders is bij een 6 cilinder, grote fan van uw oranje ding trouwens, maar er zijn mensen die anders denken dan u. Dus ja, ik zou zelf liever met een 4 cilinder diesel rijden in de week, dan is het nog zo tof om over te stappen naar een weekendspeelgoedje.
                            exact mijn plan
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              En na een paar 100km zit je in je Tesla of ander elektrisch hok te zweten en ultra economisch te rijden omdat je niet aan de volgende laadpaal geraakt... Dan lach je toch ook eens goed met je zware diesel met een range van 700km en een vultijd van enkele minuten.
                              Inderdaad..

                              Afgelopen week was ik nog in Schotland en reed ik een Tesla voorbij. We zaten al een 100 km meer naar het Noorden dan Glasgow en ik maakte mij de bedenking: betaal je 100k+ voor een auto en moet je nog constant gaan zitten rekenen. Zo op goed geluk wat gaan cruisen zit er echt niet bij in die regio wegens gebrek aan chargers en voor je t weet kan je 24 uur (?) gaan opladen aan een 200v stopcontact om terug in Glasgow te komen.

                              Tesla heeft zijn nut, maar het zijn eigenlijk gewoon computers/smartphones met wielen onder. Binnen 5 jaar zijn de huidige Teslas hopeloos verouderd, maar goed iemand moet ze nu kopen, komt ons allen ten goede, want ik zeg niet neen tegen een elektrische wagen met een bereik van 800km die je in 10 minuten voor 90% terug voldoet en die in 3 sec van 0-100 gaat
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Inderdaad..

                                Afgelopen week was ik nog in Schotland en reed ik een Tesla voorbij. We zaten al een 100 km meer naar het Noorden dan Glasgow en ik maakte mij de bedenking: betaal je 100k+ voor een auto en moet je nog constant gaan zitten rekenen. Zo op goed geluk wat gaan cruisen zit er echt niet bij in die regio wegens gebrek aan chargers en voor je t weet kan je 24 uur (?) gaan opladen aan een 200v stopcontact om terug in Glasgow te komen.

                                Tesla heeft zijn nut, maar het zijn eigenlijk gewoon computers/smartphones met wielen onder. Binnen 5 jaar zijn de huidige Teslas hopeloos verouderd, maar goed iemand moet ze nu kopen, komt ons allen ten goede, want ik zeg niet neen tegen een elektrische wagen met een bereik van 800km die je in 10 minuten voor 90% terug voldoet en die in 3 sec van 0-100 gaat
                                Toen de eerste GSM's op de markt kwamen, hadden ze de maat van een baksteen. Tien jaar geleden bestonden smartphones nog niet eens echt. In 2009 kwam de model S voor het eerst in het nieuws, maar hij werd pas echt beschikbaar in 2012. Herinner je je nog de mogelijkheden van die eerste GSM's? En kijk nu eens wat ze kunnen? Het volstaat om een blik te werpen op de uitstootregels en Euro-normen van de EU en hun geprojecteerde evolutie om te weten dat de traditionele ICE's er onherroepelijk uitgaan. Het is enkel een kwestie van hoe lang die zwanenzang duurt. Dat Tesla's modellen vandaag nog nadelen hebben betwist niemand. Maar dat ze onbruikbaar zouden zijn, is pertinent fout. De vergelijkingen die gemaakt worden, vind ik vaak zo vreemd. Niemand betwist dat je met een X5 best niet te veel terreinwerk doet, daarvoor gebruik je beter een G-klasse, Landcruiser of aanverwanten. Nochtans verkopen de salon-SUV's als zoete broodjes. Blijkbaar dus niet zo'n probleem dat ze niet geschikt zijn voor het echte terreinwerk. Maar als een model S goed draait, dan is het plots een HuizenHoog Probleem. Gooi die filterfunctie van je brillenglazen, denk ik dan ;-)

                                En, back on topic, als 't gaat over aantal cilinders: liever een zes-in-lijn. Een vijf-in-lijn is ook goed. Maar alles dat V6, V8 en meer is, daar ben ik niet zo'n fan van. Zelfde geldt voor boxers. Die grommen en roffelen te veel en zingen te weinig. Om mooi te zingen moet je ook hoog kunnen gaan, dus liever benzine dan diesel. Toch ben ik eerder voorstaander van wat Colin Chapman profeteerde (naar Stout): simplicate and add lightness. Dus liever een GT-86 of een MX-5 dan een 340i.

                                Comment


                                • ik vind toch dat je tesla erg veel ziet...in mijn ogen zoveel als a8/7/s tesamen
                                  en ja ik zie ze ook regelmatig besparend tegen 100 per uur tuffen...nix mis mee

                                  Comment


                                  • Die Tesla's zijn bijna altijd leasings, dus die "eigenaars" liggen er niet van wakker. Na 3-4 jaar een shot, de problemen komen toch later.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Logisch dat he die Tesla's zoveel ziet. Ze zijn voor 120% aftrekbaar en het is een beetje een rijdende iPhone, een gadget.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Logisch dat he die Tesla's zoveel ziet. Ze zijn voor 120% aftrekbaar en het is een beetje een rijdende iPhone, een gadget.
                                        120% aftrekbaar roffel. Duidelijk nog niet gehoord van hoe het met die laatste 20% zit... .
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • Idd.. Maar in elk geval wel 100%
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X