Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als morgen de Tesla minder fiscaal voordeling is (120% aftrekbaar, lage VAA), dan zie je er bijna geen meer rijden.

Wat ik van een 4cilinder vind? Ik denk dat het dan vooral gaat over een 520d vs 530d? Het zijn beide topwagens met dezelfde positieve eigenschappen, waarbij de 530d krachtiger is, en mooier klinkt in de cockpit. Heb je deze power nodig? Neen. Is deze power plezant? Voor mij alleszins wel. Eens je de power gewoon bent, is het moeilijk je met minder content te stellen.
    Net zoals een 318d is ook een 520d niet krachtig genoeg om sportief aan te voelen, om die brutale duw in de rug te voelen, om een explosief karakter te hebben. Een 320d heeft dat dus al wel...

Mijn Megane is ook een 4cilinder, en dat ding gaat als een raket!

Ik zou graag binnenkort eens met de 330e willen testrijden. Deze staat op mijn lijst voor mogelijke opvolgers voor mijn 530d.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      120% aftrekbaar roffel. Duidelijk nog niet gehoord van hoe het met die laatste 20% zit... .
      Nog niet gehoord nee. Leg jij het misschien eens uit in plaats van zomaar wat te roffelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Als morgen de Tesla minder fiscaal voordeling is (120% aftrekbaar, lage VAA), dan zie je er bijna geen meer rijden.

Wat ik van een 4cilinder vind? Ik denk dat het dan vooral gaat over een 520d vs 530d? Het zijn beide topwagens met dezelfde positieve eigenschappen, waarbij de 530d krachtiger is, en mooier klinkt in de cockpit. Heb je deze power nodig? Neen. Is deze power plezant? Voor mij alleszins wel. Eens je de power gewoon bent, is het moeilijk je met minder content te stellen.
        Net zoals een 318d is ook een 520d niet krachtig genoeg om sportief aan te voelen, om die brutale duw in de rug te voelen, om een explosief karakter te hebben. Een 320d heeft dat dus al wel...

Mijn Megane is ook een 4cilinder, en dat ding gaat als een raket!

Ik zou graag binnenkort eens met de 330e willen testrijden. Deze staat op mijn lijst voor mogelijke opvolgers voor mijn 530d.
        340i geen optie?
        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• 330e is met de pries, is weer wat voordelig er in VAA
          BMW X5 45e

Comment

• Nog niemand gezegd dat een automaat fameus helpt om een auto wat vlotter te maken?
            Niemand schakelt handmatig steeds op z'n snelst, dus in de praktijk is een automaat met de vingers in de neus sneller.

Comment

• uiteraard
              handbak nog geen seconde gemist hier...
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Nog niemand gezegd dat een automaat fameus helpt om een auto wat vlotter te maken?
                Niemand schakelt handmatig steeds op z'n snelst, dus in de praktijk is een automaat met de vingers in de neus sneller.
                Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                uiteraard
                handbak nog geen seconde gemist hier...
                Handbak? Wat is dat? 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Handbak? Wat is dat? 
                  Letterlijk wat een Canadees 10j. geleden tegen me zei
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• een stok in de middentunnel waar adhd-ers zich op kunnen uitleven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Nog niet gehoord nee. Leg jij het misschien eens uit in plaats van zomaar wat te roffelen.
                      Check het Tesla topic, het staat daar misschien ondertussen al meer dan 20 keer. Rechtsboven is er ook een "zoek-functie" daar kan je ook gebruik van maken.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        een stok in de middentunnel waar adhd-ers zich op kunnen uitleven

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Letterlijk wat een Canadees 10j. geleden tegen me zei
                          Had ook een Amerikaan kunnen zijn. Alhoewel ik er van overtuigd ben dat ze het in Canada echt niet kennen. 😁

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            een stok in de middentunnel waar adhd-ers zich op kunnen uitleven
                            En als je het al niet bent, dan word je wel zo. 😄

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Nog niemand gezegd dat een automaat fameus helpt om een auto wat vlotter te maken?
                              Op z'n snelst schakelen heb je ook niet steeds nodig.

Comment

• Nu wel - maar dat is ook nog maar sinds een jaar of 15. Vroeger was een automaat verre van het snelste alternatief.

Sent from over-priced mobile device
                                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                  Ik rij VEEEEL rustiger en zelfs minder hard met mijn 3l i6 met 340 pk dan met mijn 1.5 DCI met 110 pk.
                                  Ik rij ook rustiger met m'n E30 318is (4-pitter 136pk) dan met mijn trage S124 250TD (5-pitter, 90pk). Bij de Benz moet ik veel meer werken (ding op snelheid krijgen, dan plots moeten remmen en weer van 0 af aan moeten beginnen, veel schakelen), dan bij de E30 (rijdt gewoon vlot).

Natuurlijk is m'n E30 geen pk-monster, maar 't is tot nu toe wel m'n snelste auto die ik al gehad heb.

Oja, en m'n ouders rijden met een E39 520d Touring (ook 136pk), en ik vind dat vlot genoeg voor in het hedendaagse verkeer! Ik zou zeker geen nee zeggen om daarmee te moeten rijden. Enkel de ratel die je in 't interieur hoort (weet niet juist van wat, is niet het typische diesel gekletter), is soms wat vervelend, maar de rest van de auto doet je dat snel vergeten.
                                  Last edited by Ian; 29/07/2015, 18:07.

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• heb hier een beetje van alles staan:
                                    3cyl 999cc benzine met 68pk
                                    4cyl 2000cc turbodiesel met 136pk
                                    5cyl 2500cc turbo benzine/lpg met +300pk
                                    6cyl 3000cc benzine met +300pk
                                    allen hebben ze hun charme en gebreken
                                    en toch vind ik ze allemaal vlot genoeg om met 't huidige verkeer mee te kunnen op hun gebied
                                    enkel de 6cyl komt niet op de openbare weg maar kan ook mee op circuit
                                    onlangs mogen proeven van een V8 en verkocht, verbruik is niet meer dan de 5cyl turbobenzine(zelfs minder volgens de eigenaar) alleen wil (kan) ik de taks niet ophoesten ieder jaar
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Ik ben heel content van mijn 5 cilinder

qua geluid en loopcultuur toch een pak leuker of mijn vorige 4 cilinder(ookal was die sneller)
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                        man man,

Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld maar soit. Smileys niet gezien. "" ?

En ik hoef mijn keuzes niet te verantwoorden tegenover jou laat staan dat ik ze ga opdringen u bent vrij om te doen en laten wat je wil. Alleen kan je als autoliefhebber niet ontkennen dat de loopcultuur van een 6 cilinder bij voorkeur "in lijn" veel aangenamer is dan een 4 pitter.
                                        Tja, en een rotary heeft een nog veel aangenamere loopcultuur.

Anyway, we kunnen er maar allemaal beter aan beginnen wennen dat 2, 3 en 4 cilinders de (nabije) toekomst hebben, al de rest voldoet niet zo goed aan milieu normen.
                                        Vroeger moest je bij BMW zoeken naar de 4 cilinders, hoeveel 6 cilinders hebben ze nu nog?

Comment

• ik rij ook nu ook rustiger met benz v6 vs golf tdi

Comment

Working...
                                          X