Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Tja, en een rotary heeft een nog veel aangenamere loopcultuur.

Anyway, we kunnen er maar allemaal beter aan beginnen wennen dat 2, 3 en 4 cilinders de (nabije) toekomst hebben, al de rest voldoet niet zo goed aan milieu normen.
    Vroeger moest je bij BMW zoeken naar de 4 cilinders, hoeveel 6 cilinders hebben ze nu nog?

Verbrandingsmotoren zoals we die nu kennen zullen gewoonweg verdwijnen en zo lang zal het niet duren. Dan zal de hele discussie over het aantal cilinders ook verleden tijd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Verbrandingsmotoren zoals we die nu kennen zullen gewoonweg verdwijnen en zo lang zal het niet duren. Dan zal de hele discussie over het aantal cilinders ook verleden tijd zijn.
      Dat zou ik echt niet durven zeggen. Dat fossiele brandstof zal verdwijnen op lange termijn, akkoord. De verbrandingsmotor zelf zie ik niet snel verdwijnen.
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
        Dat zou ik echt niet durven zeggen. Dat fossiele brandstof zal verdwijnen op lange termijn, akkoord. De verbrandingsmotor zelf zie ik niet snel verdwijnen.
        De stoommachine wordt ook niet zo vaak meer gebruikt ;-)

Comment

• Al die Posts die stellen rustiger te rijden met een zware motor vind ik toch maar bizar.

Rustig in de zin van minder moeite hoeven te doen, akkoord. Maar toch niet in de zin van trager optrekken en minder snel rijden?

Wat ben je met een 3 liter en 300pk als je ermee rijdt als een 70pk 1.0 liter??
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

• Sneller optrekken en dus langere tijd aan eenzelfde snelheid kunnen cruisen, ipv hele tijd (trager) optrekken en afremmen (en daarna weer traag optrekken voor je op cruise snelheid zit).

Met de Benz ben ik precies altijd gejaagder omdat ik het verkeer achter me niet te veel wil ophouden. en niet van bumperklevers hou..

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Al die Posts die stellen rustiger te rijden met een zware motor vind ik toch maar bizar.

Rustig in de zin van minder moeite hoeven te doen, akkoord. Maar toch niet in de zin van trager optrekken en minder snel rijden?

Wat ben je met een 3 liter en 300pk als je ermee rijdt als een 70pk 1.0 liter??
              om je aan de verkeersregels te houden en het niet uitmaakt of je de 100 haalt in 5sec of in 15sec. er volgt toch al geen kat meer (mijn auto doet 0-100 in 20sec en nog rijd ik zo van 80% van de autos weg).
              maar ALS je het vermogen eens nodig hebt, dan is het er wel, en ipv van je dan suf te schakelen naar 4de, 3de... om een tractor over te gaan, blijf je gewoon in 5de trekken.

echt wel tijd voor iets nieuws, verbrandsmotoren bestaan nu al +100jaar. hoe ze er ook aan verbeteren, t blijft oude meuk.
              veel te hoog verlies, te weinig rendement.
              iets in de genre van een fuel cell (met brandstof erin, al dan niet plantaardig) met daaraan een electromotor gekoppeld.
              en voor de rest als die energieverslinders aan boord eruit.
              verwarming zal moeten veranderen aangezien het nu op 'afvalenergie' draait. één of andere warmtepomp. betere isolatie in de auto om de boel warmer/kouder te houden, die stokoude gloeilampen vervangen door beter (xenon, led, ...)
              Last edited by ; 30/07/2015, 06:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Al die Posts die stellen rustiger te rijden met een zware motor vind ik toch maar bizar.
                Vind ik ook maar praatjes tegen de vaak. Als ik met een 3L onderweg ben dan duw ik heel dikwijls eens goed door, dat is nu net het zalige aan een zware motor, die duw in de rug.

Comment

• ik heb ook altijd rustiger gereden met krachtigere mercedes cdi automaat in vgl met tdi-automaat

afstelling gaspedaal, zeurderige automaat die veel te hoog in toeren gaat (voor een diesel, dsg is ander verhaal)

en het was niet mijn leeftijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

Met de Benz ben ik precies altijd gejaagder omdat ik het verkeer achter me niet te veel wil ophouden. en niet van bumperklevers hou..
                    Ik snap niet dat iedereen last heeft om met een tragere auto te rijden ??

Ik heb voldoende aan mijn Mercedes 200D met de volle 75pk om dagelijks mijn 130km te rijden ...

Ian van die bumper klevers, daar heb ik wel geteld 2 of 3 keer per maand last van, trek ik mij daar iets van aan. Nee.
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Vind ik ook maar praatjes tegen de vaak. Als ik met een 3L onderweg ben dan duw ik heel dikwijls eens goed door, dat is nu net het zalige aan een zware motor, die duw in de rug.
                      Ligt van persoon tot persoon. Als mijn auto gechipt is naar 240 pk ga ik daar niet als een gek mee rijden. In het huidige verkeer kan dat ook amper. Er zijn dagen geweest dat ik de 3000 toeren niet heb gezien op weg naar mijn werk. Eens volledig doortrekken in 2de zit er al helemaal niet in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        om je aan de verkeersregels te houden en het niet uitmaakt of je de 100 haalt in 5sec of in 15sec. er volgt toch al geen kat meer (mijn auto doet 0-100 in 20sec en nog rijd ik zo van 80% van de autos weg).
                        maar ALS je het vermogen eens nodig hebt, dan is het er wel, en ipv van je dan suf te schakelen naar 4de, 3de... om een tractor over te gaan, blijf je gewoon in 5de trekken.

echt wel tijd voor iets nieuws, verbrandsmotoren bestaan nu al +100jaar. hoe ze er ook aan verbeteren, t blijft oude meuk.
                        veel te hoog verlies, te weinig rendement.
                        iets in de genre van een fuel cell (met brandstof erin, al dan niet plantaardig) met daaraan een electromotor gekoppeld.
                        en voor de rest als die energieverslinders aan boord eruit.
                        verwarming zal moeten veranderen aangezien het nu op 'afvalenergie' draait. één of andere warmtepomp. betere isolatie in de auto om de boel warmer/kouder te houden, die stokoude gloeilampen vervangen door beter (xenon, led, ...)
                        een brandstofcel werkt op zuurstof en waterstof. Er bestaan andere varianten maar ik veronderstel dat je die niet bedoeld..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Ligt van persoon tot persoon. Als mijn auto gechipt is naar 240 pk ga ik daar niet als een gek mee rijden. In het huidige verkeer kan dat ook amper. Er zijn dagen geweest dat ik de 3000 toeren niet heb gezien op weg naar mijn werk. Eens volledig doortrekken in 2de zit er al helemaal niet in.
                          Ligt inderdaad van persoon tot persoon. Ik zie echter de meerwaarde niet van een zware motor en nooit het vermogen gebruiken. Je ziet dat af en toe: een auto met zware motorisatie met iemand aan het stuur die rijdt alsof hij een nucleaire onderzeeër aan het manoeuvreren is. En je ziet gewoon aan de manier van rijden dat het iemand is die nooit het volle vermogen gebruikt. Ga snel een ligier kopen denk ik dan.

Comment

• daar is ook veel commentaar op

Comment

Ligt inderdaad van persoon tot persoon. Ik zie echter de meerwaarde niet van een zware motor en nooit het vermogen gebruiken. Je ziet dat af en toe: een auto met zware motorisatie met iemand aan het stuur die rijdt alsof hij een nucleaire onderzeeër aan het manoeuvreren is. En je ziet gewoon aan de manier van rijden dat het iemand is die nooit het volle vermogen gebruikt. Ga snel een ligier kopen denk ik dan.
                              Dat zijn extremen, zo kan je trouwens alles in het belachelijke trekken. Natuurlijk gaat het kot soms open, op gepaste momenten. Het vermogen wordt gebruikt als het wenselijk en/of mogelijk is. Dat kan getriggerd worden door een verkeerssituatie, omdat het aangewezen of veilig is, of gewoon voor de fun Maar ik ga er absoluut niet wilder door rijden, integendeel. Terwijl ik toch wel wat voorbijgevlogen wordt door mensen die duidelijk mijn wagen voorbij willen. Ze doen maar, zeg ik dan. Doet mij alleen maar glimlachen.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• de viercilinders die ik heb vind ik erg goede en aangename motoren....mijn V6sen zijn dat ook en ok een ander karakter maar niet speciaal beter in omgang.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  de viercilinders die ik heb vind ik erg goede en aangename motoren....mijn V6sen zijn dat ook en ok een ander karakter maar niet speciaal beter in omgang.
                                  Aantal cilinders is voor mij ook niet het belangrijkste. Benzine of diesel maakt veel meer verschil vind ik.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Comment

• Ik hoor persoonlijk liever een V6 motor draaien, dan een 4 cilinder. Maar hoe langer hoe meer, worden deze eerder zeldzaam op onze wegen. Alle merken zijn bezig aan downsizing...
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• echte betrouwbare merken hun 3.0 en 3.2 diesels zijn 4 cylinders

toy en mits

Comment

• tot voor kort was de ultieme toy dan weer een zesser, wel met l6 en 4.2 motor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                          De stoommachine wordt ook niet zo vaak meer gebruikt ;-)
                                          Ons vrouw bezigd dat nochtans dagelijks om de aardappelen en groenten gaar te krijgen .

Comment

Working...
                                          X