Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Ik hoor persoonlijk liever een V6 motor draaien, dan een 4 cilinder. Maar hoe langer hoe meer, worden deze eerder zeldzaam op onze wegen. Alle merken zijn bezig aan downsizing...
    Zuiver op sound, is een dikke V8 niet te kloppen... Klinkt bij lage toeren reeds goed... Waar kan je een 6 cilinder op,de openbare weg nog...

    Comment


    • Heb een tijdje met een 200 Quattro gereden. Dat spel klonk ongelooflijk goed. 5 cilinder.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Heb een tijdje met een 200 Quattro gereden. Dat spel klonk ongelooflijk goed. 5 cilinder.
        Klopt ook... Nice sound...

        Comment


        • Feit is dat meer cilinders en meer vermogen zo rap wennen.
          Heb ooit een week met een 335d gereden (mijn auto was toen een Galaxy 1.8d 125pk).
          Na een week denk je, tja, die zou nog sneller mogen. Anderzijds frustrerend dat je nooit langer dan een paar sekonden volgas kan geven.

          Ik kan makkelijk 6 cilinders betalen, maar vind het verschil te klein om er zo veel meer voor te betalen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Feit is dat meer cilinders en meer vermogen zo rap wennen.
            Heb ooit een week met een 335d gereden (mijn auto was toen een Galaxy 1.8d 125pk).
            Na een week denk je, tja, die zou nog sneller mogen. Anderzijds frustrerend dat je nooit langer dan een paar sekonden volgas kan geven.

            Ik kan makkelijk 6 cilinders betalen, maar vind het verschil te klein om er zo veel meer voor te betalen.
            je kan ook opteren voor de nieuwe 1.5 3 cilinder benzine... Nice sound, en niet overdreven krachtig. Lees: af en toe de sporen geven zonder je rijbewijs... En dan nog...
            Last edited by ; 09/08/2015, 17:04.

            Comment


            • Sowieso een 6 cylinder voor mij. 8 maanden met een BMW F11 520d gereden en hoewel deze zich vlot door het verkeer een weg baant, toch niet hetzelfde als een 6 cylinder. Heel content nu met mijn E91 325d. Verbruik is trouwens hetzelfde.

              Toegegeven de overstap van mijn E92 335i naar F11 was misschien niet de beste keuze :-d

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Feit is dat meer cilinders en meer vermogen zo rap wennen.
                Heb ooit een week met een 335d gereden (mijn auto was toen een Galaxy 1.8d 125pk).
                Na een week denk je, tja, die zou nog sneller mogen. Anderzijds frustrerend dat je nooit langer dan een paar sekonden volgas kan geven.

                Ik kan makkelijk 6 cilinders betalen, maar vind het verschil te klein om er zo veel meer voor te betalen.
                Haha.. Grappig.. Het verschil tussen een 313pk 535d en zo een 125pk Galaxy is echt wel een ENORME wereld van verschil.

                Dat je dat vermogen niet zou kunnen gebruiken is ook niet waar he.. Tussenacceleraties bijvoorbeeld.. Oprit autostrade.

                Feit is wel dat 130km/u bijzonder traag is met zo een 535d en dat je onmiddellijk aan 160+ zit daar waar zo een Galaxy "gedaan heeft" bij 150.

                Ik rijd nu al 2 jaar met een 30d motor en die is eigenlijk ideaal. Meer hoeft echt niet!

                Het M50d heeft enkel een meerwaarde bij 160+ en dat doe je in belgie beter niet al te vaak..

                Ik geniet nog elke dag van die I6 als ik de autostrade opga
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk. Ik rij toch al een jaar of 3 met de I6, en iedere keer die open gezet wordt, geniet ik. Het is nu niet zo dat je die dingen constant open zet als verantwoorde chauffeur. Maar als het even kan, is het ieder keer weer genieten. En zoals germinal zegt, is het dan niet zo dat ik ga verlangen naar meer. Vind het zo al meer dan fantastische acceleraties en hernemingen en geluid.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.
                    als ik morgen moet 4l-en, of zelfs 2l-en, het zij zo
                    no prob

                    heb voor het eerst een performante motor, aloewel 258pk 620nm op 2 ton nix is...hij is stil, dat vind ik leuk ook bij koudstart, super voor mijn buren als ik vroeger dan hen moet gaan werken
                    maar de push in de rug op afritten zal ik nooit missen, maak ik ook geen gebruik van

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      als ik morgen moet 4l-en, of zelfs 2l-en, het zij zo
                      no prob

                      heb voor het eerst een performante motor, aloewel 258pk 620nm op 2 ton nix is...hij is stil, dat vind ik leuk ook bij koudstart, super voor mijn buren als ik vroeger dan hen moet gaan werken
                      maar de push in de rug op afritten zal ik nooit missen, maak ik ook geen gebruik van
                      In jouw geval zou ik meteen downsizen.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • is ook de bedoeling tenzij de zwaardere versie weer goekoper/makkelijker te vinden is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66
                          Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.


                          Wel, hier ben ik het niet mee eens.
                          Na een paar dagen Galaxy vond ik die auto terug best OK, en miste dat vermogen niet direct.

                          Trouwens, die ruil was er omdat mijn baas (die met de 335d - 286pk) reed op skivakantie wou, en te weinig plaats had voor zijn skibottekes.
                          Die zei me direct dat het vermogen zo snel went, en ook als je van 286 naar 125pk gaat.
                          Hij is daar toen mee door D gereden aan snelheden van 160-180, en dat ging vlot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Oorspronkelijk geplaatst door order66
                            Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.


                            Wel, hier ben ik het niet mee eens.
                            Na een paar dagen Galaxy vond ik die auto terug best OK, en miste dat vermogen niet direct.

                            Trouwens, die ruil was er omdat mijn baas (die met de 335d - 286pk) reed op skivakantie wou, en te weinig plaats had voor zijn skibottekes.
                            Die zei me direct dat het vermogen zo snel went, en ook als je van 286 naar 125pk gaat.
                            Hij is daar toen mee door D gereden aan snelheden van 160-180, en dat ging vlot.
                            Dat is dan persoonlijk. Als ik terug in een slak moet kruipen erger ik mij dood aan het gebrek aan herneming, koppel en power. Daar heb ik mij bij al mijn vorige wagens aan geërgerd. Dat is gelukkig eindelijk verleden tijd
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Als ik m'n auto vergelijk met de 320d testwagen dan kan ik enkel besluiten dat een 6 cilinder alles met veel meer gemak doet. Als ik volgas geef, heb ik nooit het gevoel de motor iets aan te doen. Wat ik wel had met de 20d.

                              Zit nu aan 6,8l gemengd verbruik.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Als ik m'n auto vergelijk met de 320d testwagen dan kan ik enkel besluiten dat een 6 cilinder alles met veel meer gemak doet. Als ik volgas geef, heb ik nooit het gevoel de motor iets aan te doen. Wat ik wel had met de 20d.

                                Zit nu aan 6,8l gemengd verbruik.
                                Kan ik ook enkel maar beamen, heb lang meen 20d rondgereden. Mijn nonkel heeft een 330, verschil is echt wel enorm. Komt niet door de peekaaas, komt door loop in longinhoud dat andere gevoel. Langs de andere kant zijn er genoeg bloednselle 4cilinders die nog leuker aanvoelen. Achja, ieder zijn zin
                                Last edited by SteakFriet; 14/08/2015, 13:55.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Als ik m'n auto vergelijk met de 320d testwagen dan kan ik enkel besluiten dat een 6 cilinder alles met veel meer gemak doet. Als ik volgas geef, heb ik nooit het gevoel de motor iets aan te doen. Wat ik wel had met de 20d.

                                  Zit nu aan 6,8l gemengd verbruik.
                                  Tja , als een 20d moet presteren als een 30d, dan moet hij hard werken... Maar een 20d rijder verwacht dit ook niet... Ik toch niet... Mijn gemiddelde ligt op 5,5l zonder zuinig te moeten rijden...e90 met de f30 moet 5 heel gemakkelijk haalbaar zijn... Ik kom maar af en toe tussen de 2000 en de 3000t/m. Alles daaronder voelt soepel en rustig aan, en meer dan snel genoeg...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Tja , als een 20d moet presteren als een 30d, dan moet hij hard werken... Maar een 20d rijder verwacht dit ook niet... Ik toch niet... Mijn gemiddelde ligt op 5,5l zonder zuinig te moeten rijden...e90 met de f30 moet 5 heel gemakkelijk haalbaar zijn... Ik kom maar af en toe tussen de 2000 en de 3000t/m. Alles daaronder voelt soepel en rustig aan, en meer dan snel genoeg...
                                    Dan heb je gewoon lagere verwachtingen van een wagen, moet kunnen.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66
                                      Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.


                                      Wel, hier ben ik het niet mee eens.
                                      Na een paar dagen Galaxy vond ik die auto terug best OK, en miste dat vermogen niet direct.

                                      Trouwens, die ruil was er omdat mijn baas (die met de 335d - 286pk) reed op skivakantie wou, en te weinig plaats had voor zijn skibottekes.
                                      Die zei me direct dat het vermogen zo snel went, en ook als je van 286 naar 125pk gaat.
                                      Hij is daar toen mee door D gereden aan snelheden van 160-180, en dat ging vlot.
                                      Natuurlijk gaat dat vlot, eens je op snelheid bent.. Als je moet afremmen tot 90-100 en vooraleer je dan terug aan 180 zit, dat is wel een heel ander verhaal
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Kan ik ook enkel maar beamen, heb lang meen 20d rondgereden. Mijn nonkel heeft een 330, verschil is echt wel enorm. Komt niet door de peekaaas, komt door loop in longinhoud dat andere gevoel. Langs de andere kant zijn er genoeg bloednselle 4cilinders die nog leuker aanvoelen. Achja, ieder zijn zin
                                        Inderdaad, die laatste generatie hot hatchkes met 300+ pk en 4 cilinders. Dat zijn brute beestjes die in geen tijd naar de 150 knallen.

                                        De C63 is trager dan de A45 ( toch naar de 100) en dan vergelijken we een V8 met 6 liter met een 2 liter 4 cilinder!!
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Dan heb je gewoon lagere verwachtingen van een wagen, moet kunnen.
                                          Dat zijn geen lagere verwachtingen, dat zijn aangepaste verwachtingen voor mij zit het plezier van een wagen in het feit dat hij een eigenheid heeft en dat je die kan aanvoelen. Dat wil dus zeggen je aanpassen aan de wagen.

                                          Als ik van mijn 5 cilinder in mijn moeder haar 3 cilinder stap heb ik evenveel plezier, wel van andere eigenschappen.

                                          Dat is zoals een mx-5 te traag vinden, dan snap je de wagen niet.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X