Oorspronkelijk geplaatst door Utah
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4 cilinders vs 4 cilinder +
Collapse
X
-
Heb een tijdje met een 200 Quattro gereden. Dat spel klonk ongelooflijk goed. 5 cilinder.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHeb een tijdje met een 200 Quattro gereden. Dat spel klonk ongelooflijk goed. 5 cilinder.
Comment
-
Feit is dat meer cilinders en meer vermogen zo rap wennen.
Heb ooit een week met een 335d gereden (mijn auto was toen een Galaxy 1.8d 125pk).
Na een week denk je, tja, die zou nog sneller mogen. Anderzijds frustrerend dat je nooit langer dan een paar sekonden volgas kan geven.
Ik kan makkelijk 6 cilinders betalen, maar vind het verschil te klein om er zo veel meer voor te betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenFeit is dat meer cilinders en meer vermogen zo rap wennen.
Heb ooit een week met een 335d gereden (mijn auto was toen een Galaxy 1.8d 125pk).
Na een week denk je, tja, die zou nog sneller mogen. Anderzijds frustrerend dat je nooit langer dan een paar sekonden volgas kan geven.
Ik kan makkelijk 6 cilinders betalen, maar vind het verschil te klein om er zo veel meer voor te betalen.
Comment
-
Sowieso een 6 cylinder voor mij. 8 maanden met een BMW F11 520d gereden en hoewel deze zich vlot door het verkeer een weg baant, toch niet hetzelfde als een 6 cylinder. Heel content nu met mijn E91 325d. Verbruik is trouwens hetzelfde.
Toegegeven de overstap van mijn E92 335i naar F11 was misschien niet de beste keuze :-d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenFeit is dat meer cilinders en meer vermogen zo rap wennen.
Heb ooit een week met een 335d gereden (mijn auto was toen een Galaxy 1.8d 125pk).
Na een week denk je, tja, die zou nog sneller mogen. Anderzijds frustrerend dat je nooit langer dan een paar sekonden volgas kan geven.
Ik kan makkelijk 6 cilinders betalen, maar vind het verschil te klein om er zo veel meer voor te betalen.
Dat je dat vermogen niet zou kunnen gebruiken is ook niet waar he.. Tussenacceleraties bijvoorbeeld.. Oprit autostrade.
Feit is wel dat 130km/u bijzonder traag is met zo een 535d en dat je onmiddellijk aan 160+ zit daar waar zo een Galaxy "gedaan heeft" bij 150.
Ik rijd nu al 2 jaar met een 30d motor en die is eigenlijk ideaal. Meer hoeft echt niet!
Het M50d heeft enkel een meerwaarde bij 160+ en dat doe je in belgie beter niet al te vaak..
Ik geniet nog elke dag van die I6 als ik de autostrade opgaprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk. Ik rij toch al een jaar of 3 met de I6, en iedere keer die open gezet wordt, geniet ik. Het is nu niet zo dat je die dingen constant open zet als verantwoorde chauffeur. Maar als het even kan, is het ieder keer weer genieten. En zoals germinal zegt, is het dan niet zo dat ik ga verlangen naar meer. Vind het zo al meer dan fantastische acceleraties en hernemingen en geluid.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.
no prob
heb voor het eerst een performante motor, aloewel 258pk 620nm op 2 ton nix is...hij is stil, dat vind ik leuk ook bij koudstart, super voor mijn buren als ik vroeger dan hen moet gaan werken
maar de push in de rug op afritten zal ik nooit missen, maak ik ook geen gebruik van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals ik morgen moet 4l-en, of zelfs 2l-en, het zij zo
no prob
heb voor het eerst een performante motor, aloewel 258pk 620nm op 2 ton nix is...hij is stil, dat vind ik leuk ook bij koudstart, super voor mijn buren als ik vroeger dan hen moet gaan werken
maar de push in de rug op afritten zal ik nooit missen, maak ik ook geen gebruik van“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66
Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.
Wel, hier ben ik het niet mee eens.
Na een paar dagen Galaxy vond ik die auto terug best OK, en miste dat vermogen niet direct.
Trouwens, die ruil was er omdat mijn baas (die met de 335d - 286pk) reed op skivakantie wou, en te weinig plaats had voor zijn skibottekes.
Die zei me direct dat het vermogen zo snel went, en ook als je van 286 naar 125pk gaat.
Hij is daar toen mee door D gereden aan snelheden van 160-180, en dat ging vlot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door order66
Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.
Wel, hier ben ik het niet mee eens.
Na een paar dagen Galaxy vond ik die auto terug best OK, en miste dat vermogen niet direct.
Trouwens, die ruil was er omdat mijn baas (die met de 335d - 286pk) reed op skivakantie wou, en te weinig plaats had voor zijn skibottekes.
Die zei me direct dat het vermogen zo snel went, en ook als je van 286 naar 125pk gaat.
Hij is daar toen mee door D gereden aan snelheden van 160-180, en dat ging vlot.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls ik m'n auto vergelijk met de 320d testwagen dan kan ik enkel besluiten dat een 6 cilinder alles met veel meer gemak doet. Als ik volgas geef, heb ik nooit het gevoel de motor iets aan te doen. Wat ik wel had met de 20d.
Zit nu aan 6,8l gemengd verbruik.Last edited by SteakFriet; 14/08/2015, 13:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls ik m'n auto vergelijk met de 320d testwagen dan kan ik enkel besluiten dat een 6 cilinder alles met veel meer gemak doet. Als ik volgas geef, heb ik nooit het gevoel de motor iets aan te doen. Wat ik wel had met de 20d.
Zit nu aan 6,8l gemengd verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenTja , als een 20d moet presteren als een 30d, dan moet hij hard werken... Maar een 20d rijder verwacht dit ook niet... Ik toch niet... Mijn gemiddelde ligt op 5,5l zonder zuinig te moeten rijden...e90 met de f30 moet 5 heel gemakkelijk haalbaar zijn... Ik kom maar af en toe tussen de 2000 en de 3000t/m. Alles daaronder voelt soepel en rustig aan, en meer dan snel genoeg...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door order66
Dat vermogen went, is wel juist, maar dan als volgt : dat je niet meer terug kan, of moeilijk.
Wel, hier ben ik het niet mee eens.
Na een paar dagen Galaxy vond ik die auto terug best OK, en miste dat vermogen niet direct.
Trouwens, die ruil was er omdat mijn baas (die met de 335d - 286pk) reed op skivakantie wou, en te weinig plaats had voor zijn skibottekes.
Die zei me direct dat het vermogen zo snel went, en ook als je van 286 naar 125pk gaat.
Hij is daar toen mee door D gereden aan snelheden van 160-180, en dat ging vlot.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenKan ik ook enkel maar beamen, heb lang meen 20d rondgereden. Mijn nonkel heeft een 330, verschil is echt wel enorm. Komt niet door de peekaaas, komt door loop in longinhoud dat andere gevoel. Langs de andere kant zijn er genoeg bloednselle 4cilinders die nog leuker aanvoelen. Achja, ieder zijn zin
De C63 is trager dan de A45 ( toch naar de 100) en dan vergelijken we een V8 met 6 liter met een 2 liter 4 cilinder!!previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDan heb je gewoon lagere verwachtingen van een wagen, moet kunnen.
Als ik van mijn 5 cilinder in mijn moeder haar 3 cilinder stap heb ik evenveel plezier, wel van andere eigenschappen.
Dat is zoals een mx-5 te traag vinden, dan snap je de wagen niet.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment