Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Dan heb je gewoon lagere verwachtingen van een wagen, moet kunnen.
    Anders kocht ik me wel een 28i/30d...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Als ik m'n auto vergelijk met de 320d testwagen dan kan ik enkel besluiten dat een 6 cilinder alles met veel meer gemak doet. Als ik volgas geef, heb ik nooit het gevoel de motor iets aan te doen. Wat ik wel had met de 20d.

      Zit nu aan 6,8l gemengd verbruik.

      Shit kerel, wordt jij het dan werkelijk nooit beu om de loftrompet over je eigen en je auto te blazen?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Shit kerel, wordt jij het dan werkelijk nooit beu om de loftrompet over je eigen en je auto te blazen?
        Had jij het niet recent over je 335d? Hoe durf je zo hard pochen! Echt ongehoord.

        Comment


        • je vergelijkt toch altijd met je eigen kar...of dat nu een geit is of een rolls...mag de eigenaar van de rolls minder erover zagen alleen omdat-ie rolls't

          tis allemaal maar een kist op 4 wielen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Shit kerel, wordt jij het dan werkelijk nooit beu om de loftrompet over je eigen en je auto te blazen?
            Denk dat hij geen interesse heeft op uw trompet te blazen

            Je vergelijkt idd toch altijd met je eigen wagenpark? Maar goed dat hij er tevreden mee is imo!
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Er zit niets anders op dan de loftrompet opsteken over de Octavia hier thuis.

              Weliswaar een 2.0tdi (geen armtierig 1.6'je) en een DSG met flippers aan het stuur.

              Lap, daar ga ik weer stoefen met de Skoda. Ik weet van geen ophouden.

              Comment


              • Als ge niet snapt dat een 2.0 diesel tegenwoordig rete-snel is, dan vraag ik mij wel af met welke standaarden je in het leven staat, of vanwaar je komt.
                Ga maar eens een paar jaar terug in de tijd...

                Ik zag onlangs een test op de Duitse TV, retrotestje van de eerste generatie M3.
                Toch een respectabele auto?
                Ze hebben 'em geklokt op 10.xx seconden naar de 100km/u (en dat was een gezond exemplaar van BMW classic).
                Een A6'je 2.0 diesel doet dat dus keer-op-keer sneller dan dat, en niet een klein beetje zelfs.
                Waarom zou je daar nu plots uw neus voor moeten ophalen?

                Er is zo'n omslagpunt waarbij de meerwaarde zoek geraakt... en tegenwoordig, in alle eerlijkheid, vind ik dat de meeste nieuwe wagens behoorlijk krachtig zijn voor de wettelijke limieten die we hebben. Neemt niet weg dat het plezant is om meer te hebben, maar dat is een gans ander verhaal.

                Edit: niet speciaal gericht aan iemand... just saying hé.

                Comment


                • ...als een e30 m3 de 100 haalt in +10sec, dan scheelt er wel iets, ding doet normaal 6.9...

                  verder helemaal gelijk, maar als mensen per se sneller willen zijn, so be it

                  Comment


                  • Dat hangt dan weer af in welke auto je die steekt. In een F10 totaal onvoldoende, want zware kas.
                    en we gaan toch de kwaliteiten van een first gen M3 niet vergelijken met een A6. Die M3 is trouwens sneller. Rechte eind is maar een ding, voor de rest laat die M3 die boot op wielen ver achter zich. Dan spreek ik nog niet over de beleving in zo'n dieselstoof.
                    Waar ik vandaan kom? Van 2.0 motoren
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Had jij het niet recent over je 335d? Hoe durf je zo hard pochen! Echt ongehoord.

                      Loop mijn postings er maar op na, ik haal dat maar zelden aan en ik heb trouwens nog zwaardere bakken gehad dat die 335d. Ik voel gewoon die aandrang niet om elke drie posts te refereren naar mijn auto en hem te omschrijven als het van het.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Loop mijn postings er maar op na, ik haal dat maar zelden aan en ik heb trouwens nog zwaardere bakken gehad dat die 335d. Ik voel gewoon die aandrang niet om elke drie posts te refereren naar mijn auto en hem te omschrijven als het van het.
                        Wees eens blij voor iemand anders dat die gelukkig is met zijn keuze ipv zo zuur te reageren iedere keer. Leven en laten leven.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Meer dan vier cilinders vind ik vooral interessant door de veel mooiere klank, en vaak meer souplesse. De prestaties hoeven daarvoor nog niet eens beter te zijn dan bij een 4 cilinder, gewoon luisteren is vaak al een ervaring.

                          Ik hou van de roffel van een 5 cilinder, de zoete snerp van een 6-in-lijn, de broebel van een V8, de madness van een V10, de fijnbesnaardheid van een V12, maar het is zelfden dat een 4-cilinder tot mijn verbeelding spreekt (op een paar hoogtoerige blokjes na).

                          Elk zijn goesting natuurlijk en met alle respect daarvoor, maar met een 4 cilinder rijden boeit mij niet echt, al helemaal niet als het een diesel is. Ik hou van mijn zescilinders, die stellen mij op alle vlakken content! En de toekomst zal sowieso nog wel eens een V8 of V12 brengen
                          1984 BMW M635CSi F u n
                          1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                          Comment


                          • de xy8 blok (vier cilinder hemi) in de 205 bij 7000rpm
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • eentje voor flappy

                              mijn bovenbuur/huurder woont grotendeels in france en heeft daar een dyane, motorsteunen waren helemaal versleten dus de uitlaat begon te scheuren en de boite zag er ook vanaf

                              vervangwagen was een 205 gti met 550000 km, natuurlijk geen idee of het eerste motor was of niet, maar de 66 jarige buur was helemaal in zijn nopjes met de vervanger

                              kost repareren dyane met 2-cylinder was 130...in fr natuurlijk

                              Comment


                              • bij normaal gebruik halen die gti's dat probleemloos. Waarschijnlijk al wel eens de klepsteelrubbers moeten vervangen, maar voor de rest komt daar weinig aan. Zelfde voor de 1.6 gti in de 106/saxo vts. Zie maar eens op het internet die te koop staan welke hoge km aantallen die hebben. En die gaan nog altijd...
                                maar mijn favoriet blijft de xy reeks omdat die een kenmerkende timbre hebben. Eerst een wat zeurende klaagzang op stationair toerental, maar eens voorbij de 4000 rpm krijgt ge goosebumps.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Binnenkort stap ik over van een 5 cilinder (diesel) naar een 4 cilinder (benzine).

                                  U mad bro?

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • Niet alleen cilinders. Maar ook cilinderinhoud speelt ee belangrijke rol....
                                    5.0 v8 klinkt goed.
                                    Maar 7.4 v8 klinkt beter

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Als ge niet snapt dat een 2.0 diesel tegenwoordig rete-snel is, dan vraag ik mij wel af met welke standaarden je in het leven staat, of vanwaar je komt.
                                      Ga maar eens een paar jaar terug in de tijd...

                                      Ik zag onlangs een test op de Duitse TV, retrotestje van de eerste generatie M3.
                                      Toch een respectabele auto?
                                      Ze hebben 'em geklokt op 10.xx seconden naar de 100km/u (en dat was een gezond exemplaar van BMW classic).
                                      Een A6'je 2.0 diesel doet dat dus keer-op-keer sneller dan dat, en niet een klein beetje zelfs.
                                      Waarom zou je daar nu plots uw neus voor moeten ophalen?

                                      Er is zo'n omslagpunt waarbij de meerwaarde zoek geraakt... en tegenwoordig, in alle eerlijkheid, vind ik dat de meeste nieuwe wagens behoorlijk krachtig zijn voor de wettelijke limieten die we hebben. Neemt niet weg dat het plezant is om meer te hebben, maar dat is een gans ander verhaal.

                                      Edit: niet speciaal gericht aan iemand... just saying hé.
                                      Er zijn er weinig die stellen dat een 2 liter niet snel kan zijn. De Golf R bv.

                                      Men zou dan de Golf R moeten rijden en vlak erna de M135i. Vergelijkbare acceleratie, maar met 2 cilinders van elk 500cc verschil.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Als ge niet snapt dat een 2.0 diesel tegenwoordig rete-snel is, dan vraag ik mij wel af met welke standaarden je in het leven staat, of vanwaar je komt.
                                        Ga maar eens een paar jaar terug in de tijd...

                                        Ik zag onlangs een test op de Duitse TV, retrotestje van de eerste generatie M3.
                                        Toch een respectabele auto?
                                        Ze hebben 'em geklokt op 10.xx seconden naar de 100km/u (en dat was een gezond exemplaar van BMW classic).
                                        Een A6'je 2.0 diesel doet dat dus keer-op-keer sneller dan dat, en niet een klein beetje zelfs.
                                        Waarom zou je daar nu plots uw neus voor moeten ophalen?

                                        Er is zo'n omslagpunt waarbij de meerwaarde zoek geraakt... en tegenwoordig, in alle eerlijkheid, vind ik dat de meeste nieuwe wagens behoorlijk krachtig zijn voor de wettelijke limieten die we hebben. Neemt niet weg dat het plezant is om meer te hebben, maar dat is een gans ander verhaal.

                                        Edit: niet speciaal gericht aan iemand... just saying hé.
                                        "Probleem" van de huidige wagens is dat ze niet "snel"aanvoelen. Hedendaagse wagens zijn veel beter geisoleerd, rijcomfort verhoogd, weglegging verbeterd, automaten die zonder schokjes schakelen, .... Allemaal factoren die ervoor zorgen dat een wagen "traag" aanvoelt. Zowel voor 4 als +4 cilinders. Vroeger had je meer gevoel van snelheid waardoor een +11sec wagen sneller aanvoelt dan een huidendaagse -10sec wagen. Spijtig voor de autoliefhebber pur sang (niet voor niets grijpen deze liefhebbers terug naar de oudere modellen als fun car) maar het grotendeel van de wagenbezitters verlangt een comfortabele wagen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Er zijn er weinig die stellen dat een 2 liter niet snel kan zijn. De Golf R bv.

                                          Men zou dan de Golf R moeten rijden en vlak erna de M135i. Vergelijkbare acceleratie, maar met 2 cilinders van elk 500cc verschil.
                                          en mits een beetje aanpassen maak je er een monster van. Mijn broer heeft als fun car een golf 5 gti met aangepaste turbo en software met als resultaat 370 pk (andere zaken zoals remmen, koppeling, intercooler.. zijn uiteraard aangepast)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X