Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
    en mits een beetje aanpassen maak je er een monster van. Mijn broer heeft als fun car een golf 5 gti met aangepaste turbo en software met als resultaat 370 pk (andere zaken zoals remmen, koppeling, intercooler.. zijn uiteraard aangepast)
    Lol, op een ander forum is er een M135i, met aanpassingen heeft die 570pk. Dag dolfje
    Met alle respect voor een golf gti, wat ik zeker een toffe kar vind.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Lol, op een ander forum is er een M135i, met aanpassingen heeft die 570pk. Dag dolfje
      Met alle respect voor een golf gti, wat ik zeker een toffe kar vind.
      Order66, zet er een gtr met 1000pk naast en het is dag beemertje. Was niet de bedoeling om een discussie uit lokken van wie de grootste heeft (wat tegenwoordig beetje de norm is in onze maatschappij). Wou gewoon even aanhalen wat de mogelijkheden zijn van een 4 cilinder. Plus nog eens het feit dat je in dergelijke wagen nog pakken meer rijbeleving hebt dan met de nieuwere wagens.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        en mits een beetje aanpassen maak je er een monster van. Mijn broer heeft als fun car een golf 5 gti met aangepaste turbo en software met als resultaat 370 pk (andere zaken zoals remmen, koppeling, intercooler.. zijn uiteraard aangepast)
        Ik had het toch wel over de R met 300pk en de M135i met 326pk. Beiden standaard en een vergelijkbare 0-100. Je kan dus hierbij duidelijk het verschil in loopcultuur en karakter tussen beide motoren testen.

        Niet Hoeveel je er uit kan puren met tuning.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          Order66, zet er een gtr met 1000pk naast en het is dag beemertje. Was niet de bedoeling om een discussie uit lokken van wie de grootste heeft (wat tegenwoordig beetje de norm is in onze maatschappij). Wou gewoon even aanhalen wat de mogelijkheden zijn van een 4 cilinder. Plus nog eens het feit dat je in dergelijke wagen nog pakken meer rijbeleving hebt dan met de nieuwere wagens.
          Mijn bedoeling was net om aan te tonen dat we niet moeten beginnen met OEM voertuigen te vergelijken met getjoende. Zo kan je eindeloos doorgaan. Dat was niet duidelijk dus
          Last edited by order66; 15/08/2015, 10:58.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Mijn bedoeling was net om aan te tonen dat we niet moeten beginnen met OEM voertuigen te vergelijken met getjoende. Zo kan je eindeloos doorgaan. Dat was niet duidelijk dus
            ik was ook niet het vergelijken van een oem en getunede. Bedoeling was om gewoon aan te tonen wat voor potentieel er nog in een 4 cilinder zit adhv voorbeeld van mijn broer zijn wagen. Jij komt dan af met het berichtje van "... Dag dolfje" dit komt voor mij over als "de grootste" willen hebben. Nu soit, eigenlijk is heel die discussue overbodig. Je kan over dit topic nog jaren discussieren. Feit is: iemand die zich een +4 cilinder kan permiteren en autoliefhebber is , zal zowiezo +4 cilinder preferen boven een 4 cilinder.

            Comment


            • Wel moeten wagens van een zelfde generatie vergeleken worden, want na een paar jaren zorgt de gewone evolutie ervoor dat de feeling aan het stuur totaal anders aanvoelt : na een Golf VR6 van 1993 kwam bij mij een A4 V6 in 1997. Deze laatste vond ik een duidelijke verbetering, ondanks het verlies aan pk's en Nm's. Maar de vergelijking van de A4 met mijn huidige Q5 2,0 TDI gaat wel op alle gebieden in het voordeel van de Q5. Beide vorige wagens zijn lang in handen van familieleden gebleven, en ik had nog de gelegenheid ze af en toe te gebruiken; telkens was mijn reaktie "oei, en zeggen dat ik dit vroeger het van het vond ! "

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                ik was ook niet het vergelijken van een oem en getunede. Bedoeling was om gewoon aan te tonen wat voor potentieel er nog in een 4 cilinder zit adhv voorbeeld van mijn broer zijn wagen. Jij komt dan af met het berichtje van "... Dag dolfje" dit komt voor mij over als "de grootste" willen hebben. Nu soit, eigenlijk is heel die discussue overbodig. Je kan over dit topic nog jaren discussieren. Feit is: iemand die zich een +4 cilinder kan permiteren en autoliefhebber is , zal zowiezo +4 cilinder preferen boven een 4 cilinder.
                Ik toonde gewoon ook het potentieel aan van 6 cylinder ivm een 4 cylinder, als we toch gaan tunen. Maar idd overbodige discussie. De grootste is echt niet aan mij besteed, er is altijd baas boven baas, dat is vanzelfsprekend.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Hét voordeel van een 6-pitter is zijn zachte vermogensproduktie en zijn geciviliseerd geluid. Enfin, dat is mijn ervaring, naar het schijnt moet nu ook een dergelijke motor lawaai maken, zo te zien ( en horen...) aan de knallende uitlaten die er op gemonteerd worden (als het geen luidsprekers zijn ...;-)). )

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Ik had het toch wel over de R met 300pk en de M135i met 326pk. Beiden standaard en een vergelijkbare 0-100. Je kan dus hierbij duidelijk het verschil in loopcultuur en karakter tussen beide motoren testen.

                    Niet Hoeveel je er uit kan puren met tuning.
                    Polly trans am..... now shut it and back on topic bitches

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                      "Probleem" van de huidige wagens is dat ze niet "snel"aanvoelen. Hedendaagse wagens zijn veel beter geisoleerd, rijcomfort verhoogd, weglegging verbeterd, automaten die zonder schokjes schakelen, .... Allemaal factoren die ervoor zorgen dat een wagen "traag" aanvoelt. Zowel voor 4 als +4 cilinders. Vroeger had je meer gevoel van snelheid waardoor een +11sec wagen sneller aanvoelt dan een huidendaagse -10sec wagen. Spijtig voor de autoliefhebber pur sang (niet voor niets grijpen deze liefhebbers terug naar de oudere modellen als fun car) maar het grotendeel van de wagenbezitters verlangt een comfortabele wagen.
                      Wij deden testrit met 2.0 5 cilinder en rijden nu met 2.0 4 cilinder, de 5 cilinder klonk wat beter als je er naast stond. Dus ik volg heel je verhaal behalve dat autoliefhebber = snelheid. Ik hou bijvoorbeeld van het technologisch vernuft van order66 zijn 535i, maar pk monsters op zich zeggen mij niks om mee te rijden en toch ben ik niet minder autoliefhebber.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        "Probleem" van de huidige wagens is dat ze niet "snel"aanvoelen. Hedendaagse wagens zijn veel beter geisoleerd, rijcomfort verhoogd, weglegging verbeterd, automaten die zonder schokjes schakelen, .... Allemaal factoren die ervoor zorgen dat een wagen "traag" aanvoelt. Zowel voor 4 als +4 cilinders. Vroeger had je meer gevoel van snelheid waardoor een +11sec wagen sneller aanvoelt dan een huidendaagse -10sec wagen.
                        Klopt wel wat je zegt. Hierdoor voelt een zescilinder in een BMW ook veel beter aan dan een viercilinder. Met een viercilinder heb je zeer dikwijls het gevoel dat het te traag gaat en dat de auto veel overschot heeft.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          Polly trans am..... now shut it and back on topic bitches
                          Wel vervelend dat je bij iedere bocht moet uitstappen en die wagen de bocht moet om dragen.

                          Waar dat vandaan komt is dat ook meestal niet nodig cuz

                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Klopt wel wat je zegt. Hierdoor voelt een zescilinder in een BMW ook veel beter aan dan een viercilinder. Met een viercilinder heb je zeer dikwijls het gevoel dat het te traag gaat en dat de auto veel overschot heeft.
                            Heeft geen bal met cc's te maken, wel met Pk's.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Heeft geen bal met cc's te maken, wel met Pk's.
                              Waarom halen ze dan niet meer pk uit die blokjes?
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Waarom halen ze dan niet meer pk uit die blokjes?
                                VAG lepelt een 2 liter diesel in de passat met 240pk en 500Nm. Dat is quasi het equivalent van hun huidige V6 diesel.

                                Ik zou er wel eens mee willen rijden om het verschil te voelen in karakter.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Heeft geen bal met cc's te maken, wel met Pk's.

                                  Heeft met de auto te maken én met cc's. Rij maar eens met een recente 525d 2L met 218pk en met de oude 3L met 204pk en je zal heel misschien weten wat ik bedoel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Heeft met de auto te maken én met cc's. Rij maar eens met een recente 525d 2L met 218pk en met de oude 3L met 204pk en je zal heel misschien weten wat ik bedoel.
                                    True
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      VAG lepelt een 2 liter diesel in de passat met 240pk en 500Nm. Dat is quasi het equivalent van hun huidige V6 diesel.

                                      Ik zou er wel eens mee willen rijden om het verschil te voelen in karakter.
                                      Zou dat niet ten koste zijn van de betrouwbaarheid en duurzaamheid? Lijkt me wel...
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Wat vinden jullie hier van:
                                        Last edited by ; 15/08/2015, 14:32.

                                        Comment


                                        • zei men 20 jaar geleden ook al toen de 1.9's boven de 100 pk begonnen te komen, zei men een paar jaar geleden ook al bij de eerste 2 liters die boven de 200 pk kwamen

                                          men gebruikt immer betere metaalsoorten, immer preciezere toleranties bij de verschillende onderdelen, immer meer druk in de injectiepomp,... ik denk dat we nog niet aan de grens gekomen zijn.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X