Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Wel vervelend dat je bij iedere bocht moet uitstappen en die wagen de bocht moet om dragen.

    Waar dat vandaan komt is dat ook meestal niet nodig cuz

    Eerst onderzoeken voor je post....
    Het zorgt ervoor dat je niet als een arrogante idioot overkomt
    Swat, back on topic


    Om on topic te blijven.
    Ja, een moderne 4 cilinder haalt evenveel. Al dan niet meer pk als oude v6/8/10/12/16
    En op zich efficienter sinds je minder inspuitingen hebt etc.

    Toch is het rijden anders.
    Met mijn ford focus heb ik het gevoel dat ik constant in een bepaald toerental moet zitten om vooruit te gaan.
    Niet te vergeten, schakelen als een adhder.
    50 - 4de
    70- 5de
    80 - 6de.
    Optrekken naar 90 is terug 4de.

    Terwijl dit met mijn 24 jaar oude v6 gewoon 4de is. (Mss ook omdat ik geen 5de of 6de heb)



    Versta me nu niet verkeerd op fun ritjes is er niets zo leuk als in 3de doortrekken tot 120 en bij het afremmen onder de 90 terug in 2de te leggen. En luisteren naar die plofjes in de uitlaat.
    Maar op woon werk verkeer op de belgische wegen maakt die focus mij een echte adhder

    Ook is het zo dat meer pks uit kleinere motoren niet altijd even lanf meegaan. Denk aan de scirroco 1.2 (160pk??). 20000km en motor om zeep.
    Langs de andere kant zijn autos ook niet meer gemaakt om lang mee te gaan.
    Je gaat uitzonderingen hebben. Maar toch.
    Last edited by Timmie; 15/08/2015, 14:01.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      Eerst onderzoeken voor je post....
      Het zorgt ervoor dat je niet als een arrogante idioot overkomt
      Swat, back on topic


      Om on topic te blijven.
      Ja, een moderne 4 cilinder haalt evenveel. Al dan niet meer pk als oude v6/8/10/12/16
      En op zich efficienter sinds je minder inspuitingen hebt etc.

      Toch is het rijden anders.
      Met mijn ford focus heb ik het gevoel dat ik constant in een bepaald toerental moet zitten om vooruit te gaan.
      Niet te vergeten, schakelen als een adhder.
      50 - 4de
      70- 5de
      80 - 6de.
      Optrekken naar 90 is terug 4de.

      Terwijl dit met mijn 24 jaar oude v6 gewoon 4de is. (Mss ook omdat ik geen 5de of 6de heb)



      Versta me nu niet verkeerd op fun ritjes is er niets zo leuk als in 3de doortrekken tot 120 en bij het afremmen onder de 90 terug in 2de te leggen. En luisteren naar die plofjes in de uitlaat.
      Maar op woon werk verkeer op de belgische wegen maakt die focus mij een echte adhder
      Je gaat me toch niet zeggen dat een mustang oid evengoed een bocht omkan zoals een M3 of iets anders Europees?
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Je gaat me toch niet zeggen dat een mustang oid evengoed een bocht omkan zoals een M3 of iets anders Europees?
        Al mee gereden ?
        2013 ford mustang boss doet nogtans wel zijn best....
        Was die niet sneller op het circuit dan de m3 ?


        En als je nu sebiet afkomt met een circuit met 20 haarspeldbochten achtereen. Zet ik er een oude mini cooper tegenover. Die cirkeltjes rijd rond de m3 omdat die niet kan keren.
        Last edited by Timmie; 15/08/2015, 14:05.

        Comment


        • Nee nog niet mee gereden, dermee dakket vraag .


          Die boss was idd op Laguna seca sneller dan de bmw.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            Al mee gereden ?
            2013 ford mustang boss doet nogtans wel zijn best....
            Was die niet sneller op het circuit dan de m3 ?


            En als je nu sebiet afkomt met een circuit met 20 haarspeldbochten achtereen. Zet ik er een oude mini cooper tegenover. Die cirkeltjes rijd rond de m3 omdat die niet kan keren.
            Ik ga alvast niet 2x op rij schelden... Wie is nu de arrogante idioot?
            ik heb al genoeg over US vs EU gelezen om te weten dat in het algemeen sportieve US modellen niet de bocht door kunnen als een EU. Trap ik nu weer op uw lange tenen? Dat wil toch niet zeggen dat een US auto niet tof kan zijn.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Amerikanen mag je niet onderschatten. Wat hier rondrijd stelt niet veel voor. Vaak bij de oudere een krachtige motor. En een ophanging die niet aangeraakt ainds die van de band is gerold. Inclusief banden. Tenzij ze 20 jaar terug witte lettertjes wilden hebben. Sindsdien liggen die banden erop....


              Maar daar waar wij hier met van oude golfjes tot porsches op het circuit gaan. Gaat men ginder van jaren 80 camaros tot nieuwe corvetten op het circuit...

              Er Ijn een hoop amerikanen die toch goed zijn op her circuit maar men hier niet gaat zien.
              Stukken etc moeten geimporteerd worden. Wat best duur kan zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Wel vervelend dat je bij iedere bocht moet uitstappen en die wagen de bocht moet om dragen.

                Waar dat vandaan komt is dat ook meestal niet nodig cuz



                Comment


                • ik volg timmie
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Btw, al dat gezever hier over 4 cil en +.. Wat met 3-cilinder? Die klank is niet te evenaren!

                    Comment


                    • die hier thuis rij ik toch heel graag mee en maakt inderdaad een leuk brommend geluid
                      dankzij de turbo even soepel als een auto met veel grotere cilinderinhoud... en zuiniger
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                        Btw, al dat gezever hier over 4 cil en +.. Wat met 3-cilinder? Die klank is niet te evenaren!



                        naar snelheidsbeleving zit dit wel goed...

                        Last edited by ; 15/08/2015, 14:48.

                        Comment


                        • Niks mis met een 4 cilinder
                          Eind van het jaar verwacht ik mijn BMW X5 gewoon het basismodel de 25d
                          Heb zowel een 25d als 30d (6 cil) proefgereden en voor dagelijks verkeer maakt dat echt geen zak uit of je nu 231 Pk of 258 Pk beschikt.
                          in 7,7 van 0 naar 100 is meer dan vlot genoeg een 30d doet het in 6,8 das geen merkelijk verschil.

                          Wil je merkelijk verschil dan moet je naar een 50i 8 cil , die heeft 450 Pk en gaat naar 100 in 4,9. Alles tussen in van motoren is veel bijbetalen voor weinig meer fun.
                          Vraag is wil je daarvoor 30 K meer neertellen en een pak meer taks neertellen en verbruik is het dubbel ?

                          Net als de sound die me geen zak uitmaakt , want ik luister altijd muziek in mijn auto.

                          Ik alvast wil en kan het niet.

                          Dan zou ik eerder voor BMW I8 gaan met geen cil en geen geluid .

                          Wen alvast aan de toekomst zonder sound en cilinders
                          Last edited by ; 15/08/2015, 15:31.

                          Comment


                          • kwa sound nix boven een 1-cylinder...van 10 liter

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            Comment


                            • Ik durft 100% zeggen dat als je een M3/M4 naast een Camaro Z28 gaat zetten, dat het hééél spannend wordt die de snelste zal zijn. Of eigenlijk niet, de BMW zal gewoonweg verliezen. Je moet kijken naar wélk model je van de Camaro tegen wélk type van BMW zet. Een SS zal verliezen van de M4, is ook niet zo racy ingesteld dan de Z28. Maar langs de andere kant, een SS is maar de helft van de prijs van een M4. De tijd dat amerikanen geen bochten kunnen nemen ligt al zéér lang achter ons.
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Ik ga alvast niet 2x op rij schelden... Wie is nu de arrogante idioot?
                                ik heb al genoeg over US vs EU gelezen om te weten dat in het algemeen sportieve US modellen niet de bocht door kunnen als een EU. Trap ik nu weer op uw lange tenen? Dat wil toch niet zeggen dat een US auto niet tof kan zijn.
                                Ik heb gewoon een hekel aan onwetendheid...de jaren 60 zijn al lang voorbij.
                                zoals je zelf zegt heb je al veel gelezen.... maar niet zelf gezien.
                                Verder zei je onmiddellijk dat de auto die ik poste de bocht niet om ging. Dit terwijl als even opzoekwerk had gedaan het over een 2ton wegende 1407pk tank gaat. Die tijdens zijn warmuplapjes op het amg testcircuit betere tijden neerzette dan amg.
                                Een auto die bij de optima silver state challenge zowat alles won in zijn category....

                                Maar dat lees je dan wss weer niet...

                                Nuja... terug over 4 cilinders en 6 cilinders

                                Comment


                                • als het over sound gaat, dan is er gelukkig fundamenteel wetenschappelijk onderzoek te vinden .. op youtube





                                  btw, zonder knalpot zijn allemaal gelijk : je wil ze zo snel mogelijk zo ver mogelijk van je vandaan hebben

                                  Comment


                                  • * dubbele post *

                                    Comment


                                    • Ik weet een ding, de diversiteit in motoren is aan het verdwijnen. Vroeger had je zoveel verschillende typen. Nu is bijna elke motor een 4 cilinder met turbo en dat is jammer want het speciale is er wel vanaf dan.

                                      Ik ben toch content met mijn 4 + 1 cilinder

                                      Comment


                                      • Ik begrijp order666 wel in verband met de 520 vs 530.
                                        Het is (bijna) een morale verplichting om bij zo'n luxe voertuig een deftige motor te kiezen.
                                        Eerst gaat het om het imago dat bij een grote "premium" sedan hoort. (ik voel de haat al )
                                        Ten tweede speelt het gewicht ook mee, een f10 weegt volgens wiki afgerond 1700 kg.
                                        Morale verplichting is misschien te sterk uitgedrukt maar ik denk dat het vooral van vroeger komt waar het normaal was om een 6 cil 5 serie te kopen.

                                        Het belangrijkste denk ik is het type van wagen.
                                        Hot hatches en kleinere sedans zoals een 3 serie zijn perfect met 4 cilinders.
                                        Grote luxe sedans 6 cilinders.
                                        En limo's 6 cilinders of meer.

                                        Vroeger hadden wij een Jaguar XJ van rond het jaar 2000.
                                        De enigste wagen die wij hadden met een 6cil en ook de enigste wagen waar mijn vader verliefd op was.
                                        Zelfs een man die geen interesse heeft in wagens was lovend over hoe zalig, moeiteloos en rustig zo'n jag rijdt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                          Ik heb gewoon een hekel aan onwetendheid...de jaren 60 zijn al lang voorbij.
                                          zoals je zelf zegt heb je al veel gelezen.... maar niet zelf gezien.
                                          Verder zei je onmiddellijk dat de auto die ik poste de bocht niet om ging. Dit terwijl als even opzoekwerk had gedaan het over een 2ton wegende 1407pk tank gaat. Die tijdens zijn warmuplapjes op het amg testcircuit betere tijden neerzette dan amg.
                                          Een auto die bij de optima silver state challenge zowat alles won in zijn category....

                                          Maar dat lees je dan wss weer niet...

                                          Nuja... terug over 4 cilinders en 6 cilinders
                                          Ik ben blij dat je eindelijk de weg naar argumenten gevonden hebt ipv schelden op internet. Dat doe je toch ook niet live in iemand live zijn gezicht, dus waarom vanachter een computertje. Het is elementaire beleefdheid.
                                          Meteen ervan uitgaan dat jij het beter weet is ook best jammer.
                                          En o ja, ik heb die wagen WEL opgezocht. Ik ga er nog steeds van uit dat US auto's meer gericht zijn op rechtdoor pk's. Daytona oval versus Spa Francourchamps. Gewoon een andere ingesteldheid. Beiden zijn prachtig, daar niet van. Dat is toch wat ik hoor van mensen met een Corvette Cx die ook een M5/Porsche hebben. Veel power, beiden, maar het bochtengedrag is toch anders (lees : de Vette haalt het niet op circuit of in serieus bochtenwerk). Blijft dat een Vette C7 bvb een erg begerige wagen is, maar als ik moet kiezen zou het toch een Porsche of een M4/5 worden, om diverse redenen.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X