Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Modellen dus. Tapatalk laat me niet meer wijzigen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Ik denk dat we toch allemaal overeen kunnen komen dat iedere auto liefhebber de zwaarste motor zal kiezen als het financieel mogelijk is.

      Nu de discussies die nu gaande is vind ik wel interessant . Oude 6cilinder vs nieuwe 4 cilinder . Zal de popcorn maar klaarzetten.
      Ik heb lange tijd met een C250cdi facelift gereden die met box een 230a240pk zou moeten hebben en geloof mij icm met de automaat reed dat echt niet slecht . Denk niet dat een oude e46 330d automaat mij meer plezier had geboden . Ik vind het een beetje gek waarom men oude en nieuwe met elkaar vergelijkt . Ik vind dat als er vergelijkingen gemaakt worden je dit enkel bij de motoren van dezelfde reeks kunt doen.
      Ik zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
      Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...

      https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
      En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
      1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
      Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...

      Is sommige gevallen is: less is more...
      Last edited by ; 17/08/2015, 14:29.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Ik denk dat we toch allemaal overeen kunnen komen dat iedere auto liefhebber de zwaarste motor zal kiezen als het financieel mogelijk is.
        Hoeft niet persé vind ik. Moest ik in een regio wonen waar je frequent ongestoord kunt gassen, dan zou ik hier vrij zeker een 335 hebben staan.



        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Nu de discussies die nu gaande is vind ik wel interessant . Oude 6cilinder vs nieuwe 4 cilinder . Zal de popcorn maar klaarzetten.
        Ik heb lange tijd met een C250cdi facelift gereden die met box een 230a240pk zou moeten hebben en geloof mij icm met de automaat reed dat echt niet slecht . Denk niet dat een oude e46 330d automaat mij meer plezier had geboden . Ik vind het een beetje gek waarom men oude en nieuwe met elkaar vergelijkt . Ik vind dat als er vergelijkingen gemaakt worden je dit enkel bij de motoren van dezelfde reeks kunt doen.
        Je moet wel oude met nieuwe gaan vergelijken. Vergelijk je tussen hedendaagse tweeliters en drieliters, dan wint de drieliter altijd uiteraard.

        Comment


        • type motor is in functie van wat ge ermee wilt doen

          een dik blok vooraan is niet altijd een zege. concreet voorbeeld is een auto die iedereen kent: eleanor ofwel de mustang gt 500. door iedereen aanzien als de vetste mustang ooit.. Nochtans zal een kenner de Gt 350 verkiezen omdat die zijn neus een pak lichter is en zich daardoor ook beter laat rijden. 't is opnieuw geen simpel verhaal van de dikste is beter. balans van de auto is nog veel belangrijker dan hoe dik de motor is.. Ik rijd liever met een goed gevalanceerde auto dan een pk monster dat over heel de baan dweilt.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            type motor is in functie van wat ge ermee wilt doen

            een dik blok vooraan is niet altijd een zege. concreet voorbeeld is een auto die iedereen kent: eleanor ofwel de mustang gt 500. door iedereen aanzien als de vetste mustang ooit.. Nochtans zal een kenner de Gt 350 verkiezen omdat die zijn neus een pak lichter is en zich daardoor ook beter laat rijden. 't is opnieuw geen simpel verhaal van de dikste is beter. balans van de auto is nog veel belangrijker dan hoe dik de motor is.. Ik rijd liever met een goed gevalanceerde auto dan een pk monster dat over heel de baan dweilt.
            Eleanor is een slecht voorbeeld sinds iedereen nu denkt aan die van gone in 60 seconds....
            Shelby cobra is dan een beter voorbeeld waar de 427 ook niet echt de auto was om te racen.

            Comment


            • 4 cilinders vs 4 cilinder +

              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Ik zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
              Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...

              https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
              En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
              1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
              Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...

              Is sommige gevallen is: less is more...
              30d geeft meer een klap waardoor je uw nek wat naar voor dient te duwen met een kickdown en zodoende is die gevoelsmatig veel heviger en sneller dan een 28i die veel meer lineair is

              28i gaat rond de 10l zitten en de 30d rond de 6-7 maa die kan je evengoed rond de 5l. Brengen.

              Overlaatst nog 300 km autostrade aan 120-130 en stond op 5liter daarna nog 400km aan 160-220 en ben aangekomen met 7 liter op boordcomputer .

              Doe dat met een 28i en je zit volgens mij aan 12 of meer??
              Last edited by germinal; 17/08/2015, 16:55.
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • Moest ik mij vandaag een 5 reeks kopen, met mijn eigen geld, dan kocht ik mij zelfs maar een 518d. In mijn geval is het toch maar om tijdens de week op 70 km/h banen rechtdoor te rijden.

                Het hangt er allemaal vanaf waarvoor het moet dienen.

                Voor in het weekend koop ik mij wel iets anders. En geen diesel dan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Nu heb je mij volledig klem gezet
                  Je had het ook als, Nm per kilo kunnen lezen. 😉


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    type motor is in functie van wat ge ermee wilt doen

                    een dik blok vooraan is niet altijd een zege. concreet voorbeeld is een auto die iedereen kent: eleanor ofwel de mustang gt 500. door iedereen aanzien als de vetste mustang ooit.. Nochtans zal een kenner de Gt 350 verkiezen omdat die zijn neus een pak lichter is en zich daardoor ook beter laat rijden. 't is opnieuw geen simpel verhaal van de dikste is beter. balans van de auto is nog veel belangrijker dan hoe dik de motor is.. Ik rijd liever met een goed gevalanceerde auto dan een pk monster dat over heel de baan dweilt.
                    Ik dacht zelfs dat dat een soort vuistregel was: als de motorisaties uiteenlopen pak dan niet de krachtigste versie want die heeft een te zware neus. Dat regeltje zal niet meer opgaan in de tijd van de turbos neem ik aan.
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • Je leest bv ook vaak dat de F-type V6 S leuker is in de bochten dan de V8. Ik ben ook niet iemand die denkt dat meer cilinders altijd beter is. Mijn 530i FL heeft 231pk en 300Nm koppel, een 535i PFL met 3.5 V8 heeft 245 pk en 345Nm. Ik heb beiden gereden en een 530i rijdt veel leuker, ook omdat hij lichter is op de neus. Welke het beste klonk, daar ben ik echter nog altijd niet uit ..
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Oh maar dat kan ik ook bevestigen hoor. Mijn vorige gewone A6 met 262 pk / 631Nm / -235kg & -2cm lager was vele malen leuker en handelbaarder in bochten dan mijn huidige Bit, niet tegenstaande het dezelfde blokken zijn, turbo's daar buiten gelaten.

                        Nu geloof ik nooit, mocht mijn Allroad een 4 pitter zijn, me deze even veel voldoening zou geven als nu. De souplesse waarmee hij nu hernemingen doet tussen pakweg 70/80 & 160/180 ondanks zijn gewicht, ga je nooit bij een viercilinder kunnen hebben voor hetzelfde voertuig.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • gij moet quasi altijd rechtdoor rijden. Mocht gij nu heel de dag door bochten moeten nemen, kon het er wel eens heel anders uitgezien hebben.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            gij moet quasi altijd rechtdoor rijden. Mocht gij nu heel de dag door bochten moeten nemen, kon het er wel eens heel anders uitgezien hebben.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Ik zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
                              Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...

                              https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
                              En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
                              1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
                              Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...

                              Is sommige gevallen is: less is more...
                              Ik heb een testrit gedaan met een 328i en dan een 435i. Op papier scheelt hem dat een dikke 0,6 ofzo seconden, dus verwaarloosbaar.

                              Echter, de 28i was voor mij geen aangename motor. De 35i voelde zoveel beter aan. Mocht ik moeten kiezen tussen beiden, dan nam ik altijd en overal de 35i.

                              Het is geen slechte motor hé, maar ik had er meer van verwacht.

                              BIJ VOORBAAT SORRY VOOR ONDERSTAANDE HÉ DIABOLIC!

                              De 30d is een aangename cruiser die ook agressief en snel uit de hoek kan komen.

                              De 28i gaf me eveneens veel minder sensatie dan een 30d.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Ik zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
                                Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...

                                https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
                                En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
                                1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
                                Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...

                                Is sommige gevallen is: less is more...
                                Kijk hoe kort die versnellingen zijn. 2de gaat tot net boven de 80 op teller. Dat is echt kort voor een benzine en zagen we eerder terug op een kleine stadswagen a la Saxo 1.1i. 3de eindigd nog voor de 130. De 328i zijn 4de versnelling is evenlang als de 3de in mijn Volvo. Tot 150 ongeveer. Logisch dat er door die kortere versnellingen een snellere acceleratie is (en dan heb ik het nog niet over het feit dat de motor beter in zijn powerband blijft na het opschakelen). Ik denk dat de snelheid van deze generatie auto's niet zo zeer uit de motor komt maar wel van de versnellingsbak.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ik heb een testrit gedaan met een 328i en dan een 435i. Op papier scheelt hem dat een dikke 0,6 ofzo seconden, dus verwaarloosbaar.

                                  Echter, de 28i was voor mij geen aangename motor. De 35i voelde zoveel beter aan. Mocht ik moeten kiezen tussen beiden, dan nam ik altijd en overal de 35i.

                                  Het is geen slechte motor hé, maar ik had er meer van verwacht.

                                  BIJ VOORBAAT SORRY VOOR ONDERSTAANDE HÉ DIABOLIC!

                                  De 30d is een aangename cruiser die ook agressief en snel uit de hoek kan komen.

                                  De 28i gaf me eveneens veel minder sensatie dan een 30d.
                                  6 maanden geleden van plan geweest een 328i te kopen. Ben er vol enthousiasme een testrit mee gaan doen, en vond die motor erg teleurstellend. Vooral veel lag. Tegen dat je power had vond ik het lang duren. En niet dat die motor loom moet geweest zijn, de vertegenwoordiger reed ermee, met een coyote in de wagen, en in beide gevallen weet je wat dat wil zeggen. Ik ws echt teleurgesteld, want die wagen had de config die ik echt van plan was te kopen, en ik ben een verstokte benzine rijder.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Label 328i schept verwachtingen (op basis van vroeger) die de nieuwe motor niet kan waarmaken.
                                    Als je ermee gaat trappen is het theoretische verbruiksvoordeel ook heel snel foetsie
                                    Blijft dan enkel nog de gunstiger fiscale behandeling over.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Verbruiksvoordeel van een nieuwe geblazen 28i tov de oude 28i 3.0 NA geloof ik ook niet in. Mijn vader staat met zijn f11 528i (de 3.0) op net iets meer dan 9l/100. Op reis naar de Pyreneeën, vol geladen en 4 personen, in wat toch geen lichte auto is, komt die volgens BC op gans de reis met 9 liter rond toe. Spijtig dat ze verdwenen zijn die motoren. Niks agressief bij versnellen zoals een 30d, maar mooi lineair zonder de minste vibratie tot 7k als je wilt. Alles met een meer dan aangenaam geluid erbij.
                                      Last edited by cooper s; 17/08/2015, 22:52.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Kijk hoe kort die versnellingen zijn. 2de gaat tot net boven de 80 op teller. Dat is echt kort voor een benzine en zagen we eerder terug op een kleine stadswagen a la Saxo 1.1i. 3de eindigd nog voor de 130. De 328i zijn 4de versnelling is evenlang als de 3de in mijn Volvo. Tot 150 ongeveer. Logisch dat er door die kortere versnellingen een snellere acceleratie is (en dan heb ik het nog niet over het feit dat de motor beter in zijn powerband blijft na het opschakelen). Ik denk dat de snelheid van deze generatie auto's niet zo zeer uit de motor komt maar wel van de versnellingsbak.
                                        +1

                                        Komt grotendeels door de 7-8-9 verzetten ipv voorheen 6-5 of zelfs 4
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                          Verbruiksvoordeel van een nieuwe geblazen 28i tov de oude 28i 3.0 NA geloof ik ook niet in. Mijn vader staat met zijn f11 528i (de 3.0) op net iets meer dan 9l/100. Op reis naar de Pyreneeën, vol geladen en 4 personen, in wat toch geen lichte auto is, komt die volgens BC op gans de reis met 9 liter rond toe. Spijtig dat ze verdwenen zijn die motoren. Niks agressief bij versnellen zoals een 30d, maar mooi lineair zonder de minste vibratie tot 7k als je wilt. Alles met een meer dan aangenaam geluid erbij.
                                          Ik had een 1.6 met zeven verzetten voor mijn 2.4 met klassieke vijftrapsautomaat. Qua snelheid zit daar niet veel verschil op maar de beleving is totaal anders. Verbruik zit dat niet heel ver van elkaar in realiteit, tenzij je begint rond de kerktoren te rijden, dan gaat die met het grootste volume meer drinken.

                                          De 1.6 deed lagere toeren aan 120, dus diegene die dat hier aanhalen als voordeel van meer cilinders ...
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X