Modellen dus. Tapatalk laat me niet meer wijzigen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4 cilinders vs 4 cilinder +
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk denk dat we toch allemaal overeen kunnen komen dat iedere auto liefhebber de zwaarste motor zal kiezen als het financieel mogelijk is.
Nu de discussies die nu gaande is vind ik wel interessant . Oude 6cilinder vs nieuwe 4 cilinder . Zal de popcorn maar klaarzetten.
Ik heb lange tijd met een C250cdi facelift gereden die met box een 230a240pk zou moeten hebben en geloof mij icm met de automaat reed dat echt niet slecht . Denk niet dat een oude e46 330d automaat mij meer plezier had geboden . Ik vind het een beetje gek waarom men oude en nieuwe met elkaar vergelijkt . Ik vind dat als er vergelijkingen gemaakt worden je dit enkel bij de motoren van dezelfde reeks kunt doen.
Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...
https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...
Is sommige gevallen is: less is more...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk denk dat we toch allemaal overeen kunnen komen dat iedere auto liefhebber de zwaarste motor zal kiezen als het financieel mogelijk is.
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenNu de discussies die nu gaande is vind ik wel interessant . Oude 6cilinder vs nieuwe 4 cilinder . Zal de popcorn maar klaarzetten.
Ik heb lange tijd met een C250cdi facelift gereden die met box een 230a240pk zou moeten hebben en geloof mij icm met de automaat reed dat echt niet slecht . Denk niet dat een oude e46 330d automaat mij meer plezier had geboden . Ik vind het een beetje gek waarom men oude en nieuwe met elkaar vergelijkt . Ik vind dat als er vergelijkingen gemaakt worden je dit enkel bij de motoren van dezelfde reeks kunt doen.
Comment
-
type motor is in functie van wat ge ermee wilt doen
een dik blok vooraan is niet altijd een zege. concreet voorbeeld is een auto die iedereen kent: eleanor ofwel de mustang gt 500. door iedereen aanzien als de vetste mustang ooit.. Nochtans zal een kenner de Gt 350 verkiezen omdat die zijn neus een pak lichter is en zich daardoor ook beter laat rijden. 't is opnieuw geen simpel verhaal van de dikste is beter. balans van de auto is nog veel belangrijker dan hoe dik de motor is.. Ik rijd liever met een goed gevalanceerde auto dan een pk monster dat over heel de baan dweilt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtentype motor is in functie van wat ge ermee wilt doen
een dik blok vooraan is niet altijd een zege. concreet voorbeeld is een auto die iedereen kent: eleanor ofwel de mustang gt 500. door iedereen aanzien als de vetste mustang ooit.. Nochtans zal een kenner de Gt 350 verkiezen omdat die zijn neus een pak lichter is en zich daardoor ook beter laat rijden. 't is opnieuw geen simpel verhaal van de dikste is beter. balans van de auto is nog veel belangrijker dan hoe dik de motor is.. Ik rijd liever met een goed gevalanceerde auto dan een pk monster dat over heel de baan dweilt.
Shelby cobra is dan een beter voorbeeld waar de 427 ook niet echt de auto was om te racen.
Comment
-
4 cilinders vs 4 cilinder +
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...
https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...
Is sommige gevallen is: less is more...
28i gaat rond de 10l zitten en de 30d rond de 6-7 maa die kan je evengoed rond de 5l. Brengen.
Overlaatst nog 300 km autostrade aan 120-130 en stond op 5liter daarna nog 400km aan 160-220 en ben aangekomen met 7 liter op boordcomputer .
Doe dat met een 28i en je zit volgens mij aan 12 of meer??Last edited by germinal; 17/08/2015, 16:55.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Moest ik mij vandaag een 5 reeks kopen, met mijn eigen geld, dan kocht ik mij zelfs maar een 518d. In mijn geval is het toch maar om tijdens de week op 70 km/h banen rechtdoor te rijden.
Het hangt er allemaal vanaf waarvoor het moet dienen.
Voor in het weekend koop ik mij wel iets anders. En geen diesel dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenNu heb je mij volledig klem gezet
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtentype motor is in functie van wat ge ermee wilt doen
een dik blok vooraan is niet altijd een zege. concreet voorbeeld is een auto die iedereen kent: eleanor ofwel de mustang gt 500. door iedereen aanzien als de vetste mustang ooit.. Nochtans zal een kenner de Gt 350 verkiezen omdat die zijn neus een pak lichter is en zich daardoor ook beter laat rijden. 't is opnieuw geen simpel verhaal van de dikste is beter. balans van de auto is nog veel belangrijker dan hoe dik de motor is.. Ik rijd liever met een goed gevalanceerde auto dan een pk monster dat over heel de baan dweilt.
Comment
-
Je leest bv ook vaak dat de F-type V6 S leuker is in de bochten dan de V8. Ik ben ook niet iemand die denkt dat meer cilinders altijd beter is. Mijn 530i FL heeft 231pk en 300Nm koppel, een 535i PFL met 3.5 V8 heeft 245 pk en 345Nm. Ik heb beiden gereden en een 530i rijdt veel leuker, ook omdat hij lichter is op de neus. Welke het beste klonk, daar ben ik echter nog altijd niet uit ..Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oh maar dat kan ik ook bevestigen hoor. Mijn vorige gewone A6 met 262 pk / 631Nm / -235kg & -2cm lager was vele malen leuker en handelbaarder in bochten dan mijn huidige Bit, niet tegenstaande het dezelfde blokken zijn, turbo's daar buiten gelaten.
Nu geloof ik nooit, mocht mijn Allroad een 4 pitter zijn, me deze even veel voldoening zou geven als nu. De souplesse waarmee hij nu hernemingen doet tussen pakweg 70/80 & 160/180 ondanks zijn gewicht, ga je nooit bij een viercilinder kunnen hebben voor hetzelfde voertuig.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
gij moet quasi altijd rechtdoor rijden. Mocht gij nu heel de dag door bochten moeten nemen, kon het er wel eens heel anders uitgezien hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtengij moet quasi altijd rechtdoor rijden. Mocht gij nu heel de dag door bochten moeten nemen, kon het er wel eens heel anders uitgezien hebben.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...
https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...
Is sommige gevallen is: less is more...
Echter, de 28i was voor mij geen aangename motor. De 35i voelde zoveel beter aan. Mocht ik moeten kiezen tussen beiden, dan nam ik altijd en overal de 35i.
Het is geen slechte motor hé, maar ik had er meer van verwacht.
BIJ VOORBAAT SORRY VOOR ONDERSTAANDE HÉ DIABOLIC!
De 30d is een aangename cruiser die ook agressief en snel uit de hoek kan komen.
De 28i gaf me eveneens veel minder sensatie dan een 30d.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk zou de 330d met de 328i wel eens willen vergelijken. Zowel kwa rijplezier als financieel met 20.000km per jaar.
Motor ordentlich eingefahren, Fahrerlebnis-Schalter im Sport-Modus, 8-Gang-ZF Sport-Automatik-Getriebe in Position M, Heckantrieb, Super E10, keine Mitfahrer...
https://www.youtube.com/watch?v=fFebIYIcadY
En dan heb ik het NIET over het snelste zijn, maar wel over het aangenaamste rijden. Met een smile.
1 ding valt me onmiddellijk op: schakgebied diesel 1000t/m benzine 2000t/m verschil.
Gevoelsmatig kan je met een benzine 2x zo lang doortrekken...
Is sommige gevallen is: less is more...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk heb een testrit gedaan met een 328i en dan een 435i. Op papier scheelt hem dat een dikke 0,6 ofzo seconden, dus verwaarloosbaar.
Echter, de 28i was voor mij geen aangename motor. De 35i voelde zoveel beter aan. Mocht ik moeten kiezen tussen beiden, dan nam ik altijd en overal de 35i.
Het is geen slechte motor hé, maar ik had er meer van verwacht.
BIJ VOORBAAT SORRY VOOR ONDERSTAANDE HÉ DIABOLIC!
De 30d is een aangename cruiser die ook agressief en snel uit de hoek kan komen.
De 28i gaf me eveneens veel minder sensatie dan een 30d.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Label 328i schept verwachtingen (op basis van vroeger) die de nieuwe motor niet kan waarmaken.
Als je ermee gaat trappen is het theoretische verbruiksvoordeel ook heel snel foetsie
Blijft dan enkel nog de gunstiger fiscale behandeling over.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Verbruiksvoordeel van een nieuwe geblazen 28i tov de oude 28i 3.0 NA geloof ik ook niet in. Mijn vader staat met zijn f11 528i (de 3.0) op net iets meer dan 9l/100. Op reis naar de Pyreneeën, vol geladen en 4 personen, in wat toch geen lichte auto is, komt die volgens BC op gans de reis met 9 liter rond toe. Spijtig dat ze verdwenen zijn die motoren. Niks agressief bij versnellen zoals een 30d, maar mooi lineair zonder de minste vibratie tot 7k als je wilt. Alles met een meer dan aangenaam geluid erbij.Last edited by cooper s; 17/08/2015, 22:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenKijk hoe kort die versnellingen zijn. 2de gaat tot net boven de 80 op teller. Dat is echt kort voor een benzine en zagen we eerder terug op een kleine stadswagen a la Saxo 1.1i. 3de eindigd nog voor de 130. De 328i zijn 4de versnelling is evenlang als de 3de in mijn Volvo. Tot 150 ongeveer. Logisch dat er door die kortere versnellingen een snellere acceleratie is (en dan heb ik het nog niet over het feit dat de motor beter in zijn powerband blijft na het opschakelen). Ik denk dat de snelheid van deze generatie auto's niet zo zeer uit de motor komt maar wel van de versnellingsbak.
Komt grotendeels door de 7-8-9 verzetten ipv voorheen 6-5 of zelfs 4previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenVerbruiksvoordeel van een nieuwe geblazen 28i tov de oude 28i 3.0 NA geloof ik ook niet in. Mijn vader staat met zijn f11 528i (de 3.0) op net iets meer dan 9l/100. Op reis naar de Pyreneeën, vol geladen en 4 personen, in wat toch geen lichte auto is, komt die volgens BC op gans de reis met 9 liter rond toe. Spijtig dat ze verdwenen zijn die motoren. Niks agressief bij versnellen zoals een 30d, maar mooi lineair zonder de minste vibratie tot 7k als je wilt. Alles met een meer dan aangenaam geluid erbij.
De 1.6 deed lagere toeren aan 120, dus diegene die dat hier aanhalen als voordeel van meer cilinders ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment