Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 cilinders vs 4 cilinder +

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Ik had een 1.6 met zeven verzetten voor mijn 2.4 met klassieke vijftrapsautomaat. Qua snelheid zit daar niet veel verschil op maar de beleving is totaal anders. Verbruik zit dat niet heel ver van elkaar in realiteit, tenzij je begint rond de kerktoren te rijden, dan gaat die met het grootste volume meer drinken.

    De 1.6 deed lagere toeren aan 120, dus diegene die dat hier aanhalen als voordeel van meer cilinders ...
    De Octavia 2.0tdi doet dankzij de DSG ook lage toeren (soms te laag naar m'n zin), maar dat klinkt niet echt aangenaam. Hierbij bedoel ik niet de snelweg hé. Maat 50 in z'n 6 is echt brommen. Iets wat een 3 liter niet doet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      De Octavia 2.0tdi doet dankzij de DSG ook lage toeren (soms te laag naar m'n zin), maar dat klinkt niet echt aangenaam. Hierbij bedoel ik niet de snelweg hé. Maat 50 in z'n 6 is echt brommen. Iets wat een 3 liter niet doet.
      Yep, dat is die beleving voor mij die anders is. Veel nerveuzer met zo een klein blok en minder duurzaam omdat aandrijving het zwaarder te verduren krijgt.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Mijn schoonouders hebben met een mercedes clk 6 cilinder benzine gereden en rijden nu met een mazda cx-5 4 cilinder diesel en ze kiezen resoluut voor deze 4 cilinder.
        en ik kan ze alleen maar gelijk geven, veel beter motor die diesel, terwijl die benzine meer pks.
        die 4 cilinder diesel is veel soepeler

        Comment


        • Moderne benzine's zijn dan ook soepeler wegens meestal turbo.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            De Octavia 2.0tdi doet dankzij de DSG ook lage toeren (soms te laag naar m'n zin), maar dat klinkt niet echt aangenaam. Hierbij bedoel ik niet de snelweg hé. Maat 50 in z'n 6 is echt brommen. Iets wat een 3 liter niet doet.
            de vlg 2 liter diesel van vag zal dat niet meer hebben en meer specifiek gebouwd worden om tegen 1000 te draaien

            Comment

            Working...
            X