Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke financieringvorm?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke financieringvorm?

Als autoliefhebber verander ik graag van auto, logisch denk ik.
    Tot nu toe heb ik steeds mijn wagens gefinanciert met een autolening en de BTW zelf betaalt. Onlangs sprak ik met iemand over renting, iets waar ik geen ervaring mee heb en mijn boekhouder is er niet voor, wegens duurder dan autolening.

Die iemand waar ik dus mee over een renting sprak zei me, zoals jij graag veranderd zou dat niet iets meer zijn voor jou? Ikzelf heb er nog nooit bij stilgestaan maar je zou minder moeten betalen per maand omdat je met een restwaarde zit die je niet hoeft af te betalen, maar aan de andere kant financier je toch je BTW of ben is mis?
    Wat zijn jullie ervaringen?

Neen je financiert de BTW niet. Maar renting tarieven zijn steeds excl btw. Dus per maand betaal je dus je 21% btw waar je eventueel een deel van recupeteert.

Ik weet niet wat het voordeel van renting zou zijn van iemand die graag van auto wisselt. Renting neem je doorgaans voor 36 - 60 maand en vervroegde contractbreuk leidt tot boetes hetgeen ook kan oplopen. Ik ken er zo die op die manier vasthangen een bepaald merk omdat de boetes (deels) kwijtgescholden worden als de wagen opnieuw wordt ingeruild door eentje van hetzelfde merk.
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
      Tot nu toe heb ik steeds mijn wagens gefinanciert met een autolening en de BTW zelf betaalt. Onlangs sprak ik met iemand over renting, iets waar ik geen ervaring mee heb en mijn boekhouder is er niet voor, wegens duurder dan autolening.

Die iemand waar ik dus mee over een renting sprak zei me, zoals jij graag veranderd zou dat niet iets meer zijn voor jou? Ikzelf heb er nog nooit bij stilgestaan maar je zou minder moeten betalen per maand omdat je met een restwaarde zit die je niet hoeft af te betalen, maar aan de andere kant financier je toch je BTW of ben is mis?
      Doe ik ook zo, gewoon autolening en BTW zelf te betalen. Eén keer financiële lease gedaan maar je zit dan wel (ooit) met je overname. Je moet dan wel geen BTW voor financieren maar zoals MichM3 schrijft, je betaald elke maand op je factuur uiteraard nog 21% btw.
      Beter je zaken zelf regelen als het maar om een beperkt aantal wagens gaat, dan hiervoor een leasing/renting aan te gaan.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Welke financieringvorm?

Renting is huur, en ben je dus niet eigenaar van de wagen, maar wel de leasingmaatschappij. Er wordt een restwaarde voorzien van min. 15%, aan welk bedrag je de auto kan overkopen. In dit geval moet er dan ook opnieuw BIV betaald worden. Voordeel is dat in dit geval de wagen niet 'on balance' komt en dus iedere maand de huur als kost kan geboekt worden. Je moet dus ook niet 50% BTW voorfinancieren.

Meer wordt gekozen voor een financiële leasing, waarbij jij wel vanaf dag 1 eigenaar bent, de auto komt 'on balance', en je hebt een verhoogde laatste afbetaling. Voordeel is hier dat je niet 50% van de BTW moet voorfinancieren, en dat het maandelijks bedrag ook wat lager is door de verhoogde laatste aflossing.

Wij kiezen steeds voor een klassieke financiering over max. 5 jaar.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Volgensw mij bestaat er een vorm van renting waarbij je wel de wagen op eigen firma kan inschrijven en dus geen biv en geen keuring voor verkoop dient te voldoen bij einde renting contract.
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten

Dringend andere boekhouder zoeken. Zijn fiscale kennis is duidelijk ontoerijkend. Renting is interessant omdat het voertuig niet op je balans staat. Zodoende minder vennootschapsbelasting. Om maar even één voordeel op te noemen.
            Last edited by Alfa-Beemer; 06/08/2015, 17:20.
            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Er bestaan daar geen algemene regels voor, alles hangt af van geval tot geval.
              Leasen met een verhoogde eerste aanbetaling kan bijvoorbeeld interessant zijn in een jaar dat je veel kosten moet maken.
              Wagen on-balance is ook niet per definitie verkeerd, ik zou niet weten waarom.

Daarom dat er ook zoveel verschillende mogelijkheden zijn. Laat us gewoon eens goed informeren aan de hand van uw specifieke situatie
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik ben nooit geneigd geweest om te leasen of renten want je hangt altijd vast aan een contract, wat als je minder lang of langer met die wagen wil rijden... heb al 2 keer een jonge wagen van de hand gedaan zonder mn broek er aan te scheuren, met leasing zou dat niet gelukt zijn. Met mijn huidige wagen zou ik gerust wel langer dan 5 jaar willen rijden en ook dat zou met leasing nadelig zijn.
                Wel of niet on-balance kan een verschil maken, maar niet in elke situatie. (hangt er bv. vanaf of je nog andere leningen zou willen aangaan of niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Dringend andere boekhouder zoeken. Zijn fiscale kennis is duidelijk ontoerijkend. Renting is interessant omdat het voertuig niet op je balans staat. Zodoende minder vennootschapsbelasting. Om maar even één voordeel op te noemen.
                  Ik ben, heb een eenmanszaak. Voor mij geen venootschapsgedoe Onze 530d hebben we vorig jaar geleend aan 1,99 alsook de nieuwe caddy die in oktober geleved wordt. Als ik dan kijk naar die tarieven van leasing, renting, ... Ik dacht als je bijvoorbeeld een auto van 50000 euro bruto neemt met een restwaarde van 30 procent op 5 jaar, je tenslotte minder per maand hoeft te betalen omdat je met een restwaarde zit terwijl je met een klassieke lening de volledige 50000 moet betalen.

Comment

Ik heb mijn nieuwe Mercedes via Mercedes zelf gefinancierd d.m.v een renting aan 0,99% met 33% aanbetaling en 16% restwaarde. Kost me over mijn looptijd 193 euro aan intresten... Zoek maar eens een lening daarvoor 😊 ook een uiterst flexibel contract met verkorting, verlenging van de looptijd en vroegtijdige afkoop mogelijk zonder kosten.
                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                      Ik heb mijn nieuwe Mercedes via Mercedes zelf gefinancierd d.m.v een renting aan 0,99% met 33% aanbetaling en 16% restwaarde. Kost me over mijn looptijd 193 euro aan intresten... Zoek maar eens een lening daarvoor �� ook een uiterst flexibel contract met verkorting, verlenging van de looptijd en vroegtijdige afkoop mogelijk zonder kosten.
                      Beter kan bijna niet zeker?

Comment

Working...
                      X