Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
    Echt helemaal niet...
    Als ik die indruk wek dan is dat echt helemaaaal niet zo. De badge kan mij weinig schelen. Het is design, het M-pakket, die het hem bij de BMW doet. Ik twijfel zo hard omdat ik de BMW de mooiste auto vind.
    Zal het anders zeggen: had de BMW geen M-pakket (en dan vooral in het wit) dan had dit topic niet bestaan...
    Dan nog, je gaat je keuze toch niet baseren puur op een M-pakket?
    Ok dat oogt mooi, maar als de Skoda op de meeste vlakken het best scoort, is dat toch duidelijk?
    De poll is ook vrij duidelijk met 24 - 6 voor Skoda
    Nu ja, het blijft jouw keuze natuurlijk!

Comment

• Zoals ik al eerder zei: het is afwegen: mooiere auto tegen beter rijdende auto.

Comment

• Ik vind het toch maar grappig

Iedereen raadt hier maar de Skoda aan. Tot als ze hem zelf zouden kopen van hun eigen geld. Dan kopen ze toch de BMW. Ik ook trouwens...

Bij ons op het werk ook altijd: "Ha een C-klasse? Ik had toch een Superb gekocht hoor als ik van u was" lol, tot als het zo ver is

Volgens mij is een skoda de meest aangeraden auto ooit.
        Last edited by orange; 08/08/2015, 18:31.

Comment

• Ik zou niet voor de Skoda kiezen. Oké hij is snel maar toch nog redelijk steriel. Vooral het stuurgevoel is niet sportief ed. Maar een 318d kan je met alle wil van de wereld niet sportief noemen. Sportief ogend met het M-pakket misschien nog wel.
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
            Ik vind het toch maar grappig

Iedereen raadt hier maar de Skoda aan. Tot als ze hem zelf zouden kopen van hun eigen geld. Dan kopen ze toch de BMW. Ik ook trouwens...

Bij ons op het werk ook altijd: "Ha een C-klasse? Ik had toch een Superb gekocht hoor als ik van u was" lol, tot als het zo ver is

Logisch he, diegenen die hem aanraden rijden zelf met een BMW of ander premium merk. Ze willen natuurlijk niet dat een ander met een mooiere bak komt aanzetten.

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            Ik zou niet voor de Skoda kiezen. Oké hij is snel maar toch nog redelijk steriel. Vooral het stuurgevoel is niet sportief ed. Maar een 318d kan je met alle wil van de wereld niet sportief noemen. Sportief ogend met het M-pakket misschien nog wel.
            Je kan geen enkel van die twee sportief noemen. 184pk is redelijk maar sportief? Daar heb je een pak meer pk's voor nodig naar mijn mening. Ik ken ook iemand die met een octavia 4X4 DSG 2.0TDI met 184pk rijdt en die rijdt daarmee alsof hij alle frustratie continu moet afwerken

Comment

• Hier testen ze een paar van jouw mogelijkheden. Met een wel verassende uitslag....

http://www.facebook.com/autobildhttp://www.google.com/+AUTOBILDhttp://www.twitter.com/autobildonlineChic, praktisch, stark und sparsam: Vier geniale Alleskön...
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Heb je een punt... Maar het is maar om het kind een naam te geven hé, 'sportieve break', jullie weten wel wat ik daarmee bedoel...

Omdat ik mezelf een weekend tijd heb gegeven om eens goed na te denken (en de garages toch gesloten zijn) ben ik nog eens wat aan het rondneuzen.
                Ik ben eens aan het kijken bij het Spaanse broertje: Seat Leon ST FR 2.0 TDI DSG.
                Iemand die daar iets over kan zeggen, buiten het feit dat het interieur er enorm saai uitziet? Motor en onderstel exact hetzelfde allicht? Afwerkingskwaliteit stuk minder? Herverkoopwaarde nog minder?

Comment

• Laat die Leon ST maar voor wat die is. Kennis van mij die met die Octavia 4X4 DSG rijdt heeft daar ook voor gekeken en hij vond dat twee keer nisk in vergelijking met die octavia

Comment

• als je naar seat gaat kijken dan moet je een benzine nemen "cupra" anders vindt ik de seat geen meerwaarde dan de octavia RS. Verder kan je ook naar de golf variant GTD kijken. is duurder idd maar staat nog iets hoger in kwaliteit. ik heb met alle 3 de rs, leon st, en variant GTD gaan rijden. En moet zeggen dat de octavia rs de beste is qua rijden. maar de golf GTD variant is dan weer comfortabeler (indien DCC systeem).

Dus men advies blijft staan neem een Skoda Octavia RS TDI. je zal geen spijt hebben hoor ! En met de 3000 euro kan je heel wat lieters diesel gaan tanken hoor !
                    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                    Klikerdeklikhier
                    Car name: Octavius Rsus

Comment

• Het is in ieder geval 'opvallend' dat hier niemand op het forum zit met een Leon ST FR...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                        als je naar seat gaat kijken dan moet je een benzine nemen "cupra" anders vindt ik de seat geen meerwaarde dan de octavia RS. Verder kan je ook naar de golf variant GTD kijken. is duurder idd maar staat nog iets hoger in kwaliteit. ik heb met alle 3 de rs, leon st, en variant GTD gaan rijden. En moet zeggen dat de octavia rs de beste is qua rijden. maar de golf GTD variant is dan weer comfortabeler (indien DCC systeem).

Dus men advies blijft staan neem een Skoda Octavia RS TDI. je zal geen spijt hebben hoor ! En met de 3000 euro kan je heel wat lieters diesel gaan tanken hoor !
                        Interessant!
                        Jij hebt dus met zowel de Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI gaan rijden als met de Seat Leon ST FR 2.0 TDI. Beiden DSG of manueel?
                        En toch heb je verschil gemerkt? Explain? De motor en het onderstel zijn dezelfde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                          Ik vind het toch maar grappig

Helemaal akkoord! Het prijsverschil zit overigens niet alleen in de badge. Vorig jaar stapte een kennis bij mij in de auto (C-klasse van toen 3 jaar oud en meer dan 100.000km) en zijn eerste opmerking "knappe bak, pas gekocht?". Die dacht dat die nieuw was... Daarin zit voor een groot stuk het prijsverschil en daar betalen veel mensen ook graag voor.

Ik vind de Superb ook een zeer knappe auto, maar zou altijd een C-klasse kiezen voor hetzelfde geld. Tenzij je echt de ruimte nodig hebt. En zoals je zegt, als puntje bij paaltje komt, doen de meesten dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Ik zou niet voor de Skoda kiezen. Oké hij is snel maar toch nog redelijk steriel. Vooral het stuurgevoel is niet sportief ed. Maar een 318d kan je met alle wil van de wereld niet sportief noemen. Sportief ogend met het M-pakket misschien nog wel.
                            Zo is het. De Skoda is snel... tot je een bocht tegenkomt... dan wordt die zoek gereden door de 'tragere' BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                              als je naar seat gaat kijken dan moet je een benzine nemen "cupra" anders vindt ik de seat geen meerwaarde dan de octavia RS. Verder kan je ook naar de golf variant GTD kijken. is duurder idd maar staat nog iets hoger in kwaliteit. ik heb met alle 3 de rs, leon st, en variant GTD gaan rijden. En moet zeggen dat de octavia rs de beste is qua rijden. maar de golf GTD variant is dan weer comfortabeler (indien DCC systeem).

De BMW verbruikt wel veel minder, dus dat loop je snel in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                Zo is het. De Skoda is snel... tot je een bocht tegenkomt... dan wordt die zoek gereden door de 'tragere' BMW.
                                Allemaal irrelevant op onze Belgische wegen waar 70/u de standaard is, of trager.

Comment

• ik ben zelf overdonderd door de octavia van ma

eindelijk goeie zetels in een vag, stil behalve rond de zijspiegels en serjeus wat hinderlijke reflecties in de ruiten

Comment

Helemaal akkoord! Het prijsverschil zit overigens niet alleen in de badge. Vorig jaar stapte een kennis bij mij in de auto (C-klasse van toen 3 jaar oud en meer dan 100.000km) en zijn eerste opmerking "knappe bak, pas gekocht?". Die dacht dat die nieuw was... Daarin zit voor een groot stuk het prijsverschil en daar betalen veel mensen ook graag voor.

Ik vind de Superb ook een zeer knappe auto, maar zou altijd een C-klasse kiezen voor hetzelfde geld. Tenzij je echt de ruimte nodig hebt. En zoals je zegt, als puntje bij paaltje komt, doen de meesten dat.
                                    Wat nogmaals illustreert dat de meesten meer in een logo geïnteresseerd zijn en in wat anderen ervan vinden dan wat ze krijgen voor hun geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                      Allemaal irrelevant op onze Belgische wegen waar 70/u de standaard is, of trager.
                                      Mee eens, ik zou dan ook niet twijfelen als ik moest kiezen... maar topic starter heeft het altijd over de 'snelle' Skoda... reden meer om de BMW te kiezen.

Comment

topic starter heeft het altijd over de 'snelle' Skoda... reden meer om de BMW te kiezen.
                                        Meer perceptie dan wat anders... tenzij je op een race circuit zit misschien, en dan nog. Er is meer dan een merk dat erin lukt auto's te bouwen die perfect op de baan liggen en goede motorisatie hebben. Een simpele Ford bv. wordt door redelijk wat mensen onderschat. En zo speciale dingen worden hier niet gevraagd. 180 pk ocharme .
                                        In de meeste Vlaamse bochten hang je trouwens achter een bestelwagen van DHL, een loodgieter of de bakker, als het al geen tractor of vuilniswagen is...
                                        Last edited by K2; 08/08/2015, 20:34.

Comment

• Ik refereer meer naar 'de snellere Skoda' , waarmee ik vooral bedoel: de leuker rijdende, de vlottere. Wat een argument pro is.
                                          het gaat mij niet niet echt om de prestaties an sich, dan kocht ik wel iets anders

Comment

Working...
                                          X