Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja het gevoel kan het moeilijk uitleggen :p

maar de seat zen vering is toch anders. de skoda rijd veel minder zenuwachtig had ik gemerkt, en dan de styling die zo veel beter/mooier is
    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
    Klikerdeklikhier
    Car name: Octavius Rsus

Comment

• Sommige mensen moeten eens leren inzien dat sportiviteit niet enkel in 5 seconden van 0 naar 100 accelereren is. Een sportief onderstel, communicatief stuurgedrag, goede grip, enz... . Het kan ook leuk zijn en z'n nut bewijzen bij een minder Pk bulkende motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
        Zo is het. De Skoda is snel... tot je een bocht tegenkomt... dan wordt die zoek gereden door de 'tragere' BMW.
        Da wil ik nog wel eens zien.
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Da wil ik nog wel eens zien.
          Ik ook.

Comment

• hangt van chauffeur en ev bijrijdster vanaf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
              ja het gevoel kan het moeilijk uitleggen :p

maar de seat zen vering is toch anders. de skoda rijd veel minder zenuwachtig had ik gemerkt, en dan de styling die zo veel beter/mooier is
              Ik vind de FR veel comfortabeler.

Ik ben daar mee gaan testrijder, en mijn Leon van toen (1P style op 18" wielen) was veel straffer afgesteld en qua sturing veel communicatiever.

De huidige Leon is meer A3 qua sturing. Dood rond het nulpunt en te lichte besturing bij sportief rijden.
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                Wat nogmaals illustreert dat de meesten meer in een logo geïnteresseerd zijn en in wat anderen ervan vinden dan wat ze krijgen voor hun geld.
                Misschien wel. Sommigen zullen inderdaad een wagen kopen voor de ogen van een ander. Maar er zijn er ook genoeg die een wagen kopen voor zijn kwaliteiten. Mijn A6 indertijd had over de 300.000 km toen ik hem wegdeed en NIKS rammelde vanbinnen. Hetzelfde met mijn Audi 100 daarvoor en die had er 400.000 gelopen! Bij een Skoda zal waarschijnlijk ook wel niks rammelen na die kilometers. Maar bij een fransman durf ik dat wel in twijfel trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik ook.
                  Ik durf er geld op in te zetten. Die voorwielaandrijver schuift gewoon op zijn voorwielen weg in snelle bochten... ben je niks met extra pk's.

Comment

• Je kan even goed op de beurs inzetten.
                    En zelfs als je wint, dan kom je 2 seconden rapper op de parking van de colruyt toe .

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                      Ik durf er geld op in te zetten. Die voorwielaandrijver schuift gewoon op zijn voorwielen weg in snelle bochten... ben je niks met extra pk's.
                      Je blijft grappig

Een rwd kar kan bij verkeerd gebruik even goed ondersturen.

Trouwens in snelle bochten heeft aandrijving er minder mee te maken aangezien je al een hoge snelheid hebt.

Als je het over korte haarspeldbochtjes zou hebben, dan kan ik u mss nog gelijk geven. Maar snelle bochten maakt dat minder verschil
                      Last edited by kefkie; 08/08/2015, 23:16.
                      BMW X5 45e

Comment

• Veel gezever en veronderstellingen hier.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Er wordt inderdaad wat afgeweken van de oorspronkelijke vraagstelling...
                          Maar de reacties bewijzen dat dit geen loze poll is: je kan inderdaad een vergelijking maken in bepaalde omstandigheden tussen een Skoda en een BMW...
                          Ik denk ook dat iedereen intussen wel begrijpt wat ik bedoel met een 'sportieve break', 'sportief ogende break'.
                          Dat ik dus niet op zoek ben naar een RS4 Avant of een (moesten ze dat ooit eens maken) BMW M3 Touring lijkt me duidelijk.

Het topic heeft voor mij alvast nut

Comment

• De vraag vind ik nog altijd hoe lang en hoeveel km's wil je met je volgende auto leven? Ik zou het dus, en ik heb dit al gezegd, langer met een minder krachtige bmw dan met en Rs kunnen uithouden. En toch zou ik in deze situatie voor de Skoda kiezen.

Comment

• mazda 6?
                              de skoda zou ik al zeker niet kiezen al is het maar vanwege zijn looks
                              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                Misschien wel. Sommigen zullen inderdaad een wagen kopen voor de ogen van een ander. Maar er zijn er ook genoeg die een wagen kopen voor zijn kwaliteiten. Mijn A6 indertijd had over de 300.000 km toen ik hem wegdeed en NIKS rammelde vanbinnen. Hetzelfde met mijn Audi 100 daarvoor en die had er 400.000 gelopen! Bij een Skoda zal waarschijnlijk ook wel niks rammelen na die kilometers. Maar bij een fransman durf ik dat wel in twijfel trekken
                                Ik lees hier op het forum anders dat de nieuwe c klasse langs alle kanten rammelt. Datbzijn dan wagens van 40 000 ejro en (veel) meer.

Mijn franse peugeot heeft op 67000km nog geen rammeltje. De vorige had er 115000 en die daarvoor 160000km. Zonder enig rammeltje. Tijd om eens met een Franse wagen te testrijden en je vooroordelen niet als waarheid te verkopen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                  Wat nogmaals illustreert dat de meesten meer in een logo geïnteresseerd zijn en in wat anderen ervan vinden dan wat ze krijgen voor hun geld.
                                  Is dat niet typisch aan auto's ? Zeer sterk imago gebonden?

Moest de aankoop van een wagen niet imago gebonden zijn dan reed iedereen met een DACIA of SKODA en/of LADA?

Hoewel er natuurlijk heel hete verschillen zijn baar motorisatie/opties/afwerking.

Er is wel degelijk een verschil tussen een Porsche Macan en een KIA SUV.

Maar beiden zullen ze U van A naar B brengen
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                    Ik lees hier op het forum anders dat de nieuwe c klasse langs alle kanten rammelt. Datbzijn dan wagens van 40 000 ejro en (veel) meer.

Mijn franse peugeot heeft op 67000km nog geen rammeltje. De vorige had er 115000 en die daarvoor 160000km. Zonder enig rammeltje. Tijd om eens met een Franse wagen te testrijden en je vooroordelen niet als waarheid te verkopen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                    Mijn 3'er rammelt ook langs alle kanten.. Maar in een Peugeot kan je bv. geen 3.0 L krijgen

Comment

• Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                                      Er wordt inderdaad wat afgeweken van de oorspronkelijke vraagstelling...
                                      Maar de reacties bewijzen dat dit geen loze poll is: je kan inderdaad een vergelijking maken in bepaalde omstandigheden tussen een Skoda en een BMW...
                                      Ik denk ook dat iedereen intussen wel begrijpt wat ik bedoel met een 'sportieve break', 'sportief ogende break'.
                                      Dat ik dus niet op zoek ben naar een RS4 Avant of een (moesten ze dat ooit eens maken) BMW M3 Touring lijkt me duidelijk.

Het topic heeft voor mij alvast nut
                                      Een Skoda kan je zonder meer vergelijken met een (basis) bmw.. Alleen kan je een BMW veel meer personaliseren. En BMW heeft een ander imago dan Skoda door de M3-M5, i8, 6,7 reeksen en de potente motoren... In een Skoda niets anders dan een 4 cil 2.0 In BMW gaan of gingen ze tot een V12.. Dan krijg je natuurlijk een ander imago.

Mensen met een basis 1 reeksje denken dan dat ze met een BMW rijden en dat het alleen daarom beter is dan een Skoda. Natuurlijk is dit enkel psychologisch en profiteert BMW daarvan. Het imago van een dikke 6,7 straalt immers af op die 1 reeks die in niets beter is dan een gemiddelde Skoda

Qua afwerking en materialen zullen ze ( de modellen waar U naar kijkt) elkaar niet veel ontlopen.
                                      Last edited by germinal; 09/08/2015, 06:15.

Comment

• Zet diezelfde Skoda maar tegen andere concurrenten ook. Zoals daar zijn, de 508, A4, Passat, Isignia, C klasse, I 40, Mazda 6, enz.
                                        Pakweg 10 jaar geleden zou geen enkel automagzine dat gedaan hebben, wegens superioriteit van de Duitse " premium merken".
                                        Vandaag is dat premium verhaal al lang achterhaald.
                                        Last edited by Utah; 09/08/2015, 09:13.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          mazda 6?
                                          de skoda zou ik al zeker niet kiezen al is het maar vanwege zijn looks
                                          Das een goed voorstel!
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X