Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Waarde forummers,

Ik sta voor een moeilijke keuze en geraak er écht écht niet uit.
    Graag jullie hulp, advies en keuzes!

Situatie:

Ik zoek een jonge, tweedehands auto door veranderende werkomstandigheden. Het afgelopen jaar reed ik met een kleine bedrijfswagen, daarvoor 6 jaar met een BMW E90 320Da.
    Ik wil een sportieve (snellere) break kopen, beiden ongeveer 20.000 km en wat opties hetzelfde: automaat, sportiever samengesteld, xenon, navi, sportzetels, ...
    Belangrijk: break, want genoeg ruimte nodig!

De keuzes:

1) BMW 318dA Touring, 143pk
    alpinweiss (vind ik topkleurtje)
    M-sportpakket, xenon, navi business, donkere ramen, grootlichtassistent, verwarmde zetels, ...

Pro-contra tegenover Skoda Octavia Combi RS:
    + knapper uiterlijk en interieur
    + merk BMW tegenover Skoda
    + Veel vertrouwen, want al 7 jaar BMW-rijder
    + Rijdt erg vlot
    + Hogere restwaarde

- 3.000 euro duurder dan Skoda
    - Is al twee jaar oud (maar niet aan te zien!)
    - prachtige auto, maar 'minder exclusief' dan Octavia RS
    - 143 pk tegenover 184
    - Klinkt minder
    - Koffer iets kleiner (maar eigenlijk voldoende groot)
    - Onderhoudskosten wat hoger

2) Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 184pk RS
    Jet Black, halfleder, navi, RS-packs: driver modi, sportophanging, sound generator, snelle DSG-bak (maar de ZF is uiteraard ook top)

Pro/contra tegenover de BMW 318dA Touring:
    + Exclusiever
    + Rijdt plezanter, instelling van driver modi (iets beter uitgerust zo)
    + Klinkt leuker
    + 184 pk tegenover 143
    + Koffer groter
    + 3.000 goedkoper dan BMW
    + Onderhoudskosten wat lager dan BMW
    + slechts half jaar oud

- Ondanks RS versies, ziet de BMW met M-pack er gelikter uit
    - merk Skoda tegenover BMW
    - inruilwaarde
    - BMW betrouwbaarder?

DUS:

HELP please!!!! Want ik geraak er écht niet uit
    47
    BMW 318dA Touring 143 pk
    21,28%
    10
    Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 pk
    78,72%
    37

Bmw gaat echt niet betrouwbaarder zijn dan een skoda hoor .

en bij herverkoop zal de bmw ook geen 3k duurder verkocht kunnen worden dan de skoda.

Voor mij de skoda, zeker de RS versie

3 reeks met M-pack zie je zowat overal rijden..
    De badge maakt toch niet veel uit? je koopt die kar voor u en niet voor de buren he

En zoals jezelf zegt, de skoda rijdt een pak leuker.
    BMW X5 45e

Comment

Ow nee, hier gaan we weer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ow nee, hier gaan we weer
        euh, explain?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          De badge maakt toch niet veel uit? je koopt die kar voor u en niet voor de buren he
          Daar heb je een punt, het maakt inderdaad niet veel uit, maar wel enigszins iets. Ook voor mij. BMW klinkt nu eenmaal nog steeds meer (hoe zal ik het zeggen, premium?) dan Skoda. Je betaalt het merk nog steeds iets meer en ik denk dat BMW ook wel de betere autobouwer is.
          Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar ook wel iets.

Comment

Ik zou de BMW kiezen ook al is de Octavia verre van verkeerd. Ik vind de BMW mooier en de achterwielaandrijving rijdt leuker, ook bij een eerder bescheiden vermogen. En een witte 3 met M-pakket, zoveel zie je ze niet rijden hoor.

Comment

Tuurlijk, bmw klinkt leuker.

Als ik zeg dat ik met een bmw rij, trekken de mensen nogal grote ogen. ook al is die auto mss nog 2 maandlonen waard .

Skoda is niet meer het rommelmerk van vroeger, en met die vag kwaliteit zal het wel ok zitten.

Mijn vorige auto was ook een nieuwe vag en die heeft op 2jr tijd 100k km gereden en mijn rijstijl zonder 1 fout overleefd
              BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Ik zou de BMW kiezen ook al is de Octavia verre van verkeerd. Ik vind de BMW mooier en de achterwielaandrijving rijdt leuker, ook bij een eerder bescheiden vermogen. En een witte 3 met M-pakket, zoveel zie je ze niet rijden hoor.
                Ik snap wat je bedoelt maar dat moet ik toch even counteren. Ik ben vandaag met beide wagens een goeie testrit gaan doen.
                Qua rijplezier en rijgedrag steekt de Skoda er echt bovenuit. De alertheid, elasticiteit, trekkracht en vermogen, sneller opschakelen dan de BMW (in Sport wat gelijkaardiger) gekoppeld aan de betere sound en de Brembo-remmen: qua rijgedrag is de Skoda beter.
                Maar: de BMW rijdt plezant als altijd, achterwielaandrijving, maar de Skoda rijdt specialer en levendiger.

Qua rijplezier en gedrag wint de Skoda, qua looks de BMW. En dat is een moeilijke keuze vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                  Ik snap wat je bedoelt maar dat moet ik toch even counteren. Ik ben vandaag met beide wagens een goeie testrit gaan doen.
                  Qua rijplezier en rijgedrag steekt de Skoda er echt bovenuit. De alertheid, elasticiteit, trekkracht en vermogen, sneller opschakelen dan de BMW (in Sport wat gelijkaardiger) gekoppeld aan de betere sound en de Brembo-remmen: qua rijgedrag is de Skoda beter.
                  Maar: de BMW rijdt plezant als altijd, achterwielaandrijving, maar de Skoda rijdt specialer en levendiger.

Qua rijplezier en gedrag wint de Skoda, qua looks de BMW. En dat is een moeilijke keuze vind ik.
                  Tuurlijk gaat de Skoda levendiger en met meer trekkracht rijden, hij heeft 40 Pk extra. Ik heb eens een Audi A4 2.0 TDI en een BMW 318d vlak achter elkaar test gereden op licht nat wegdek. Ik werd gek van die TC bij de Audi die constant vervelend ingreep. Als ik van u was zou ik voor de Skoda kiezen.

Comment

Tuurlijk gaat de Skoda levendiger en met meer trekkracht rijden, hij heeft 40 Pk extra. Ik heb eens een Audi A4 2.0 TDI en een BMW 318d vlak achter elkaar test gereden op licht nat wegdek. Ik werd gek van die TC bij de Audi die constant vervelend ingreep. Als ik van u was zou ik voor de Skoda kiezen.
                    Maar jijzelf zou voor de BMW gaan?
                    Weet je wat het ook is, het heeft ook te maken met perceptie. Als je in de BMW stapt (in het algemeen, maar ook als BMW-rijder) verwacht je gewoon dat die leuk zal rijden.
                    Van de Skoda verwacht je het misschien net wat minder, en ben je daarom meer verbaasd/ onder de indruk.

Comment

Weet je wat het ook is, het heeft ook te maken met perceptie. Als je in de BMW stapt (in het algemeen, maar ook als BMW-rijder) verwacht je gewoon dat die leuk zal rijden.
                      Van de Skoda verwacht je het misschien net wat minder, en ben je daarom meer verbaasd/ onder de indruk.
                      Ik zou inderdaad voor de BMW gaan. Maar ik ben jij niet hé.
                      Ik heb nu een F31 320d met sportpakket en sportautomaat, en dat rijdt super naar mijn mening. Enkel mis ik soms (als de wegen wat goed liggen) wel wat de snedigheid en strakkere ophanging van de E91 met sportophanging die ik hiervoor had. Een F3x is eigenlijk een wat logge bak, zelfs met sportophanging.

Comment

Zoek je nu echte een sportieve wagen? Of een spotief uitziende BMW? Dan zeker die badge vanachter eraf halen :o

Comment

Een witte 3-serie met M-pack, Xenon en automaat... dan moet er toch al een heel straffe Skoda tegenover staan. Ik zou niet lang moeten twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                            Zoek je nu echte een sportieve wagen? Of een spotief uitziende BMW? Dan zeker die badge vanachter eraf halen :o
                            Daarom dat ik zeg dat ie voor de Octavia moet gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              Hoe bedoel je? Welke badge?
                              Ik zoek een sportief uitziende wagen die ook sportief rijdt. En daarvoor komen beide wagens, ondanks het verschil en vermogen en afstelling, voor mij in aanmerking. Ook de BMW, omdat die pakweg veel leuker en snediger rijdt dan pakweg een VW Golf Variant 2.0 TDI 136pk of een Astra Tourer met 130 pk, om maar iets te zeggen en om aan te tonen wat ik bedoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                Een witte 3-serie met M-pack, Xenon en automaat... dan moet er toch al een heel straffe Skoda tegenover staan. Ik zou niet lang moeten twijfelen.
                                En toch weet ik niet wat jij bedoelt
                                Want er staat toch een straffe Skoda tegenover?

Comment

En toch weet ik niet wat jij bedoelt
                                  Want er staat toch een straffe Skoda tegenover?
                                  Laat ik het zo zeggen, als de Octavia achterwielaandrijving had, zou ik twijfelen. Hoe krachtig ook, een voorwielaandrijver rijdt nooit of te nimmer even sportief en aangenaam als een achterwielaandrijver.

Comment

...Ik werd gek van die TC bij de Audi die constant vervelend ingreep...
                                    Precies wat ik bedoel.

Comment

TC, is dat dan de DTC van BMW?
                                      In de Skoda zal je die wel kunnen aanpassen, heb in die menu's eens gegrasduind, daar kan je zowat alles aanpassen/uitschakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                        Laat ik het zo zeggen, als de Octavia achterwielaandrijving had, zou ik twijfelen. Hoe krachtig ook, een voorwielaandrijver rijdt nooit of te nimmer even sportief en aangenaam als een achterwielaandrijver.
                                        Veel duidelijker

En ik kan je absoluut volgen ook. De achterwielaandrijving van BMW blijft top qua plezier om mee te rijden. En per definitie kan een voorwieltrekker niet hetzelfde bieden. Maar toch had ik meer fun bij de testrit van de Skoda dan die bij de BMW.

Comment

Working...
                                        X