Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
    TC, is dat dan de DTC van BMW?
    In de Skoda zal je die wel kunnen aanpassen, heb in die menu's eens gegrasduind, daar kan je zowat alles aanpassen/uitschakelen.
    Schakel het uit, dan is 't gewoon spinnen en dokkeren van de voorwielen.

Ga gewoon voor de Skoda man, ik lees tussen de regels door dat die je voorkeur draagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ga gewoon voor de Skoda man, ik lees tussen de regels door dat die je voorkeur draagt.
      Ik denk ook dat hij reeds weet welke hij wil... hij wil alleen bevestiging en ik weiger die te geven.

Comment

én toch twijfel ik enorm.
        Ik vind de Skoda leuker en specialer, de BMW mooier (zeker in wit + M-pack ).
        Ik heb gewoon meer schrik dat ik spijt ga hebben dat ik de Skoda koop en de BMW links laat liggen dan omgekeerd. Maar daar kan ik dus niet op antwoorden.

Vandaar dat ik eigenlijk hoop dat hier iemand zit die overgestapt is naar de Skoda RS (van BMW, Audi, ...) en daar iets op kan zeggen.

Comment

Vandaar dat ik eigenlijk hoop dat hier iemand zit die overgestapt is naar de Skoda RS (van BMW, Audi, ...) en daar iets op kan zeggen.
          Een Audi is een veredelde Skoda hé.

Comment

Btw, mijn pa heeft een witte F31.

Comment

Een Audi is een veredelde Skoda hé.
              True.
              BMW X5 45e

Comment

Wat ga je meer doen, 1/er naar kijken of 2/er mee rijden?
                indien 1/BMW 2/Skoda
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Rijden uiteraard. Maar dat is wel heel zwart/wit gesteld.
                  Wie wil er nu immers niet in een leuk rijdende auto rijden die er ook goed uitziet?

Comment

Beiden zijn echt

Comment

Knap! Zonder iemand te willen beïnvloeden, maar in die kleuren en uitvoering vind ik een 3-serie wel super.

Comment

Rijden uiteraard. Maar dat is wel heel zwart/wit gesteld.
                        Wie wil er nu immers niet in een leuk rijdende auto rijden die er ook goed uitziet?
                        Hoeveel km doe jij dan per jaar? Volgens mij staat een auto veel meer stil op een dag dan die rijdt...

Comment

35-40.000 km per jaar.
                          Uiteraard staat een auto meer stil dan hij rijdt, nogal wiedes .
                          Maar je snapt mijn punt wel.
                          Wat is 'erger'? Zonder dat dit echt op deze poll slaat: rijden in een 'lelijke' wagen die goed rijdt, of rijden in een saai rijdende auto die er goed uitziet?

Om het wel op deze poll te laten slaan; jullie zullen wel al doorhebben dat het voor mij hoofdzakelijk op dit neerkomt:
                          Kiezen voor:

Rijden, fun, instelling, specialleke, power: Skoda
                          Looks, vertrouwen, ook fun en imago: BMW.

Comment

35-40.000 km per jaar.
                            Uiteraard staat een auto meer stil dan hij rijdt, nogal wiedes .
                            Maar je snapt mijn punt wel.
                            Wat is 'erger'? Zonder dat dit echt op deze poll slaat: rijden in een 'lelijke' wagen die goed rijdt, of rijden in een saai rijdende auto die er goed uitziet?

Om het wel op deze poll te laten slaan; jullie zullen wel al doorhebben dat het voor mij hoofdzakelijk op dit neerkomt:
                            Kiezen voor:

Rijden, fun, instelling, specialleke, power: Skoda
                            Looks, vertrouwen, ook fun en imago: BMW.
                            En je vergeet dat de Skoda bijna nieuw is en de BMW 2 jaar oud. Maar moet je niet snel beslissen? Zijn toch beide tweedehands? Als morgen iemand ja zegt, is die toch weg? Al zou dat je keuze natuurlijk makkelijker maken...

Comment

da's waar
                              Ook al aan gedacht, zou het inderdaad ineens oplossen
                              Ik moet inderdaad niet meer te lang wachten, maar moet ook niet in 1-2-3 beslissen. Enkel de Skoda zou sneller verkocht kunnen zijn, want de BMW staat officieel nog niet te koop.
                              Maar de beslissing valt mogelijks eerstdaags. De auto zelf komt dan pas in december naar hier.

Comment

De Skoda zou ik nemen: je zegt zelf dat hij leuk(er) rijdt, en die 40pk verschil voel je op de leuke momenten, bv inhaalmanoeuvre binnendoor gaat vlot, oprit autostrade ed.

zelf van 318d E91 nr V60 D4 181pk overgestapt vorig jaar, en het verschil in power en koppel is echt groot. Elke dag wel een moment dat het leuk is om die extra pk te voelen. De achterwielaandrijving mis ik 90% vd tijd niet meer.

moest je twijfelen tss een 320d en de octavia, zou ik richting 320d gaan: power én achterwielaandrijving

Comment

BMW met astma vs voortrekker... .
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                    BMW met astma vs voortrekker... .
                                    Ik zou vooral gaan onderhandelen over de prijs... Kopen voor iets te koop staat...

Comment

Moest je nu nog een 320dA hebben met de ZF8 dan zou ik zeggen dat je voor de bmw moet gaan.

Nu plaats je er wel een RS tegen. Zeker in dat "vuilzak" grijs vind ik dat echt wel een strakke verschijning.

Alleen... M'n vrouw heeft een Octavia 2.0tdi met 140pk en DSG automaat. We zijn daar heel tevreden van en het huidige model is nog veel knapper van interieur.

Enige nadeel is dat ik zelfs met die 140 peekaatjes de voorwielen een moeilijke tijd bezorg.

Ik weet niet of de huidige RS dat probleem al heeft opgelost met een deftig differentieel.

Mijn mening, je moet me niet geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Tuurlijk, bmw klinkt leuker.

Als ik zeg dat ik met een bmw rij, trekken de mensen nogal grote ogen. ook al is die auto mss nog 2 maandlonen waard .

Skoda is niet meer het rommelmerk van vroeger, en met die vag kwaliteit zal het wel ok zitten.

Mijn vorige auto was ook een nieuwe vag en die heeft op 2jr tijd 100k km gereden en mijn rijstijl zonder 1 fout overleefd
                                        bmw klinkt leuker als merk... een 318d wil je écht niet voor de sound... na 5km heb je zin om dat ding de vaart in te duwen. Geef mij dan maar de TDI. En zeker de RS
                                        Last edited by Tomski; 07/08/2015, 08:49.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ja, de TDI's die klinken zalig...

Comment

Working...
                                          X