Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
    euh, explain?

    Is gewoonweg een typische AF discussie: keuze tussen een 'rationele' goedkopere wagen ten opzichte van een duurdere premium.

    Ik heb een tijdje geleden meegereden met zo'n octavia break DSG 4X4 met 184pk. Dat ding had in ieder geval een fenomenale wegligging maar voor de rest was ik daar niet echt van onder de indruk. Van het interieur van een Skoda krijg ik de kriebels, het is gewoonweg niet premium te noemen. Het exterieur van zo'n octavia is ook niet veel soeps, dan nog 10 keer liever de BMW.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ja, de TDI's die klinken zalig...
      toch beter dan die BMW versie. Ik heb beide kortelings nog es uitgebreid gereden en ik verkies zonder verpinken een VAG TDI moest ik er elke dag op moeten zitten luisteren. Veel romiger en minder nagelend.

      De laatste generatie bmw 2 liters hebben écht een hatelijke sound. (imho)
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        toch beter dan die BMW versie. Ik heb beide kortelings nog es uitgebreid gereden en ik verkies zonder verpinken een VAG TDI moest ik er elke dag op moeten zitten luisteren. Veel romiger en minder nagelend.

        De laatste generatie bmw 2 liters hebben écht een hatelijke sound. (imho)
        De 2.0tdi in de Octavia hier is anders een PUUR GENOT om te horen reutelen. Echt waar. Ik doe steeds m'n radio uit en de ramen naar beneden. Genieten met een grote G.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Als ik zeg dat ik met een bmw rij, trekken de mensen nogal grote ogen. ook al is die auto mss nog 2 maandlonen waard .

          Met alle respect kerel maar in wat voor milieu leef jij? Als ik zeg dat ik met een BMW rij dan vragen ze eerst met welke en dan of het het laatste model is en welke motor er in ligt en dan nog halen velen bijna hun neus op terwijl het echt niet de simpelste BMW is en eerder een behoorlijk jaarloon in zit.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            De 2.0tdi in de Octavia hier is anders een PUUR GENOT om te horen reutelen. Echt waar. Ik doe steeds m'n radio uit en de ramen naar beneden. Genieten met een grote G.

            lol, nu ni overdrijven hé
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #46
              Hmmm, toch al enkele interessante bedenkingen.

              Dat van het vermogen op de voorwielen zou inderdaad een issue kunnen zijn. Zeker als het inderdaad klopt dat het met 140pk al soms problemen gaf. Met 184 pk zou dat nog meer kunnen zijn, al weet ik niet of de RS-versie hier voor een oplossing heeft gezorgd.
              In ieder geval maakt een testrit zoals die van gisteren je daarop niet veel wijzer: ideale weeromstandigheden. Je zou het eigenlijk eens moeten testen in het nat...

              Ik denk dat de gewone sound tussen de tweeliter van BMW of die van Skoda (VW) niet zo heel veel verschil maakt. Maar hier klinkt de Skoda veel leuker door de sound generator. Het is natuurlijk een vals geluid binnenin...

              Wat ik gisteren ook nog gelezen heb, is dat je wat moet opletten met de navigatiesystemen van Skoda. Er zijn er twee, meer basic en meer uitgebreid. Net zoals bij BMW: de business en de prof.
              Wel in beide gevallen hebben de auto's het basisnavigatiesysteem. Ik zou die eens goed moeten testen want ik heb elke dag, meermaals, een snelle en betrouwbare GPS nodig...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                Hmmm, toch al enkele interessante bedenkingen.

                Dat van het vermogen op de voorwielen zou inderdaad een issue kunnen zijn. Zeker als het inderdaad klopt dat het met 140pk al soms problemen gaf. Met 184 pk zou dat nog meer kunnen zijn, al weet ik niet of de RS-versie hier voor een oplossing heeft gezorgd.
                In ieder geval maakt een testrit zoals die van gisteren je daarop niet veel wijzer: ideale weeromstandigheden. Je zou het eigenlijk eens moeten testen in het nat...

                Ik denk dat de gewone sound tussen de tweeliter van BMW of die van Skoda (VW) niet zo heel veel verschil maakt. Maar hier klinkt de Skoda veel leuker door de sound generator. Het is natuurlijk een vals geluid binnenin...

                Wat ik gisteren ook nog gelezen heb, is dat je wat moet opletten met de navigatiesystemen van Skoda. Er zijn er twee, meer basic en meer uitgebreid. Net zoals bij BMW: de business en de prof.
                Wel in beide gevallen hebben de auto's het basisnavigatiesysteem. Ik zou die eens goed moeten testen want ik heb elke dag, meermaals, een snelle en betrouwbare GPS nodig...
                Ja het is niet dat je met die 140pk op een schaatsbaan staat hé lol.
                Je merkt het vooral bij sportief rijden als je bv een haakse bocht neemt, straat in slaat, rotonde af rijdt. Dus bij stevig gassen wanneer de wielen gedraaid staan.

                Als het nat ligt kan je ook wel rechtdoor lekker de tractiecontrole doen werken. Maar soit, dat is dan bij een RWD niet anders.

                Comment


                • #48
                  Ik zou toch voor zo een RS gaan, ik vind hem er echt wel knap uitzien. De bmw zal volgens mij wel wat beter rijden met zijn rwd, dat is nog altijd zo.. Met een RS heb ik nog nooit gereden maar die motor lijkt me wel plezanter, zeker met DSG. Bij BMW zou ik precies dan minimaal een 320 zoeken, zo veel zal dat niet in prijs schelen.

                  Ik ga voor de Octavia want vind hem er beter uitzien en liever dat dan een zoveelste BMW op de baan (ook al heeft hij het felbegeerde m-pack waar iedereen zich op afrukt ). Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe 3 serie met die platte neus, dat hij echter goed zal rijden is zeker (met een andere motor).

                  Nooit gedacht aan een jag XF (van een jaar of drie) of Lexus IS300? Dat zou mijn keuze zijn en zo gek veel zullen die prijzen niet schelen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Ja het is niet dat je met die 140pk op een schaatsbaan staat hé lol.
                    Je merkt het vooral bij sportief rijden als je bv een haakse bocht neemt, straat in slaat, rotonde af rijdt. Dus bij stevig gassen wanneer de wielen gedraaid staan.

                    Als het nat ligt kan je ook wel rechtdoor lekker de tractiecontrole doen werken. Maar soit, dat is dan bij een RWD niet anders.
                    Moet je het dan al niet erg bont maken? Kan mij toch moeilijk inbeelden dat een 140pk diesel het vermogen niet wegkrijgt op de voorwielen bij sportief rijden?
                    Last edited by SteakFriet; 07/08/2015, 09:20.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                      Hmmm, toch al enkele interessante bedenkingen.

                      Dat van het vermogen op de voorwielen zou inderdaad een issue kunnen zijn. Zeker als het inderdaad klopt dat het met 140pk al soms problemen gaf. Met 184 pk zou dat nog meer kunnen zijn, al weet ik niet of de RS-versie hier voor een oplossing heeft gezorgd.
                      In ieder geval maakt een testrit zoals die van gisteren je daarop niet veel wijzer: ideale weeromstandigheden. Je zou het eigenlijk eens moeten testen in het nat...

                      Ik denk dat de gewone sound tussen de tweeliter van BMW of die van Skoda (VW) niet zo heel veel verschil maakt. Maar hier klinkt de Skoda veel leuker door de sound generator. Het is natuurlijk een vals geluid binnenin...

                      Wat ik gisteren ook nog gelezen heb, is dat je wat moet opletten met de navigatiesystemen van Skoda. Er zijn er twee, meer basic en meer uitgebreid. Net zoals bij BMW: de business en de prof.
                      Wel in beide gevallen hebben de auto's het basisnavigatiesysteem. Ik zou die eens goed moeten testen want ik heb elke dag, meermaals, een snelle en betrouwbare GPS nodig...
                      De RS heeft wel dat XDS sperdifferentieel zitten wat de 140pk versie niet heeft.

                      Er is momenteel een pack op de RS te krijgen waardoor je het grote navisysteem Columbus voor niks erbij kunt krijgen.
                      Last edited by Tomski; 07/08/2015, 09:22.
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                        De RS heeft wel dat XDS sperdifferentieel zitten wat de 140pk versie niet heeft.
                        Zeker? Is dat geen optie?

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Met alle respect kerel maar in wat voor milieu leef jij? Als ik zeg dat ik met een BMW rij dan vragen ze eerst met welke en dan of het het laatste model is en welke motor er in ligt en dan nog halen velen bijna hun neus op terwijl het echt niet de simpelste BMW is en eerder een behoorlijk jaarloon in zit.
                          Ik woon in een wijk waar de mensen over alles hun mening hebben.


                          Ik ben een drugsdealer/vrouwenhandelaar/oplichter enz omdat ik met een "dikke" bmw rij volgens hun, een duur app woon met grote tuin ( amper 200k € en 100m² hofke ), mijn vriendin een nieuwe mini heeft met veel lawaai uit de uitlaat, en omdat ik veel met de P van mijn baas voor de deur sta ook. Ze beseffen alleen niet dat dat niet mijn bak is ook al zegt ge dat . Hoe kan ik in godsnaam een kar van 140k betalen, en dan rondrijden met een boot vn 15jr oud en een appartementje van 200k?




                          Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          Moet je het dan al niet erg bont maken? Kan mij toch moeilijk inbeelden dat een 140pk diesel het vermogen niet wegkrijgt op de voorwielen bij sportief rijden?
                          Mijn Leon had dat XDS sper gedoe en ook +- 140 pk op de voorwielen. Ik rij relatief vlot en die kar heeft nooit problemen gehad met dat vermogen. Een deftige band daarop en ge kunt daar zeer vlot mee rijden
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                            Zeker? Is dat geen optie?

                            Op een RS is dat idd standaard.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • #54
                              Die Rs heeft echt geen problemen met de tractie tenzij bij regen maar welke wagen heeft er dan geen.
                              Dan nog 18 maand jonger en 3000€ goedkoper!!!!!



                              Vanmorgen nog gelezen dat de X1 zoveel beter en leuker rijdt nu hij voorwiel aandrijving heeft.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #55
                                OK, dat is dan al 'opgelost', duidelijk.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                                  Zeker? Is dat geen optie?
                                  Is standaard op een RS, is maar een gewoon electronisch sperdiff hé, voor het mechanische diff moet je naar de RS TSI 230 versie gaan
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Die Rs heeft echt geen problemen met de tractie tenzij bij regen maar welke wagen heeft er dan geen.
                                    Dan nog 18 maand jonger en 3000€ goedkoper!!!!!



                                    Vanmorgen nog gelezen dat de X1 zoveel beter en leuker rijdt nu hij voorwiel aandrijving heeft.
                                    De X1,is dat die pantoffel?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                      Is standaard op een RS, is maar een gewoon electronisch sperdiff hé, voor het mechanische diff moet je naar de RS TSI 230 versie gaan
                                      Elektronisch zal wel al goed genoeg zijn om bij gematigde sportieve rijstijl de slippende voorwielen tegen te houden hé?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                                        Elektronisch zal wel al goed genoeg zijn om bij gematigde sportieve rijstijl de slippende voorwielen tegen te houden hé?
                                        Absoluut !
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          De X1,is dat die pantoffel?
                                          Heeft toch 240 pk en kost een goede 43.000€
                                          Dure pantoffels.....misschien iets voor uw madam of mag enkel jij premium rijden. 😀
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X