Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Heeft toch 240 pk en kost een goede 43.000€
    Dure pantoffels.....misschien iets voor uw madam of mag enkel jij premium rijden. 
    Da's wel eentje met xDrive dan want enkel de basismotoren zijn verkrijgbaar met FWD.

    Comment


    • #62
      XDS+ is gewoon een elektronische (softwarematige) sper, de Golf 6 had dit ook al

      Ik ben van mening, als je in de hogere vermogens- en vooral koppelwaarden komt en je die ook ten volle wil gebruiken, ga dan voor een mechanische sper of beter nog 4Motion
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Ik woon in een wijk waar de mensen over alles hun mening hebben.


        Ik ben een drugsdealer/vrouwenhandelaar/oplichter enz omdat ik met een "dikke" bmw rij volgens hun, een duur app woon met grote tuin ( amper 200k € en 100m² hofke ), mijn vriendin een nieuwe mini heeft met veel lawaai uit de uitlaat, en omdat ik veel met de P van mijn baas voor de deur sta ook. Ze beseffen alleen niet dat dat niet mijn bak is ook al zegt ge dat . Hoe kan ik in godsnaam een kar van 140k betalen, en dan rondrijden met een boot vn 15jr oud en een appartementje van 200k?






        Mijn Leon had dat XDS sper gedoe en ook +- 140 pk op de voorwielen. Ik rij relatief vlot en die kar heeft nooit problemen gehad met dat vermogen. Een deftige band daarop en ge kunt daar zeer vlot mee rijden
        Rare buurt waar jij woont

        Mijn wagen met "amper" 150 pk mag je ook heel gek mee doen eer de voortrein het niet meer aankon, ligt als een blok op de weg en dat zonder sper..

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          XDS+ is gewoon een elektronische (softwarematige) sper, de Golf 6 had dit ook al

          Ik ben van mening, als je in de hogere vermogens- en vooral koppelwaarden komt en je die ook ten volle wil gebruiken, ga dan voor een mechanische sper of beter nog 4Motion
          Misschien, maar ik denk niet dat we hier echt spreken van hogere vermogens, met 184 pk en met chip 220pk.
          En vol gebruiken zal eerder zeldzaam zijn in mijn gebruik.

          Comment


          • #65
            Fun factor wordt voor een groot gedeelte bepaald door de verhouding pk/gewicht, en ja daar wint de skoda.
            Een clio met deftige motor rijdt ook plezanter dan een matig gemotoriseerde bmw.

            Ik ben tevreden van mn 316i omdat het gewoon een aangename kwalitatieve wagen is die meer dan vlot genoeg is voor het dagelijks verkeer en waar je eindeloos mee kan cruisen zonder dat het vermoeiend wordt en omdat hij qua opties behoorlijk compleet is. Maar fun? Dan liever een mazda mx-5 ofzo.

            Comment


            • #66
              Intussen een nieuwe testrit aangevraagd
              Morgenochtend, en wat uitgebreider dan gisteren deze keer. Ga ook mijn aandacht specifiek naar het infotainment systeem en de Amundsen navigatie eens leggen.
              Daarover lees je redelijk wat klachten, maar; in de versie 2015 (zoals in de RS waarin ik interesse heb) is het een compleet andere Amundsen. Klachten zouden nu verholpen zijn. Ben benieuwd!

              Comment


              • #67
                >350nm voor een FWD begint qua grip al tricky te worden, misschien niet zozeer met het huidige droge weer maar wel 2/3 dagen in typisch Belgisch weer
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  >350nm voor een FWD begint qua grip al tricky te worden, misschien niet zozeer met het huidige droge weer maar wel 2/3 dagen in typisch Belgisch weer
                  Ik zou willen een goeie plas regen aanvragen voor morgenochtend, maar dat gaat niet
                  In ieder geval kan het enkel goed denk ik om de wagen meerdere keren te testen

                  Comment


                  • #69
                    Als het is om echt veel autostrade te doen, dan zonder veel twijfelen de bmw met zf, zelfs met 40pk minder.
                    Persoonlijk zou ik mss ook wel de skoda kiezen ter afwisseling van een reeksje bmw's. Ik weet wel niet of de skoda een auto is waarmee ik enkele jaren zou rijden. Moelijke keuze, maar je lijkt al te hebben beslist

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                      Als het is om echt veel autostrade te doen, dan zonder veel twijfelen de bmw met zf, zelfs met 40pk minder.
                      Persoonlijk zou ik mss ook wel de skoda kiezen ter afwisseling van een reeksje bmw's. Ik weet wel niet of de skoda een auto is waarmee ik enkele jaren zou rijden. Moelijke keuze, maar je lijkt al te hebben beslist
                      Helemaal niet...
                      Dat ik met de Skoda nog een testrit wil, is een bewijs dat ik daar veel meer twijfels bij heb, dat ik nog wat meer overtuigd moet worden. Maar ook dat hij me echt interesseert.
                      Bij de BMW zit ik gewoon goed, no doubt.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                        .
                        Bij de BMW zit ik gewoon goed, no doubt.
                        Ik wil hier niet opnieuw een discussie starten want ik heb zeker sympathie voor het merk BMW, maar serieus ik vraag mij altijd af wat die meerprijs verantwoord in zo een 316-320. Ik begrijp niet goed dat mensen dit particulier nieuw kopen. Wat geeft zo een drie nu meer dan veel concurrenten als je de meerprijs in rekening brengt?

                        Bedoel je dan het onderstel en directe besturing? Ikzelf heb ervaring met BMW (1en3). Ik vind mijn Laguna ook zeker geen achteruitgang tov 3 serie, serieus.. Er zijn zoveel goede auto's in dat segment tegenwoordig. Natuurlijk is het een goede auto, maar is hij het waard?

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          >350nm voor een FWD begint qua grip al tricky te worden, misschien niet zozeer met het huidige droge weer maar wel 2/3 dagen in typisch Belgisch weer
                          Hier 420nm koppel op de voorwielen. Tot op heden geen probleem.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            Da's wel eentje met xDrive dan want enkel de basismotoren zijn verkrijgbaar met FWD.
                            Euh??
                            Dat zeg ik toch, FWD.
                            Zelf de xdrive in de X1 zou 99% op de vooras trekken en slechts een heel klein percentage helpen in nood.
                            Dit zou anders zijn bij de andere modellen.
                            Ik zeg maar wat ik lees want ik ken er geen kloten van.
                            Net zoals ze telkens schrijven dat er weinig feedback van het stuur komt en alles een beetje vaag is bij BMW.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #74
                              Een RWD rijdt anders dan een FWD. Persoonlijk vind ik een FWD koppelrijke diesel niet altijd prettig rijden, zeker niet bij kil nat weer, ook al heeft ie een goed onderstel (zoals de Fransen bijvoorbeeld). Ik koop als particulier een BMW omdat ik het een mooie wagen vind, de ZF automaat heel aangenaam is, hij RWD is en het merk mij gewoon al heel lang interesseert. Heeft deze auto de beste prijs/kwaliteit verhouding? Helemaal niet. Maar moet dat altijd?

                              Comment


                              • #75
                                Zou voor de Skoda gaan.
                                En lol, BMW hoge restwaarde... I think not. De duitse 3 zakken zowat het snelste op de markt.

                                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Hier 420nm koppel op de voorwielen. Tot op heden geen probleem.
                                Droog idem, nat onbegonnen werk als ge niet dosseert.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Zou voor de Skoda gaan.
                                  En lol, BMW hoge restwaarde... I think not. De duitse 3 zakken zowat het snelste op de markt.



                                  Droog idem, nat onbegonnen werk als ge niet dosseert.

                                  Maar gij hebt geen ( al dan niet elektronische ) sper zeker?
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Een RWD rijdt anders dan een FWD. Persoonlijk vind ik een FWD koppelrijke diesel niet altijd prettig rijden, zeker niet bij kil nat weer, ook al heeft ie een goed onderstel (zoals de Fransen bijvoorbeeld). Ik koop als particulier een BMW omdat ik het een mooie wagen vind, de ZF automaat heel aangenaam is, hij RWD is en het merk mij gewoon al heel lang interesseert. Heeft deze auto de beste prijs/kwaliteit verhouding? Helemaal niet. Maar moet dat altijd?

                                    Neje, of we reden allemaal in dezelfde saaie grijze bak rond.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Maar gij hebt geen ( al dan niet elektronische ) sper zeker?
                                      Correct. Ik heb de draaicirkel van een boot, onderstel van een boot, comfort van een boot...
                                      Kan mijn wagen beter de "SS Ovlov" noemen

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Correct. Ik heb de draaicirkel van een boot, onderstel van een boot, comfort van een boot...
                                        Kan mijn wagen beter de "SS Ovlov" noemen



                                        Ken dat
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Neje, of we reden allemaal in dezelfde saaie grijze bak rond.
                                          Daarom rij ik in een rode.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X