Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Neje, of we reden allemaal in dezelfde saaie grijze bak rond.
    Nog altijd zeer tevreden met mijn grijze (zilvere) auto, al zo goed als 100 jaar het enige tijdloze kleur voor een auto

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Neje, of we reden allemaal in dezelfde saaie grijze bak rond.
      Een grijze Dacia dan.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #83
        Zilver is inderdaad de interessantste 'saaie kleur' vind ik. Is ook de kleur die de carrosserielijnen het mooiste weergeeft van alle kleuren.

        Comment


        • #84
          Ik heb het mezelf nog wat moeilijker gemaakt
          Vandaag gaan testrijden met een Ford Focus Clipper ST 2.0 TDCI 185 pk.
          Die zit in dezelfde soort categorie, maar ik wist niet dat er al een diesel-ST bestond.
          Dit zijn mijn bevindingen:

          + Koetswerk is het meest expressieve, meest agressieve. Mooie auto
          + Auto geeft meeste 'kick', schakelt erg snel en meeste duw in de rug
          +++ Recaro sportstoelen!!! Die zitten echt prinsheerlijk en zijn lekker dik.
          + Kan goed in de opties zitten
          + Koffervolume ok
          + Sony navu + soundsystem is echt goed! zelfs als je de eerste van twee neemt is klank echt oke!
          + Prijs/auto/leeftijd het meest interessant: nieuwprijs die zo goed als full option is = prijs BMW in deze poll

          --- Plaatsaanbod + instap achterin. Die is veruit het minst (auto is met 4m55 ofzo? ook het kleinst van al, -12 cm op de Skoda)

          +/- De sound (ook dmv Sound Imposer): klinkt niet slecht maar Skoda nog beter
          -- geen automaat
          - geen afneembare trekhaak mogelijk door dubbele uitlaat in het midden achteraan

          Conclusie: erg interessante auto als je enkel aan uzelf als bestuurder + passagier denkt. Als familiewagen pak minder. En de Recaro's zou ik zo willen meenemen in andere auto.
          Morgen nieuwe testrit van Skoda Octavia Combi RS + opmaken offerte nieuwe auto (eens zien hé )

          Comment


          • #85
            Je maakt het idd nog moeilijker, leuke outsider de Clipper. Als je de automaat kan missen,echt wel te overwegen. Vind ik trouwens nog minder badge-gericht dan de "hippe" Skoda.

            Comment


            • #86
              Ik twijfelde destijds tussen een Passat en een A6 (niet echt vergelijkbaar, maar kom ...).

              Ik heb mij toen de A6 genomen omdat ik mijn eigen ken: zou ik een Passat gekocht hebben, dan zou ik elke keer spijt gehad hebben moest ik een A6 zien. Echter, toen ik in mijn A6 zat, heb ik mij geen moment beklaagd dat ik toch geen Passat gekocht had.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                Ford Focus Clipper ST 2.0 TDCI 185 pk.

                --- Plaatsaanbod + instap achterin. Die is veruit het minst (auto is met 4m55 ofzo? ook het kleinst van al, -12 cm op de Skoda)

                Als familiewagen pak minder.
                Hmmm... Dan zijn de verhoudingen qua afmetingen tov van de BMW grondig veranderd tegenover pakweg 10 jaar geleden. Ik reed toen 320d en af en toe Focus break. De binnenruimte in de Focus was zowat gelijk, enkel iets smaller voor de inzittenden, maar wel grotere kofferruimte. De koffermat van de BMW paste met gemak in de Focus.

                In elk geval, als ik zie waartussen je nu kiest, dan ging ik voor de Focus ST. Pakken rijplezier, o.a. omdat het net de ST-versie is, redelijk geprijsd, veel uitrusting voor je geld.
                (Mijn Mondeo ST is na 10 jaar nog altijd een plezier om mee op pad te gaan .)
                Last edited by K2; 08/08/2015, 02:35.

                Comment


                • #88
                  Mooi voorbeeld hoe het autolandschap is gewijzigd. Een Skoda of een Ford vergelijken met een BMW!
                  Pakweg 10 tot 15 jaar geleden is er geen kat die een Skoda nog maar in de buurt van een BMW zou laten komen. Laat staan een Ford.
                  Vandaag pikt Skoda bij heel wat merken klanten weg. Schitterende marketing en slimme stap van het VAG concern om hen binnen te lijven, net toen Skoda aan het doodgaan was.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Mooi voorbeeld hoe het autolandschap is gewijzigd. Een Skoda of een Ford vergelijken met een BMW!
                    Pakweg 10 tot 15 jaar geleden is er geen kat die een Skoda nog maar in de buurt van een BMW zou laten komen. Laat staan een Ford.
                    Vandaag pikt Skoda bij heel wat merken klanten weg. Schitterende marketing en slimme stap van het VAG concern om hen binnen te lijven, net toen Skoda aan het doodgaan was.
                    Zelfde met Kia en Hyundai. Vroeger aftandse Aziaten en nu goede wagens (zowel kwaliteit als modellen) .

                    Niet dat ik er ooit eentje zal van kopen, maar ik schat ze wel hoog in.

                    Comment


                    • #90
                      Prijzen zijn in everedigheid gestegen met de waardering op de Europese markten.
                      Kia Optima executive hybride start vanaf 40.920€. Is al lang niet meer het goedkope spul van jaren geleden. Kwalitatief zijn ze er ook op vooruit gegaan. Zelfde met Skoda.
                      Vroeger " not done" om in een Skoda gezien te worden. Tegenwoordig al vergeleken met Passat, 3 serie. C klasse, enz.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Mooi voorbeeld hoe het autolandschap is gewijzigd. Een Skoda of een Ford vergelijken met een BMW!
                        Pakweg 10 tot 15 jaar geleden is er geen kat die een Skoda nog maar in de buurt van een BMW zou laten komen. Laat staan een Ford.
                        Vandaag pikt Skoda bij heel wat merken klanten weg. Schitterende marketing en slimme stap van het VAG concern om hen binnen te lijven, net toen Skoda aan het doodgaan was.
                        Klopt, Skoda is allang niet meer wat het geweest is. Eigenlijk is dat gewoon een Duitser hé.
                        Ik heb gisterenavond eens de vergelijkende test gedaan en zowel de Skoda als de BMW samengesteld met 'dezelfde motorisatie' en goed in de opties zoals ik dat wil: het verschil was bijna 20.000 euro
                        Dan begin je je toch af te vragen waar dat verschil hem zit...
                        Betere motor? Allicht. Hogere inruilwaarde? Zeker. Meer kwaliteit in de wagen zelf? Misschien.
                        Maar alles niet genoeg om een verschil van 20.000 euro te rechtvaardigen. Je betaalt ongetwijfeld vooral meer omwille van het merk.

                        Comment


                        • #92
                          Anyway... om terug over mijn poll en keuzemogelijkheden te gaan...
                          De Ford Focus ST was inderdaad een héél plezante wagen. De meest agressieve en de meest snedige. Toch zal die allicht uit de boot vallen omwille van het plaatsaanbod.
                          Over een uur ga ik de Skoda RS opnieuw testrijden, en een laten samenstellen naar mijn smaak. Ik ben benieuwd naar de nieuwprijs daarvan

                          Comment


                          • #93
                            Heb ook test gereden met de Skoda. Je zal niet te lang twijfelen over de keuze.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                              Klopt, Skoda is allang niet meer wat het geweest is. Eigenlijk is dat gewoon een Duitser hé.
                              Ik heb gisterenavond eens de vergelijkende test gedaan en zowel de Skoda als de BMW samengesteld met 'dezelfde motorisatie' en goed in de opties zoals ik dat wil: het verschil was bijna 20.000 euro
                              Dan begin je je toch af te vragen waar dat verschil hem zit...
                              Betere motor? Allicht. Hogere inruilwaarde? Zeker. Meer kwaliteit in de wagen zelf? Misschien.
                              Maar alles niet genoeg om een verschil van 20.000 euro te rechtvaardigen. Je betaalt ongetwijfeld vooral meer omwille van het merk.
                              Zou ik graag eens weten waar die 20.000 euro's verschil het maken om te kiezen voor BMW? Fraude am fahren? Zeker. Zal wel anders en sportiever rijden. Maar om daar nu rationeel gezien 20.000€ meerwaarde aan te geven, is iets wat me vreemd lijkt.
                              Of het moet zijn dat je, zoals ik, een wagen koopt omdat je hem mooi vindt, en bereid bent daar meer aan te geven.
                              Maar dat is dan puur emotionele keuze geweest. Rijd niet als de beste, heeft een slechte automatische bak, maar hij is mooi. De rest heb ik er bijgenomen.
                              Alhoewel de volgende cabrio een ander merk zal zijn, dat staat nu al vast. Een meer rationelere keuze dus...
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #95
                                De ford is in mijn ogen echt een maat kleiner, en veel minder mooi. Ik zou mijn keuze beperken tussen de rs en de 3, met, als je graag doorrijdt, een lichte voorkeur voor de rs, ook omdat die nieuwer is. Met die mooi uitgeruste 3 kan je imo ook niks mis doen.

                                Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                Last edited by metalpe; 08/08/2015, 09:42.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Zou ik graag eens weten waar die 20.000 euro's verschil het maken om te kiezen voor BMW? Fraude am fahren? Zeker. Zal wel anders en sportiever rijden. Maar om daar nu rationeel gezien 20.000€ meerwaarde aan te geven, is iets wat me vreemd lijkt.
                                  Of het moet zijn dat je, zoals ik, een wagen koopt omdat je hem mooi vindt, en bereid bent daar meer aan te geven.
                                  Maar dat is dan puur emotionele keuze geweest. Rijd niet als de beste, heeft een slechte automatische bak, maar hij is mooi. De rest heb ik er bijgenomen.
                                  Alhoewel de volgende cabrio een ander merk zal zijn, dat staat nu al vast. Een meer rationelere keuze dus...
                                  RWD is sowieso iets complexer. Waar zit het verschil? Mijn auto voelt "volwassener" en zwaarder/steviger aan dan de Octavia hier. Mag wel want hij kost het dubbele.

                                  Ander prijsverschil? Je betaalt ook mee voor die trendy bmw concessies, etc etc. Als je Beerens (VAG en grootste in antwerpen) vergelijkt met bv de nieuwe BMW concessie in wijnegem dan merk je wel waar je ook mee voor betaalt.

                                  Besides, bmw maakt meer dan enkel de 1 en 3 reeks. Of heeft Skoda ook vergelijkbare M varianten? De i8? De 6 en 7 reeks?

                                  Maar je hebt gelijk. Bmw, audi en Mercedes vragen stukken van mensen.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Wat in in ieder geval opvalt aan beide configuraties: bij Skoda is veel meer standaard en zit veel meer in 1 (veel goedkoper) pack gegoten, bij BMW moet je meer afzonderlijke opties selecteren of een VEEL duurder optiepack selecteren.

                                    Een voorbeeld: op de Skoda zijn Brembo-remmen standaard, op de BMW kosten M Sport remmen 715 euro. Idem bvb voor xenon.
                                    Bij Skoda zitten zaken zoals alle rijhulpsystemen (dode hoek, speed limit info, ...) in 1 goedkoop pakket. Bij BMW kost dat snel 4x meer.
                                    En dan het verschil in prijs van individuele opties: leder, open dak, sound system, ...
                                    Dat zijn dingen die ik allemaal selecteer voor de Skoda. Je moet veel meer apart aanvinken bij BMW wat de prijs de hoogte injaagt. Zo kwam ik voor een dik uitgeruste 320D Touring (vergelijkbaar qua uitrusting met Skoda) aan een prijs van ongeveer 60.000 euro

                                    Oh ja, vooraleer iemand zegt dat het normaal is dat alles apart bij BMW veel meer kost: dat weet ik hoor

                                    Comment


                                    • #98
                                      Om nu 60 000 aan een 3 reeks te geven.. Daar kocht ik toch iets heel anders voor.

                                      Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                                        Klopt, Skoda is allang niet meer wat het geweest is. Eigenlijk is dat gewoon een Duitser hé.
                                        Ik heb gisterenavond eens de vergelijkende test gedaan en zowel de Skoda als de BMW samengesteld met 'dezelfde motorisatie' en goed in de opties zoals ik dat wil: het verschil was bijna 20.000 euro
                                        Dan begin je je toch af te vragen waar dat verschil hem zit...
                                        Betere motor? Allicht. Hogere inruilwaarde? Zeker. Meer kwaliteit in de wagen zelf? Misschien.
                                        Maar alles niet genoeg om een verschil van 20.000 euro te rechtvaardigen. Je betaalt ongetwijfeld vooral meer omwille van het merk.
                                        Exactly my point, op vorige pagina ook geschreven. Het prijsverschil is gwn te groot. Die restwaarde is natuurlijk meer aangezien je ook veel meer betaalde. Ik blijf erbij, als ervan autoscoutbezoeker , procentueel hebben die duitsers niet zo een goede restwaarde zoals sommigen denken. Volgens mij zijn jappen meeste waardenvast trouwens.

                                        Comment


                                        • Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

                                          Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                                          Wat in in ieder geval opvalt aan beide configuraties: bij Skoda is veel meer standaard en zit veel meer in 1 (veel goedkoper) pack gegoten, bij BMW moet je meer afzonderlijke opties selecteren of een VEEL duurder optiepack selecteren.

                                          Een voorbeeld: op de Skoda zijn Brembo-remmen standaard, op de BMW kosten M Sport remmen 715 euro. Idem bvb voor xenon.
                                          Bij Skoda zitten zaken zoals alle rijhulpsystemen (dode hoek, speed limit info, ...) in 1 goedkoop pakket. Bij BMW kost dat snel 4x meer.
                                          En dan het verschil in prijs van individuele opties: leder, open dak, sound system, ...
                                          Dat zijn dingen die ik allemaal selecteer voor de Skoda. Je moet veel meer apart aanvinken bij BMW wat de prijs de hoogte injaagt. Zo kwam ik voor een dik uitgeruste 320D Touring (vergelijkbaar qua uitrusting met Skoda) aan een prijs van ongeveer 60.000 euro

                                          Oh ja, vooraleer iemand zegt dat het normaal is dat alles apart bij BMW veel meer kost: dat weet ik hoor
                                          Je moet wel beseffen dat de RS het topmodel is van de octavia en een 318 of 320d gewoon de middelmaat is bij een BMW. Op de topmodellen heb jr altijd meer standaard opties. Zo van die toestanden als m performance remmen pak je normaal niet op zulk een model he (vinf het zelfs dwaas). Wat wel zo is, de optiepolitiek bij de duitsers is idd beschamend duur, dan tikken de euros wel heel makkelijk door want in feite valt de basisprijs meestal nog iets of wat mee.

                                          Toch heeft het ook voordelen om met zo verl aparte opties te werken. Als ik bv een mazda 6 ga configureren moet ik een versie kiezen waarop je geen bijkomende opties kan nemen. Gevolg is dat ik veel bijbetaal voor spullen die ik eigenlijk niet wil maar in die versie zitten. Dan ben je eigenlijk al verplicht dit te doen of een lagere versie te kiezen waarop je dingen mist.
                                          Last edited by SteakFriet; 08/08/2015, 10:42.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X