Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
    Klopt, Skoda is allang niet meer wat het geweest is. Eigenlijk is dat gewoon een Duitser hé.
    Ik heb gisterenavond eens de vergelijkende test gedaan en zowel de Skoda als de BMW samengesteld met 'dezelfde motorisatie' en goed in de opties zoals ik dat wil: het verschil was bijna 20.000 euro
    Dan begin je je toch af te vragen waar dat verschil hem zit...
    Betere motor? Allicht. Hogere inruilwaarde? Zeker. Meer kwaliteit in de wagen zelf? Misschien.
    Maar alles niet genoeg om een verschil van 20.000 euro te rechtvaardigen. Je betaalt ongetwijfeld vooral meer omwille van het merk.
    Je kan niet zomaar op basis van één testrit met die twee auto's bepalen waar het prijsverschil juist zit. De rijbeleving, het algemene tevredenheidsgevoel, het imago, de eventuele achteruitgang van kwaliteit (een auto voelt na 100k km niet meer hetzelfde aan, kraakjes en piepjes,...) en nog een pak andere zaken spelen mee. Er zijn genoeg mensen die tevreden zullen zijn met een Skoda maar er zijn ook genoeg anderen voor wie dit niet goed genoeg zal zijn, ook al speelt het hem allemaal in hun hoofd af.

Comment

• Trouwens, rond het vermogen waarnaar je naar het kijken bent, vind je bv. ook V60 190pk in Ocean Race uitvoering nieuw voor 33 à 35000 catalogusprijs (benzine of diesel), of een V70 Polar Luxury met gelijkaardig vermogen voor 39 à 40k catalogus.
      Misschien ook iets om even naar te kijken ?
      Last edited by K2; 08/08/2015, 11:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
        Exactly my point, op vorige pagina ook geschreven. Het prijsverschil is gwn te groot. Die restwaarde is natuurlijk meer aangezien je ook veel meer betaalde. Ik blijf erbij, als ervan autoscoutbezoeker , procentueel hebben die duitsers niet zo een goede restwaarde zoals sommigen denken. Volgens mij zijn jappen meeste waardenvast trouwens.
        Deze bedenking toch ook even ondersteunen met wat cijfertjes.
        (Al is het ondertussen bijna een jaar oud.)

(Vooral interessant dat er ook naar verschillende categoriën kan gekeken worden. Aangezien er wellicht meer "dikke" duitse bakken rondrijden en meer kleine japanse auto'tjes.)

Comment

Klopt, Skoda is allang niet meer wat het geweest is. Eigenlijk is dat gewoon een Duitser hé.
          Ik heb gisterenavond eens de vergelijkende test gedaan en zowel de Skoda als de BMW samengesteld met 'dezelfde motorisatie' en goed in de opties zoals ik dat wil: het verschil was bijna 20.000 euro
          Dan begin je je toch af te vragen waar dat verschil hem zit...
          Betere motor? Allicht. Hogere inruilwaarde? Zeker. Meer kwaliteit in de wagen zelf? Misschien.
          Maar alles niet genoeg om een verschil van 20.000 euro te rechtvaardigen. Je betaalt ongetwijfeld vooral meer omwille van het merk.
          die 20k ben je NU wel kwijt en hopelijk zie je er later een deeltje van terug ;-)
          want onderhoud, ... zal iedere keer weer duurder zijn voor de ECHTE Duitser

Comment

Wat in in ieder geval opvalt aan beide configuraties: bij Skoda is veel meer standaard en zit veel meer in 1 (veel goedkoper) pack gegoten, bij BMW moet je meer afzonderlijke opties selecteren of een VEEL duurder optiepack selecteren.

Een voorbeeld: op de Skoda zijn Brembo-remmen standaard, op de BMW kosten M Sport remmen 715 euro. Idem bvb voor xenon.
            Bij Skoda zitten zaken zoals alle rijhulpsystemen (dode hoek, speed limit info, ...) in 1 goedkoop pakket. Bij BMW kost dat snel 4x meer.
            En dan het verschil in prijs van individuele opties: leder, open dak, sound system, ...
            Dat zijn dingen die ik allemaal selecteer voor de Skoda. Je moet veel meer apart aanvinken bij BMW wat de prijs de hoogte injaagt. Zo kwam ik voor een dik uitgeruste 320D Touring (vergelijkbaar qua uitrusting met Skoda) aan een prijs van ongeveer 60.000 euro

Oh ja, vooraleer iemand zegt dat het normaal is dat alles apart bij BMW veel meer kost: dat weet ik hoor
            Je moet niet op die configurator afgaan. Altijd wel kortingen en pakketjes die je kan versieren. Niet dat ik een superdik uitgeruste 320d heb, maar ik heb toch een hoop opties en ik heb een heel pak minder betaald hoor.

Comment

• Net terug van nieuwe testritten met zowel de Skoda als de BMW.

Eerste indrukken zijn min of meer bevestigd. De Skoda blijft de leukst rijdende auto en is het ruimst. De BMW is mooier, en ruim genoeg. Specifiek gekeken naar de navigatie: De Skoda heeft 5,5 inch dacht ik en BMW 6,5 inch. Het is op het zicht in ieder geval een flink verschil. En dat is het ook in gebruiksgemak: de BMW is een stuk sneller en vlotter en intuïtiever met de iDrive. De Skoda is wat trager (ondanks een verbeterde versie en 2015 versie) en is touchscreen. Een adres al rijdend invoeren (wat ik erg vaak doe) zal beter, veiliger zijn met de BMW.

Ook niet onbelangrijk: bij beiden nog iets afgekregen van de prijs. -1.000 euro op de Skoda, -500 euro op de BMW. Verschil is daardoor 2,5 K; wat eerst 3,2K was.

Heb mezelf nu een weekend gegeven om me te overdenken. Het blijft moeilijk.

- Indien het de Skoda wordt: omwille van de fun en meer potentie, iets ruimer en auto is stuk jonger
              - Indien het de BMW wordt: omwille van de mooiere auto, de betere navigatie en het feit dat ik nu ook al BMW rijd (gewoonte, onderhoud)

Comment

• ik rij nu zelf met de rs rond en ik zou met geen een andere wagen willen wisselen hoor

ivm de navi, ik zou het Het RS Traveler pack zeer aanbevelen ! Waarom ? hierin zit de betere navi heel snel en zeer prettig om mee te werken

indien je meer info wil of je wil eens komen kijken altijd welkom
                Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                Klikerdeklikhier
                Car name: Octavius Rsus

Comment

• veel kiesplezier !

ik heb dat zelf nog nooit in mijn leven gehad, ik word gek van een model en ga ervoor
                  ik mis zo'n keuze wel een beetje

Comment

• Bedankt
                    Het is een tweedehandswagen dus kan ik helaas niet kiezen welke packs of navigatie er in zitten. Het Pack RS GPS Traveller zit er niet op, wel het gewone Pack RS GPS. Met de Amundsen navigatie dus met SD-kaart ipv de Comlumbus met harde schijf en beiden verschil in grootte: 5,5" tegenover 8".
                    Het is de nieuwe versie van de Amundsen en werkt blijkbaar een pak beter dan de vorige, die echt slecht zou zijn.
                    Bij mij werkte het naar behoren, alleen niet zo snel en goed als in de BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      veel kiesplezier !

ik heb dat zelf nog nooit in mijn leven gehad, ik word gek van een model en ga ervoor
                      ik mis zo'n keuze wel een beetje
                      Bedankt :d
                      Ik wil er eigenlijk al terug wat vanaf, want ben nu in verlof en haast met niets anders meer bezig

Comment

• ...altijd olympisch kalm blijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ...altijd olympisch kalm blijven

Dat lukt, maar ook kalm kun je veel nadenken

Comment

• Aan uw commentaar te zien lijkt uw voorkeur van de skoda vandaag wat naar bmw verschoven te zijn.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• wat je ook kiest het zijn beide nette wagens

alleen zou ik elke keer voor men rsje gaan
                              Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                              Klikerdeklikhier
                              Car name: Octavius Rsus

Comment

Net terug van nieuwe testritten met zowel de Skoda als de BMW.

Eerste indrukken zijn min of meer bevestigd. De Skoda blijft de leukst rijdende auto en is het ruimst. De BMW is mooier, en ruim genoeg. Specifiek gekeken naar de navigatie: De Skoda heeft 5,5 inch dacht ik en BMW 6,5 inch. Het is op het zicht in ieder geval een flink verschil. En dat is het ook in gebruiksgemak: de BMW is een stuk sneller en vlotter en intuïtiever met de iDrive. De Skoda is wat trager (ondanks een verbeterde versie en 2015 versie) en is touchscreen. Een adres al rijdend invoeren (wat ik erg vaak doe) zal beter, veiliger zijn met de BMW.

Ook niet onbelangrijk: bij beiden nog iets afgekregen van de prijs. -1.000 euro op de Skoda, -500 euro op de BMW. Verschil is daardoor 2,5 K; wat eerst 3,2K was.

Heb mezelf nu een weekend gegeven om me te overdenken. Het blijft moeilijk.

- Indien het de Skoda wordt: omwille van de fun en meer potentie, iets ruimer en auto is stuk jonger
                                - Indien het de BMW wordt: omwille van de mooiere auto, de betere navigatie en het feit dat ik nu ook al BMW rijd (gewoonte, onderhoud)

Ik volg niet helemaal precies. Het prijsverschil was toch eerst 3000 euro in het voordeel van de Skoda. Dus als je 1000 euro extra ervanaf kon pitsen op de Skoda tov 500 op de BMW, dan is het prijsverschil nu toch eerder toegenomen dan afgenomen?

Comment

• Koop die Skoda DaSolid. Ik begin stilaan sterk de indruk te krijgen dat je enkel voor die BMW zou gaan omwille van z'n badge, en da's echt wel fout hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Koop die Skoda DaSolid. Ik begin stilaan sterk de indruk te krijgen dat je enkel voor die BMW zou gaan omwille van z'n badge, en da's echt wel fout hoor.
                                    Vind ik ook.
                                    Als je vind dat de Skoda de leukst rijdende auto is, dan blijven er niet veel argumenten meer over om voor de BMW te kiezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                      Ik volg niet helemaal precies. Het prijsverschil was toch eerst 3000 euro in het voordeel van de Skoda. Dus als je 1000 euro extra ervanaf kon pitsen op de Skoda tov 500 op de BMW, dan is het prijsverschil nu toch eerder toegenomen dan afgenomen?
                                      wel ik had ook die indruk als ik het vorige lees...

Comment

• Om precies te zijn...
                                        Het prijsverschil was 3.100 euro (3K en oneffen, vandaar dat ik eerst zei 3K (en in vorige post foutief 3,2K)) . Van de BMW had ik al 1.000 euro af gekregen, van de Skoda eerst niks. Prijsverschil was dus 2.100 euro (.2K en oneffen)
                                        Nu van Skoda 1.000 af (900 en oneffen) , en van BMW nog es 500 euro. Prijsverschil nu is 2.500 euro op de kop.
                                        Last edited by ; 08/08/2015, 18:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Koop die Skoda DaSolid. Ik begin stilaan sterk de indruk te krijgen dat je enkel voor die BMW zou gaan omwille van z'n badge, en da's echt wel fout hoor.
                                          Echt helemaal niet...
                                          Als ik die indruk wek dan is dat echt helemaaaal niet zo. De badge kan mij weinig schelen. Het is design, het M-pakket, die het hem bij de BMW doet. Ik twijfel zo hard omdat ik de BMW de mooiste auto vind.
                                          Zal het anders zeggen: had de BMW geen M-pakket (en dan vooral in het wit) dan had dit topic niet bestaan...

Comment

Working...
                                          X