Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve break: BMW 318dA M-pack of Skoda Octavia Combi RS DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goh...
    Een Mazda 6 Sportbreak is best een mooie auto, maar het interieur vind ik behoorlijk saai (minder dan in de Skoda RS, dat ook al niet overloopt van schoonheid en fantasie).
    Maar de Skoda RS vind ik in zijn geheel toch echt mooier dan de Mazda 6 hoor
    Ik zou het zelfs wat durven vergelijken met de nieuwe Toyota Avensis Break, die is ook veel mooier dan zijn voorganger, maar nog steeds behoorlijk saai...

Comment

• Ik heb mijn keuze nog steeds niet gemaakt tussen BMW en Skoda, laat dat duidelijk zijn.
      Maar op dit moment ben ik eerst aan het nagaan of de optie 'nieuwe Skoda RS' de beste optie is.
      De wagen kost dan 5.000 euro meer dan deze demowagen.
      Dan kan ik hem wel zelf naar eigen smaak samenstellen qua kleur, is hij helemaal nieuw, 0 km tegenover 15.000 en heeft hij volgende opties meer: leder, open dak, grote GPS met harde schijf.
      Nu nog nagaan of dit, rekening houdend met alle parameters, een betere keuze is dan de demowagen...

Comment

• Het is raar dat er nog niemand hem een Alpina D3 heeft aangeraden. Is ook een standaard tip hier op het forum.

Zijn er hier überhaupt Alpina eigenaars?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Het is raar dat er nog niemand hem een Alpina D3 heeft aangeraden. Is ook een standaard tip hier op het forum.

Zijn er hier überhaupt Alpina eigenaars?
          Is ook gewoon te duur...
          Nog duurder dan een BMW, en als ik een jonge tweedehands Alpina D3 Touring wil met wat opties lig ik gegarandeerd boven de 40K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Zet diezelfde Skoda maar tegen andere concurrenten ook. Zoals daar zijn, de 508, A4, Passat, Isignia, C klasse, I 40, Mazda 6, enz.
            Pakweg 10 jaar geleden zou geen enkel automagzine dat gedaan hebben, wegens superioriteit van de Duitse " premium merken".
            Vandaag is dat premium verhaal al lang achterhaald.
            Ik heb hier nog een test van in 2000 waar de Octavia de winnaar is in een test met de Passat, A4 en anderen van deze klasse.
            Een test waar alleen de prijs/ kwaliteit niet meetelde.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Zet diezelfde Skoda maar tegen andere concurrenten ook. Zoals daar zijn, de 508, A4, Passat, Isignia, C klasse, I 40, Mazda 6, enz.
              Pakweg 10 jaar geleden zou geen enkel automagzine dat gedaan hebben, wegens superioriteit van de Duitse " premium merken".
              Vandaag is dat premium verhaal al lang achterhaald.
              10 jaar geleden kwam de octavia2 2.0 tdi er als beste koop uit tegen de s 203 220 cdi en de e46 320d...nix nieuws hoor
              natuurlijk was hij niet in alles de beste...maar de pers is lovend voor skoda vanaf de octavia 1 in 1996...aja het was een golf 4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                Ik lees hier op het forum anders dat de nieuwe c klasse langs alle kanten rammelt. Datbzijn dan wagens van 40 000 ejro en (veel) meer.

Mijn franse peugeot heeft op 67000km nog geen rammeltje. De vorige had er 115000 en die daarvoor 160000km. Zonder enig rammeltje. Tijd om eens met een Franse wagen te testrijden en je vooroordelen niet als waarheid te verkopen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                Groot gelijk. Achja sommige mensen leven gewoon nog onder een steen dus laat ze daar maar liggen. Altijd makkelijk op bepaalde dingen te bashen zonder er zelf ervaring mee te hebben (zoas franse wagens). Mijn fransoos rammelt ook niet hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  Groot gelijk. Achja sommige mensen leven gewoon nog onder een steen dus laat ze daar maar liggen. Altijd makkelijk op bepaalde dingen te bashen zonder er zelf ervaring mee te hebben (zoas franse wagens). Mijn fransoos rammelt ook niet hoor.
                  Ding is, stel nu dat ik een Peugeot 508 zou kopen en ik neem de "GT line" dan heb ik maximaal een diesel met 180pk. Er werden bij veel merken gewoon geen potente motoren aangeboden. De RCZ-R heeft dan wel een 270'ish pk's, maar wil je daar een berline kopen met een 6 cilinder benzine of diesel, dan zit je vaak op je honger.

Comment

Het is raar dat er nog niemand hem een Alpina D3 heeft aangeraden. Is ook een standaard tip hier op het forum.
                    Dat is een wagen zonder m pakket .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                      Ik heb mijn keuze nog steeds niet gemaakt tussen BMW en Skoda, laat dat duidelijk zijn.
                      Maar op dit moment ben ik eerst aan het nagaan of de optie 'nieuwe Skoda RS' de beste optie is.
                      De wagen kost dan 5.000 euro meer dan deze demowagen.
                      Dan kan ik hem wel zelf naar eigen smaak samenstellen qua kleur, is hij helemaal nieuw, 0 km tegenover 15.000 en heeft hij volgende opties meer: leder, open dak, grote GPS met harde schijf.
                      Nu nog nagaan of dit, rekening houdend met alle parameters, een betere keuze is dan de demowagen...
                      Mij zou het de 5k zeker waard zijn. Een demowagen vind ik zoizo al niet echt interessant. Dan koop ik nog liever van een particulier die hem nieuw heeft gekocht en snel verkoopt. Garantie is overdraagbaar. 5k is echt geen geld als meerprijs, zeker omdat je dan nog de betere opties hebt naar u smaak. Moest je er budgettair niet komen, spaar dan nog een tijdje door. Zelf heb ik nog nooit een nieuwe wagen gekocht (dit is men 9de auto), wel al enkele jonge tweedehands van max 2 jaar maar het verschil was altijd enorm op nieuwprijs. Minimum 35%

Comment

Ding is, stel nu dat ik een Peugeot 508 zou kopen en ik neem de "GT line" dan heb ik maximaal een diesel met 180pk. Er werden bij veel merken gewoon geen potente motoren aangeboden. De RCZ-R heeft dan wel een 270'ish pk's, maar wil je daar een berline kopen met een 6 cilinder benzine of diesel, dan zit je vaak op je honger.
                        Daar heb je volledig gelijk in. Ook dat is 1 van de redenen waarom premium merken begeerlijker zijn en dat is hun verdienste. De fransen met een 6cilinder of hoger vermogen zijn schaars (al heeft de laguna ook wel 2zescilinders maar goed echt spectaculair zijn ze niet).
                        Germinal legde het ook mooi uit op vorige pagina, zo hebben ze een status opgebouwd. Al goed zijn er nog merken als BMW al zal dit in de toekomst snel veranderen, het zal geen tien jaar meer duren eer je ook bij bmw geen zescilinders meer kunt bestellen. Mss in een 6,7 reeks nog maar dan zullen we uitgepraat zijn.

Los daarvan ging het daar totaal niet over. Forummember "Orange" haalde op vorige pagina aan dat zijn heilige audis na enkele 100duizenden kms niet rammelen en dit met een franse wagen niet zo zou zijn. Het ging nergens over longinhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                          Ik lees hier op het forum anders dat de nieuwe c klasse langs alle kanten rammelt. Datbzijn dan wagens van 40 000 ejro en (veel) meer.

Mijn franse peugeot heeft op 67000km nog geen rammeltje. De vorige had er 115000 en die daarvoor 160000km. Zonder enig rammeltje. Tijd om eens met een Franse wagen te testrijden en je vooroordelen niet als waarheid te verkopen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                          Lol, hebben er 5 op de zaak, die rammelen allemaal ze
                          Ale 'k zou liegen, de nieuwe C4 rammelt voorlopig nog niet.
                          Zelfs bij de DS4 en DS5 hoort ge kraakskes en rammelkes.

Nu ja, m'n vorige 2 BMW's kraakten ook.
                          De V70 is voorlopig m'n enige wagen die rammelvrij is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                            Mij zou het de 5k zeker waard zijn. Een demowagen vind ik zoizo al niet echt interessant. Dan koop ik nog liever van een particulier die hem nieuw heeft gekocht en snel verkoopt. Garantie is overdraagbaar. 5k is echt geen geld als meerprijs, zeker omdat je dan nog de betere opties hebt naar u smaak. Moest je er budgettair niet komen, spaar dan nog een tijdje door. Zelf heb ik nog nooit een nieuwe wagen gekocht (dit is men 9de auto), wel al enkele jonge tweedehands van max 2 jaar maar het verschil was altijd enorm op nieuwprijs. Minimum 35%
                            Het is een demowagen die altijd bereden is door iemand van de garage. Er is (op het eerste zicht) niets op aan te merken.
                            Een nieuwe wagen heb ik eenmaal zelf gekocht, en ik ben nadien altijd van mening geweest om geen meer te kopen om het zakken in prijs vooral het eerste jaar of eerste twee jaar niet zelf te moeten opvangen.
                            Deze is nu zo'n 25% goedkoper dan een volledig nieuwe (zonder kortingen weliswaar), en dat al na zes maanden...
                            Een nieuwe kopen kan budgettair gezien ook. Dan ga ik wel 2.000 euro boven het door mij vooropgestelde maximumbedrag. Wat op zich wel kan, maar als je ergens een grens trekt hou je je er natuurlijk beter aan. Koop ik deze 6 maanden oude Skoda, dan zit ik 3.000 euro onder dat maximumbedrag.

Comment

• Slechte wagens zijn er zo goed als niet meer. Dus gewoon kiezen waar je u het best met voelt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Lol, hebben er 5 op de zaak, die rammelen allemaal ze
                                Ale 'k zou liegen, de nieuwe C4 rammelt voorlopig nog niet.
                                Zelfs bij de DS4 en DS5 hoort ge kraakskes en rammelkes.

Nu ja, m'n vorige 2 BMW's kraakten ook.
                                De V70 is voorlopig m'n enige wagen die rammelvrij is.
                                Mijn nu bijna 10 jaar oude E90 heeft al enkele jaren een vreemde rammel in het dashboard (alsof een veertje constant springt). Hij heeft altijd wel al piepjes en kraakjes gehad, niets aan te doen.
                                De Touring die ik gisteren nog es ging testrijden, en twee jaar oud is met 15.000 km, heeft links ergens ook een kraakje. Maar je moet wel al de radio uitzetten om het toch te horen.
                                Ik denk niet dat het te vermijden valt, met gelijk welke auto...

Comment

• Ik heb al heel wat nieuwe wagens en moto's gekocht.
                                  Bij sommige modellen vragen ze 2de hands niet veel minder dan voor een nieuwe en al zeker niet wanneer er een actie is.
                                  Uitkijken is de boodschap en niet alleen de configurator bekijken.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik denk dat je in een Ferrari en Lamborghini ook wel kraakjes zult hebben

Vraag is: zou een Rolls Royce kraakjes vertonen?

Ik zou er alvast niet mee lachen.

Comment

• Gevonden: http://www.quora.com/Which-car-has-the-quietest-cabin
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik denk dat je in een Ferrari en Lamborghini ook wel kraakjes zult hebben

Vraag is: zou een Rolls Royce kraakjes vertonen?

Ik zou er alvast niet mee lachen.
                                        is toch maar een veredelde bmw

Comment

Working...
                                        X