Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford new mondeo clipper manueel of automaat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford new mondeo clipper manueel of automaat?

    Uiteindelijk is mijn keuze om een nieuwe familiewagen te kopen gevallen op de ford new mondeo clipper.

    Enkel twijfel ik nu nog tussen een manuele versnelling of een automaat...? Iemand ervaringen?

  • #2
    Het is misschien geen DSG of een ZF, maar op zich hoor ik ook niet echt iets slechts over de Ford powershift automaat. Misschien toch es zelf proberen te ervaren?

    Wat ik wel gehoord van een Ford garage is dat men afraadt de automaten met de diesels te combineren omdat de automaat door de instelling de motor op een te laag toerental houdt, waardoor men sneller problemen krijgt met de motor (geen ideale verbranding door te lage toeren, veronderstel ik). Voor wat het waard is..

    Comment


    • #3
      Proficiat, mooie wagen.
      Ik ken niemand die een automaat in zijn Ford heeft dus ik ben ook benieuwd naar de ervaringen.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Het is misschien geen DSG of een ZF, maar op zich hoor ik ook niet echt iets slechts over de Ford powershift automaat. Misschien toch es zelf proberen te ervaren?

        Wat ik wel gehoord van een Ford garage is dat men afraadt de automaten met de diesels te combineren omdat de automaat door de instelling de motor op een te laag toerental houdt, waardoor men sneller problemen krijgt met de motor (geen ideale verbranding door te lage toeren, veronderstel ik). Voor wat het waard is..
        Zelfde probleem met manuele als je rijdt zoals voorgeschreven tegenwoordig met de focus op eco. (Zo zijn die automaten ook afgesteld) gewoon is af en toe op zijn staart trappen als die warm staat helpt al veel, net zo bij een manuele.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Zelfde probleem met manuele als je rijdt zoals voorgeschreven tegenwoordig met de focus op eco. (Zo zijn die automaten ook afgesteld) gewoon is af en toe op zijn staart trappen als die warm staat helpt al veel, net zo bij een manuele.
          Dat zou ik ook denken. Veronderstel dat waarheid ergens in het midden zal liggen.

          Comment


          • #6
            De ene automaat is echt de andere niet. Met een Ford Powershift heb ik nog niet gereden, met verschillende andere wel.
            Het blijft een feit dat je er eerst eens en goeie testrit mee moet gedaan hebben alvorens te oordelen.
            1 boodschap dus: vraag een testrit aan zowel met een manuele als met een automaat. Zelfs al moet je daarvoor naar een andere dealer rijden een eind verderop.

            Comment


            • #7
              Vraag eens rond op fordclub.be anders. Heb je meer kans dat er iemand met een dergelijke automaat rijdt...

              Gr

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                De ene automaat is echt de andere niet. Met een Ford Powershift heb ik nog niet gereden, met verschillende andere wel.
                Het blijft een feit dat je er eerst eens en goeie testrit mee moet gedaan hebben alvorens te oordelen.
                1 boodschap dus: vraag een testrit aan zowel met een manuele als met een automaat. Zelfs al moet je daarvoor naar een andere dealer rijden een eind verderop.
                Zelfs dat is nog niet veel als referentie met die moderne 'automaten' moet je echt leren rijden. Na wat aanpassing stuur je die volledig met je gaspedaal, maar dat heeft even tijd nodig.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  ...Wat ik wel gehoord van een Ford garage is dat men afraadt de automaten met de diesels te combineren omdat de automaat door de instelling de motor op een te laag toerental houdt, waardoor men sneller problemen krijgt met de motor (geen ideale verbranding door te lage toeren, veronderstel ik). Voor wat het waard is..
                  Bij de nieuwe Mondeo zijn de benzines automaten en de diesels powershifts , je moet er wel rekening mee houden dat om de 3/4 jaar (60.000km) de olie van de powershifts moet gewisseld worden en dat dit het onderhoud een stuk duurder maakt (meerkost van meer dan € 250).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • #10
                    Automatic all the way.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb nu 4,5 jaar een Mondeo met Powershift-transmissie. Tot nu toe zeer tevreden van. Schakelt zeer soepel en snel. Zou geen wagen zonder automaat meer willen. Heb er nu ongeveer 91000 km op staan en nog geen enkel probleem mee gehad. Je moet inderdaad wel rekening houden met het extra onderhoud om de 60000 km. Kost ongeveer 250 EUR maar de automaat schakelt dan weer als nieuw. Ik weet niet of in het nieuwe model een ge-update versie van de powershift zit.
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Bij de nieuwe Mondeo zijn de benzines automaten en de diesels powershifts , je moet er wel rekening mee houden dat om de 3/4 jaar (60.000km) de olie van de powershifts moet gewisseld worden en dat dit het onderhoud een stuk duurder maakt (meerkost van meer dan € 250).
                        Heeft Ford dan twee types automaat?

                        Ik dacht dat al hun automaten Powershifts waren?

                        Comment


                        • #13
                          Een Powershift is geen "echte" automaat het is een versnellingsbak met 2 koppelingen (zoals de DSG bij VW) die wel automatisch schakelt maar het lijkt dus meer op een handgeschakelde versnellingsbak (koppeling) dan op een echte automaat, de nieuwe Mondeo heeft een "echte" automaat op de 2l benzineversies.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • #14
                            De klassieke automaat van Ford (6F35 samen met GM ontworpen) is ook al beschikbaar vanaf de 1.5 benzine versie in de Mondeo. In de Focus zelf vanaf de 1.0 (125 pk) benzine versie
                            De Powershift is alleen in de benzine versie van de Fiesta (1.0) beschikbaar, anders alleen in de diesel versies van Ford

                            Financieel is het dus bijna altijd voordeliger voor Ford, om hun "eigen" klassieke automaat te blijven gebruiken. Bij de diesel kunnen ze geen klassieke automaat gebruiken, anders zou het verbruik veel te sterk oplopen (koppeling moet meer slippen om koppel uit te vlakken, bij een klassieke automaat)

                            Comment


                            • #15
                              Wat rijdt het beste van die twee, de PowerShift veronderstel ik?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                De klassieke automaat van Ford (6F35 samen met GM ontworpen) is ook al beschikbaar vanaf de 1.5 benzine versie in de Mondeo. In de Focus zelf vanaf de 1.0 (125 pk) benzine versie
                                De Powershift is alleen in de benzine versie van de Fiesta (1.0) beschikbaar, anders alleen in de diesel versies van Ford

                                Financieel is het dus bijna altijd voordeliger voor Ford, om hun "eigen" klassieke automaat te blijven gebruiken. Bij de diesel kunnen ze geen klassieke automaat gebruiken, anders zou het verbruik veel te sterk oplopen (koppeling moet meer slippen om koppel uit te vlakken, bij een klassieke automaat)
                                De vorige versie van de Mondeo 2.0 benzine was wel met een powershift uitgerust (zelfde vermogen als nu in de New Mondeo) Co2 is dat ik ook hetzelfde gebleven dacht ik, dus echt veel verschil zal er waarschijnlijk niet zijn in verbruik tussen de automaat en de powershift...
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #17
                                  zou het niet te maken kunnen hebben dat de mondeo nu meer als vroeger een wereldauto is...in us kan ik me voorstellen dat ze wat afkerig staan tegen dubbelkoppelingskarren, de diesles blijven in europa waar elke gram telt

                                  Comment


                                  • #18
                                    Neem u maar een automaat. Ge gaat u dat niet beklagen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      zou het niet te maken kunnen hebben dat de mondeo nu meer als vroeger een wereldauto is...in us kan ik me voorstellen dat ze wat afkerig staan tegen dubbelkoppelingskarren, de diesles blijven in europa waar elke gram telt
                                      Dat kan natuurlijk, maar ik heb er evenveel het raden naar waarom Ford een beslissing neemt als jij waarschijnlijk
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Wat rijdt het beste van die twee, de PowerShift veronderstel ik?
                                        Alleen maar in een S-Max met Diesel 2.0 140 pk) met PowerShift van Ford (idem als Renault) gereden.
                                        Schakelde goed (koppeling slipt iets meer als TCT (maar niet zo nerveus zoals 7-DSG)
                                        Bij een klassieke automaat (vanaf 6 v), kan ook wel goed rijden, maar ik verkies één met dubbele koppeling zonder slip. (één met 8v heb ik nog niet gereden)

                                        Zelf rij ik nu met een TCT in een Alfa Giulietta met 1.4 benzine (170 pk). Dit is voor mij de best schakelende automaat met dubbele koppeling.
                                        • Schakelt niet zo veel op/af als de 7-Dsg van VW/Audi
                                          • Schokt niet bij parkeren, of vertrek in 1 (7-Dsg)

                                        • Benzine motor is niet zo log, op de vooras van een auto. (neem de afrit van een autoweg en je weet wat ik bedoel, of de aansluiting van de E314 in Leuven)
                                        • Een benzine motor kan zo ook heeeel zuinig rijden (als je uw voet onder controle hebt)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X