Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford new mondeo clipper manueel of automaat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    zou het niet te maken kunnen hebben dat de mondeo nu meer als vroeger een wereldauto is...in us kan ik me voorstellen dat ze wat afkerig staan tegen dubbelkoppelingskarren, de diesles blijven in europa waar elke gram telt
    Inderdaad, Zelf VW verkoopt in de US benzine modellen met een klassieke automaat (6v)

    Ook Opel (GM) blijft bij een klassieke automaat 6v, voor zijn nieuwe Astra,
    Alleen de 1.0 krijgt in Europa een automaat met 1 koppeling. Hoewel dit ook goed kan rijden, als er genoeg vermogen is (vanaf 115 pk) en als je begrijpt wat een versnellingsbak is.

    Comment


    • #22
      DSG6 is een stuk beter dan de DSG7 en heeft die problemen die je beschrijft allemaal niet
      De vernieuwde DSG7 trouwens ook niet meer (intussen opgelost)

      Ik heb recent met een QV met TCT gereden en vond toch ook dat die soms niet goed wist wat te doen (of te traag)
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #23
        Ik zou gewoon altijd voor een automaat gaan. Je moet er echter wel eens een lange rit onder verschillende omstandigheden mee doen om een beetje een indruk te krijgen van hoe een specifieke automaat het doet. Eigenlijk zou je dan ook eens met auto's van andere merken in dezelfde prijsklasse met automaat moeten gaan rijden om het verschil te voelen.

        Met zo'n Ford powershift heb ik nog niet gereden, die automaten zijn echter niet speciaal gekend als de referentie heb ik de indruk.

        Comment


        • #24
          Een manuele bak is alleen fun in een rijders auto en dat is een mondeo niet . Automaat please.
          Nooit koop ik mij nog een manuele ook al is het een GT3.

          Comment


          • #25
            Wat is een klassieke automaat? Werkt een Mercedes-automaat dan ook met een dubbele koppeling? Sorry een leek hierin maar ik wil er wel meer over weten .

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
              Wat is een klassieke automaat? Werkt een Mercedes-automaat dan ook met een dubbele koppeling? Sorry een leek hierin maar ik wil er wel meer over weten .
              Klassieke automaat heeft koppelomvormer. De powershift en dsg en zo waar het hier over gaat zijn robotbakken, dat zijn geautomatiseerde Manuel bakken dus met koppeling(en).

              MB zijn nog altijd klassieke automaten, wel met veel versnellingen intussen. Renault's met ster hebben denk ik wel robotbakken.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Klassieke automaat heeft koppelomvormer. De powershift en dsg en zo waar het hier over gaat zijn robotbakken, dat zijn geautomatiseerde Manuel bakken dus met koppeling(en).

                MB zijn nog altijd klassieke automaten, wel met veel versnellingen intussen.
                Oef, ik zit nog bij de goei dan !

                Comment


                • #28
                  Dubbelkoppelingsversnellingsbakken zijn niet noodzakelijk slechter.

                  De DSG heeft geen slechte reputatie, en van de Power Shift heb ik toch ook nog geen echte klachten gehoord.

                  Comment

                  Working...
                  X