Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5 aut quattro 190 pk tdi tov Renault Espace 1.6 benz turbo 200 pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi Q5 aut quattro 190 pk tdi tov Renault Espace 1.6 benz turbo 200 pk

    Zoals de titel zegt... welke van de twee is de leukste? De ene heeft alle opties, de andere de noodzakelijke zoals gps met dvd, parkeersensoren, cruise contr,...
    Prijsverschil 5000 euro in het nadeel van de quattro.
    Wie heeft ervaringen? Alle mogelijke info welkom natuurlijk

  • #2
    Ik veronderstel dat de Renault alle opties heeft? Zoals je weet ben ik ook wel renault minded maar ik zou toch resoluut voor de Q5 gaan in dit geval hoor. Heb ik ervaring? Nee maar als ik in een Q5 plaatsneem is dit toch een stapje hoger in afwerking en autogevoel dan de Espace naar mijn mening. Ik ben ook niet meer zo een fan van het nieuwe concept van de Escape al kan ik het intereieur wel smaken. Is wel totaal nie tijdloos terwijl vorige Espace dat wel is naar mijn mening. Is ook nog maar net op de markt dus even afwachten wat al die nieuwe opties/gimmicks geven qua betrouwbaarheid. Maar je zou met beide moeten rijden uiteraard. Is de Discovery sport geen optie meer? Die zou ik dan weer boven een Q5 zetten.

    Comment


    • #3
      Gaat er hier iemand van zijn geloof vallen? ;-)

      Persoonlijke voorkeur zou ik zeggen.
      Als je de plaats niet echt nodig hebt, en het prijsverschil geen rol speelt, denk ik wel dat de Q5 de leukere auto is.

      De Espace zal mss dat tikkeltje comfortabeler zijn, maar de Audi zeker ook niet oncomfortabel.

      In de parkeergarage zal de Audi in ieder geval een stuk handiger zijn.

      Comment


      • #4
        Gewoon een proefritje maken met de twee binnen dezelfde halve dag... Oppassen, na de test van de Q5 heb ik binnen de twee dagen getekend. Wel rekening houden met het feit dat de eerste eksemplaren van het nieuw model volgend jaar van de band rollen, ik zou geen huidig model meer kopen, tenzij super-condities. Een test zal je wel wijzen of je deze wagen je echt bevalt, de volgende kan maar nog beter zijn. Indien overtuigd, kies eerder een model met tiptronic boven de S-tronic als het een automaat moet zijn

        Comment


        • #5
          Ook afwegen wat je zelf verwacht.

          Een Espace is meer een volume, en meer gericht op het praktische en met meer laadvolume. Als je dat niet noodzakelijk nodig hebt, kan je ook de Q5 nemen.

          Comment


          • #6
            Aiai! DHL, zou je niet nog een paar jaar verder bollen met je huidige? Of is hij na anderhalf jaar al opgereden?

            Volgens mij gaat de Audi beter zijn waarde houden, maar je betaald dan ook voor Audi- onderhousprijzen. Nieuwe Espace is volgens mij meer dat wow-gevoel, maar eenmaal je er 30-40 hebt gezien...

            Comment


            • #7
              Q5 voor mij, interieur en aandrijflijn spreken me iets meer aan.
              -

              Comment


              • #8
                waarom de Q5 in diesel en de Espace in benzine ?
                Ik zou voor de espace gaan.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #9
                  Gezien zijn verleden zou ik bij de Espace toch ferme twijfels hebben over betrouwbaarheid. De Audi zou ik enkel met een mega korting kopen want de opvolger zit eraan te komen. Ik vond hem (pré facelift) nogal veel last hebben van wind- en rolgeluiden. Met dit budget (ergens begin de 40 veronderstel ik) ging ik voor de Lexus NX300h of (Duitse) VW Touareg.

                  Comment


                  • #10
                    Je draait met de wind

                    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      Je draait met de wind

                      Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                      Dan moet hij ne Renault Wind kopen, hé...

                      Comment


                      • #12
                        Why not een Q5 2,0 TFSI ? 225 pk's en de betrouwbare TipTronic ! Zou nu mijn keuze zijn met verlaagde taksen vergeleken met 6 jaar geleden. Budget gaat wel richting 50k eur met de gebruikelijke opties.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                          Je draait met de wind

                          Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                          Yep, hebt gelijk... is niet zo makkelijk in ons uitgebreide autolandje. Mijn eerste testrit met nieuwe Espace viel tegen. Daarom een uitgebreide test gevraagd met de instellingen op de juiste manier (virtueel geluid bvb dat toen keihard stond). En die was wel meegevallen.
                          Waarom diesel tov benzine? Voorkeur zou naar diesel gaan maar Espace heeft maar 160 pk en da's nipt vond ik. Q5 is in diesel duidelijk beter. TFSI is 3 k duurder en dat vind ik dan weer veel om extra aan een benzine te geven (prijzenpolitiek bij Audi is blijkbaar anders).
                          Ga vrijdag met de Espace benzine rijden en al die tegenvalt de Q5 testen. Is wel een enorm verschil binnenin.
                          Nu kon ik mijn Espace voor een degelijke prijs verkopen. Initieel wou ik het dan hier thuis met 1 auto doen maar daags nadien voelde ik al aan dat ik me dan pas zou opgesloten voelen. Werd triestig van de gedachte dat ik overdag nooit meer weg zou kunnen. De Espace was een geweldig goede wagen maar ik zou, zoals ik in het verleden al zei, wel een hipper modelletje willen.
                          Heb zo eens alles overlopen. De Discovery Sport is leuk, maar geen garage dichtbij. Dan zijn er de Koreanen maar dat ligt me niet. Mercedes en BMW zit je direct veel duurder in die grootte. Voorzien budget is inderdaad tussen de 40 en 45 k. Renault zit daar wel dik onder door een hele mooie korting. Q5 gaat naar de 44k, maar dan moet je echt gaan beknibbelen op uitrustingen. Meer wil ik eigenlijk niet uitgeven aan een auto die enkel voor mijn pleziertjes gebruikt wordt. Iemand die dagelijks op de baan is, is wat anders misschien. Maar ergens moet je een grens trekken vind ik. Dus ja, tegen alle verwachting in, toch veranderingen op til. Als we het met 1 auto gaan doen zou ik weer handgeschakeld moeten rijden en in een kleiner formaat qua wagen zodat die ook handig is voor mijn vrouw.

                          Comment


                          • #14
                            Tja... Ik veronderstel dat als je de Espace goed kon verkopen, deze ook nog volledig in orde was. Was dat dan een goede zet te willen veranderen ? Ruilen voor een nieuwe Espace zal eigenlijk niet zoveel verschil maken, je zegt zelf dat het iets anders mag zijn. Probleem is dat je het formaat van de Espace graag zal willen terugvinden in de vervanger, en dan blijft het budgetair kostelijk voor een "plezierwagen". Waarom dan niet tweedhands te gaan, voor zover je de tijd hebt om niet op de eerste de beste te springen ?

                            Comment


                            • #15
                              Die Discovery, als je die echt wil, dan neem je die toch!
                              Ze zullen heus wel een vervangwagen hebben om terug thuis te raken. En, indien je deze niet neemt, ga je toch elke keer je hem ziet een gevoel hebben van... je weet wel.

                              Ps: ik wist niet dat je uwen Espace al had verkocht.

                              Comment


                              • #16
                                Yep, net verkocht... En ja, die was perfekt in orde, nieuwe wagen zeg maar.
                                Weet je, als je een hogere zit wil en een budget neemt tot 45 k, dan is de keuze echt moeilijk. Teveel voor een Koreaan vind ik (heb het minder voor die wagens), te weinig voor de Heilige drie. AUdi, BMW en Mercedes. Of je moet naar een veel kleiner model zoals GLA, Q3 of zo gaan om die mooi te kunnen uitrusten. Een Q5 krijg je veel korting momenteel (door optiepaketten), maar je merkt dat die wagen in de showroom aan vernieuwing toe is. Maar de aandrijving lijkt me wel zeer goed. De Espace is totaal geen Esace meer, ik heb er met een open mind moeten in plaatsnemen bij de laatste proefrit. De eerste keer vergeleek ik teveel en was ik bevooroordeeld denk ik. En vooral, de wagen die ze me meegaven was slecht ingesteld. Ook de zevende zetelrij stond omhoog en rammelde (hebben ze me nadien gezegd dat daar iets mee was). Met open mind is het wel een leuke auto. Heb er een grote rit mee gedaan. Enige sterke minpunt is voor mij de motorisatie. De diesel is net te weinig (ik wil wat meer dan wat ik had want ben ik volle midlife). Hopelijk biedt de benzine soelaas. In vele tests krijgt die mooie kritieken, maar is een koppel van 260 Nm genoeg om soepel te rijden? 200 pk is goed om goede prestaties neer te zetten (o tot 100 in 8,5 en 215 top). Maar hoe gedraagt zoiets zich? Te nerveus met veel schakelen? Of kan dit meevallen? Verdorie, waarom geen dikke V6 in die Espace? Zou ook binnen budget vallen en zou de max zijn dan...
                                Iemand ervaring met zo'n kleine motor gekoppeld aan automaat?

                                Comment


                                • #17
                                  Enkel mijn huidige, diesel dan, maar ook met de vw dolf 7 1.2tsi met 7traps dsg... ik vond deze aangenaam rijden en niet te nerveus. Maar ook geen vergelijk met een 1.6 in een Espace...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het ergste zou zijn dat je na de aankoop van de Espace met een beetje spijt blijft loeren naar alle wagens die je je ontzegd zal hebben. Ik verander niet vaak van wagen, maar ik koop nu enkel wat ik zeker ben voor jaren met 100% plezier te zullen gebruiken. Dat is dan even schrikken van wat je betaald hebt, maar dat gevoel wordt snel vergeten.
                                    Ook rekening mee houden dat die 260 Nm van een benzinemotor hoger zal staan in de toeren dan in een diesel, er zal wel constant schakelwerk zijn om het gevaarte op dreef te houden.
                                    Last edited by guyugy; 26/08/2015, 08:55.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zal vrijdag mijn bevindingen eens posten na de testrit. Als die meevalt wordt het toch de Espace, als die tegenvalt tja... moeilijk zulle

                                      Comment


                                      • #20
                                        Toch een vreemde vergelijking? Een Espace benzine met een Q5 diesel vergelijken.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X