Voor wat het waard is, ik zou de kostprijs van een q5 niet meer willen ophoesten... je rijdt echt met verouderde technologie/ een ouder model. Hoewel op de aandrijflijn niks aan te merken is, is het zeker geen sprintkanon. Als ik moet kiezen: Espace maar zou wss zelf verder kijken (Discovery Sport is best een leuk idee!)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5 aut quattro 190 pk tdi tov Renault Espace 1.6 benz turbo 200 pk
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenToch een vreemde vergelijking? Een Espace benzine met een Q5 diesel vergelijken.
Mijn Espace ging naar een particulier. Tja, die doet een mooie zaak want was een nieuwe wagen zonder mankementen, nooit schade gehad,...
Eerst in de veronderstelling van gewoon een wagen weg te doen en het met 1 auto verder te doen, daarna dachten we om ze alletwee weg te doen en 1 duurdere te kopen, maar ik voel me nu al opgesloten. De gedachte niet over een auto te beschikken als ik eens weg wil geeft me het gevoel dat ik mijn laatste stukje vrijheid afgeef. Klinkt raar, maar ik heb nooit iets om handen...
XC60, waardig alternatief ja, maar zie hem niet zo heel graag. Weet niet waarom, maar ik zag dan liever de oude XC90. Kweet het, ben ne raren zeker lol..
Alex, dit houdt me ook een beetje van de Audi weg. Mooie aandrijflijn, maar daar stopt het een beetje. Wordt heel duur als je hem in de opties steekt, dus maar gekozen voor een pakket met gps en zo. Blijft mager uitgerust.
Als ik de Freelander samenstel kom ik ook op 47k voor korting en dan ben ik braafjes met opties. Vandaar dat momenteel Espace toch op kop ligt. Ik zie de Freelander wel erg graag, maar veel korting zal er wel niet zijn om hem een beetje aan te kleden. Komt daarbij dat de garage ver is en moeilijk bereikbaar is van hieruit. En m'n zusje die het me afraadt wegens vele piepen en rammels in haar Evoque. Onderhoudsprijzen zouden ook vrij hoog liggen. Anderzijds, het blijft een knappe imposante wagen...
Ik sta er wel versteld van dat mijn eerste testrit met de Espace zo tegengevallen was en dat de tweede (lange) rit zo goed mee viel. Dat ik ruimte moet opgeven is niet zo erg. Belangrijker is de hoge zit en die is denk ik even hoog als in de vorige Espace. Enkel het dak komt dichter tegen je kruin... En veel minder overzicht heb je ook.
Comment
-
Garage De Blander (Munte) heeft voor zichzelf ook een Espace gekocht en ging na de inrij periode de 1.6 diesel wat extra poer geven. Mss moet je er dan eens mee rijden en kijken wat het geeft? Mogelijks voldoet hij dan meer aan jouw verwachtingen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk BerichtenVoor wat het waard is, ik zou de kostprijs van een q5 niet meer willen ophoesten... je rijdt echt met verouderde technologie/ een ouder model.
Anderzijds is dat niet iets waar veel mensen rekening mee houden op het moment van de aankoop, het is maar als ze hem soms iets later willen verkopen dat ze dat beseffen. Dan hoor je ze dingen zeggen van wij hebben zus en zoveel betaald en hij is nog maar zo en zo oud,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk BerichtenVoor wat het waard is, ik zou de kostprijs van een q5 niet meer willen ophoesten... je rijdt echt met verouderde technologie/ een ouder model. Hoewel op de aandrijflijn niks aan te merken is, is het zeker geen sprintkanon. Als ik moet kiezen: Espace maar zou wss zelf verder kijken (Discovery Sport is best een leuk idee!)
Evoque is inderdaad een rammelkar en duur in onderhoud. Beetje ook RR wannabee... dan nog veel liever een Qashqai... Of inderdaad een XC60, vind ik ook niet slecht.
Comment
-
Ja, Ford heeft knappe motoren, maar ik zie de S Max echt niet graag. Vorig model vond ik tof toen het uitkwam. Deze vind ik een vreemde neus hebben. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. En nu ik toch de beslissing nam om geen echte monovolume te open, vallen Galaxy, Sharan en consoorten ook weg. Van Mercedes Viano (of hoe noemt die nu?) hoorde ik dat die eerder als een bestelwagen rijdt.
Weet je wat de keuze moeilijk maakt? Dat ik een hogere auto wil. In berlines en braks heb je keuze te over voor dit bedrag. Ga je naar een suv dan zit je direct in de echt hoge prijsklasse als je eens Duits wil gaan. Spreek je met uitrusting snel over 60 k als je een wagen wil van pakweg 4.65m of meer. Klinkt misschien erg stom die lengte, maar wil aantonen dat ik een GLA te klein vind (alhoewel ik die erg mooi vind). De markt in dit segment in die prijsklasse is niet erg groot.
Weet je, liefst zou ik een mooie A4, A6, C of E kopen. Maar ik voel me niet op mijn gemak in een lagere wagen. Stom, want een berline of break kan wel heel knap zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenals een Q5 al duur bevonden is, dan zal een A6, zeker in Allroad-versie nog veel duurder zijn, je overschrijdt zeer gemakkelijk de grens van de 70,000 euros !
en dan is nieuwe Mercedes GLC (opvolger GLK) bijna een koopje.
En nee, geen Opel Antara. Ook niet direct mijn ding... Wil niet hautain klinken maar sommige modellen zie je liever dan andere. (omdat ik zo dikwijls nee zeg)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGLC is wellicht ook niet haalbaar voor mijn budget?
En nee, geen Opel Antara. Ook niet direct mijn ding... Wil niet hautain klinken maar sommige modellen zie je liever dan andere. (omdat ik zo dikwijls nee zeg)
Comment
-
Straffe toeren, DHL!
Succes met de zoektocht, in elk geval.
Ik kan je niet adviseren want die prijsklasse is -ofschoon velen hier op het forum deze wagens nog ondermaats vinden- buiten mijn bereik.
Maar let wel, de aankoop is 1 ding. Het onderhoud is een ander. Premium-prijzen bij aankoop = (meestal) premium-prijzen bij onderhoud. Neem ook dat mee in uw overweging.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
Comment