Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5 aut quattro 190 pk tdi tov Renault Espace 1.6 benz turbo 200 pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Straffe toeren, DHL!

Maar let wel, de aankoop is 1 ding. Het onderhoud is een ander. Premium-prijzen bij aankoop = (meestal) premium-prijzen bij onderhoud. Neem ook dat mee in uw overweging.
    Ja, dat is zo (voor zover ik hoor van anderen). Komt daarbij dat mijn huidige garage echt wel super is. Nog nooit betaald voor vervangwagen en zo van die zaken.

Die Subaru is het ook niet zo direct (ook geen dealer in de buurt)
    Die Volvo ziet er wel tof uit, maar krijg mijn vrouw niet mee bij Volvo lol. Alhoewel het een auto voor mij is Jaja, 'k lig onder de sloef van m'n lieve vrouw.

Comment

En Mercedes blijkt haalbaar totdat je begint te configureren. Dan valt je in de handen van de marketingmensen die ervoor gezorgd hebben dat je supplementair de opties die je wel wenst een hele reeks andere moet meeselecteren omdat ze in een soort pakket zitten. Mijn "geconfigureerde" versie van een GLC bereikt de 60.000 euros, voor iets nog hééél ver van een full option ! Wel heb ik dan dezelfde uitrusting als mijn Q5, én een dealer in de buurt, wat Audi mij nu ontzegt wegens zijn commerciele politiek.
      Maar nog even : als je niet te vlug van auto verandert is een budget-inspanning beter dan een latere -blijvende- spijtgevoel !
      Last edited by guyugy; 28/08/2015, 10:59.

Comment

Waar dacht ik nog aan? Jeep Cherokee, Nissan Murano. Wat steviger: Toyota Landcruiser, of pick-up's zoals de Vw Amorok. Amerikaanse pick-up's zijn ook betaalbaar en luxueus. En het voordeel in taxen is ook niet mis...

Comment

Nog wat opties: infinity qx50 en Lexus nx...
          Ds5 die ook wat hoger is...
          2-serie active tourer of is dit wat teveel monovolume?
          Last edited by ; 28/08/2015, 10:05.

Comment

Ben zojuist een testrit gaan doen met de benzine. Die rijdt wel merkelijk beter dan de diesel. Denk dat, met alle korting die ik krijg, de keuze wel gemaakt is. Ergens moet ik tevreden zijn en me er maar bij neerleggen dat een Duitse premium gewoon niet gaat voor dit budget. Deed me wel plezier dat ik aan de lichten won van een CLA (met twee uitlaten). Kerel kwam nadien naast me rijden en deed teken dat ik goed vooruit ging. Welke motor hij had weet ik niet natuurlijk. Inhalen gaat ook snel. Dus, ja, ik had eens zin in iets anders, de eerste testrit was tegengevallen, ik maakte probs van de kleine motoren en toch... kan je spreken van een beginnende kriebel in de buik
            Dus aan alle Espace kandidaat kopers, ik trek mijn woorden terug en excuseer me voor mijn foute info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Ben zojuist een testrit gaan doen met de benzine. Die rijdt wel merkelijk beter dan de diesel. Denk dat, met alle korting die ik krijg, de keuze wel gemaakt is. Ergens moet ik tevreden zijn en me er maar bij neerleggen dat een Duitse premium gewoon niet gaat voor dit budget. Deed me wel plezier dat ik aan de lichten won van een CLA (met twee uitlaten). Kerel kwam nadien naast me rijden en deed teken dat ik goed vooruit ging. Welke motor hij had weet ik niet natuurlijk. Inhalen gaat ook snel. Dus, ja, ik had eens zin in iets anders, de eerste testrit was tegengevallen, ik maakte probs van de kleine motoren en toch... kan je spreken van een beginnende kriebel in de buik
              Dus aan alle Espace kandidaat kopers, ik trek mijn woorden terug en excuseer me voor mijn foute info.
              Ergens als renault rijder toch plezant te lezen dat hij toch niet tegenvalt. Mij zegt bijvoorbeeld de aankomende Talisman op looks ook wel iets. De espace heeft wel veel snufjes voor zijn prijs in feite, al blijft het natuurlijk een grote en dure wagen maar je krijgt er wat van terug. Benieuwd welke het zal worden, initiale?

Comment

Ja, initiale Cassiopiagrijs, volledig donker interieur, benzine, city pack, cruising pack en voorlopig reservewiel. Dan nog rubberen matjes voor als er sneeuw ligt en een koffertapijt. Heb dan nog een cheque van 150 Euro die ik aan accessoires kan kopen, maar weet niet goed wat...
                Het winterpack vind ik z'n geld niet waard (verwarmde zetels achter en verwarmde voorruit aan 750 euro), het glazen open dak verlaagt het plafond en de levertijd is 10 weken langer wachten. Je hebt bij Initiale wel standaard een glazen dak vooraan wat ik oke vind. Ik zette mijn dak toch vrij weinig open in mijn vorige Espace maar had meer plezier aan de lichtinval die door het glas kwam.
                Ah ja, het reservewiel neem ik ook lol... Zonder accessoires 45.450 euro min de korting. Juiste korting zal ik pas maandag weten. Maar we komen onder de 40k en dat is ok voor me. Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk korting, vandaar dat ik pas maandag wil tekenen. En dan wachten hee. Het plezantste, nl het kiezen van de wagen, is achter de rug. Levertijd einde van het jaar vermoed ik.

Comment

Gefeliciteerd me je keuze. Het zat al een tijdje te broeden, die Espace dus het moest er gewoon van komen ;-)

Zelf neig ik momenteel meer naar de XC60 (moet ergens in oktober mijn volgende leaser bestellen), maar telkens ik dat interieur zie van de Espace....twijfels, altijd maar twijfels ;-)
                  Cassiopagrijs vind ik persoonlijk ook de mooiste kleur.

De standaardvelgen genomen?

Comment

Ja DHL, hier wil ik toch ook eens mee rijden als je hem hebt, z'nne!
                    Congrats! Allez ja, nog eerst tekenen, hé... een weekend kan veel doen...

Comment

Goeie keuze DHL. Je bent wel een straffe, adviseert mij (benzine man) aan de 2.0diesel te kopen omdat het zo een goede motor is en koopt vervolgens zelf een naft haha. Neenee die keuze had ik al gemaakt uiteraard omdat ik de laguna wilde en das de enige motor maar je stelde me wel gerust.

Comment

Ja, heb de standaardvelgen genomen, 19 is al groot genoeg zulle... En ik vind ze mooi, niet opvallend maar oke.

Borre, als je in de buurt bent man... ge weet wel hee.

En BDP, ja, ik adviseerde de diesel, maar nu moet je kiezen tussen een 1,6 benzine en een 1,6 diesel... Had er een 2,0 diesel bestaan was ik zonder twijfel daarvoor gegaan. Die 2.0 Dci die jij hebt is superbetrouwbaar en erg leuk om te rijden. Je moet die vergelijken met de toenmalige 2.0 turbo benzine met 165 pk. Daar stak die DCI toch boven uit. Ergens had ik liever diesel, maar ja het verschil in rijplezier is groot. Anderzijds zou ik wel veel goedkoper uitkomen met de huidige dieselprijzen en een verwacht verbruik van 6liter voor de diesel. De benzine schat ik op 9 liter.

Comment

Ais je enkel lange afstanden zoals jij doet, kan het wel wat minder zijn...

Comment

ik zat aan +-7,5l met de 1.6 TCe. Wel een tochtje van Mechelen naar Diksmuide en terug en tussenin daar ook wat rondgereden op de binnenwegen. gevarieerd dus.
                            met onze eigen Orlando rijd ik 8,8l (1.8, 140 pk), met de Grand Scenic TCe aan 8l (wel bergwegen inbegrepen)
                            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ja, heb de standaardvelgen genomen, 19 is al groot genoeg zulle... En ik vind ze mooi, niet opvallend maar oke.

Borre, als je in de buurt bent man... ge weet wel hee.
                              Omdat je kloeg over het rolgeluid dacht ik dat je mss een maatje kleiner gekozen had.
                              Gisteren eentje op de 18" velgen gezien en al bij al viel dat niet tegen.
                              Was ook eentje in Cassiopiagrijs trouwens.

Comment

En BDP, ja, ik adviseerde de diesel, maar nu moet je kiezen tussen een 1,6 benzine en een 1,6 diesel... Had er een 2,0 diesel bestaan was ik zonder twijfel daarvoor gegaan. Die 2.0 Dci die jij hebt is superbetrouwbaar en erg leuk om te rijden. Je moet die vergelijken met de toenmalige 2.0 turbo benzine met 165 pk. Daar stak die DCI toch boven uit. Ergens had ik liever diesel, maar ja het verschil in rijplezier is groot. Anderzijds zou ik wel veel goedkoper uitkomen met de huidige dieselprijzen en een verwacht verbruik van 6liter voor de diesel. De benzine schat ik op 9 liter.
                                Jeps klopt wel was ook geen verwijt hoor, had gewoon niet gedacht dat je een benzine zou nemen. Het is inderdaad wel een andere periode nu met de 1.6 diesels.. Spijtige zaak ergens want de 2.0dci doet het inderdaad goed! Downsizing zet zich nu ook sterk door bij diesels he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  Jeps klopt wel was ook geen verwijt hoor, had gewoon niet gedacht dat je een benzine zou nemen. Het is inderdaad wel een andere periode nu met de 1.6 diesels.. Spijtige zaak ergens want de 2.0dci doet het inderdaad goed! Downsizing zet zich nu ook sterk door bij diesels he.
                                  Nu reeds biturbo, binnen x-tijd quatro-turbo op een 1.2tdi... in een full-size monovolume. Steeds meer dingen die kapot kunnen gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                    ik zat aan +-7,5l met de 1.6 TCe. Wel een tochtje van Mechelen naar Diksmuide en terug en tussenin daar ook wat rondgereden op de binnenwegen. gevarieerd dus.
                                    met onze eigen Orlando rijd ik 8,8l (1.8, 140 pk), met de Grand Scenic TCe aan 8l (wel bergwegen inbegrepen)
                                    Mocht hij maar 7,5 verbruiken dan zou ik wel heel tevreden zijn. Ik kwam op 10,2 bij de testrit. Maar een testrit is een testrit hee.

Zijn 19 duimers omdat die standaard op de initiale zitten, je kan niet kiezen... Vind het persoonlijk wel mooie velgen.

De korting is bekend, morgen ga ik tekenen. En dan het lange wachten. Blijf enkel twijfelen over die kleur. Dat mauve zwart is crimineel mooi, maar zeer onderhoudsonvriendelijk. Wat denken jullie van het beige omdat dit past bij het interieur?

Comment

Proficiat DHL dit lijkt ook weer een prachtige te worden.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Over kleuren kan je blijven discuteren maar ik ga alvast voor de chocolade bruine, maar eerst nog wat orde op zaken zetten alvorens te bestellen.

Misschien moet ik ook maar eens een testrit maken met de benzineversie?

Go for it DHL!
                                        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Beige metallic is inderdaad de kleur waarop je noch stof noch vuil ziet.
                                          Over het verbruik nu : wat geeft een litertje benzine minder of meer als de wagen zelf 40.000 euros kost ?

Comment

Working...
                                          X