Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5 aut quattro 190 pk tdi tov Renault Espace 1.6 benz turbo 200 pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• OK... deal

gddupe, ik dacht dat de Captur geen duinbeige is maar peperbeige of zoiets? Een kleur die je in vorige Espace ook kon krijgen en heel mooi is. Niet zo gelig.
    Dat de chroom en het zwart mooier uitkomen kan ik goed geloven. Vooral het zwart dan.
    Och, in feite een zwaar luxeprobleem hee lol. Ben heel benieuwd nu hoe hij zal rijden, welke snufjes erop zitten, hoe alles werkt...
    Vooral die Rlink2 wil ik verkennen

Comment

• DHL proficiat met je aankoop! Weet jij trouwens wat het verschil is tussen de BIV en de jaarlijkse taks van een dieselversie tov een benzine? Ik vermoed dat de benzineversie net iets goedkoper is?
      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Nee, benzine is iets duurder. De diesel rond de 150 en de benzine rond de 250 euro dacht ik. In Wallonie betalen ze het tienvoud voor de benzine...

IMG_1779.jpg

Dit werd de kleur trouwens... Dit past toch bij een donkerbruine interieur hee? Volgens mij zit er in deze kleur ook een heel klein beetje bruin.

Comment

• Gaat een prachtige machine worden in die kleur en uitvoering.

Comment

• Dank je !
            Ik wacht vol spanning nu. Na al die tijd automatisch rijden zie ik er steeds weer tegenop om eens weg te gaan. Moeten alles nu met de Scenic doen en kan je geloven dat ik het schakelen soms afgeleerd ben. Durf soms eens de wagen in eerste zetten zonder ontkoppelen lol. Het gemis aan handenvrije kaart is gevaarlijker. De wagen staat meer niet op slot met de kaart erin dan wat anders. En dan hier thuis altijd maar zoeken naar die startkaart en 't vrouwke boos op mij. Als dat intussentijd maar geen huwelijksproblemen geeft

Comment

• Belgisch wegennet en verkeer leent zich echt meer en meer tot automaat rijden ook hé?
              Heb zo'n beetje dezelfde ervaring.

Die kaart van Renault vind ik anders nog altijd een onhebbelijk ding. Waarom moet dat ding nu zo groot zijn?
              In die van mijn vorige Espace had ik zelf een gaatje geboord om er een sleutelbos aan te kunnen hangen ;-)

Comment

• Die van mij komt de portefeuille niet meer uit, hij is wel altijd wat dikker want steekt in het achterste vakje. Luxe went snel zeker.. dat zijn van die opties dat ik nooit zou hebben aangekruist mocht ik een nieuwe kopen. Ondertussen denk ik er anders over. Nog eens: luxe went snel maar kan wel allemaal stuk gaan

Comment

• Goh, heb er nu al enkele gehad met handenvrije startkaarten en nooit probs gehad. Je moet ze wel een keer of twee per jaar bij een lange rit in de kaartlezer steken. Er zitten nl 2 batterijen in. 1 vervangbare voor de manuele functie en een oplaadbare, onvervangbare voor de handsfree functie. Zelfs heel weinig garages weten dit en vervangen de kaart als zijnde defect terwijl het enkel dat batterijtje (wat heel lang meegaat zonder laden, tot zelfs jaren) is dat leeg is...

Comment

• Als er iemand graag een inlegfilter heeft voor de 2.0 dci Renault van K&N of Green (weet het merk niet meer), forumleden mogen die gratis komen afhalen hier bij mij thuis. Heb er maar ene natuurlijk (weinig gebruikt...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Als er iemand graag een inlegfilter heeft voor de 2.0 dci Renault van K&N of Green (weet het merk niet meer), forumleden mogen die gratis komen afhalen hier bij mij thuis. Heb er maar ene natuurlijk (weinig gebruikt...)
                      Gooi die rotzooi gewoon weg . Een oem filter is het beste wat je kunt hebben .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Die kaart van Renault vind ik anders nog altijd een onhebbelijk ding. Waarom moet dat ding nu zo groot zijn?
                        In die van mijn vorige Espace had ik zelf een gaatje geboord om er een sleutelbos aan te kunnen hangen ;-)
                        Ja, dan kan ik u melden dat de 'kaart' van de nieuwe Espace nog wat dikker geworden is t.o.v. die van de Laguna, Scénic en andere...
                        Dan toch nog een minpuntje gevonden aan de Espace!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Gooi die rotzooi gewoon weg . Een oem filter is het beste wat je kunt hebben .
                          Ik weet dat niet zo zeker... Ik ga geen discussie starten over het nut al dan niet, iedereen maakt dat maar voor zichzelf uit...
                          Liever eerst eens vragen en dan wegsmijten hee.
                          Heb hier trouwens nog een gesloten nieuwe grille liggen voor de Seat Ibiza laatste model. Ideaal voor de winter voor de dieselkes om sneller op te warmen (komt normaal van die ecodiesels en werkt wel goed). Mag ook gratis weg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                            Ja, dan kan ik u melden dat de 'kaart' van de nieuwe Espace nog wat dikker geworden is t.o.v. die van de Laguna, Scénic en andere...
                            Dan toch nog een minpuntje gevonden aan de Espace!
                            De 'oude' kaarten voelden nogal fragile aan vond ik. Nooit ene kapot gehad, maar mocht steviger uitgevoerd worden.

Comment

De 'oude' kaarten voelden nogal fragile aan vond ik. Nooit ene kapot gehad, maar mocht steviger uitgevoerd worden.
                              Ik vind de kaart van mijn nieuwe Espace veel lichter aanvoelen dan die van mijn Laguna 3 hiervoor.
                              Ook nooit last gehad met die kaart, heeft zelfs 2x mee in de wasmachine gezeten, en bleef werken. (fabrikaat Siemens ).
                              De kaart van de Laguna 2, dat was echt een prul...

Comment

Goh, heb er nu al enkele gehad met handenvrije startkaarten en nooit probs gehad. Je moet ze wel een keer of twee per jaar bij een lange rit in de kaartlezer steken. Er zitten nl 2 batterijen in. 1 vervangbare voor de manuele functie en een oplaadbare, onvervangbare voor de handsfree functie. Zelfs heel weinig garages weten dit en vervangen de kaart als zijnde defect terwijl het enkel dat batterijtje (wat heel lang meegaat zonder laden, tot zelfs jaren) is dat leeg is...
                                Goeie tip. Ik heb zelf geen Renault, maar ik geef het door aan m'n pa. Is helemaal nieuw voor mij.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Ik wist het ook niet echt. Duidelijk is af en toe in de gleuf steken dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    is af en toe in de gleuf steken dan.
                                    Foei foei
                                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                      Ik wist het ook niet echt. Duidelijk is af en toe in de gleuf steken dan.
                                      Nooit gedaan bij mijn vorige Renaults... nooit problemen mee gehad, behalve 1x batterijtje vervangen (CR2032) per autokaart.
                                      Ik zou trouwens niet weten waar in de nieuwe Espace zich de gleuf bevindt.

Ik kan me vergissen natuurlijk (hoewel dat quasi onmogelijk is ), maar ik denk niet dat er een tweede batterijtje in die kaarten zit. Ik denk eerder (eigenlijk ben ik vrij zeker ) dat dit werkt op hetgeen men RFID noemt... (Radio-Frequency Identification).
                                      Last edited by Maurice P.P.; 06/09/2015, 13:58.

Comment

• Nee, geloof me vrij dat er een tweede batterijtje in de kaart zit die geladen wordt door inductie. Net omdat ze zo heel erg lang meegaan denkt men at de kaart defect is nadat de handsfree niet meer werkt. En die worden dan onterecht vervangen.
                                        Bij mijn nieuwe Espace was ze na 6 maanden al leeg. Soms duurt het inderdaad jaren.
                                        Hoe het met nieuwe Espace nu zit, weet ik ook niet. Dat is voor mij ook geheel nieuw. (Heb 8 jaar bij Renault gewerkt, dus echt, geloof het maar. Ik zoek bij gelegenheid eens op google, staat ergens een open kaart op afgebeeld)
                                        Dit lezen bvb http://amt.nl.s3-eu-central-1.amazon...lektronica.pdf

Er zijn zo weinig mensen die dit weten, hierdoor die discussie al tig keren gevoerd lol
                                        Last edited by ; 06/09/2015, 15:28.

Comment

• Slimme kleuze! De Renault is 1000x eclusiever dan de Audi (en volgens mij ook betrouwbaarder)
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X