Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro of pneumatische ophanging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hydro of pneumatische ophanging

    Ik zou graag een lijstje samenstellen van relatief nieuwe autos's die GEEN klassieke ophanging hebben. En dan vooral ook ervaringen die je ermee hebt kwa comfort, gebruik en onderhoud.
    nb: ik kan die citroen cx niet uit mijn hoofd krijgen...

  • #2
    ik heb nou een s met airmatic en rijdt regelmatig huidige ml en mercedes 211 met airmatic


    das een vliegend tapijt en geeft een kwasi ongelooflijk luxe-gevoel...het is wat artificieel maar niet meer dan een wijlen cx
    tis niet zaligmakend, dwarsnaden komen nog steeds binnen
    voor de wegligging moet je het ook niet doen...heb je dwarsnaden in een bocht dribbelt het wat harder (op comfort, een stand die kwasi altijd opstaat)

    het is een hulp om moderaat te rijden en ik zou het zo terugnemen (op een okkazie, benz is sowieso bovengemiddeld comfy en de meerprijs is fors)

    ik ben en was fan en zou willen dat benz het ook op de kleine a implementeerd, kwestie van een uniek vekoopsargument te hebben, zoals nu op de c
    Last edited by bobo; 26/08/2015, 19:05.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Ik zou graag een lijstje samenstellen van relatief nieuwe autos's die GEEN klassieke ophanging hebben. En dan vooral ook ervaringen die je ermee hebt kwa comfort, gebruik en onderhoud.
      nb: ik kan die citroen cx niet uit mijn hoofd krijgen...
      Grappig..

      Ik had net in forumonderdeel techniek gevraagd naar ervaringen van gebruikers die ervaring hebben met wagens die beschikken over enerzijds stalen-veren en anderzijds vluchtvering....

      De Porsche Macan kan voorzien worden van air-suspension. Net zoals de S en C bij Mercedes. Mercedes zal wel redelijk wat modellen hebben die lucht-vering kan krijgen?

      Tesla Model S kan je ook voorzien van luchtvering.

      Bij BMW weet ik het niet, misschien de 7??

      Ik heb enkele dagen geleden gereden met de Macan met luchtvering en ik was echt onder de indruk. Stonden 21 inchers onder maar het voldoende absoluut niet zo aan! Was zeer zeer comfortabel.

      De vering van de Macan kan je 10 mm verlagen en 40 mm verhogen. Blijkbaar zijn er nog 'boxen' te koop op internet waardoor je tot 50mm kan verlagen. Het verschil tussen -50mm en +40mm is toch al zeer aanzienlijk.

      Een half jaar geleden weet ik nog dat ik een X5 test-reed. Eerste één met 18 inchers en dan één met 21 inchers en man man die 21 inchers voelden echt zeer onaangenaam!! Maar dat was wel op normale ophanging en BMW gebruikt natuurlijk run flat banden..
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        tis niet zaligmakend, dwarsnaden komen nog steeds binnen
        voor de wegligging moet je het ook niet doen...heb je dwarsnaden in een bocht dribbelt het wat harder (op comfort, een stand die kwasi altijd opstaat)
        air-suspension neem je toch juist voor de 'betere'/comfortabelere weglegging? of zie ik dat verkeerd?
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #5
          nee je ziet dat juist

          anders neem je het beter niet

          ik wil maar zeggen dat je zelfs met de beste ophanging de putten in de be-wegen voelt

          denk nooit dat je in het luchtledige zit met hydropneumatica

          Comment


          • #6
            Ik heb een tijdje met een Audi Q7 met regelbare luchtvering gereden en ik vond daar eerlijk gezegd niks aan. Ok, je voelt dat de oneffenheden beter weggefilterd worden, afhankelijk van de stand waarin hij staat (comfort, off road, dynamisch) maar ik vond daar eigenlijk niks aan. Misschien ook omdat zo'n Q7 en SUV's in het algemeen mijn ding niet zijn. Je voelt wel enorm het verschil tussen de verschillende standen.

            Comment


            • #7
              Wat mij er ook aan doet denken: bij zo'n auto met regelbare vering moet je opletten als je deze opkrikt, je moet de wagen in een speciale stand zetten en bij zo'n Q7 moeten die wielen geblokkeerd worden met wiggen die bij de wagen zitten. Doe je dat niet heb je veel kans dat hij van de krik af glijdt met alle gevolgen van dien als je het wiel al hebt afgenomen.

              Comment


              • #8
                je moet altijd de wielen blokkeren

                Comment


                • #9
                  Dus de c klasse heeft deze mogelijkheid... Hoe zit het met de A4 allroad?

                  Comment


                  • #10
                    A4 allroad niet volgens mij.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      ik kan die citroen cx niet uit mijn hoofd krijgen...
                      Zucht... zalige nostalgische herinneringen

                      Heb vandaag deze nog zien rijden, een GTi van ergens begin jaren '80. Was qua carrosserie niet echt in goede staat, goudkleurig, met hollandse nummerplaat en twee meiden erin
                      En ze gaf serieus goed gas als ze de autostrade opreden...
                      Dit wil ik ooit nog in mijn garage:

                      Comment


                      • #12
                        Kinky!
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          verdomme, Jef. Daar gaat mijn nachtrust !

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb dat ook op mijn bompa auto
                            Blijft goed strak in de bochten en comfort is prima.
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • #15
                              Voorlopige lijst:
                              Jaguar xj
                              mercedes c,s ml ea.
                              rang rover
                              audi a6 allroad

                              ik zoek eerlijk gezegd iets kleiner...
                              aleternatieven voor de c klasse ?

                              Comment


                              • #16
                                geen alternatieven, alleen de c heeft momenteel luchtvering in die klasse

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                  Zucht... zalige nostalgische herinneringen

                                  Heb vandaag deze nog zien rijden, een GTi van ergens begin jaren '80. Was qua carrosserie niet echt in goede staat, goudkleurig, met hollandse nummerplaat en twee meiden erin
                                  En ze gaf serieus goed gas als ze de autostrade opreden...
                                  Dit wil ik ooit nog in mijn garage:

                                  Idem ben er stiekem ook al een tijdje naar aan het kijken ... een CX GTI Turbo 2 Prestige met lederen interieur graag Ze worden wel zeldzaam maar soms vind je wel een koopje . Meestal wel uit nederland idd en die 2 meiden krijg je er meestal niet bij ...
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                  Comment


                                  • #18
                                    tis gti of prestige (met lange wielbasis)

                                    geen gti-prestige, de mieren hebben er deugd van

                                    Comment


                                    • #19
                                      Je vergeet de C5 nog .. die kan nog als enige met de hydropneumatische ophanging nieuw worden besteld.
                                      Als recente heb je ook nog de C6 .... de 2de hands markt is wel wat vreemd, sommige gaan voor geen geld, andere vragen bijna de nieuwwaarde van de wagen destijds ... apart
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        tis gti of prestige (met lange wielbasis)

                                        geen gti-prestige, de mieren hebben er deugd van
                                        Wat doen we hier dan mee ? : ) http://www.autoscout24.com/offers/ci...grey-273528250

                                        EDIT: mmh my bad was er echt van overtuigd lol
                                        Last edited by MaXX99; 27/08/2015, 08:59.
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X