Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koopadvies: Polo 1.4 TDI of Fiesta 1.6 TDCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Koopadvies: Polo 1.4 TDI of Fiesta 1.6 TDCI

    Mijn zoon zoekt een eerste auto, en heeft 2 propere auto's gevonden.
    Prijzen zijn vrijwel gelijk, nadeel aan de Fiesta is dat het een 3-deurs is.

    Beide zijn van 2009 en zitten rond de 90.000km.

    Polo heeft 80 pk, Fiesta 90 pk.
    Hij zoekt zeker geen hoog vermogen (anders valt de verzekering te duur uit).
    Van de Polo weet ik al dat een distributieriem vervangen bij VW ca 350€ kost, en dat valt mee.

    Zijn die auto's betrouwbaar?
    Wat zijn de zwakke punten en te verwachte kosten?
    7
    VW Polo 1.4 TDI
    57,14%
    4
    Ford Fiesta 1.6 TDCI
    42,86%
    3

    The poll is expired.


  • #2
    Fiesta geen ervaring mee maar met de polo wel. Zijn redelijk bulletproof auto' op de draag arm rubbers na. Die gaan verschrikkelijk vaak kapot, er is wel al een verbeterde versie dus als die er al onder steken ben je over het algemeen gerust.
    Btw polo 80pk, dan is het een bluemotion? Of een gt rocket?
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

    Comment


    • #3
      Ik heb nu een Polo 1.6 90pk als vervangwagen en dat gaat serieus goed vooruit.
      Hoe oud zijn de wagens?
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Is er een manier om dat te zien of die vervangen zijn?
        Hoe merk je dat tijdens een proefrit? Zou de technische controle dat zien?
        Dure reparatie?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Ik heb nu een Polo 1.6 90pk als vervangwagen en dat gaat serieus goed vooruit.
          Hoe oud zijn de wagens?
          Beide van 2009, dus 6 jaar oud.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Ik heb nu een Polo 1.6 90pk als vervangwagen en dat gaat serieus goed vooruit.
            Hoe oud zijn de wagens?
            Tgaat over de vorige Polo Alain. Das ook nog een 3cillinder.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Is er een manier om dat te zien of die vervangen zijn?
              Hoe merk je dat tijdens een proefrit? Zou de technische controle dat zien?
              Dure reparatie?
              Er onder kijken, zitten in de 3hoeken. Zal een foto zoeken. Tijdens het rijden merkt ge dat vooral als ge gekraak hoort bij drempels. Technische keuring ziet dat en wordt ge denk ik zelf voor afgekeurd. Reparatie is niet zo duur.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

              Comment


              • #8
                Maar als ik me niet vergis, dan had jij aan de ophanging geprutst (verlaagd, schroefkit etc). Misschien heeft dat ook invloed op de levensduur van die rubbers.
                Maar dat lijkt me geen KO, en trouwens, de auto moet toch gekeurd worden voor verkoop door de garage.

                Comment


                • #9
                  Rechtse pijl waar silent block bij staat.



                  Hier ziet ge goed dat die kapot is, die rubber is in I vorm en die scheuren door. De verbeterde versie is een + vorm. Soms worden er ook volle ingestoken van een Audi A2 of Ibiza Cupra.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • #10
                    Polo wat mij betreft. Ford geen ervaring mee. 2 keer Polo hier thuis gehad als tweede wagen (wel telkens benzine wegens ong. 12k km/jaar, eerste was 4 cil 1.4, de tweede een 3 cil. 1,2 - beide rond de 70 pk). Nooit problemen gehad. Enige 'probleempjes' waren te wijten aan het ontwerp van de voordeuren (scharnieren en deurrubbers). De scharnier van de bestuurdersdeur kraakte na een tijdje (moest telkens opgelost worden met extra smeer) en de deurrubbers hadden in de winter de neiging om de deuren te doen vastvriezen (buitenslaper). Maar die beide probleempjes hebben we met een Golf IV ook gehad. De handrem van de Polo kon ook wel eens vastzitten als er een tijdje niet mee gereden werd (2 weken stilstaan tijdens vakantie bijvoorbeeld).

                    Maar al bij al zijn dat maar heel kleine mankementjes. Verder zeer betrouwbaar en leuk om mee te rijden en ik vind persoonlijk dat die driecilinderkes een leuk geluidje produceren (ook de diesels).

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Maar als ik me niet vergis, dan had jij aan de ophanging geprutst (verlaagd, schroefkit etc). Misschien heeft dat ook invloed op de levensduur van die rubbers.
                      Maar dat lijkt me geen KO, en trouwens, de auto moet toch gekeurd worden voor verkoop door de garage.
                      Schroefkit idd. Ik heb zelf belachelijk lang op de originele gereden zonder scheuren, heb 70k met die schroefkit gereden en waren pas op 90k kapot (auto op 20k gekocht). Heb tijdje stage bij een VW dealer gedaan en meeste die daar binnen kwamen voor die rubbers hadden zelf amper 30a40k km.

                      Is idd geen KO, maar is een van de zwakke punten van die Polo's.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                      Comment


                      • #12
                        Collega van het werk had de fiesta 1.6d 90pk en nooit noemenswaardige problemen met gehad. Ingeleverd bij 150k en een focus 1.6d gekocht...
                        Ik denk dat beiden goed zijn (algemeen). Misschien is de polo wat zuiniger...

                        Comment


                        • #13
                          Fiësta zal wat amusanter rijden.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                            Btw polo 80pk, dan is het een bluemotion? Of een gt rocket?
                            Ik denk ook dat deze een bluemotion is.
                            De gewone uitvoering heeft 70 pk.

                            Hier nu 142k km ( 2008 ), volledig probleemloos.
                            Wel idd opmerking op keuring voor de draagarmen.

                            Comment


                            • #15
                              Idd, enkel bm en rocket gt zijn 80pk. Als het een BM is heeft die veel langere versnellingen en zijn ze echt wel zuinig.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                              Comment


                              • #16
                                En de Polo is gekocht.
                                Zag er proper uit, motor liep goed, en reageerde gezond op het stuur.
                                Draait wel speciaal die 3-cilinder.
                                Zodra je boven de 2000t komt krijgt je zo'n ouderwetse turbo duw.

                                Comment


                                • #17
                                  Typisch voor een pd (pomp verstuiver). Gaat em plezier aan hebben, heb ook 4jaar met veel plezier met demijne gereden.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Best wat op toeren houden , onder 2000 tr is er niks te beleven.
                                    Je moet er effe aan wennen, dan valt het best mee.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Beiden zijn echte vrouwen wagens. De polo iets minder als de fiesta . Ik zou dan toch de polo verkiezen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mijn vriendin heeft sinds 2006 een Polo 1.4tdi 3 cilinder. De wagen heeft nu 170 000km en er is tot nu toe nog geen enkel noemenswaardig mankement aan geweest.
                                        Het enigste wat ik weet is dat het ruitenwissermotortje het begeven had op +-160000km
                                        En deze auto ontzien we helemaal niet. We gebruiken hem voor vanalles en nog wat.

                                        Kan er geen slecht woord over zeggen!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X