Mededeling

Collapse
No announcement yet.

a7 diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • a7 diesel of benzine

    en nu weet ik het niet meer.....

    ik wil een 2de hands a7 gaan aanschaffen (voor mijn vrouw)

    budget rond 50.000/60.000, luchtvering en liefst 3zit achterin,
    elke dag naar kantoor 10km enkel, jaarlijks 10.000 km
    geen VAA

    a7 3.0 tdi
    a7 3.0 tfsi
    S7 4.0 tfsi

    wat doen we?

    had al uitgemaakt dat ik voor benzine ging gaan en dan binnengegaan bij gentse autoverkoper AMB , zij verkopen noooooooit benzine, verkoper kende iemand die ooit eens een a7 bezine had gekocht en dat het verbruik niet te doen was, zij verkopen dus enkel diesel??
    alle wagens waren trouwens gesloten en ik "mag" eens terugkomen met mijn vrouw om dan in een wagen te gaan zitten , denk het niet!

  • #2
    Quasi alle wagens uit die klasse worden in België als bedrijfswagen gekocht en dus vln diesels.

    Tja, als het aan mij lag ging ik zo eentje halen.



    Als gij benzine wilt maakt het toch geen bal uit wat een verkoper zegt?

    Comment


    • #3
      Verbruik rond de 11.5 l / 100 km:

      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

      Comment


      • #4
        Met 10 km enkel wordt de diesel niet warm genoeg en ga je hem sneller kapot rijden dan benzine.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          Met 10 km enkel wordt de diesel niet warm genoeg en ga je hem sneller kapot rijden dan benzine.
          Ok maar, 20 km per dag, 7000 per jaar. Als 'snel kapot' 300000 km dan is dat zo'n 40 jaar

          Het komt er op neer , of ge nu twee korte of twee lange ritten doet op een dag, de sleet gaat niet veel schelen, maar ge hebt toch heel veel dagen.
          30 jaar Mr Yuge!

          Comment


          • #6
            Zoek u iets bij de buren.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Ok maar, 20 km per dag, 7000 per jaar. Als 'snel kapot' 300000 km dan is dat zo'n 40 jaar

              Het komt er op neer , of ge nu twee korte of twee lange ritten doet op een dag, de sleet gaat niet veel schelen, maar ge hebt toch heel veel dagen.
              probleem van korte kilometers met een diesel is de roetfilter. Met korte ritjes heeft de dpf filter geen tijd en warmte genoeg om de roetdeeltjes te verbranden. Heb zelf een diesel icm hele korte ritten = miserie en wanneer dpf filter wilt regeneren = een week lang ambetante motor. Mijn volgende wagen (indien werksituatie zo blijft) wordt zowiezo een benzine.

              binnenkort(na de eerste keuring) vliegt diene filter er trouwens uit. Gedaan met de miserie :-)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                probleem van korte kilometers met een diesel is de roetfilter. Met korte ritjes heeft de dpf filter geen tijd en warmte genoeg om de roetdeeltjes te verbranden. Heb zelf een diesel icm hele korte ritten = miserie en wanneer dpf filter wilt regeneren = een week lang ambetante motor. Mijn volgende wagen (indien werksituatie zo blijft) wordt zowiezo een benzine.

                binnenkort(na de eerste keuring) vliegt diene filter er trouwens uit. Gedaan met de miserie :-)
                Was dat wat ik wilde zeggen met snel kapot.

                Comment


                • #9
                  toch triestig zo een verkoper eigenlijk.. om van te janken
                  daarvan moet je goesting om 50 ruggen achter te laten bij dat merk/die dealer toch over zijn?

                  al wil jij een a7 met roze olifanten opgespoten , dan moet hij u serieus nemen en kijken wat mogelijk is, zo toch niet... ze willen allemaal gewone hunne eigen troep kwijt.
                  en trouwens 11,5 liter... super toch! spritmonitor is echt heel representatief.
                  dat kost je dan 3 euro retour per dag. cadeautje quoi...

                  Comment


                  • #10
                    Waarom koop je voor dat geld geen nieuwe A6? Is met wat opties op en met 3.0 benzine ongeveer 60k met je korting af.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #11
                      had ik ook gespot via audi.de en zit al bij de kanshebbers, ga via officiële duitse dealer iets zoeken

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                        merci voor tip, kende site niet, verbruik zelfde motor ligt aardig uit elkaar bij sommigen

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Waarom koop je voor dat geld geen nieuwe A6? Is met wat opties op en met 3.0 benzine ongeveer 60k met je korting af.
                          http://www.nl.audi.be/be/web/nl/mode...ine/packs.html
                          mijn vrouw ging voor a5, al gelukt om a7-upgrade te doen, is voor mijn madame van ver hetzelfde

                          Comment


                          • #14
                            Ik zo voor de 3.0 tfsi gaan, de meerwaarde van een S7 ga je niet echt voelen bij woon-werk verkeer denk ik zo. En dat is nu ook geen straf zo'n 3.0 hé
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                              toch triestig zo een verkoper eigenlijk.. om van te janken
                              daarvan moet je goesting om 50 ruggen achter te laten bij dat merk/die dealer toch over zijn?

                              al wil jij een a7 met roze olifanten opgespoten , dan moet hij u serieus nemen en kijken wat mogelijk is, zo toch niet... ze willen allemaal gewone hunne eigen troep kwijt.
                              en trouwens 11,5 liter... super toch! spritmonitor is echt heel representatief.
                              dat kost je dan 3 euro retour per dag. cadeautje quoi...
                              Een ordinaire autoverkoper is geen dealer he

                              Comment


                              • #16
                                Een A7 benzine is inderdaad zeer zeldzaam maar die motoren zijn wel zalig.

                                Comment


                                • #17
                                  over de motor, ik heb een collega met een s5

                                  0.0 problemen en hij spaart ze niet, vorige was een c30 cdi die kreeg hij ook niet kapot
                                  wel énorm hoog verbruik

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                    Een ordinaire autoverkoper is geen dealer he
                                    ok dat is ook waar. maar ik blijf toch bij mij punt :-)
                                    zelfs als ik als tijdelijk kracht op het autosalon werk ieder jaar voor een merk ben ik eerlijk ... ondanks het commerciële karakter.

                                    er kwam vorig eens een madam bij het merk waar ik werkte (van de VAG groep) die een probleem had met haar Honda FRV (of hoe heet dat weer? die multipla achtige honda), automatische boete met problemen, herstelling zeer duur.. ze had negatief idee gekregen van betrouwbaarheid van Honda en kwam dus bij 'mijn' VAG merk kijken..
                                    Heb haar wel een idee gegeven van de prijzen van alternatieve van dat merk, maar haar toch ook eerlijk verteld dat ze nergens beter gesteld gaat zijn op vlak van betrouwbare techniek dan bij HONDA ondanks de pech die ze gehad heeft...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      ok dat is ook waar. maar ik blijf toch bij mij punt :-)
                                      zelfs als ik als tijdelijk kracht op het autosalon werk ieder jaar voor een merk ben ik eerlijk ... ondanks het commerciële karakter.

                                      er kwam vorig eens een madam bij het merk waar ik werkte (van de VAG groep) die een probleem had met haar Honda FRV (of hoe heet dat weer? die multipla achtige honda), automatische boete met problemen, herstelling zeer duur.. ze had negatief idee gekregen van betrouwbaarheid van Honda en kwam dus bij 'mijn' VAG merk kijken..
                                      Heb haar wel een idee gegeven van de prijzen van alternatieve van dat merk, maar haar toch ook eerlijk verteld dat ze nergens beter gesteld gaat zijn op vlak van betrouwbare techniek dan bij HONDA ondanks de pech die ze gehad heeft...
                                      Ge weet toch da ze u daar voor op staande voet kunnen ontslagen..

                                      Is ni logisch eh.. Ge werkt voor een merk, er komt iemand binnen van een ander merk me problemen ge verkoopt niks en ge zegt toch dat het merk met problemen toch een goei merk is.. Hoe raar is da?!?! :eek:

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        Ik zo voor de 3.0 tfsi gaan, de meerwaarde van een S7 ga je niet echt voelen bij woon-werk verkeer denk ik zo. En dat is nu ook geen straf zo'n 3.0 hé
                                        Ik zou ook dit doen. Het is idd zo dat er geen a7 benzines verkocht worden in belgie. 1/100 op zoekertjessites. Dit is altijd probleem bij de premiumboten. Ik heb lang uitgekeken naar een jaguar xf naft en was ook bijna onvindbaar. Ik vrees dat je vor nieuw of import moet gaan. Wat je niet moet doen is een diesel kopen omdat er geen aanbod van benzine is. Dit is echt wel een fout, kan je beter ander model zoeken waar je wel benzinevarianten in gaat vinden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X