Mededeling

Collapse
No announcement yet.

maserati Ghibli of Porsche Macan ( diesel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• maserati Ghibli of Porsche Macan ( diesel)

Waar zou jullie keuze naar uitgaan en waarom?

Misshien dat de meesten zullen denken dit is appelen met peren vergelijken, maar dat durf ik betwisten.

Eerste vraag is dus of deze wagens überhaupt vergelijkbaar zijn.

Ik denk van wel, toch zeker op basis van volgende factoren :

- prijs
    - badge
    - sportieve aspiraties
    - exclusiviteit ( in de zin van wordt relatief weinig verkocht )
    - kwaliteit interieur ( volleder)
    - looks

De Macan is wel iets duurder dan de Ghibli wanneer ze ongeveer hetzelfde uitgerust worden. Er zijn op de macan ook meer systemen bestelbaar dan op de Ghibli en de optielijst is veel groter bij Porsche.

Wat de Badge betreft, heb ik het persoonlijk meer voor de Badge van Porsche. Iets betrouwbaarder ? De motor in de maser is van Jeep/Chrysler en die in de Porsche van Audi. De motor van Audi klinkt veel geraffineerder dan die van de maser. Is bovendien zo goed als onhoorbaar in de cabine in tegenstelling tot de maser.

Sportieve aspiraties ? Allebei 6.3 sec nodig naar de 100. De macan is eerder een SUV dan een sedan, maar de macan kan wel uitgerust worden met air suspension en adaptieve dempers waardoor die verdomd sportief aanvoelt en absoluut pakken beter stuurt dan veel sedans.

De maser heeft een iets chiquer interieur. Ik denk dat ze beide ongeveer evenveel plaats bieden, hoewel de kofferruimte van de macan wel wat groter zal zijn.

Ze zien er beiden een stuk beter uit dan de gemiddelde wagen die op de wegen te zien is alleen vind ik de achterkant van de maser nogal banaal (zelfs geen LED)

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Maserati. De macan is standaard vrij mager aangekleed en de opties kosten daar grof geld. De maser ziet er ook pak beter uit en minder "patserbak" dan de porker. En die maser is wel betrouwbaar, nog geen klachten gehoord hierover.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Gene gemakkelijke, hoor Germinal.
      Hier mijn poging tot analyse:
      - Je mag van mij vergelijken wat je wil, maar een Macan exclusief noemen, lijkt me een beetje bizar. Ze verkopen als warme broodjes... (Maserati 1 - Porsche 0)
      - Sportief? Een SUV mag met allerlei kunstgrepen sportieve aspiraties aangemeten worden, maar een berline heeft sowieso een lager zwaartepunt. De academische spurt van 0-100 wil op papier ook niet veel zeggen. (Maserati 2 - Porsche 0)
      - Kwaliteit: de Italiaanse afwerking kan echt nog niet mee met de Duitse, zeker als er al wat kilometerkes op de teller staan (Maserati 2 - Porsche 1)
      - Prijs: zoals je al aangaf, is de Porsche duurder bij gelijke uitrusting. De restwaarde na een aantal jaren zal op de Porsche normaal gezien beter zijn. Gelijk spel dus.
      - Badge: alletwee even aantrekkelijk imago, hoewel de Maserati misschien wat meer sympathie zal krijgen. Niet te beoordelen.
      - looks: ook te subjectief om een goed oordeel over te kunnen vellen. Ik kies hier wel voor de Maserati. (Maserati 3 - Porsche 1)

Anyway, je vergeet nog een aantal andere punten:
      - Praktische kanten, bijvoorbeeld. Heb je daar wat nood aan, dan kies je waarschijnlijk beter voor de Macan. (Maserati 3 - Porsche 2)
      - Service punt dichtbij van belang? Bij de Porsche heb je er 6 meer dan bij de Maser op Belgisch grondgebied. (Maserati 3 - Porsche 3)

Ik kom dus uit op een gelijk spel, maar als ik wat meer gewicht in het een of het ander steek, dan kom ik qua subjectieve keuze uit op de Maserati.

Comment

Ik bedoelde exclusief gewoon in de zin van : zal je relatief weinig zien op de weg in vgl met een 3/5 serie.

Wereldwijd 60.000 macans per jaar , dat zijn er 300 per jaar voor België ?

De maser is in die betekenis van het woord misschien nog iets exclusiever, maar ik zie niet in waarom die meer sympathie zou krijgen ?

Het jammere bij de maser is dat de motor van jeep is en echt rauw klinkt. Het leuke is dan weer dat eens die op temperatuur is en je de sportknop indrukt die een mooi geluid maakt voor een diesel. Klinkt sportief.

De voorkant en zijkant van de maser zijn echt top maar de achterkant echt niet.

De macan ziet er van alles kanten wel meer dan ok uit, maar algemeen genomen oogt de maser wel sportiever/chiquer.

Comment

Ik vind het zeker 2 auto's die vergeleken mogen worden.
          Afgaande op de looks, aan de buitenkant, zou ik zonder enige twijfel voor de Maserati kiezen. Qua interieur is zo'n Macan een klasse hoger wat afwerkingskwalitiet betreft. Ook verwacht ik dat het multimediasysteem van de Macan veel beter is. Wel ligt een klassieke berline mij qua concept meer dan een SUV. Toch ben ik er zeker van dat de Macan de beter rijdende auto is, met een uitgebreider dealernetwerk, en een hogere betrouwbaarheid.

Voor mij zou dit een moeilijke keuze zijn, omdat ze geen van beiden echt mijn ding zijn. Nu het over dieselmotoren gaat, zou ik hier toch voor de Macan kiezen. Moesten er benzines gekozen kunnen worden, dan zou het toch de Ghibli worden.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik vind de Ghibli alleen in profiel mooi, aan de voorkant zijn die lichtblokken veel te klein in verhouding tot de grille waardoor het geheel een beetje te iel oogt, achterkant ziet er zoals al gezegd al redelijk gedateerd uit. Interieur is wel mijn smaak.
            Van deze 2 zou ik zeker de Porsche kiezen. Maar hoe je t ook draait of keert, het blijft ergens wel appelen met peren vergelijken.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Motor in de Ghibli is die van VM Motori die ook door Jeep gebruikt wordt.

Comment

Ghibli benzine of beiden diesel?

Veel zou het voor mij niet uitmaken. In beide gevallen graag een Maser, als het kan in benzine aub.

Persoonlijk heb ik niets met Porsche en zeker niet met een veredelde Q3... (sorry daarvoor).
                Ik heb het ook nogal moeilijk met de vele "buttons" op de middenconsole bij hun hedendaagse modellen.
                Ghibli toch vele malen mooier, zeker langs de buitenzijde maar ook binnen is hij toch van een andere klasse vind ik. Goed, er waren wat tekortkomingen op het autosalon model destijds vond ik, maar daar valt zeker mee te leven.

Nu eerlijk, een Ghibli is toch vele malen exclusiever als een Macan? Neen toch!

Dus voor mij een "no brainer".

PS: IK zou wachten op een Jag F-Pace-S als ik jou was...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

De Ghibli is een mannenauto, de Macan een vrouwenauto.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Een waarheid als een koe.

Comment

Ik heb het zo al niet voor suv's een makkie dus .
                      Ghibli please.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        100% gelijk, enkel daarom al zou ik voor de Ghibli kiezen. Ghibli straalt klasse uit die de Macan niet heeft vind ik

Comment

een maserati merak is een mannen auto

alles wat vandaag rijdt zijn sissiewissie karren

Comment

ook maserati
                            en ik vind ze ZEKER vergelijkbaar.

nog iets.
                            binnen 2 jaar zijn de eerste macans in de 'nieuwe belgen' wijken aan het rondrijden, binnen 5 jaar wordt 50% van de macans, net zoals de cayennes nu, door onze zuiderse medeburger gereden :-)
                            dat wil ik met de maserati nog wel eens zien.. die zal ook binnen 10 jaar klassevol zijn.. binnen 10 jaar is de gemiddelde 2/3/4de hands porsche suv verwaarloosd, fout getuned, slecht onderhouden, en met een serieus fout imago eraan vast..

Comment

Als ik me niet vergis staat de Macan wel degelijk op het Q5 platform. Ik heb de verwarring nog al gehoord, heeft volgens mij te maken met het feit dat de achterlichten van een Macan iets meer op deze van een Q3 lijken dan van een Q5.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              ...
                              Persoonlijk heb ik niets met Porsche en zeker niet met een veredelde Q3... (sorry daarvoor).
                              ...

Comment

Nominatie voor de grootste onzinpost van september.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aribo Bekijk Berichten
                                  Als ik me niet vergis staat de Macan wel degelijk op het Q5 platform. Ik heb de verwarring nog al gehoord, heeft volgens mij te maken met het feit dat de achterlichten van een Macan iets meer op deze van een Q3 lijken dan van een Q5.
                                  Jaja dat klopt hoor maar hij trekt veel meer op een Q3 dan op een Q5 toch?
                                  En nu wil ik een Q3 toch wel net het lelijkste eendje uit het Audi-gamma vinden zeker. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Jaja dat klopt hoor maar hij trekt veel meer op een Q3 dan op een Q5 toch?
                                    En nu wil ik een Q3 toch wel net het lelijkste eendje uit het Audi-gamma vinden zeker. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Ik zie de gelijkenis niet met een Q3/5.

Zet ze maar een keer naast elkaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      ook maserati
                                      en ik vind ze ZEKER vergelijkbaar.

nog iets.
                                      binnen 2 jaar zijn de eerste macans in de 'nieuwe belgen' wijken aan het rondrijden, binnen 5 jaar wordt 50% van de macans, net zoals de cayennes nu, door onze zuiderse medeburger gereden :-)
                                      dat wil ik met de maserati nog wel eens zien.. die zal ook binnen 10 jaar klassevol zijn.. binnen 10 jaar is de gemiddelde 2/3/4de hands porsche suv verwaarloosd, fout getuned, slecht onderhouden, en met een serieus fout imago eraan vast..
                                      2 jaar lijkt me snel, maar goed dat gebeurt met BMW/MERC/AUDI ook he..

Het imago van maser is toch eerder voor wat ouder publiek dan Porsche, niet ?

Een beetje zoals Jaguar, daar hangt voor mij ook nog het idee aan dat je pas mag instappen bij 50-60+ tenzij een F-type

Comment

idd

Trouwens erg verschillend van looks als je het mij vraagt, de Macan is meer een kleine SUV terwijl de Ghibli een berline is.

Betere vergelijking is de Maserati Kubang en de Macan (alhoewel de eerste iets groter is)
                                        Last edited by Schnippy; 14/09/2015, 03:49.

Comment

Working...
                                        X