Welke te kiezen hangt af van je verwachtingen. Een SUV vergelijken met een pseudo sportwagen, ontgaat me even wat de connotatie is tussen de 2. Behalve als het een keuze is tussen de 2 in aankoop. Maar dan moet ik weer naar mijn eerste opmerking.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
maserati Ghibli of Porsche Macan ( diesel)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenNominatie voor de grootste onzinpost van september.
oei oei iemand is op haar tenen getrapt
ook de ghibli hier alleen al omdat die macan al even lelijk is als die cayennelets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenNominatie voor de grootste onzinpost van september.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen maserati merak is een mannen auto
alles wat vandaag rijdt zijn sissiewissie karren
On topic: de Maserati, zonder enige twijfel. Ik kan het idee van sportiviteit niet echt rijmen met een hoog zwaartepunt. Niet dat de Ghibli een sportwagen is, maar als sportiviteit een issue is en 't gaat over deze twee, dan niet de Porsche Zitmaaier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIk zie de gelijkenis niet met een Q3/5.
Zet ze maar een keer naast elkaar
Allé dat zie ik er toch in, zonder gedronken te hebben. 😀😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.Last edited by Metaxa; 14/09/2015, 09:00.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Als ik het even optel kom ik op 7 stemmen voor de ghibli en 2 voor de macan
Verbaast me toch dat er redelijk wat vijandigheid is ten aanzien van de macan en dan zeker itt tot de ghibli. Had ik niet verwacht.
Nu bijkomend verschil tussen de 2 is ook dat de macan 4x4 systeem heeft waar dit bij de ghibli in diesel überhaupt NIET mogelijk is.
Op dagen als vandaag ( nat wegdek) mis ik toch wel X-drive/Quattro... Gas hard intrappen met een RWD = wheel spin en ter plaatse blijven trappelen ( aan een stop-licht kom je echt niet voorruit) en in bochten moet je dubbel voorzichtig zijn. Het is dan alsof er 100pk gaat vliegen omdat je het vermogen niet op het wegdek krijgt.
Op dagen dat het droog is, is RWD veel leuker en de Porsche heeft blijkbaar het systeem van de 911 (?) alles op achterwielen tenzij deze grip verliezen.
Op de Macan kan je ook air suspension krijgen.
Mijn inziens komt het er misschien op neer wil je een SUV die bijna rijdt zoals een (sportieve)-sedan dan de macan en wil je een bloedmooie sedan die rijdt zoals een sport-sedan dan de ghibli?
Om een idee te geven van de bizarre optie-politiek bij maserati : verwarmd stuur is niet mogelijk behalve als je een hout stuur neemt, say what?Last edited by germinal; 14/09/2015, 09:39.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Er zijn zo van die auto's die zeer geliefd zijn in het vrouwenkamp. Onze 1 cabrio was er ook zo eentje. Awel, de Macan staat in dat vrouwenkamp nu met stip op de eerste plaats, daar ben ik zeker van.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenAls ik het even optel kom ik op 7 stemmen voor de ghibli en 2 voor de macan
Verbaast me toch dat er redelijk wat vijandigheid is ten aanzien van de macan en dan zeker itt tot de ghibli. Had ik niet verwacht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen maserati merak is een mannen auto
alles wat vandaag rijdt zijn sissiewissie karren
Comment
-
Heb nochtans al heel mooie en sportieve Macan's zien rijden.
Totaal geen vrouwen auto dan.
Het is toch allemaal te zien hoe je die aankleedt.
Net zoals een Mini een vrouwen auto zo zijn.
Dan bedoelen ze waarschijnlijk een 1.6 diesel met bloemen en vlinder motief want heb nog nooit een vrouw in een JCW of GP gezien en diegenen die dit zeggen hebben er nog nooit mee gereden.
De tijd dat een SUV zweverig rijdt en geen bocht kan nemen is ook al een tijdje voorbij hoor.
Op het forum zit er een blauwe en een zwarte Ghibli.
De verschillende kleuren en velgen maken er een totaal andere auto van.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenAls ik het even optel kom ik op 7 stemmen voor de ghibli en 2 voor de macan
Nu bijkomend verschil tussen de 2 is ook dat de macan 4x4 systeem heeft waar dit bij de ghibli in diesel überhaupt NIET mogelijk is.
Op dagen als vandaag ( nat wegdek) mis ik toch wel X-drive/Quattro... Gas hard intrappen met een RWD = wheel spin en ter plaatse blijven trappelen ( aan een stop-licht kom je echt niet voorruit) en in bochten moet je dubbel voorzichtig zijn. Het is dan alsof er 100pk gaat vliegen omdat je het vermogen niet op het wegdek krijgt.
Op dagen dat het droog is, is RWD veel leuker en de Porsche heeft blijkbaar het systeem van de 911 (?) alles op achterwielen tenzij deze grip verliezen.
Voor mij hoeft 4x4 niet want vind'k beetje saai
ps: rij ook niet met de ghibli in de winter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVolgens mij hebt gij allang uitgemaakt welke het gaat zijn.
Zo doe ik dat ook altijd...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ghibli diesel is totaal geen sportwagen hoor, in de verste verten zelfs niet. Hier rijdt er een zwarte rond met donker interieur en op 17" velgen, ik vind dat maar een triestige verschijning eerlijk gezegd voor die prijs.
Een Macan diesel is ook geen sportwagen maar het is tenminste wel een Porsche2.0 JTDm
Comment
-
Ik zou liever een maser hebben
Sent from my iPhone using TapatalkThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenTuurlijk weet hij dat al lang. Hij doet deze vergelijking enkel maar om zichzelf te sussen.
Zo doe ik dat ook altijd...previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenGhibli diesel is totaal geen sportwagen hoor, in de verste verten zelfs niet. Hier rijdt er een zwarte rond met donker interieur en op 17" velgen, ik vind dat maar een triestige verschijning eerlijk gezegd voor die prijs.
Een Macan diesel is ook geen sportwagen maar het is tenminste wel een Porsche
Als je zo n auto koopt koop dan ineens deftige velgen heprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Ophanging van een Ghibli is al comfy genoeg. Als je na de testrit vindt van niet, kan je nog altijd opteren voor de Skyhook ophanging.
Ik blijf er bij, een Macan is en blijft een overpriced hok met belachelijk dure opties.
En de Ghibli is groot genoeg vond ik, ook achteraan zat ik met mijn 1m81 goed.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment